PDA

Zobacz pełną wersję : [Silnik] Falujące wolne obroty na Pb



DanioxD
19-07-2011, 10:20
Witam. Mam taki problem w Sienie:roll: Na gazie wszystko ok. Na benzynie na wyższych obrotach też za to na wolnych bez dodawania gazu silnik tak dziwnie szarpie. Jakieś pomysły?:tongue

yacub
19-07-2011, 11:04
na początak samo adaptacja komputera a jak nie ustapi to bedziemy myślec dalej

tomasz_
19-07-2011, 11:06
przeczysc silnik krokowy

DanioxD
19-07-2011, 11:45
tomasz_ silnik krokowy był niedawno czyszczony po za tym, gdyby był to krokowiec to i na gazie by były podobne objawy :)

yacub jak wykonać to adaptację komputera? Bo nie bardzo wiem o co chodzi :tongue

tomasz_
19-07-2011, 11:51
odłącz aku na noc, podłącz rano, włącz silnik i czekaj dopóki się nie włączy 1 bieg wentylatora, potem wyłącz i gotowe

DanioxD
19-07-2011, 12:03
Dzięki tomasz_:tongue

tomasz_
19-07-2011, 13:01
a co do krokowca to są chyba dwa, jeden od benzyny i 2 od gazu ale nie jestem pewien, więc jak się myle to niech mnie ktoś poprawi

yacub
19-07-2011, 13:03
no własnie mam nadzieje że czysciłęs silniczek krokowy od benzyny oraz przepustnice ;)

DanioxD
19-07-2011, 13:15
Silniczek krokowy czyściłem, przepustnicę też bo ją rozwiercałem więc i dobrze wyczyściłem :rolleyes: Spróbuję jutro z tym kompem i będzie widać. A jak nie pomoże to spróbuję podłączyć pod kompa ale to dopiero w roku szkolnym bo wtedy mam możliwość podłączenia za free:smile:

Kamciu86
01-12-2011, 19:07
Odświeżając temat ... Pomocy bo już nie mam cierpliwości i sił i pieniędzy przede wszystkim ... Wymieniłem sondę lambda i dalej silnik faluje na PB w granicach 2,5kk - 2kk ... Drugi silniczek krokowy, nowy czujnik temp. silnika, nowy czujnik temp. w chłodnicy ... Jakieś pomysły?Dodam tylko że rano na zimnym silniku samochód raz pali jakby na jeden cylinder - obroty wahają się na przełomie ok. poniżej 1000 i cały samochód się trzęsie i do tego świeci kontrolka oleju a raz zaraz po odpaleniu obroty skaczą do 4000 (poważnie) i tak się utrzymują przez ok. 2 minuty... Pomocy !!!

yacub
01-12-2011, 22:02
jak ci sie pali kontrolka oleju to coś poważnego ;) jak wygląda stan oleju ? płyn nie ma "oczek", jak otworzysz wlew oleju to jaki jest zapach ? banzyny ?

tomasz9244
02-12-2011, 22:20
Spróbuj zrobić tak. Wciśnij pedał gazu do końca i przekręć kluczyk w stacyjce,aż zapalą się kontrolki. Jak zgaśnie kontrolka wtrysku to puść pedał gazu, wciśnij sprzęgło i uruchom silnik.

Kamciu86
03-12-2011, 10:18
Spróbuj zrobić tak. Wciśnij pedał gazu do końca i przekręć kluczyk w stacyjce,aż zapalą się kontrolki. Jak zgaśnie kontrolka wtrysku to puść pedał gazu, wciśnij sprzęgło i uruchom silnik.

a co to da?



jak ci sie pali kontrolka oleju to coś poważnego jak wygląda stan oleju ? płyn nie ma "oczek", jak otworzysz wlew oleju to jaki jest zapach ? banzyny ?

Nie olej jest "normalny" i nie czuć zapachu benzyny

yacub
03-12-2011, 11:38
to moze tylko czujnik cisnienia oleju nawala

Kamciu86
03-12-2011, 19:56
znajomy mechanik poradził mi sprawdzenie przepływomierza być może to jego wina że obroty falują tylko na PB. Niestety jak twierdzi nie ma możliwości sprawdzenia tego bo trzeba drugi przepływomierz na podmianę . Co radzicie?

yacub
04-12-2011, 10:32
hmmmm

w palio nie ma przepływomierza wiec dopytaj sie mechanika czy zna ten samochód :)

Kamciu86
04-12-2011, 13:32
o masz :roll: to co teraz?obroty falują ma PB tylko więc co to może byc bo mnie zaraz szlag trafi jasny za przeproszeniem

yacub
04-12-2011, 14:51
sprawdzałeś czujnik ciśnienia bezwzględnego - map sensor ?

Kamciu86
04-12-2011, 15:19
gdzie to jest kolego?w którym mijescu szukac mniej więcej?

yacub
05-12-2011, 11:13
nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego jest znajduje sie trójkątka plastikowa obudowa, pod nią znajduje sie czujnik ciśnienia bezwzględnego, uruchom samochód aż sie zagrzeje i wtedy zdejmik wężyk któy znajdue sie z dołu tego mam sensora :) i powiedz co sie stanie

Kamciu86
10-12-2011, 21:30
objeździłem wszystkich mechaników w moim mieście wliczając w to gazowników i żaden nie wskazał przyczyny dlaczego obroty falują na pb. Zdesperowany podjąłem się ostatniej deski ratunku jaką była wizyta w .... ASO Fiata. Po niemalże 2 godzinach walki falowanie obrotów (plus inne wady z którymi silnik się borykał) zanikło. Koszt roboty plus części to 178 złotych. Ostatecznie winowajcą była odma, w której jest jakiś zaworek który nie działał prawidłowo i puszczał lewe powietrze (cyt. serwisant ASO). Na jaw wyszło również że samochód ma niesprawny czujnik temp. wody (66zł) co tłumaczyło dziwaczne zachowanie przy odpalaniu na zimnym silniku (raz obroty na poziomie mniej niż 100 a raz ponad 4500). Przy podłączeniu pod examiner zakres temp. rósł prawidło i nagle.... spadł do -15 stopni (!) . Nie wspominając że na "pomysły" mechaników, podłączenia pod różne interfejsy wydałem ok 600 złotych to 178 w ASO to chyba można nazwać grosze. Jak na dziś dzień cieszę się z mojego "zdrowego" Fiacika :)

yacub
11-12-2011, 10:10
no to ASO spisało sie na medal :)

eddffs
14-12-2011, 08:33
Witam, mam ten sam problem na wolnych mi szarpie ponadto strasznie dymi na bialo oraz czuj paliwo,spaliny na LPG chodzi idealnie. Co to moze byc?