PDA

Zobacz pełną wersję : 1.9 JTD (105KM) kolizyjny czy bezkolizyjny rozrząd?



lutek
12-07-2011, 00:44
Odpadło mi koło pasowe przy wale korbowym (dziadowska konstrukcja...) i strzelił przy okazji pasek rozrządu, możecie mi powiedzieć czy ten silnik ma kolizyjny czy bezkolizyjny przebieg zaworów?

seth
12-07-2011, 07:54
dużo się mówi o bezkolizyjnych silnikach. niestety to tylko pobożne życzenia konstruktorów. nie ma siły żeby coś się nie stało jak silnik pracuje, kwestia tego jakie miałeś obroty jesli małe (na jałowym przy wolnych obrotach) to jest szansa że jakoś się uda uniknąć dużych kosztów. lecz skoro się urwało to pewnie miałeś ze 3tys obrotów więc niestety zawory pogięło pewnie

miszko
12-07-2011, 09:39
Wszystkie motory JTD są kolizyjne.

Bezkolizyjne motory są to głównie jednostki niewysilone, benzynowe, po 2 zawory na cylinder i o małych pojemnościach. Tutaj mam na myśli jednostki głównie z rodziny Fire.

lutek
12-07-2011, 11:42
Seth mówisz jakby to było standardem i trochę mnie to przeraża ;) u mnie było raczej w kiepskim stanie a w trasie dostało dodatkowo. Fakt odpadło przy wyprzedzaniu czyli większe obroty.
Może dzisiaj zdejmę głowicę to zobaczę jakie są szkody, klekotu raczej nie słyszałem, auto zgasiłem prawie momentalnie i noga na sprzęgle wylądowała.

egon
12-07-2011, 13:57
klekotu raczej nie słyszałem, auto zgasiłem prawie momentalnie i noga na sprzęgle wylądowała.
To nie oznacza, ze sie nic nie stało (choć z całego serca tego życzę), u mnie w Bravie tez nie słyszalem, a skonczyło sie na wymianie 8 zaworów :(

seth
12-07-2011, 15:58
Może nie klekotać bo mogą być bardzo pogięte


Seth mówisz jakby to było standardem i trochę mnie to przeraża
Nie jest to standard tylko tak się po prostu czasem dzieje jak się zawczasu nie sprawdza rozrządu

lutek
12-07-2011, 18:04
Seth rozrząd był wymieniany tylko koło pasowe uszkodziło obudowę i strzelił pasek...

seth
12-07-2011, 19:11
a przy wymianie nie było widać oznak zużycia koła??
w sumie nie ma co gdybać musisz ściągnąć głowice i zobaczyć co i jak. przy okazji doradzałbym wymianę uszczelniaczy. koszt nie wiele większy a za to będziesz miał już pewność że nic ci nie pocieknie

lutek
26-07-2011, 12:40
Głowica prawdopodobnie do wymiany, wszystkie zawory pogięte, szklanki do wywalenia, do tego koło rozrządu też dostało... pech.

egon
26-07-2011, 14:41
Głowica prawdopodobnie do wymiany, wszystkie zawory pogięte, szklanki do wywalenia, do tego koło rozrządu też dostało... pech.


UUUUuuuuuu to współczucia ;)

Jelcyn
26-07-2011, 16:49
Lutek, szukaj kompletnego silnika, nie wiem na 100% ale prawdopodobnie będzie to łatwiejsze i tańsza niż reanimacja tego co masz.
Silnik jest dosyć popularny więc nie powinno być wielkich problemów.

seth
26-07-2011, 19:27
Jelcyn może mieć racje po kupieniu wymienisz uszczelkę pod głowicą, pierścienie i uszczelniacze zaworów i masz prawie nowy silnik

lutek
28-07-2011, 12:41
Skończyło się na kupnie kompletnej używanej głowicy (zawory, popychacze, wałek, koło wałka etc) nie była tania, ale z "dobrego źródła"

zmęczony zawór ;)
801

lutek
28-07-2011, 12:43
Lutek, szukaj kompletnego silnika, nie wiem na 100% ale prawdopodobnie będzie to łatwiejsze i tańsza niż reanimacja tego co masz.
Silnik jest dosyć popularny więc nie powinno być wielkich problemów.

Na allegro jest pełno tych silników ale nie mam zaufania do sprzedawców. Z opinii mechaników słyszę tylko, że na allegro można owszem kupić ale tylko szroty nie silniki.

seth
28-07-2011, 16:12
na allegro można owszem kupić ale tylko szroty nie silniki.
to też nie do końca tak. kumpel do civica kupił i smiga juz rok i ma sie dobrze. naturalnie trzeba bardzo uważać

lukq
29-07-2011, 14:35
strasznie wygląda ten zawór.

stilo_kielce
28-02-2012, 22:20
Seth mówisz jakby to było standardem i trochę mnie to przeraża ;) u mnie było raczej w kiepskim stanie a w trasie dostało dodatkowo. Fakt odpadło przy wyprzedzaniu czyli większe obroty.
Może dzisiaj zdejmę głowicę to zobaczę jakie są szkody, klekotu raczej nie słyszałem, auto zgasiłem prawie momentalnie i noga na sprzęgle wylądowała.



A jak to jest w silnikach 1.9 TD?

qolejowy
29-02-2012, 01:53
A jak to jest w silnikach 1.9 TD?Tak samo jak w JTD czyli kolizyjne. Tak jak pisze wyżej kolega Miszko bezkolizyjne są tylko te starsze benzyniaki. Diesle raczej wszystkie są kolizyjnie, jedynie co to niektóre jednostki nie mają paska rozrządu tylko łańcuszek który jest trwalszy.

qaz
03-05-2012, 15:57
Wiele silników fiata było bezkolizyjnych, w sienach, palio, ale tylko te 8V