Zobacz pełną wersję : Gdzie CB w Nowym Bravo??
Witajcie. z racji że w internecie nie ma za bardzo pokazanego jak w Nowym Bravo zamontować CB żeby nie uszkodzić plastików umieszczam 2 rozwiązania które wymagają trochę dłubaniny ale nie ma śladu na plastikach jak się zdemontuje CB.
Sposób I
potrzebne są
płaskownik
dwie śrubki 5 wraz z nakrętkami.
wiertło 5 i 9,5
na zdjęciu widać jak wygiąć płaskownik.
wiertło 9,5 służy do wywiercenia otworu pod śrubę co jest na dole schowka po lewej stronie
wiertło 5 i dwie śrubki wiertło nam do umocowania mocowania CB do płaskownika.
wygląda to tak:
603
604
605
606
607
608
minusem tego rozwiązania jest to że trzeba mieć twardy i mało plastyczny płaskownik. inaczej tak jak u mnie wszystko będzie bardzo nam latalo gdyz płaskownik będzie sprężynował nam każdy odchył aut.
Sposób II
potrzebny jest kawałek sztywnej blachy ale cienkiej wielkością mniej więcej 10x6 cm.
2 blachowkręty 609
2 śrubki 5 z lepkiem jak przy blachowkręcie i 2 nakrętki na nie.
na dłuższym boku zaginamy rant około 1 cm tak żeby był pod kontem 90stopni do reszty blaszki.
wiercimy w niej otwory ( ja użyłem wiertla 4mm i 8 do zrobienia miejsca żeby się łepek schował.)
zdejmujemy mieszek z dźwigni zmiany biegów i odkręcamy śrubki mocujące karbonową osłonkę.
mocujemy blaszkę tak aby tylko zobaczyć jak to wygląda i przymierzamy CB wraz z jego mocowaniem.
teraz samo mocowanie CB przykładamy do blaszki i zaznaczamy miejsca na dziurki.
zdejmujemy blaszkę i wiercimy wiertlem najpierw 5mm potem 8 żeby schować łepek.
przykręcamy mocowanie tak aby nakrętka była od strony CB. naklejamy na tył blaszki który styka się z plastikiem na. skaje czy tez kawałek dętki tak żeby łepki nam nie porysowały plastiku. teraz blaszkę z mocowaniem CB przykładamy do tunelu i od góry przykręcamy blachowkrętami
tak to wygląda:
610
611
u mnie wygląda bajerancko i nie porysuje sobie plastików a jak mi się CB znudzi to nie będzie po nim znaku
No powiem, ze ja bym na to nie wpadł ;) gratuluje pomysłowości ;)
a dzięki. potrzeba matka wynalazku. mam jeszcze 2 miejsca upatrzone więc jutro w wolnej chwili zrobię kolejny projekt
czołem
ja kupiłem w pasmanterii rzep na taśmie obustronnie klejącej i przycinając na paski przykleiłem na tunel w tym samym miejscu co seth zamontował blachę
i na radio
jak nie potrzeba, to nic nie wystaje, rzepy sobie wiszą, tylko trzeba dobrze odtłuścić plastik
czarny kolor i nic nie widać
polecam bez ingerencji w plastiki
a rzepy naprawdę mocno trzymają
pozdro
no tylko rzep jak odkleisz od plastiku to będzie widać. mi chodziło o pokarze sposobu którego zastosowanie nie będzie widoczne po demontażu radia
witam,
ja umiescilem cb pomiedzy tunelem srodkowym a fotelem pasazera, wyglada fajnie i nie przeszkadza. podesle Wam fote jak chcecie, kable od pradu wsunalem pod tunel srodkowy, kiedy nie wlaczam radia wtyczka jest pod dywanikiem pasazera, nie wystaje nic i nic nie widac poza kawaleczkiem czerwonego kabelka:)
Antene przyczepiam w poblizu antenki do radia, kabel idzie przez bagaznik pomiedzy kanapa, wychodzi dolem prosto do radia.
Pozdrawiam
ja umiescilem cb pomiedzy tunelem srodkowym a fotelem pasazera, wyglada fajnie i nie przeszkadza.
u mnie często fotel jest przesuwany i dlatego nie mogłem sobie pozwolić na to a nie chciałem rysować plastiku. ale jak ma się fotel ciągle w jednej pozycji to to jest dość dobre rozwiązanie. daj zdjęcia to może ktos się polakomi i na to wyjście. jest o tyle dobre że nie trzeba robić mocowania.
A mi zależy na tym aby radia w ogóle nie było widać dlatego mam antenę typu triflex zamiast oryginalnej tylko radiowej (wygląda prawie tak samo) i radio pod fotelem kierowcy na rzepie tyle że nie z pasmanterii a sklepu z CB radiami. Polecam jak ktoś nie chce aby inni użytkownicy, a zwłaszcza miśki nie wiedzieli, że masz radio. Miałem już kontrolę drogową i nie zauważyli a jak widzą że masz bacik na aucie to lubią się czepiać nie wspomnę już o tym, że bardzo się dogadać jak złapią Cie np za prędkość
Polecam jak ktoś nie chce aby inni użytkownicy, a zwłaszcza miśki nie wiedzieli, że masz radio. Miałem już kontrolę drogową i nie zauważyli a jak widzą że masz bacik na aucie to lubią się czepiać
co ty za herezje głosisz. mnie nikt i nigdy się nie czepiał za CB. w nowym bravo zastępowanie ori anteny tą od CB to jest rzeźbienie jakiego nie znał nawet Michał anioł, ale to moje zdanie.
do tego problem z ustawianiem szumów czy głośności w radiu. dla mnie niewypalony pomysł i z lekka wieje "tajne przez poufne" i "przed przeczytaniem spalić". po co tak się kryć?? masz CB a policja jak cię zatrzyma to i tak gruchę zobaczy jak będzie chciał.
a i jeszcze pytanie co z anteną od radia??
Mam antenę typu triflex czyli radio + CB + gps. I nie ma żadnego rzeźbienia tylko wymieniasz plug and play.
Nie twierdzę, że czepiają się o antenę tylko, że jak już ją masz i Cie złapią to jest problem się dogadać, przynajmniej ja miałem jak miałem duży bacik. Złapali mnie w Katowicach za prędkość i mogłem pomarzyć o dogadaniu się czy nawet dostaniu dolnej wartości mandatu, na odchodne mi powiedzieli jeszcze żebym nie ostrzegał kolegów bo i tak zmieniają miejsce.
jak już ją masz i Cie złapią to jest problem się dogadać,
to macie tam prawdziwe mendy :D mi Cb sluzy głownie do badania sytuacji an drodze. raczej jeżdżę przepisowo.
I nie ma żadnego rzeźbienia tylko wymieniasz plug and play.
i zdjąć musisz podsufitkę żeby dostać się do przewodów oraz puścic kabel od anteny. dla mnie to z lekka dziwaczne. i jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. takie moje zdanie.
do tego jeszcze jakość sygnału. o ile na trasie może nie jest najgorzej o tyle w mieście jest kłopot. sorry ale dla mnie CB ma służyć jak najlepiej i mieć wyraźny i czysty sygnał czego nie osiągniesz na tej antenie
Wiadomo że nie uzyskasz takiego sygnału jak na 2 metrowym bacie ale jest porównywalny z President Florida, a to wg mnie całkiem dobry wynik. Do tego odchodzi mi problem ze ściąganiem/zakładaniem anteny, a jak potrzebuję skorzystać z radia to tylko je włączam i działa, a dla mnie to ważne.
Trzeba było zdjąć podsufitkę i plastiki żeby puścić kabel nie ma z tym aż tyle roboty. Jak ktoś myślał o triflesie to mogę polecić.
Wiadomo że nie uzyskasz takiego sygnału jak na 2 metrowym bacie
nie uzyskasz nawet takiego jak na metrowym. nie oszukujmy się to ma 20cm
Chyba ma więcej, teraz nie zmierzę ale chyba nie o to chodzi żeby kłócić się o "drobne". Antena spełnia moje wymagania, i mam taką jak chciałem, Ty wolisz dłuższe baty, zależy Ci na odległości i jakości i masz taką jaką chciałeś.
zależy Ci na odległości i jakości i masz taką jaką chciałeś.
to nie tylko o to chodzi. chodzi o ingerencje w auto. i ogólny wygląd. antene zawsze można zdjąć i trwa to 5 sekund a ingerencja w antenę i kable jest trochę dziwna przy takim aucie tym bardziej jak ma sie radio pod siedzeniem gdzie nie ma możliwości przejścia na inny kanał, regulacji zakłóceń czy zmiany głośności. czyż nie prawda??
chyba nie o to chodzi żeby kłócić się o "drobne"
no dokładnie ale czy drobne jest bezpieczeństwo?? czy oby nie zdarzało ci sie podczas jazdy sięgać pod fotel w celu podkręcenia czegoś??
mi właśnie o te drobne ale istotne rzeczy chodzi. Ale oczywiście masz jak najbardziej prawo do tego jak i co montujesz. to twoje auto i twoje bezpieczeństwo, no może nie tylko twoje.
najważniejsze żeby spełniało twe oczekiwania
gdzie nie ma możliwości przejścia na inny kanał
Kanały zmieniam w gruszce, a głośność i szumy mam wyczute więc w trasie nie mam najmniejszych problemów by się tym pobawić w razie konieczności. Nie odrywam nawet oczu od drogi.
no dokładnie ale czy drobne jest bezpieczeństwo?
Tutaj chodziło mi o długość anteny bo czy ma ona 20 czy 30 cm nie ma znaczenia.
no dokładnie ale czy drobne jest bezpieczeństwo?? czy oby nie zdarzało ci sie podczas jazdy sięgać pod fotel w celu podkręcenia czegoś??
Kolego mam wrażenie, że na siłę próbujesz na siłę przekonać mnie/innych użytkowników, że Twoje pomysły są najlepsze. Wykonanie tego tak jak zrobiłem nie jest ani trudne ani użytkowanie nie jest niebezpieczne! Tak samo może powiedzieć, że zmiana stacji w radiu nie z kierownicy jest niebezpieczna bo odrywasz oczy od drogi.
Tak samo może powiedzieć, że zmiana stacji w radiu nie z kierownicy jest niebezpieczna bo odrywasz oczy od drogi.
a co ma odrywanie oczu od drogo do schylania sie pod fotel??
rób jak chcesz i montuj gdzie chcesz. przedstawiłeś swoje rozwiązanie i super może komuś sie przyda. tylko nie pisz że ktos na siłę cie chce przekonać bo tak nie jest dla mnei to możesz jeździć z radiem w bagażniku. mówię tylko jaki mam stosunek do takich rozwiązań. ty mnie przekonujesz ze jest ok a ja mowię że dla mnie nie jest to dobre wyjście i tyle. więc ani ty mnie nie przekonasz do tego wyjścia ani ja cie do tego że dla mnie sprawa schylania się żeby sięgnąć pod fotel jest niebezpieczna. więc myślę że ja ze swojej strony na ten temat nie mam zamiaru sie wypowiadać.
widze że bardzo się denerwujesz jak ktos ma odmienne zdanie. w 2 tematach miałem inne i juz czuje jakis dziwny bulwers. więc myślę że jakakolwiek dyskusja a juz inne zdanie od twojego jest traktowane przez ciebei jak atak na twą wolność, a tak nie jest. to jest forum każdy wyraża swoje opinie. lepsze gorsze ale na pewno poparte doświadczeniem.
Ja pragnę zaznaczyć, ze w dobrze działającym CB 80% sukcesu to antena i nikt mi nie przemówi, ze 20cm antena dobrze działa, a trochę na tym sie znam ;)
Co do czepiania sie miśków, to tez pierwsze słyszę, zeby sie czepiali ;) no, ale nie byłem nigdy w Katowicach więc nie wiem jak to jest u was, powiem tylko, ze ja mam antenę prawie 1,9m CB Antena NEW LEMM AT 1700 / NOWA / F-ra VAT (2150347152) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/cb-antena-new-lemm-at-1700-nowa-f-ra-vat-i2150347152.html) i nikt sie jeszcze jej nie czepił ;)
no to spory bat. ja mam ciut krotszy 145 cm i na magnesie. jakos daje radę. zasięg 6 km czasem więcej czasem mniej wiadomo zalezy od zakłóceń.
No ja mam montowaną na stałe uchwytem i naprawdę efekt jest więcej niż zadowalający :D a to czy spora, to może i trochę tak, ale to kwestia przyzwyczajenia ;)
a to czy spora, to może i trochę tak, ale to kwestia przyzwyczajenia
w sumie spora nie spora. na plecach nie nosisz :D a i pewnei masz bat demontowany na motylku. fajne rozwiazanei swoją droga przy antenach na stałe
i pewnei masz bat demontowany na motylku.
Dokładnie tak ;)
na fotkach w albumie widac ją na klapie ;)
Ja nie mówię, że mała antenka będzie lepsza od bata! Ja na antenę na stałe nie mogę sobie pozwolić bo mieszkam blokowisku, chyba, że na motylku ale to znowu problem odkręcać, zakręcać, gdzie chować itp. Dlatego zdecydowałem się takie rozwiązanie jakie mam bo w przeciwieństwie do magnetycznej nie muszę jej wyciągać, zakładać, jak potrzebuję skorzystać z radia to tylko je włączam i gadam, a jakoś sygnału porównywalna jest z dobrą anteną magnetyczną president florida.
Ja na antenę na stałe nie mogę sobie pozwolić bo mieszkam blokowisku
znam ten ból. dlatego ja mam sirio ml145 na magnesie i elegancko wchodzi na szerokość bagażnika. myslałem o takiej antenie jak masz lecz ze względu na jej jakość odbioru wolałem pokombinować jak kabel puścić żeby go widać nie było.
W sumie każdy ma to, co mu pasuje, najwyraźniej koledze taki odbiór wystarcza i tyle ;)
Można to porównać do Car audio, niektórym wystarcza dwa głośniki z przodu i są zadowoleni, a inni już muszą mieć coś więcej ;)
Montaż radia CB, po wielu przymiarkach, mój wybór miejsca montażu jest taki:
a jak tam montowałeś?? i czy masz pogląd na wyświetlacz??
ogólnie chyba dość dobre miejsce, choć mi chyba przeszkadzałoby że na lewą rękę :D pomysł świetny
Witajcie, kolego seth, montaż odbył się za pomocą samo nawiercających śrub od spodu w ramę (odlew) gdzie zamontowana jest podstawa bezpieczników, przykręcony został uchwyt CB i do tego przychodzi radyjko z ori wkrętami po bokach, montaż około 15 minut. Oczywiście wyłożone kabelki od zasilania CB (pociągnięte z gniazda 12V z bagażnika w progach), oraz kabel anteny wzdłuż progów zamaskowany czarnym rzepem. Mnie nie przeszkadza, że radyjko jest z lewej strony, owszem podczas jazdy wyświetlacza nie widzę, jednak wszystkie potencjometry znam na pamięć, a nie jest ich dużo, wiec nie mam problemu z obsługą radyjka. Z zalet mogę wymienić, niewidoczność dla "wścibskich", możliwość szybkiego demontażu całości lub części układu (zasilanie jest na szybkozłączce). Oczywiście to jest tylko moje zdanie i mój wybór, każdy ma prawo do innego wykonania.
Pozdrawiam
ogólnie według mnie pomysł fajny. mi by przeszkadzało tylko to że wyświetlacza nie widzę ale to pewnie dlatego że po kanałach często skacze. ale jeśli ty używasz tylko 19 to w sumie dobre jego umiejscowienie. Gruche pewnie trzymasz na kolanach tak jak ja więc czy lewą czy prawą ręką ją się obsługuje to chyba kwestia przyzwyczajenia. gratuluje pomysłu bo jest nietuzinkowy.
Kurcze muszę u siebie tego gniazda 12V poszukać w bagażniku.
Toć można kupić sobie gruche z przełącznikiem kanałów ;) oczywiściejeżeli radio to obsługuje..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
ano też niezły pomysł. ja się teraz czaje na Presidenta. Jakis tanie wyszło teraz trzeba to sprawdzić
O tanich presidentach opinia jest taka, że nie warto przepłacać..
Ja jakbym kupował presodenta to johny'ego II albo jest jeszcze radyjko które jest jego wierną kopią - ma nawet fabrycznie poprawiome ASC ;) do nazw nie mam pamięci a przez telefon szukać mi się nie chce ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
CB RADIO PRESIDENT TEDDY ASC + PRZYLUTOWANY WTYK (2396619446) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/cb-radio-president-teddy-asc-przylutowany-wtyk-i2396619446.html)
podobno niezłe radio. i właśnie na nie się czaje jak tą onwe sprzedam
Niezłe? :) Ja chwilę tylko czytałem o radyjkach i wielokrotnie przeczytałem, że nie warto.. Nie to że jest tragiczne, ale jak na takie radio jest drogie (no bo president)
Ja jakbym brał to takie coś:
STABO XM3001e - to jest właśnie ta kopia Johny II które jest już w miarę fajnym antymisiem ;) Jest na YT taki film co gość pokazuje je w środku razem koło JohnnyII ;) Jota w jotę to samo ;) A jednak tańsze..
tyle że jak dla mnie to Johny ma za dużo pokręteł, pstryczków itd. nie lubię takiego czegoś i dlatego szukam czegoś bardzo prostego. podlece do sklepu i zobaczę je może to tylko tak wygląda na zdjęciu a w rzeczywistości moze to jest małe radio. pomyslimy
Większość z tych pokręteł jest typu "ustaw mnie i zapomnij". A jednak jakość odbioru jest znacząco inna niż innych tanich antymisiów.. Na YT są nawet porównania i testy - radzę obejrzeć ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Szkoda że cena jest już masakrycznie duża w porównaniu do teddy'ego. czas pokaże co wyjdzie bo na razie to się za auto wziąłem i szkoda mi aż tyle kasy na radio sadzić
A no to jest inna sprawa, dlatego ja rozglądałbym się za Stabo - takie samo a troche tańsze.. Spoko - sam gadam a nawet anteny nie mam ;) zawsze są inne wydatki..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
no ja na swoją onwe i antenę sirio nie mogę narzekać ale zawsze coś lepszego by sie chciało mieć. a tu teraz jeszcze szyby mi się chce przyciemnić zderzaka szukam i tego felernego trójkąta. zawsze jakieś wydatki
Kolego seth nie masz problemu z zakłóceniami w cb pochodzących z pracy silnika? Czyli słychać jak pracuje silnik w głośniku cb.
nie nic mi się nie dzieje w radyjku. podczas odbioru słychać ładnie a jak rozkręcę je że szumi caly czas to podczas włączania wycieraczek czy wchodzeniu na obroty tudzież bawieniu się automatyczną klimą nic nie słychać dodatkowego (a kolega w passacie i na radiu z rynku ma masakrę jak spryski włączy)
a dlaczego pytasz
adamleon
10-06-2012, 01:52
Ja mam Yosan 2204, żadnych zakłóceń
a dlaczego pytasz bo ostatnio troche poruszam się takim samochodem i sa straszne zakłócenia w radiu cb,słychac wszystko,pracę silnika,wycieraczki itp. jakas masakra w ogóle.
pewnie takie radio jest lub ktoś w elektryce coś grzebał. trzeba masy sprawdzić powinno pomóc
pewnie takie radio jest lub ktoś w elektryce coś grzebał. trzeba masy sprawdzić powinno pomóc radio jest ok. w fordzie nie miałem problemów.
to pewnie masa gdzieś uciekła. spróbuj się bezpośrednio w aku wpiąć powinno pomóc
to pewnie masa gdzieś uciekła. spróbuj się bezpośrednio w aku wpiąć powinno pomóc podpinałem juz wszędzie,nic nie pomaga...
to nie wiem co tam jest nie tak. u mnie śmiga bardzo dobrze więc ciężko coś powiedzieć
Inne auto, inna instalacja, inne zakłócenia.. Alfo jakiś filtr próbować dać albo zmienić radio na coś z filtrem..
Mówią że też można podłączyć bezpośrednio pod aku
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
spróbuj się bezpośrednio w aku wpiąć powinno pomóc
podpinałem juz wszędzie,nic nie pomaga...
Oj Łukaszu nie czytasz
Łukasz ostatnio w ogóle tak tylko pojedynczymi postami żyje ;) Mi się często też nie chce czytać wszystkiego ale Lukq to już bije mnie na łeb na szyję :P
Nie bije, tylko nie ma lapa i cały czas siedzi na telefonie, wiec tam jest to utrudnione. Wiec prosze o zrozumienie. Ja pracuje cały czas, a teraz zabezpieczam euro od morza
Hehe ja też często przesiaduje przez telefon ;) Przez taptalk można też czytać :P
Łukaszu wybaczamy ci, ale żeby nie było tak miło to za kare Hiszpanów ostrzelaj może wystraszą się łomotu jak ruscy i jakimś cudem wygramy euro :D
Detector
10-01-2013, 14:18
Cześć!
Mam co prawda G. Punto, ale chyba u Was też się da. Założyłem moje 20-letnie radio pod skrzynką bezpiecznikową. Po zdjęciu dekla jest tam taki kształtownik o profilu kwadratowym. Oryginalny uchwyt z CB połączyłem opaskami z tym elementem i radio nie przeszkadza, jest dostępne i nie rzuca się w oczy. Uchwyt do gruchy wsunąłem w szczelinę górną od dekla skrzynki bezp. Co kwartał zdarzy się jej wypaść, ale jeżdżę już tak 5,5 roku (183kkm) i nie jest źle. Montaż bez wiercenia i klejenia. Antenę mam na stałe zamocowaną do rantu klapy tylnej, przewód poprowadziłem przez otwór tylnej lewej lampy, boczkami i progami. Akurat wystarczyło.
Wiem, że Bravo to nie GP, ale może się da.
Pozdrawiam.
Jeszcze jakbyś zdjęcia wrzucił byloby super. W Bravo bezpieczniki zasłania spora osłona więc cięcie plastiku itp. to raczej jest żemiosło rodem z epoki kamienia łupanego a nie nowoczesnej technologii. Kolejna sprawa to kwestia radia z lewej strony. jakoś mało poręczne dla ludzi praworęcznych i co z gruchą i jej kablem, nie przeszkadza przy otwieraniu drzwi??
nieznany15
10-01-2013, 17:35
Da się da, seth chcesz zobaczyć jak to w Bravo wygląda to zajrzyj na forum FBK :)
jakos mało praktyczne rozwiązanie, według mnie oczywiście. Bo jak wspomniałem już jest problem co z przewodem i gruszką zrobić jak nie używamy radia. U mnie jest z boku tunelu i plastiki mam całe więc śladu po demontażu nie będzie. No ale co kto lubi i jak komu wygodniej.
Detector
11-01-2013, 16:25
Radio nie przeszkadzało, bo było głęboko wsunięte. Na upartego, jeśli ktoś chce się trzasnąć piszczelem, to da się zrobić. Co do funkcjonalności, to i tak wszyscy ględzą na "19", a manipulowanie przy radiu ogranicza się do dwóch potencjometrów. Grucha to też proste urządzenie. Jestem praworęczny i nie mam problemów. Rozważałem montaż do tunelu po stronie pasażera, ale to rozwiązanie mi się nie podobało. Wszystko jest rzeczą gustu i każdy ma własne upodobania. Fotek nie mam, bo radio przełożyłem do nowego Doblo. Nawiasem mówiąc w to samo miejsce, ale to już inne auto.
Pozdrawiam.
W związku z zakłóceniami z auta które zbierało radio President Johnny II, po wielu przeczytanych informacjach, wybór padł na nowe radio CB YOSAN JM-3031 TURBO. Rzeczywiście nowe radio ma bardzo dobre filtry, i jest zdecydowanie lepiej niż wcześniej, zamontowane w tym samym miejscu co poprzednik, spisuje się bardzo dobrze, gruszka posiada dodatkowo funkcję zmiany kanałów i "mute", kolor podświetlenia radia pasuje do pozostałych podświetlonych elementów wnętrza auta.
Ja radio CB mam zamontowane w schowku. Gruszka spoczywa tu gdzie jest gniazdo zapalniczki. Moim zdaniem nie zajmuje wiele miejsca w schowku. Podwieszone jest u góry po prawej stronie.
jacekviola
12-01-2014, 22:15
ja w standardowym miejscu:
http://i798.photobucket.com/albums/yy266/coderiese/2013-12-31-2342_zpsae91475f.jpg
http://i798.photobucket.com/albums/yy266/coderiese/2013-08-30-1790_zps6119d115.jpg
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.