PDA

Zobacz pełną wersję : Kochanego Fiata problemów ciąg dalszy :|



Kamciu86
02-07-2011, 21:07
Witam, opisywałem już ten problem ale jako że nie do końca się rozwiązał więc go odświeżam i proszę moderatorów o cierpliwość :) Otóż Forumowicze sytuacja wygląda następująco:

Samochód na zimnym silniku po odpaleniu natychmiast wskakuje na 2 tys. obrotów, po czym delikatnie spada do 1,5 tys. i tak już się utrzymuje do osiągnięcia temp. pracy. Po dłuższej jeździe zapala się kontrolka wtrysków i zaraz jak zgaśnie obroty zaczynają "dziwaczyć" tzn.

YouTube - ‪Falowanie obrotów.3gp‬‏ (http://www.youtube.com/watch?v=YdKvqidG0yE)

W momencie tego falowania wyłączam silnik i .... Nie mogę go ponownie odpalić. W samochodzie czuć paliwo (jakby się świece zalewały) a powtórny rozruch jest delikatnie mówiąc toporny ... Dodam że byłem ponownie u diagnosty który wskazał błędy o treści:

1/ Błąd sondy lambda
2/ Błąd czujnika temperatury silnika
3/ Błąd (uszkodzenie ???) wtryskiwacza
4/ Błędny zakres pomiaru dla silnika krokowego (dodam od siebie że ten jest nieoryginalny)

Żeby wtryskiwacz się "odblokował" użyłem Xeramic-a do czyszczenia wtrysków i efekt jest znikomy a raczej w ogóle go nie ma ...
Mobliki pomocyyyy !!!!!!

Zielony
02-07-2011, 21:54
Słuchaj kolego,błąd wtryskiwacza oznacza przeważnie przerwę w obwodzie,przez co komputer nie "widzi" wtrysku i żaden płyn tu nie pomorze.Trzeba go wymienić.
Według błędów masz uszkodzone dwa bardzo ważne czujniki.Sonda Lambda i czujnik temperatury i skoro są uszkodzone to trzeba je wymienić.Możesz zacząć od czujnika temperatury bo będzie on sporo tańszy niż sonda.
Co do krokowego to może sprawdź czy da się go zdemontować i wyczyścić kanał który on przymyka lub otwiera.

Kamciu86
02-07-2011, 22:41
masz a myśli wymianę wtrysku?

czytaj :
Punto Siena Palio Weekend 1.2 Weber wtrysk (1684892765) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/punto-siena-palio-weekend-1-2-weber-wtrysk-i1684892765.html)

a odnośnie kolego tych dwóch istotnych czujników czy one mogą się przyczynić do falowania obrotów? a odnośnie kanału silniczka: obecnie mam kupiony drugi silniczek, wcześniej przed wymianą kanał czyściłem (jak pisał kiedyś Jerry) i nic to nie dało, obroty na PB dalej "tańczą" nie wiem co robić , nie chcę wymieniać części w ciemno sam rozumiesz

Zielony
03-07-2011, 11:25
Tak chodzi o taki właśnie wtrysk,tylko musisz odczytać który jest uwalony.Jak masz jakiś multimetr to możesz też sprawdzić czy przewody do wtryskiwaczy masz dobre.
A co do czujników to możesz je sprawdzić po części we własnym zakresie lub po podpięciu pod kompa.Trudno powiedzieć czy owe czujniki mogą powodować falowanie obrotów ale sprawa jest prosta,bo jeżeli chcesz mieć sprawny silnik,musisz usunąć usterki bo nic z tego nie będzie.

Kamciu86
03-07-2011, 11:29
tylko musisz odczytać który jest uwalony.

a jak to zrobić kolego?

yacub
03-07-2011, 11:37
moim zdaniem wyciągac po kolei wtryski i sprawdzac miernikiem jego opornosci ;) jak jeden bedzie mial inną niz pozostałe to prawdopodobnie bedzie to on :)

Kamciu86
03-07-2011, 12:06
super a powiedz mi jeszcze kolego czy to można zrobić w domowym zaciszu?sądzę że zlecę to chyba mechanikowi jutro bo i tak auto mam odstawić na wymianę drążków i łożysk na tyle i na koniec na ustawienie zbieżności

lukq
03-07-2011, 13:29
Kamciu86 pisałem Ci już o tym czujniku temp silnika w zeszłym temacie, pisałem także że ma on duży wpływ na falowanie obrotów, a potem na kolejne odpalenie. Tak jak pisał Ci teraz Zielony, a ja wcześniej spr tą lambdę i czuj.temp. silnika.

Kamciu86
03-07-2011, 14:25
hmmm no rzeczywiście rzeczywiście pisałeś. Reasumując jestem coraz bliżej sedna sprawy chyba więc tak: Wymiana czujnika temp. i sondy a co z wtryskiem?Diagnosta mi powiedział że któryś nie pracuje na jak powinien tylko który?

lukq
03-07-2011, 15:12
Podłącz pod komputer i niech sprawdzi programem.

Kamciu86
03-07-2011, 15:50
I finał. O wykonanych pracach napiszę w tym tygodniu i zobaczymy czy wszystko wróciło do normy. Puki co wielkie dzięki :)

franek552
04-07-2011, 18:09
a ja mam pytanie, może ktoś mi powiedzieć w którym miejscu szukać tego czujnika który został w/w? oraz jakieś zdjątko mógłby ktoś podesłać?

Kamciu86
04-07-2011, 20:52
popieram przedmówcę a jednocześnie mam zapytanie: otóż wracam od mechanika gdyż znam kosztorys robót i potrzebuję Waszej opinii odnośnie opłacalności mechanika:

1/ Końcówki drążków kierowniczych: 2x50 zł
2/ Zestaw naprawczy łożyska tylnego 150 zł
3/ ustawienie zbieżności 70 zł

Całość z robotą to ok. 350 złotych ... Pytanie czy nie za dużo czy w sam raz?

yacub
04-07-2011, 21:43
moim zdaniem dobre ceny - zalezy jakie te koncówki :) bo jak kupi po 25 zł a tobie sprzeda po 50 to nie warto ;) - ustawienie zbierznosci srednio około 50 zł kosztuje

Kamciu86
05-07-2011, 08:11
No mechanior ręczył że nie zakłada byle czego i nie oszczędza na kliencie więc nie wiem noo a tak wracając do tematu silnika gdzie jest ten czujnik temp.? nie wiem czy dobrze "wącham" ale on nie jest czasem po prawej stronie silnika ?

lukq
05-07-2011, 16:41
z reguły jest on przy termostacie, albo w blok silnika, deu albo 3 pinowa końcówka w zależności od wersji.

Ceny- jeśli zakłąda trw delphi, albo podobnych marek to dobre. Zbieżność u mnie np 70-80 zł kosztuje.

Kamciu86
05-07-2011, 18:17
Błąd ... mechanik skasował 480 zł ... Pytanie czy nie jest to przesadzona cena i nie odwołać się od niej do jakiegoś rzeczoznawcy .... dół ....

lukq
05-07-2011, 18:38
NIech CI da faktury na Towar zakupiony oraz na robociznę.

Kamciu86
05-07-2011, 19:03
nom ... to w piątek dopiero bo mam mu wtedy dowieźć resztę pieniędzy. W czwartek mu zadzwonię żeby przygotował mi takowe

Zielony
05-07-2011, 20:21
A jak wytłumaczył "delikatną" rozbieżność ceny przed i po robocie :?: Koniecznie fakturę wołaj :!:

Kamciu86
06-07-2011, 08:49
noo właśnie nie tłumaczył niczym ... powiedział że koszt części to 250 zł, a jeszcze doszedł koszt zbieżności i naprawy wahacza :/

franek552
08-07-2011, 01:17
1/ Błąd sondy lambda
2/ Błąd czujnika temperatury silnika
3/ Błąd (uszkodzenie ???) wtryskiwacza
4/ Błędny zakres pomiaru dla silnika krokowego (dodam od siebie że ten jest nieoryginalny)



Pytanie z ciekawości wymieniłeś już któreś z tych części?? I czy coś to pomogło??

Kamciu86
08-07-2011, 10:53
Wymieniłem silnik krokowy i zaraz czujnik temp. silnika i zobaczę co i jak

franek552
12-07-2011, 22:48
no i jak tam się to autko spisuje po tych wymianach??

Kamciu86
12-07-2011, 23:26
Bez zmian ... no może tylko z jedną że po wymianie tego czujnika wiatrak na chłodnicy włącza się na 3/4 skali tzn. powyżej połowy co mnie trochę irytuje ... a z resztą bez zmian :/

franek552
13-07-2011, 00:41
no mi też się włącza z deka powyżej połowy, właśnie miałem o to pytać w którym miejscu wam sie włącza wentylator na chlodnicy??

Kamciu86
13-07-2011, 07:48
Wiesz co mi przed wymianą tego czujnika się załączał równo na połowie a teraz właśnie po sporym przekroczeniu połowy skali tak na 3/4 skali (na zdjęciu czerwona kreska na wskaźniku temp.)

642

yacub
13-07-2011, 10:29
u mnie od zawsze w takiej pozycji sie włącza wiatrak i wyłącza jak zejdzie do drugiej kreski( połowy skali) wiec chyba wsio OK, to jest tylko osobny czujnik któy pokazuje temperature na blacie ;) wiec zawsze możesz kombinowac i wsadzic jakis inny abys miał komfort psychiczny :)

franek552
13-07-2011, 15:24
Kamciu coś nie tak z immobiliserem??? bo widzę że ci się kontrolka świeci