Zobacz pełną wersję : Zawieszenie Fiat Stilo Multiwagon
Witam,
Mam fiata stilo 1.4 Multiwagon. Problem polega na tym że zawieszenie w tym samochodzie jest zbyt miękkie i opuszcza się zbyt nisko.
W zimę odpadła dolna osłona silnika bo zawadziłem o śnieg a zderzak na dole jest już porysowany od zahaczania na osiedlowych garbach.
Czy ktoś już próbował z tym walczyć? Zakładaliście inne sprężyny? może ktoś zakładał od nowego bravo? Jakie macie rady aby podnieść auto.
Raz już wymieniałem przednie sprężyny na szwedzkie ale były to po prostu zamienniki do 1.4 i nic to nie zmieniło. Mam wrażenie że twórcy ów samochodu zapomnieli
że jest to kombi i waży prawie 1.5 tony a sprężyny pewnie te same co w 1.4 3d. ...
Od nowego bravo nawet nie próbuj. ja je mam i owszem zawieszenie jest sztywne ale niskie. jakiś krawężnik i już zderzakiem w nim siedzę. spróbuj od alfy romeo 156 ale z tej wersji cross czy jakos tak. to taka fajna wersja podwyższona. powinno podejść
Panie kolego a jak mają się amortyzatory do tego? sprężyny możesz założyć od 1.6 ale będziesz miał dłubania i kombinowania. Możesz kupić też twardsze, takie pod "sportowe" zawieszenie.
trzeba byłoby poszukać sprężyn o jeden zwój większych i powinno być dobrze
No tak ale w sklepach nie maja wszystkich modeli sprężyn na miejscu, musiał bym konkretnie wiedzieć od czego najlepiej.
Zastanawiałem się czy nie dać po prostu od 1.6 ale nie wiem czy amorki będą pasować i czy w ogóle to coś da. dziwne jest to że do kombi i do 3d mają to samo.
---------- Post dodany o 16:10 ---------- Poprzedni post dodany był o 16:06 ----------
Na jakimś forum czytałem o tulejach które się jakoś zakłada na mcpherson-y i jest 3-4 cm wyżej ale na allegro tego nie ma.
Ja o żadnych tulejach nie słyszałem. Poszukaj trochę informacji o tej Alfie, wujek Google może coś podpowie.
Ja mam kombi 1.9 i też mam przód dość nisko. Jak są głębokie koleiny to i nawet brzuchem zahaczę. Taki urok.
Witam gld i wszystkich innych klubowiczów jako nowy adept. gld czy rowiązałeś ten problem; mam taki sam ponieważ zakupiłem właśnie kombi 1,9 JTD i martwię się tym niskim prześwitem. Zastanawiam się czy nie zastosować tych wspomnianych "tulei" z allegro; można podwyższyć o 2 lub 4 lub 6 cm ale nie wiem co z amorkami? czy nie będą za krótkie? załączam przykładowego linka:GUMA GUMY PODWYZSZAJACE POD SPREZYNY GOLF II III (2574111399) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-pod-sprezyny-golf-ii-iii-i2574111399.html)
Gumy Usztywniające Sprężyny Najlepsze Wysoka 5.8cm (2579587209) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sprezyny-najlepsze-wysoka-5-8cm-i2579587209.html)
A może Ty Seth znalazłeś rozwiązanie? (imię obliguje; niektórzy twierdzą, że Seth był ważniejszy a na pewno mądrzejszy nawet od Ra).
Pozdrawiam sedecznie.
Moim zdaniem będzie to lipnie wyglądać z tymi tulejami ..... :( będzie duża dziura pomiędzy kołem a nadkolem .... :) Stilo jest niskie i niestety trzeba się do tego przyzwyczaić ..... :) jeszcze jak masz wszystkie osłony pod spodem to prześwit jest naprawdę bardzo mały .... :) ja czasem obcieram na progach zwalniających .... :) no i o krawężnikach można zapomnieć .... :(
e tam niskie :]
jestem ciekawy czy po zastowaniu tulei nie stukupuku na każdym dołku... jak tył na belce to jeszcze jakos rozumiem tak mcpersona sobie w ogole nie wyobrazam z takim wynalazkiem :/
A ja sobie nie tylko wyobrażam, ale faktycznie założyłem te gumki - i swoje wiem. Nie będę się rozpisywał o szczegółach aby nie denerwować niektórych kolegów, którzy mają w planie obniżanie podwozia - ale jeśli ktoś byłby ciekaw mojej oceny i wpływu na eksploatację, to chętnie się podzielę. (krawężniki - welcome to).
ale tu nie chodzi o to żebyś się urażał (tak odebralem tego posta :] )
podziel się wrażeniami
jakieś foto ?
nie szkoda CI auta na krawężniki ?;p
Naprawdę nie czuję się urażony; pisałem to raczej w tonie żartobliwym, a o krawężnikach wspomniałem że daje to taką możliwość (któryś z kolegów pisał, że normalnie zawadza przodem o te spowalniacze uliczne a o krawężnikach nawet nie marzy, inny pisał że w zimie robi za pług osiedlowy, itp.). Moim zamiarem było uniknięcie tych kłopotów i myślę, że się udało. Operacja niekosztowna, łatwa samemu do wykonania. Dyskomfortu specjalnego teraz nie odczuwam; może auto ciut sztywniej przejeżdża po dziurach (ale to moje subiektywne odczucie) - za to wyraźnie stabilniej prowadzi się na łukach i zakrętach. Efekt estetyczny też chyba nie jest zły, chyba że ktoś woli auto pochylone na nos, zresztą zrobię fotkę i zamieszczę.;-)
Fotki po operacji w załącznikach. Podniesiono przód o 4 cm.
PAJAK-78
24-09-2012, 11:10
kolego ja mam taki prześwit bez żadnych kombinacji ze sprężynami czy amorkami może porostu masz już wybite amory i sprężyny wazie co służę foto auto mam na serii i na 15` kolach
no rzeczywiście jakoś bardzo go nie podniosło.
Być może tego za bardzo nie widać, ale ja jestem zadowolony z rezultatu. Przed operacją prześwit od szczytu opony do krawędzi błotnika był 6 cm - teraz 10 cm. Prześwit od podłoża do dolnej krawędzi pasa przedniego był 18 cm - teraz 22 cm. Ale oczywiście nie wykluczam, że niektórzy koledzy mają tak bez żadnych dodatkowych operacji.
Witam. Ja niestety mam coraz gorzej. Pękła mi jedna sprężyna i w warsztacie wymieniłem obie. Z czasem coraz bardziej mi siada przód. Jak sprawdziłem, mechanik zamówił części z katalogu według vin, więc się pogubiłem. Okres zimowy, więc powinni mi płacić za odśnieżanie a w innym okresie za polerowanie krawężników. Wcześniej nie miałem takich problemów. Dlatego Stanjot please, więcej info odnośnie szczegółów.
Pozdrawiam wszystkich.
Na jaki sprężyny zmieniałeś, firma?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Gborowik
27-12-2012, 14:32
Ja o żadnych tulejach nie słyszałem. Poszukaj trochę informacji o tej Alfie, wujek Google może coś podpowie.
Ja słyszałem, a nawet takie tulejki mam zamontowane. Zobacz cały wątek pod podanym linkiem
AutoKącik.PL: Tulejka podwyższająca na przedni amortyzator. (http://autokacik.pl/showflat.php/Cat/0/Number/284780337/page/0/fpart/6/vc/1)
Z kilkoma kolegami opracowałem i wykonałem pewien zestaw, który po zamontowaniu nie zmienia wstępnego naprężenia sprężyn, czyli auto zachowuje fabryczne parametry, a stoi o ok. 4,5cm wyżej. Co wy na to?
Sama wymiana sprężyn nic nie da, zawsze po jakimś czasie siądą
Ja słyszałem, a nawet takie tulejki mam zamontowane.
cos takiego na Allegro widziałem. Nawet chciałem wsadzić jest tylko ale, a mianowicie zmiana środka ciężkości i zachowanie się auta na zakrętach.
Gborowik
27-12-2012, 17:53
cos takiego na Allegro widziałem. Nawet chciałem wsadzić jest tylko ale, a mianowicie zmiana środka ciężkości i zachowanie się auta na zakrętach.
Tego zestawu na Allegro nie było, ale na tych tulejkach chodzi coś 60 stilonków. Ja zrobiłem rysunki i chętnym na tamtym forum wysyłałem. Przejechałem na zestawie około 25 tys. km. Zaliczyłem wszystkie potrzebne badania. Żadnych odchyłek nie stwierdzono, a ja nie odczułem żadnych zmian. I to nie są tylko moje opine. Pozdrawiam.
Witam "rzadki": jak już opisywałem mój sposób to wstawienie specjalnych wkładek elastycznych w dolne zwoje sprężyn. operacja tania i łatwa, można zrobić samemu na podnośniku po zdjęciu koła. wkładki na allegro tanie, coś ok. 10 zł/szt. - w razie potrzeby służę wszelkimi szczegółami tej operacji.
seth - wydaje mi się, że niepotrzebnie się niepokoisz; podniesienie środka ciężkości jest niezauważalne w jeździe a na zakrętach stabilność jest polepszona - takie przynajmniej jest moje odczucie. dla mnie rzeczą istotną było podniesienie przodu aby nie zagarniać śniegu przy jeździe w koleinach.
Gborowik - Twoje rozwiązanie wydaje mi się b. interesujące; byłoby nieźle gdybyś podał szczegóły techniczne, rysunki, itp.
Gborowik
28-12-2012, 03:13
Gborowik - Twoje rozwiązanie wydaje mi się b. interesujące; byłoby nieźle gdybyś podał szczegóły techniczne, rysunki, itp.[/QUOTE]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
To rozwiązanie z gumowymi podkładkami nie wiele da, poza utwardzeniem (na jakiś czas) zawieszenia. Auto podnieść można tylko przez wydłużenie amorka, a konkretnie jego goleni. Można też dospawać niżej dolne mocowanie amortyzatora, ale to będzie ingerencja w konstrukcję i może się źle skończyć. Tego w warunkach domowych nie polecam.
Rys.1 Jak widać na rys. są dołożone dwa elementy: tulejka stalowa 20mm, która wydłuża amortyzator, ale osłabia napięcie wstępne. Dlatego dodana jest podkładka też 20 mm, która ściska znów sprężynę do poprzedniego naprężenia.
Rys.2 (za fotką) Pokazuje rozwiązanie oryginalne. Za górną nakrętką wystaje gwint goleni i można o tą długość wydłużyć goleń wkładając metalową tulejkę
Zdjęcie (w środku) pokazuje części przed złożeniem.
Ja myślałem nad podniesieniem bravo II bo mnie wkurza jego mały prześwit. A że chyba powoli cieknie mi amorek to przy okazji bym i je wymienił na dłuższe. A więc zaryzykowałbym i co polecacie z doświadczenia. Zależy mi na niewielkim podniesieniu bo wiadomo że im więcej w gorę tym więcej do wymiany bo już trzeba byłoby pewnie przy większych zmianach dawać inne zwrotnice.
Dzięki Gborowik, jak widać max. podniesienie to 2 cm? Niezbyt dużo - ale dobre i to.
Gborowik
29-12-2012, 03:16
Dzięki Gborowik, jak widać max. podniesienie to 2 cm? Niezbyt dużo - ale dobre i to.
Nie chodziło nam o zrobienie terenówki;-)
ja tych podkładek nie mogę znaleźć. Macie jakieś namiary na sklep sprzedający to?
Gborowik
29-12-2012, 09:32
ja tych podkładek nie mogę znaleźć. Macie jakieś namiary na sklep sprzedający to?
Coś kol. Modem nie dość uważnie czyta. Tego zestawu nie ma w sprzedaży. Ja to wymyśliłem, rozrysowałem i rysunki już techniczne, (wykonawcze) oraz wyjaśnienia wysyłałem chętnym. Wg tych rysunków klubowicze dorabiali sami, lub zlecali w warsztatach. O ile wiem, podniesiono około 60 Stilonków
>> A odpowiadając kol. Stanjot: Wyżej nie można podnieść, bo ogranicza nas długość gwintu goleni.
wkładki na allegro tanie, coś ok. 10 zł/szt. - w razie potrzeby służę wszelkimi szczegółami tej operacji.
chyba jednak ktos inny nieuważnie czyta.
Gborowik
29-12-2012, 16:28
chyba jednak ktos inny nieuważnie czyta.
Sory. Sądziłem, że Kol. odnośnie mego postu. Pozdrówka.
Sory. Sądziłem, że Kol. odnośnie mego postu. Pozdrówka.
spoko ja odnośnie tego że można kupić. Ja już wyrosłem z dotaczania wolę gotowce :D
chyba jednak ktos inny nieuważnie czyta.
what's the matter seth? kilka postów wstecz kol. rzadki pytał o szczegóły...
what's the matter seth?
Polskie forum pisz po polsku.
Pytał ale nie dostał nawet linku do aukcji a ty chyba się oferowałeś że możesz pomóc w namierzeniu tego cuda.
nie ma sensu seth, przy takim nastawieniu; jeżeli ktoś będzie naprawdę zainteresowany to mój GG jest na profilu
Posłałem ci wiadomość na GG. szkoda że tu nie chcesz podać namiaru bo pewnie by się jeszcze komuś przydało.
Sorry seth, rozumiałem (może błędnie) że masz nastawienie negatywne i dlatego skręciłem w bok; jeśli jednak jesteś zainteresowany to podaję link do aktualnej aukcji:
GUMY USZTYWNIAJĄCE SPRĘŻYNY GWARANCJA JAKOŚCI 60MM (2902141721) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/gumy-usztywniajace-sprezyny-gwarancja-jakosci-60mm-i2902141721.html)
Ja zakupiłem te środkowe (wys. 40 mm po 3,40 zł/szt) i wkręciłem po 2 szt w każdą z obu sprężyn przednich. Instrukcję dostaje się wraz z towarem. Nie odczuwam żadnych negatywnych zjawisk w trakcie jazdy a raczej wręcz przeciwnie. Poza tym na mojej ulicy rzadko odśnieżają i zazwyczaj są głębokie koleiny; pozdrawiam
ja jestem sceptyczny ale chce się sam przekonać jak to się sprawdzi
nic prostszego; robota z zakładaniem to jakieś 15 minut, zawsze można zdjąc z powrotem jak się nie spodoba; oczywiście można to traktować sezonowo np. na zimę a na lato zdjąć... - zdrówka w nowym roku...
no i tak zrobię. Również wszystkiego dobrego w nowym roku życzę.
Kurde amor nie dostanie od tego bardziej, aniżeli od obniżonego zawieszenia....
szkoda że nie robią specjalnego zawieszenia podniesionego do bravo czy stilo.
pawelt89
13-05-2013, 11:29
Panowie a ktoś robił może usztywnienie tyłu za pomocą gum wkładanych w sprężyny?
Zapowiada mi się mała trasa, (albo i nie mała) z bagażem i chciałbym zrobić coś takiego żeby tył nie opadł zbyt nisko.
Ktoś może to robił i wie w jakie gumy się zaopatrzyć?
Auto to Stilo HB 5D.
pawelt, skoro są gumy do sprężyn przednich (mam założone), to są na bank również do tylnych... wystarczy zajrzeć na allegro...
Ja właśnie wczoraj zamontowałem te gumy w zawieszeniu przednim i jest rewelacja nie trze podłogą pod silnikiem tak że polecam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
mam pytanko do kiedy był produkowany stilo multiwagon
pawelt89
19-05-2013, 19:15
pawelt, skoro są gumy do sprężyn przednich (mam założone), to są na bank również do tylnych... wystarczy zajrzeć na allegro...
Tak ale nie są dedykowane więc pytam bo może ktoś zna rozmiar na tył.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.