PDA

Zobacz pełną wersję : Nawiew - sam się przełącza



matejko
23-06-2011, 00:29
Witam
Problem z nawiewem w moim Bravo 1.9JTD 2001r polega na tym że jak włączę np poziom 1 to załącza się 2 albo AUTO, a jak 2 to 3 itp. Czasami w czasie jazdy sam włączy się poziom 4. A czasami wszystko wraca do normy. Nigdy nie wiem co się będzie działo jak zmieniam poziom nawiewu. Co to może być i jak to naprawić?

modjo
23-06-2011, 09:13
Witam
Problem z nawiewem w moim Bravo 1.9JTD 2001r polega na tym że jak włączę np poziom 1 to załącza się 2 albo AUTO, a jak 2 to 3 itp. Czasami w czasie jazdy sam włączy się poziom 4. A czasami wszystko wraca do normy. Nigdy nie wiem co się będzie działo jak zmieniam poziom nawiewu. Co to może być i jak to naprawić?

Do sprawdzenia przelacznik i instalacja.

seth
23-06-2011, 10:54
pewnie rezystor szwankuje. ja bym od tego zaczął

matejko
23-06-2011, 12:53
A mógłbym prosić o przyspieszony kurs jak znaleźć i sprawdzić rezystor?

byrrt
23-06-2011, 15:30
Rezystor jest w obudowie wiatraka (nad nogami pasażera) ale ja bym wcale nie był przekonany czy to to.. zacząłbym od przełącznika od sterowania nawiewem..

tomasz_
23-06-2011, 16:26
ja też od tego bym zaczynał, tym bardziej, że sterowanie jest cięgnem które się po jakimś czasie poprostu zużywa. No chyba że w tych autach z auto klimą jest inaczej.

matejko
23-06-2011, 16:55
Ok byrrt ale co z tym przełącznikiem? wymontować go jakoś i co dalej? co tam może się zepsuć?

seth
23-06-2011, 21:55
no dobra skoro to przełącznik dlaczego w trakcie?? co sama sie linka przesuwa?? jakoś ten przełącznik to chyba nie to ale zajrzeć można.

matejko
23-06-2011, 23:00
Dzisiaj problem się nasilił. Przy ustawieniu na poziomie 1 co kilka sekund przeskakuje z poziomu 1 na 2, rzadziej w czasie jazdy wskakuje na 4 i wtedy można naprawdę się wystraszyć.

Zielony
24-06-2011, 00:42
Przy pokrętle nawiewu nie powinno być żadnej linki.Jest tylko tarcza z przedziałkami oddzielonymi od siebie po przez rezystory.Każde pole (auto,1,2,3,4) ma swoją wartość rezystancji i sterownik wie w jakiej pozycji jest pokrętło.Coś ala potencjometr w radiu tylko że skokowy.Może coś tam nie kontaktuje (zmiana rezystancji) i dlatego wentylator ma ustawiane różne prędkości.Pasowało by do niego zaglądnąć.

Marcin91
24-06-2011, 00:45
Na dołkach podczas jazdy też się przełącza czy nie?

byrrt
24-06-2011, 01:22
Przyznaję, że tego nie rozbierałem ale pokrętło od regulacji prędkości na pewno nie jest z żadną linką tylko to zwyczajny przełącznik 5 pozycyjny (przy klimie pewnie 6cio). Być może blaszki się już zepsuły - nie mają docisku, ew. jakiś kabel nie kontaktuje..

matejko
24-06-2011, 07:36
Nie zwróciłem uwagi czy na dołkach w czasie jazdy też tak się robi, ponieważ cały czas tak robi i na równym więc pewnie na dołkach też. Rozumiem że mam rozebrać deskę rozdzielczą żeby dostać się do przełącznika od tylu i tam pokombinować. Sprawdzę, wyczyszczę i dam znać jak poszło.

aty3
24-06-2011, 12:28
moim zdaniem rezystor, przrabiałem takie coś w e46 kumpla. Po podmiance rezystora wszystko ok.

seth
24-06-2011, 12:38
czyli zostajemy przy tym co pisałem na początku??
uważaj przy rozbieraniu żeby plastików nie polamać

Antek
06-09-2014, 10:22
:mad::confused:
Witam
Problem z nawiewem w moim Bravo 1.9JTD 2001r polega na tym że jak włączę np poziom 1 to załącza się 2 albo AUTO, a jak 2 to 3 itp. Czasami w czasie jazdy sam włączy się poziom 4. A czasami wszystko wraca do normy. Nigdy nie wiem co się będzie działo jak zmieniam poziom nawiewu. Co to może być i jak to naprawić?

byrrt
08-09-2014, 08:58
:mad::confused:

Co ma oznaczać Twoja odpowiedź?