Zobacz pełną wersję : Sprzeglo bardzo nisko bierze
vandeven
21-06-2011, 18:21
W ostatnim czasie (od dwoch dni) moje sprzeglo zaczelo bardzo nisko brac, praktycznie tuz przy podlodze. Bardzo mnie to zaniepokoilo, poniewaz jestem ponad 1200 km od Polski, w ostatnim tygodniu przejechalem ponad 1600, poza tym za moment bede wracal do Polski.
Zanim pojawily sie obecne objawy sprzeglo bralo w polowie. Bardzo Was prosze o pomoc czy sprzeglo moze juz nadawac sie do wymiany czy jest szansa, ze przejade jezcze 1500 km? Dodam, ze auto ma przejechane 125 tys. i zdarza sie ze w gornej czesci pedal sprzegla wogole "nie stawia oporu" tzn. moge je wcisnac i swobodnie opada, po czym wraca na swoje poprzednie polozenie.
Jeszcze raz prosze o Wasza pomoc, bo wakacje zamieniaja sie w myslenie o sprzegle :(
no jednak chyba będziesz musiał zainwestować w nowe sprzęgło a dokładniej tarcze. niestety masz hydrauliczne sprzęgło i nie ma tam opcji regulacji. gdzieś kiedyś czytałem że stilo 1.9 tak ma ale skoro miałeś normalnie a teraz to ci się stało to jednak nie masz innego wyjścia jak wymiana sprzęgła. można jeszcze spróbować odpowietrzyć układ bo sprzęgło jak juz pisałem jest hydrauliczne i pracuje na tym samym płynie i zbiorniczku co hamulce
To nie obiaw tarczy - przy złużytej tarczy sprzęgło brało by wyżej bądź czuć by było jego ślizganie.
Sprawdź poziom płyny hamulcowego i czy gdzieś się przewód od wysprzęglika nie poci.
Przy takiej pracy sprzęgła może wystęować problem nie dokładnego wysprzęglenia i wbijania biegów na częściowo zasprzęglonej skrzyni biegów.
Takie zapadnięcie pedału sprzęgła przy stilo to zazwyczaj problem z wysprzęglikiem. Tak jak koledzy mówią, wpierw sprawdź poziom płynu hamulcowego. A jak parę razy "podpomujesz" to coś się zmienia?
vandeven
21-06-2011, 21:01
Sprawdze czy jest roznica jak "podpompuje" hamulec. Czy z takim sprzeglem moge jechac w droge powrotna czy lepiej poprosic kogos na miejscu o sprawdzenie pozoimu plynu hamulcowego? Czy ewentualne niedokladne wysprzeglanie sprzegla moze mi zrujnowac skrzynie biegow?
Stan płynu sprawdzisz sobie sam. Na foto to po prawej z żółta nakrętką.
a takie banalne pytanie - kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy, jeżeli płyn będzie stary to pedał sprzęgła będzie się zachowywał tak jak opisałeś(zakładam że płyn nie ubywa) możesz ew sam spróbować odpowietrzyć sprzęgło - maska do góry, lokalizacja przewodu na skrzyni biegów(w czarnej oplotce)wysunięcie
metalowego zabezpieczenia (nie trzeba całkiem go wyciągać) pociągnięcie przewodu w kierunku lewego błotnika, przed tym "manewrem" trzeba ściągnąć
kapturek z odpowietrznika i czekać aż płyn hamulcowy zacznie lecieć-płyn muci być czysty na początku może lecieć czarny - i ważna uwaga nie pompujemy
pedałem sprzęgła - można ew po przez rurę z ręczników papierowych dmuchnąć w zbiorniczek płynu co przyspieszy proces :cool:
po przelaniu płynu wciskamy przewód na swoje miejsce a zabezpieczenie pchamy w kierunku dołu , jak nie czujesz się na siłach to podjedź do warsztatu ,
w Polsce za wymianę płyny w całym układzie płaciłem ok 50zł + 1l mojego płynu
vandeven
22-06-2011, 00:47
Poziom plynu jest nieznacznie ponizej poziomu max, zatem jest ok. Jesli chodzi o jego wiek to ja go nie wymienialem (posiadam to auto od roku) a poprzedni wlasciciel pewnie plynu nie wymienial.
vandeven
22-06-2011, 20:33
Sprawdzalem dzisiaj kwestie "podpompowania" hamulca i faktycznie, po kilkukrotnym nacisnieciu hamulca sprzeglo lepiej bralo. Wyglada zatem na to, ze tak jak sugerowaliscie wina lezy raczej w starym plynie hamulcowym.
To może świadczyć o zapowietrzeniu lub nieszczelności.
ja bym proponował wymianę płynu i dopiero wtedy odpowietrzenie
To wracasz sobie spokojnie do domu - w polandi jedziesz do jakiegoś mechanizatora rolnictwa - kupujesz mu płyn hamulcowy i każesz wymienić i odpowietrzyć :)
I znów cieszysz się poprawnie działającym sprzęgłem - 1500km spokojnie możesz jechać :)
Najwyżej przed każdą zmianą biegów jak ruszanie, stawanie podpompuj trochę.
Tak na marginesie i nie próbuj, ale... biegi idzie wyłączać bez potrzeby wciśniętego sprzęgła. Jak puścisz gaz, ale tak żeby jednak ciut auto trzymać na nim (aby nie przyspieszało, ale też nie zwalniało za mocno) to spokojnie bieg możesz wyrzucić, ale głównie to na trójce i wyższych. Nic nie zgrzytnie ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.