Zobacz pełną wersję : Turbo Jet (T-Jet) i... LPG?
Ma ktoś doświadczenia z silnikiem Turbo Jet (T-Jet) i zastosowaniu przy nim LPG?
Generalnie są instalacje LPG przygotowane pod Turbo, ale z ciekawości spytam się czy ktoś eksperymentował z tym?
Słyszałem z obiegowy opinii, że różnie z tym bywa, oczywiście problem tutaj jest z turbiną.
Ktoś może coś więcej wie, albo ma i wie jak się sprawuje? Jak ze spalaniem?
Ja tylko słyszałem, że jak kupować samochód pod gaz to z daleka omijać auta z turbiną..
BART_osz
23-06-2011, 22:02
Czy ja wiem ... mam znajomego który ma Linee 1.4 turbo - ma sekwencje i działa bez zarzutu . Jak trzeba ? - dowiem się szczegółów. Ze starych czasów leona mialem znajomych z 1.8 turbo benzyną na gazie ... nikt nie narzekał .
Jeżeli możesz będę wdzięczny. Nie ukrywam, że interesuję się tym motorem i jak się sprawuje on z LPG. Pewnie opinie negatywne pochodziły z takich sobie instalacji.
BART_osz
24-06-2011, 00:02
W poniedziałek go przepytam i dam znać dokładnie co ma zamontowane.
Lancia Delta 1.4 T-Jet 150KM LEDY PDC SKÓRA, 2008r., 1400cm3, 150 KM - otomoto.pl (http://otomoto.pl/lancia-delta-1-4-t-jet-150km-ledy-pdc-skora-C19445161.html)
Ciekawe autko. 150KM pewnie oszukane, bo te motory miały 140KM chyba, że na rynek zachodni były mocniejsze.
BART_osz
24-06-2011, 08:53
Były takie wersje 150 konne. Ten motor pracował też w Bravo w wersji sport . Niestety ( stety ? :roll: ) odkąd mamy obowiązującą normę emisji spalin euro 5 ten silnik ma dołożony s&s i już "tylko" 140 koni. Fajny silniczek ale dosyć paliwożerny (lpg może być niezłym rozwiązaniem )... ta lancia to bardzo fajna wersja (przyzwoity wypasik :) ) na tych 18' calach wygląda super - lepiej w realu niż na tych zdjęciach .
A takie jakieś marzenia gdzieś tam chodzą po głowie ;) A co do silników 1.4 TJet chciałem się więcej dowiedzieć.
Lancia fajna, środek mniej (oczekiwałem czegoś więcej), ale auto miłe.
Bartosz to mówisz, że Bravo też miało ten motor? Chmm... przejrzę sobie z ciekawości.
BART_osz
27-06-2011, 13:51
W poniedziałek go przepytam i dam znać dokładnie co ma zamontowane.
No więc tak pokrótce : centralka to stag4 , reduktor zavoli zeta n ( chyba dobrze pisze :) ) a wtryski są firmy stefanelli. Nie było do końca tak idealnie jak pisałem wcześniej bo były problemy z regulacją całego "stuff'u" . Albo szarpał przy gwałtownym dodawaniu gazu albo jak już z działaniem było wszystko ok - wywalał błąd "check engine" . Regulowano mu to parę razy ale za każdym razem nie było ideału - sam z kompem i kablem po paru dniach wyregulował wszystko na tip top ( ponoć w serwisie zgodzili mu sie na jego ingerencje w układ bo mieli go już dość :) bo codziennie u nich był i zawracał im d... że nie jest idealnie :lol: ) - na dzień dzisiejszy wszystko działa bez zarzutu -pali 10-11 litrów gazu.
Bartosz to mówisz, że Bravo też miało ten motor? Chmm... przejrzę sobie z ciekawości.
Tak były 150 konne t-jety ale to już chyba po temacie bo widziałem że znalazłeś takie bravo w innym temacie ;)
Chmm, nadal jednak jest to kuszące.
Niech spali nawet 10 litrów LPG (x2.5zł) = 25zł.
1.6 M-Jet (105 koni) niech spali 5.5l, 120 koni 5.8l (oparte na raportach) przy ON 4,9zł za litr.
Załóżmy 6l x 4.9zł = 29,4zł.
Różnica liczmy 5zł na każde 100km. Po >500km ma się na 100km na korzyść gazu gratis...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.