PDA

Zobacz pełną wersję : nierówności -> marchewa -> spadek obrotów. Jaka przyczyna?



magilas
17-06-2011, 22:07
Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105KM, 2000r.

Witam,


Mam problem, (wiem, że on występuję czy występował u niektórych fanów tej marki), ale nie znalazłem mojego przypadku.
Moje Bravo JTD 105KM na nierównościach (przejazd przez tory, dziury itp.) nagle szarpnie, następnie obroty spadają do 1000 albo mniej przy pedale wciśnietym na 3/4 albo więcej. Zapala się marchewa, auto ledwo jedzie, gdzie za kilka sekund znowu jest ok, potem znowu spadają obroty, pare razy poszarpie przy wciśnietym pedale gazu. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu marchewa gaśnie i wszystko działa normlanie.
Na prostej równej drodzę nie mam żadnych problemów.
Można wnioskować, że coś się poluzowało. Pogimnastykowałem się trochę, dostałem do potencjometru gazu, wtyki z kabelkami są chyba ok.
Dalej dla mnie to już wyższa szkoła jazdy podążać za kablami biegnącymi od potencjometru w kabinie gdzieś dalej.
Co może być przyczyną takiego zachowania? Gdzie szukać usterki?

Pozdrawiam
magilas

Zielony
17-06-2011, 23:09
Pasowało by sprawdzić białą wtyczkę właśnie od potencjometru pedału gazu.Podobno jest ona za schowkiem.Szukałem kiedyś u siebie,ale ja mam wersję 110KM i u mnie to jest rozwiązane inaczej.
Ale najlepiej było by podpiąć się pod kompa żeby na darmo nie wydawać kasy i się nie narobić.Polecam zakup kabla.

lukq
17-06-2011, 23:18
Przyczyn może być kilka. Sprawdź sobie przepływke i jej podłączenie, ewentualnie odłącz i zobacz czy jest różnica. Sprawdź sobie jeszcze połączenie w schowku kostek, one czasem też mają taki wpływ (jak będziesz przy nich grzebał to na wyłączonym zapłonie).

p.s
Dobrze było by sprawdzić jakie błędy zapisane są w ECU.

magilas
20-06-2011, 00:05
Za schowkiem znalazłem połączeniu dwóch kostek odpowiedzialnych za potencjometr. Rozłączyłem, poczyściłem, sztywniej umieściłem (ogólnie tak jakoś luzem latały w porównaniu do innych kabli i kostek). Przejechałem się po dziurach na których zwykle się to dzieje i narazie jest ok.
Przy drugiej próbie odłączyłem przepływkę (nie ma żadnej różnicy)
Wynika, że narazie jest ok. Będę obserwował, zobaczymy co i jak. Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
Bartek

Piotrek0902
20-06-2011, 22:21
mozesz zrobic foto tych kostek bo ja nie wiem ktore to:)

lukq
25-06-2011, 10:45
Jak otworzysz schowek, to masz jeszcze u góry jeszcze taką pokrywkę na dwa mocowania, przekręcasz je i klapka odchodzi. Tam znajdują się połączenia tych kostek, pamiętaj tylko jak będziesz przeprowadzał tą operację o nie przekręcanie kluczyka, a najlepiej nie wkładanie go w ogóle do stacyjki. Do poprawienia przewodnictwa elektrycznego możesz użyć środka KONTAKT