Zobacz pełną wersję : Problemy ze skrzynia selespeed...
piotrekwiosla
16-06-2011, 23:01
Witam,
Krótko:
wymienione:
sprzęgło
wysprzęglnik
olej w układzie hydraulicznym
auto na zimno chodzi cacy a jak sie rozgrzeje wyskakuje blad i kazdy bieg wchodzi ze zgrzytem....
niby zalepiony przekaznik od pompy ,ale przekazniki sa tez wymienione i dalej nie pracuje na "cieplo"
macie jakies pomysly ?? pompa oleju selespeed?? akku (a wlasciwie membrana w nim ?? ) dodam tylko ,ze auto mam od 2 misiecy i caly czas stoi... jestem zalamany
Jaki olej wlałeś do skrzyni? Czy kontrolka Ci się zapala?
Jeżeli wysprzęglik wymieniłeś, olej (na dobry), sprzęgło i dalej są problemy to stawiam na pompę.
piotrekwiosla
21-06-2011, 12:33
Siemanko,
Tak więc olej wymieniony na dobry, na zimnym aucie pompa wlacza sie sporadycznie a jak sie rozgrzeje chodzi caly czas, i biegi juz nie wchodza... Natomiast jesli chodzi o kontrolke to auto odpalam i przeglad auta jest ok (nawet jesli odpale cieple) ale kazda proba wrzucenia biegu konczy sie zgrzytem, wyskakuje czerwony znaczek skrzyni biegow i auto spiewa:lol: jak tylko rusza prace z pompa dam znac.
piotrekwiosla
26-06-2011, 16:20
to nie pompa... macie jakies pomysly?? wiecie moze czy klopotliwe bedzie przerobienie na manuala ??
A jesteś w stanie odczytać błędy? Możliwe, że to czujniki na skrzyni i dlatego masz problemy z zmianą biegów.
piotrekwiosla
27-06-2011, 20:21
Błąd przekaznika juz nie paietam dokladnie jak to brzmialo,
a o jakich czujnikach mowisz??
piotrekwiosla
30-06-2011, 21:43
witam,
Kolejna diagnoza to akku wysokiego cisnienia. Moze jutro bedzie to dam znac co i jak.
Korzystam z wolnego internetu. Niedawno pojawił się temat o dwóch błędach 1742 i 1741 związanych ze skrzynią.
Tam dałem odnośnik do strony (anglojęzycznej) gdzie wskazane był czujniki odpowiedzialne za obsługę skrzyni i sprzęgła.
piotrekwiosla
04-07-2011, 23:21
Witka,
Gruszka wymieniona i autko jest GIT... no prawie. Po okolo 60km intensywnej jazdy auto zrzuciło na luz.... Już byłem pewien ,że znowu dupa ALE!! nie wyskoczył żaden błąd na wyświetlaczu. Podnoszę maskę a tam oleju od selespeed BRAK!! Już na pierwszy rzut oka było widać ,że z pod gruchy. Przy wymianie została ,źle założona (oring nie siedział na swoim miejscu tylko na powierzchni styku i go ciśnienie wydmuchało) a swoją drogą to sama grucha nie była za dobrze dokręcona bo odkręciliśmy ją ręką :D ogólnie to robił service man Fiata :D:D Mam nadzieję ,że poczuje się do wymiany oringu i dolania oleju :) mam nadzieję ,że to koniec mojej katorgi z ta skrzynia :)
piotrekwiosla
11-07-2011, 23:47
Witam,
Olej wymieniony, autko chodzi. Dzisiaj ok. 80km intensywnej jazdy i wszystko ok. Po zalaniu do pelna komputer pokazal ze na calym baku przejade 240km... Chyba mial w pamieci ostatnia jazde :D po 12km spokojnej jazdy spalo do 320. Jutro pierwsza mala trasa ok. 190km zobaczymy czy wszystko ok.
Pozdrawiam!!
Daj znać, temat będzie dla potomnych, bo z tymi skrzyniami jest trochę problemów.
piotrekwiosla
12-07-2011, 23:22
Witam,
200km wyszlo do domku ze sr spalaniem 8.7l economy 80-90km/h
230km jazdy przy domku i znowu uciekl olej.... kolejny oring wystrzelil i gruchazrobila sie luzna.... zastanawiam sie czy nie wsadze tam pokladki miedzianej zamast oringu...
piotrekwiosla
13-07-2011, 12:18
Dzisiaj pezykrecilem bez podkladki ani oringu... niby nic nie cieknie zrobilem pare km i wszystko ok ,ale zaufania nie mam w ogole ;/ i meczy mnie sprawa tamtych oringow i odrecajacej sie gruszki... Czy mozliwe jest ,ze pompa podaj za duze cisnienie??
Bez podkładki ryzykujesz dużo. A podkładki i oring skąd masz? Jak mocno dokręcasz?
piotrekwiosla
13-07-2011, 15:02
Jezeli chodzi o pokdladke to nie mam zielonego pojecia czy w ogole jakas byla... i oring tez nie wiem ska i jaki byl bo ja wczesniej nie montowalem. Dokrecam ile sily w lapie :D na rysunku technicznym nie ma zadnej podkladki ani oringu zaznaczonego.
piotrekwiosla
13-07-2011, 23:05
Dzisiaj 60km zrobione, przeszlo godzina w korku i wszystko ok. jutro mam zamiar jechac do wawki i tam moze odwiedze arkuszowa, w pt z wawki do zakopca zobaczymy czy wytrzyma :D
piotrekwiosla
22-07-2011, 21:09
Witam,
Melduje przeszlo 1200km zrobione bez zadnego problemu ;) mam nadzieje ,ze juz bedzie bobrze :)
pozdrawiam
Chciałbym odkurzyć nieco temat i prosić o pomoc- moje Stilo Abarth ma bardzo podobne objawy do Twoich.
Moja przygoda zaczęła się od wycieku między skrzynią, a sprzęgłem- wymieniony został oring (oczywiście rozebranie pół przodu i chory koszt robocizny).
Po tygodniu od wymiany zauważyłem, że auto znowu kapie. Pojechałem do warsztatu, gdzie okazało się, że to albo to samo, albo coś innego (?)
Mimo to jeździłem i dolewałem co jakiś czas oleju do silnika myśląc, że to olej silnikowy ulatuje.
Dwa dni temu, w trakcie jazdy pojawiła się kontrolka skrzyni biegów i komunikat "gearbox failure". Zatrzymałem i zgasiłem samochód. Po odpaleniu brak skrzyni- tylko luz.
Z racji tego, że była 2 w nocy, brak latarki i większej ilości narzędzi, zrobiłem jedyne co przyszło mi do głowy i dolałem płynu do zbiorniczka selespeed.
Kilkukrotnie odpalałem auto i niestety- nic z tego. Dopiero gdy przyjechał znajomy by odholować mnie pod dom- skrzynia zaskoczyła.
Zaczęła pracować normalnie i działała również dziś.
PYTANIA:
- czy ktoś borykał się kiedyś z podobną historią (wycieków i skrzyni)
- przy zbiorniczku z płynem selespeed jest rurka z wężykiem- rurka ta jest przerwana. Wokół "zakrętki" zbiera się cały czas płyn- nie wiele, ale jednak- do czego służy ta rurka ?
- czym jest wspomniana wyżej "gruszka" ? nie mogę się doszukać jakiegoś 'fachowego' objaśnienia tego terminu
na razie tyle,
z góry dziękuję za odpowiedź :)
piotrekwiosla
18-12-2011, 16:34
Witam,
Bo już sam się zakręciłem, to ulatuje Ci olej silnikowy czy selespeed?? Moje autko nie powiem jest dość łapczywe na olej po przeszło 10tyś przejechanych dolałem mu już 2-2,5l oleju(ciężka noga na pewno wspomaga apetyt), jeżdżę na oleju syntetycznym, miejsce łączenia skrzyni z silnikiem też mam lekko spocone, ale nawet kropli nie zostawiam. Rurki które dochodzą do zbiorniczka z selespeedem są albo doprowadzające olej do pompy, albo powracające do obiegu więc żaden nie powinien być dziurawy a tym bardziej przerwany. Gruszka- akumulator wysokiego ciśnienia w układzie zmiany biegów, jeżeli w ów gruszce pęknie lub wyrobi się membrana, układ nie ma odpowiedniego ciśnienia do zmiany biegów i wyskakuje błąd gearbox failure (i ta melodyjka :D)
Dziękuję za odpowiedź. Jak na razie problem nie powtórzył. Rurka uszczelniona- nic nie kapie.
Pierwsze wycieki dotyczyły oleju ze skrzyni, a ostatnie płynu hydraulicznego selespeed.
Jaki jest +/- koszt wymiany/ naprawy membrany w gruszce lub całej gruszki ?
piotrekwiosla
19-12-2011, 10:39
To już było jakiś czas temu... ale cena oscylowała między 300 a 400zł, wymiana w moim wypadku była we własnym zakresie :)
tragedii więc nie ma ... :]
Dobrze, bo koszty tej nietuzinkowej 'zabawki' zaczęły mnie już lekko demotywować do niej.
Dziękuję raz jeszcze za odpowiedź
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.