Zobacz pełną wersję : Sposób na rdzę,rysy i te sprawy.
Chcę zabrać się za poprawienie lakieru i blacharki mojej Brava, nie za bardzo wiem jak to zwalczyć by było skuteczne w 100% .
mam takie oto defekty:
1. W miejscach gdzie podkłada się podnośnik po obu stronach tak jest, z przodu i z tyłu- czyściłem już to i było malowane barankiem [spray] , lecz jak widać mało co dało.
http://img829.imageshack.us/img829/5292/1000399u.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/5994/1000400l.jpg
__________________________________________________ ____________________
2.
http://img84.imageshack.us/img84/7303/1000397r.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/2067/1000396j.jpg
Na pierwszym zdj. widać czerwony podkład, na drugim rysę dość głęboką - jak to najlepiej usunąć?? Nie chcę malować całego elementu.
3.
Jeszcze w wewnątrz nadkola, widać lekką rdzę i odpryskujący lakier, czym to zwalczyć ??
Czytałem wiele sposobów, ale wolę by ktoś sprawdzony opisał :)
Jeśli temat był prosiłbym o link do niego.
Pozdrawiam FiatoKlubowiczów :)
CO do progów to musisz wyczyścić i zakonserwować porządnym środkiem. Te odpryski-rysy które masz może zrobić na dwa sposoby, albo poprosić o dorobienie farby po kolor w spray, albo na pędzelek. Nałożyć minimalnie szpachli jeśli jest to głębokie, papierem wodnym wygładzić i pomalować jednym ze sposobów podanym.
Ja osobiście na nadkolach nie miałem rdzy, ale wyczyściłem sobie wszystkie i zastosowałem coś ale bitumeks, lecz był to środek do rur które kładło się w ziemie. Następnie kupiłem nadkola plastykowe i zamontowałem. Efekt możesz zobaczyć w moim temacie samochodu.
Pozdrawiam.
Najgorsze jest to, że progi zazwyczaj lecą na zgrzewach (między zgrzewami) i tak naprawdę korozja wychodzi gdzie się da. Możesz usunąć tą korozję, ale pewnie po drugiej stronie też sobie już harcuje.
Ja robiłem tak np. w Temprze, że wpuszczałem taki fluid do środka. Po wymianie progów na nowe dużo to dało.
Na Twoim miejscu, jak auto podnosisz na lewarku to wyczyściłbym dokładnie wszystkie miejsca korozji papierem ścierny, zamalował i położył "baranek" do konserwacji.
Co do lakieru, są pasty lekko ścierne. Mają drobinki środka ściernego i usuwają takie w miarę nie głębokie rysy. Nie wolno przesadzić, bo lakier w tym miejscu traci swoje właściwości (w końcu go ścieramy).
Co do progów myślę by je wyczyścić dokładnie, użyć sprayu który usuwa i chroni przed rdzą - widziałem ostatnio taki, tylko czy to działa?? - zamalować barankiem, i jeśli coś znajdę to zakleić je jakby żywicą, jakimś klejem albo matą odporną na warunki atmosferyczne - co by było najlepsze? - a na to kupić plastikowe nadkola. coś takiego jak zrobił lukq
Na zarysowania załatwię sobie spray w kolorze auta - gdzie w bravach jest kod koloru pojazdu ?? - papier ścierny wodny , lekko zedrzeć, środek na rdzę, może trochę szpachli i zamaluję. :)
Co do progów -miejsce na lewarek - to jakim lakierem zamalować przed barankiem ? mam srebrzankę na wysoką temperaturę i myślę czy jej nie wykorzystać, chyba, że ocynk z domieszką ołowiu [lub innego metalu] mogę sobie też załatwić :)
PS: o blacharkę lepiej zadbać bo jak złapię go bardziej korozja to lipa...
Memciu sam baranek nie wiele Ci pomoże.Albo kładziesz go na blachę i potem go malujesz lub na odwrót.Trzeba dobrze wyczyścić blachę i nałożyć baranka i potem DOKŁADNIE zamalować farbą.
Nr koloru znajduje się na tylnej klapie bagażnika.
spaf_antynazi
11-06-2011, 11:49
Najlepiej to wymienić progi (wewnątrz i zewnątrz) Podczas wymiany zapodkładowac podkładem wytrawiającym, przed wspawaniem użyć konserwacji na bazie wosku, wspawać próg, zaszpachlować spaw, zapodkladowac, położyć baranka, pomalować w kolor i śmigać przynajmniej 3 lata (w zależności od użytych materiałów)
Progi są w bardzo dobrym stanie tylko lakier zdarł się , pewnie od trzaskania drzwiami itp. Chciałem tylko się dowiedzieć czy jest coś w sprayu by to zabezpieczyć i pomalować.
A pod progami to jak poniżej opisałem myślę będzie dobrze.
Myślę użyć lakieru antykorozyjnego do metali [odporny na warunki pogodowe], potem jak się załatwi to ocynk i baranek - taki zabieg na nadkola plus do tego ala mata bitumiczna jak to lukq zrobił i może też skusze się na plastiki :)
Co do tych rys na drzwiach to wyczyszczę, środek na rdzę, troszkę szpachli lakier ochronny i kolor.
Taki zabieg chyba będzie skuteczny.
Nr koloru znajduje się na tylnej klapie bagażnika.
Ja znalazłem jedynie na uchwycie klapy taki kod B986
Chyba to ten.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.