Zobacz pełną wersję : Rezystancja poduszek powietrznych w Bravolotach..
Pomijając inne jaja z jakimi sobie poradziłem w między czasie z centralką airbag to notorycznie od czasu kupna w odstępach czasem kilkudniowych, czasem kilku miesięcznych pojawia mi się błąd bocznej poduszki pasażera (za niska rezystancja). Błąd jest chwilowy, czasem wskoczy wręcz zwarcie. Chciałbym wyeliminować samą poduszkę i podpiąć zamiast niej rezystor. Jak błąd by się nie pojawił przez powiedzmy 3 miesiące wiedziałbym, że kupie poduszkę i mam spokój.. Jestem elektronikiem i wydaje mi się, że pomiar cyfrowym multimetrem nie mógłby odpalić poduchy jednak ryzykować nie chce stąd moje pytanie - jaką rezystancję należy podstawić zamiast poduszki bocznej w Bravo CF2? Wyczytałem na innym forum, że ktoś pisał 22ohm ale to strasznie dużo do tego co piszą na forach innych marek - tam są zwyczajowo 2-3ohm'y. Kable w siedzeniu raczej są ok bo przedzwaniałem je kilkukrotnie, ruszanie kablami pod siedzeniem też nic nie daje. Odpięcie poduszki na chwilę i podpięcie powoduje błąd rozwarcia obwodu więc albo poduszka ma jakieś parametry na granicy, albo sensor źle mierzy jej rezystancję.
Proszę o jakąś pomoc.
Pozdrawiam
Poduszki mają niby gwarancję 10 lat. Głównie chodzi tu o proch, który produkuje gaz do napełnienia. Możliwe, że wilgoć lub coś innego sprawiły problem. Bynajmniej wartość 22Ohm to bardzo dużo. Prędzej bym się skłaniał ku 2-4Ohm. Więc Kup takie, wkładaj i zobacz czy gaśnie. Szkoda tylko, że tak się dzieje, bo w razie kolizji - masz mniej do "obrony".
Wyczytałem na elektrodzie, że standardem dla BBM jest 2.2 om.. Chciałbym wstawić rezystor możliwie bliski katalogowej rezystancji bo błąd wyskakuje mi po czasie.. Teraz to ja nawet mogę zejść do auta z poduszkami i raczej na 100% wykasuje błąd - co z tego jak nie dojadę do domu a już lampka będzie się świecić.. Dziś podstawie 2.2 om, mam też przyszykowane 3ohm a jak nie to będę kombinował. Lepszym wyjściem jest brak jednej poduszki niż 4.. Dlatego chce właśnie dojść co się dzieje..
Nie wytrzymałem i sprawdziłem rezystancję poduszki mostkiem pomiarowym (oczywiście na parometrowych kablach na dworze ;)) i wyszło mi 0,31R - coś mi się wydaje że faktycznie uwalona jest po prostu poduszka - to dobra wiadomość.. Lepsza od uwalonej centralki.. Podstawie dziś rezystor i trochę pojeżdżę - zobaczymy :)
2.2R wstawiłem i błędy idzie wykasować.. Pojeżdżę i zobaczę..
Daj znać, jak się operacja udała.
A więc no ponad miesiąc jeżdżę z tym rezystorem i błędów żadnych nie ma.. Tak poduszka była faktycznie uszkodzona i muszę zacząć rozglądać się za "nową".
techdent
06-03-2014, 13:13
A więc no ponad miesiąc jeżdżę z tym rezystorem i błędów żadnych nie ma.. Tak poduszka była faktycznie uszkodzona i muszę zacząć rozglądać się za "nową".
byrrt podrzuć ile W ma ten opornik bo mam podobna przypadłość musiałem wymienić siedzenie kierowcy bo zostało złamane na typowego golasa i świeca mi poduchy mam zamiar wlutować 3R3 tylko ilu watowy.
będę wdzięczny jeśli podrzucisz jakieś foto jak to wlutowałeś albo na których kablach bo tam są bodajże 3kolory
zamiar wlutować 3R3 tylko ilu watowy.
Moc jest nie istotna bo tam żaden istotny prąd nie płynie - tylko w chwili zapłonu ;) A ja zrobiłem to tak, że jasiek ma taką sprytną wtyczkę - nie pamiętam nawet dokładnie jak ona wygląda ale jest jakaś taka pojechana ;) W każdym razie można w nią bezpośrednio wcisnąć rezystor.. Do samego jasia dochodzą dwa kable. Ty pewnie mówisz pod siedzeniem - tam będzie szedł też pewnie do czujnika obecności pasażera oraz masa chyba..
techdent
06-03-2014, 14:07
Moc jest nie istotna bo tam żaden istotny prąd nie płynie - tylko w chwili zapłonu ;) A ja zrobiłem to tak, że jasiek ma taką sprytną wtyczkę - nie pamiętam nawet dokładnie jak ona wygląda ale jest jakaś taka pojechana ;) W każdym razie można w nią bezpośrednio wcisnąć rezystor.. Do samego jasia dochodzą dwa kable. Ty pewnie mówisz pod siedzeniem - tam będzie szedł też pewnie do czujnika obecności pasażera oraz masa chyba..
tak dokładnie tak chodzi mi o kable pod siedzeniem. co do czujnika czy ktoś siedzi to idzie osobno wiązka. ja mam tam wiązkę od airbagu, od czujnika siedzenia i zapiętych pasów oraz od silniczka na lędźwie. wracając do tematu to chodzi mi o ta wiązkę od airbagu na jakie kolory wpiąć opornik skoro wartość W nie ma znaczenia. tam bodajże idzie napięcie masa i impulsowy na wystrzał nie chcę na chybił trafił żeby centralki nie spalić
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
byrrt wiem wiem że będę musiał pojechać na komputer skasować błąd ale musze zamknąć obwód brakującej poduchy żeby nie wywaliło znów błędu po skasowaniu. a najszybciej będzie założyć skręcana kostkę na kable i skręcić z nimi opornik tylko pytanie na które :confused:
Kolorów niestety nie pamiętam, możesz spróbować poszukać w schematach kolorów (wszystko znajdziesz w download).. Ja wpinałem bezpośrednio zamiast jaśka a tam są tylko dwa kable..
techdent
07-03-2014, 08:04
witam wszystkim problem z airbagiem został zażegnany.
Możliwe że komuś te informacje ułatwią na przyszłość co gdzie i jak
wczoraj został zakupiony opornik 2,2 ohma +kostka skrętna na kable ponieważ wcześniej w starym siedzeniu musiałem zlutować kable pod siedzeniem wyrzucając fabryczne kostki ponieważ miałem z nimi problem.
1-zakładamy kostkę na kable tam są następujące kolory czarny,szary i szaro-niebieski
2-wpinamy opornik 2,2 ohma w kable o kolorach szary i szaro-niebieski
3-podpinamy pod kompa i kasujemy błąd dla niewtajemniczonych dodam że kostka od airbagu znajduje się pod nogami pasażera taka na żółtym kablu
4-na koniec cieszymy się z braku świecącej kontrolki :cool:
A już całkowicie poza tematem - nie lepiej było tego jasia przełożyć ze starego fotela?
techdent
07-03-2014, 12:43
A już całkowicie poza tematem - nie lepiej było tego jasia przełożyć ze starego fotela?
no nie bo stare ma złamane oparcie i dlatego wjechało nowe tylko kompletny golas tylko takie udało mi się znaleźć bez poduchy, czujnika ze ktoś siedzi ani regulacji lędźwi. problem ze świecącą poduchą nastąpił po wymienianie siedzenia bo jej tam nie było i dlatego świeciła kontrolka i złapał błąd. spirala moich problemów zaczęła się od wymiany ale zażegnana., dlatego odpowiadając na twoje pytanie nie miałem czego przekładać bo w nowym nie ma a w starym jest jasiek ale jest siedzenie połamane :smile:
No ok ale przecież jasia samego można przełożyć - same siedzisko powinno to umożliwiać..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.