Zobacz pełną wersję : Brak Przyśpieszenia
PictBridge
06-06-2011, 08:35
Witam, posiadam Brava 1.9TD i zauważyłem brak mocy w nim wciskam gaz i bardzo powoli przyśpiesza, prosiłbym o porady co z tym zrobić. Pozdrawiam.
Opisz dokładniej.
Na każdym biegu tak mozolnie przyśpiesza czy na wyższych??
filtry kiedy wymieniane, może któraś z pompek być zapchana.. Oby, bo ja miałem podobny problem w tym samym modelu i silniku, brak przyśpieszenia, a jak mu się depnęło na gaz przez dłuższy czas to później na krzyżówce nie mogłem ruszyć- kompletny brak mocy silnika. I nie mam najlepszych wieści - turbosprężarka.
Sprawdź ją czy łopatki ma ok, czy działa sprawnie, czy niema wycieku spod turbiny, czy w ogóle się załącza.
Jeśli filtry i pompki są ok to możliwe jest że coś nie tak z turbiną, może tylko wężyk pęknięty i ciśnienia niema, albo nie otwiera się turbina.- to najlepiej sprawdzić na komputerze. musisz sprawdzić u dobrego mechanika który ma możliwość podpięcia go po komputer.
Na początek sprawdź zawór EGR oraz przepływomierz wyczyść.
PictBridge
06-06-2011, 22:21
od 3 tys obrotów w ogóle nie ma ciągnięcia, nie wiem o co chodzi bo slychać że turbina świszczy
Marcin91
06-06-2011, 22:46
odłącz przepływomierz, przejedź się i sprawdź czy będzie czuć różnicę
Sprawdź przewody do turbiny i za nią czy nie są popękane!
PictBridge
06-06-2011, 23:29
ok jutro odłączę i dam znać, zawsze jest cicha nadzieja że to pomoże i nie trzeba będzie inwestować w turbinkę :)
joohnypl
07-06-2011, 15:35
komputer komputer komputer.
a jak nic nie wykaze to po kolei:
- sprawdz filtr powietrza
- sprawdz czy okladzina maski nie opadla i nie zatyka wlotu powietrza
- sprawdz filtr paliwa
- sprawdzic przewody dolotowe- może turbina pompuje w dziure
- egr - przepływomierz (ale to nie powoduje aż takiego spadku mocy)
- sprawdzic turbine ? bierze olej ? kopci na czarno? moze powiedziała dobranoc
- jak sprzęgło? może ślizga
- pompa - zawór turbo tzw booster - opis sprawdzenia na forum
egr - przepływomierz (ale to nie powoduje aż takiego spadku mocy)
W tym przypadku bardzo byś się zdziwił kolego.
Marcin91
07-06-2011, 21:13
- egr - przepływomierz (ale to nie powoduje aż takiego spadku mocy)
Zdziwienie byłoby przeogromne, gdy podejrzewając tak poważne rzeczy awarią okazałby się przepływomierz
joohnypl
07-06-2011, 21:58
kolego @lukq
mówimy o silniku TD100, a nie o JTD,
w przypadku JTD, egr i przeplywka daja takie objawy, bo: przeplywka steruje dawka paliwa co ma najwiekszy wplyw na mulenie (nieoptymalna dawka do warunków pracy = na przyklad czorna chmura + spadek mocy)
W TD100 - przepływomierz steruje tylko i wyłącznie egr'em, jezeli ten chodzi dobrze to samochod jezdzi dobrze.
egr'a w td100 mozna zdiagnozować tak jak przeplywke przez podłączenie pod kompem, i pojeżdżenie (mozna zobaczyc czy egr zamyka/otwiera sie podczas cisniecia, i czy przeplywka rowno mierzy, nie ma skokow itp)
Kabel do kompa z przejciowka do td100, kosztuje ~60-70 PLN :)
oczywiscie jeszcze jest pare rzeczy, typu: elektrozawor na pompie, czy czujnik polozenia walu ;P ale to wszystko i tak mozna zdiagnozować komputerem
ale panowie ... lepiej zacząc od prostych i mało kosztownych rzeczy jak filtry itp.... o których często niektórzy zapominają
PictBridge
07-06-2011, 22:12
przepływomierz raczej ok, jak daje mu gazu sporo to dymi strasznie z tyłu do 3 tys obrotów i dalej nie idzie robi strajk
mówimy o silniku TD100, a nie o JTD,
w przypadku JTD, egr i przeplywka daja takie objawy, bo: przeplywka steruje dawka paliwa co ma najwiekszy wplyw na mulenie (nieoptymalna dawka do warunków pracy = na przyklad czorna chmura + spadek mocy)
W TD100 - przepływomierz steruje tylko i wyłącznie egr'em, jezeli ten chodzi dobrze to samochod jezdzi dobrze.
egr'a w td100 mozna zdiagnozować tak jak przeplywke przez podłączenie pod kompem, i pojeżdżenie (mozna zobaczyc czy egr zamyka/otwiera sie podczas cisniecia, i czy przeplywka rowno mierzy, nie ma skokow itp)
Rozumiem, Ciebie, ale jeśli EGR nie działa prawidłowo to spadek będzie odczuwalny i to strasznie.
A sprawdziłeś przy turbinie ?? wężyki ??
Na łopatkach wirnika turbiny niema "jakiś" skaz lub coś ?? można to zobaczyć - jeśli masz kanał żeby wejść pod samochód.
A może ci się po prostu nie otwiera zawór od ciśnienia powietrza które dochodzi do turbiny - to musisz na komputerze sprawdzić.
Ja miałem taki problem właśnie i oddałem to do roboty niby "fachowcom", przez których - tak sądzę - zaczęły się problemy z turbiną - wyciek oleju, łopatki całe porysowane,jakby coś tam wpadło - wymieniłem turbinę auto działa poprawnie :)
Dołączę się do tematu, w sprawie mojego problemu.
Już jakiś czas temu zauważyłem, że przy prędkości ok 140km/h zaczyna mi drgać kierownica [czuję też w kabinie czasem] - przy 150 już dość mocne drgania są, a powyżej ustępują- przeczytałem, że niewyważone koła'[a były wyważane], więc pojechałem wyważyć je- tylko przód [drugi raz wtedy były wyważane], tył zostawiłem bo już wcześniej były wyważane- i koła były ok. , a drgania nadal są , może mniejsze ale są . Od czego to może być?? jaki inny powód ?? Przy hamowaniu nic nie drga więc chyba zawieszenie ok.
Może to być przez łożyska w tylnych kołach ? Bo lekko już słyszę że zaczynają "huczeć"- może ktoś się orientuje jaki koszt takich łożysk do brava jtd ? :D
raczej otwóż nowy wątek z tym problemem, bo z obecnym tematem nie ma on nic wspólnego. Ale moim zdaniem tak: skrzywiona felga(po walnieciu w krawężnik np), przegub wewnętrzny, zła zbieżność, może tarcze/zaciski?
wojciol2007
12-10-2014, 18:41
Może i zrobię odkop ale czy jak egr nie otwiera sie wcale to też daje spadek mocy ? też mam taki problem z 1.9 td 100 sx nie czuje tej mocy jak na 100 km i widzę ze egr u mnie wcale nie drgnie
Mimo że nie drga to może grzybek nie dolegać dobrze i część spalin ucieka bokiem w kolektor dolotowy.Jest tam sporo syfu więc o nieszczelność nie trudno.
wojciol2007
12-10-2014, 19:00
Problem w tym że nie, sprawdziłem go rozebrałem wyczyściłem itd nie otwiera się a auto nie ma mocy :( opisałem to w innym poście ale nikt nie odpisał ;/
Nikt nie odpisał bo z TD nie jest tak łatwo jak z JTD.Węże są całe,a jak z turbiną :?: Jak przyśpiesza to kopci coś czy nie :?:
a może bączek na turbo jest zablokowany
wojciol2007
13-10-2014, 09:58
Turbo jest dobre nie blokuje się łopatki są całe nie porysowane oleju nie ma ani w intelcoolerze ani w turbinie jest tylko taka sadza nie kopci prawie wcale czasem jak go przegonie to obroty trzymają się ok 1500 i dopiero jak dodam gazu to spadną nie pali dużo raz idzie jak burza a czasem to maluch by mnie wziął i tak raz jest ok a raz nie ma przyspieszenia
znaczy łopatki sie nie blokują a co to ten bączek ???
wojciol2007
17-10-2014, 12:51
Dobra naprawiłem :) wszystko jest ok moc ma taką jak przystało na 100 km :P ten plastik który jest przed filtrem powietrza był zatkany i nie miał skąd powietrza brać
A czym był zatkany :?: Kiedyś była akcja serwisowa,bo wygłuszenie maski zasłaniało wlot powietrza do tego chwytaka.
wojciol2007
18-10-2014, 12:25
nie nie wygłuszenie sprawdziłem na początku poprzedni właściciel jak kleił ten plastik to zrobił to taśma i pod wpływem czasu ta taśma przez pękniecie dostała sie do środka i przytkała cały dolot ja tego nie zauważyłem ponieważ było to od spodu a nie odkręcałem tego
cristian_88
02-12-2014, 21:33
a czy temperatura moze miec wplyw na moc silnika??
mam ciagle temp na pierwszej kresce w 8 stopniowej skali(podejrzewam termostat ) . wymienialem w tym aucie wtryski i pompe wysokiego cisnienia moze to ma znaczenie duze jesli chodzi o moc??? od ilu w ogole wam ciagnie tubina ??
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.