Zobacz pełną wersję : [zawieszenie] Stukanie
staniol504
31-05-2011, 11:19
Witam
Byłem wczoraj na diagnostyce zawieszenia.
Chciałem żeby mi sprawdzono co jest przyczyną stukania podczas przejeżdżania na skręconych kołach przez nierówności.
Diagnosta stwierdził że w zawieszeniu niema żadnych luzów i że nie wie co może być przyczyną.
Może w Waszych stilonach mieliście podobnie proszę o informację jeżeli znacie powód w/w stukania.
stukanie przy skręconych kołach to wynik zużytych przegubów.
staniol504
31-05-2011, 12:50
Przeguby są w dobrym stanie i to nie ich wina.
ale dzięki za sugestię
po czym wnioskujesz że przeguby sa w dobrym stanie?? aha stukać tez może łożysko na poduszce od amortyzatora przedniego. w puncie to przerabiałem.
staniol504
31-05-2011, 13:12
przeguby nie mają luzów ani uszkodzeń a do tego wiem jak brzmi uszkodzony przegub bo przerabiałem to w innym autku.
Ciekawi mnie jak może stukać łożysko może chodzi ci o poduszkę amortyzatora??
staniol504, tam jest łożysko razem z poduszką. i wierz mi potrafi stukać wiem co mówię bo ja długo lokalizowałem to co mi w punto stuka. jak po roku zlokalizowałem a stukało już nieźle po wymianie błoga cisza nastała
staniol504
31-05-2011, 13:54
A można to w jakiś sposób dokładniej zdiagnozowć??
Powiem nie dawno wymieniałem sprężyny i przez pewien czas był spokój może coś źle poskładali ?
nie koniecznie musieli źle poskładać. po prostu maja już dość. nalej jakiegoś smarowidła tak żeby do tego łożyska się dostało i zobacz czy po pary skrętach jak się dostanie smarowidło to ucichnie to
staniol504
31-05-2011, 14:04
spróbuję dzisiaj i dam znać czy coś się zmieniło
Ja ostatnio jak miałem niezdiagnozowane stuki w zawieszeniu i wszyscy po przeglądach mówili, że nie widzą żadnych wad to w końcu okazało się że przekładnia kierownicy zaczęła się odzywać... Niestety. Jak to nie łożysko to warto się też przyjrzeć przekładni czy nie ma luzów.
staniol504
02-06-2011, 11:42
O doszło jeszcze stukanie jak przejeżdżam przez śpiącego policjanta na prostych kołach
no ja bym na ta poduchę stawiał
Witam,
u ojca w stilo jak są stuki to najczęściej wymieniamy łączniki stabilizatora,
średnio co 30tys km i stukot ustępuje tak moja sugestia:)
mam chyba to samo...
I nie wiem co moze być przyczyną...
Wahacze oba wymienione, łącnziki stabilizatorów także...
Co teraz ?
Troche to irytujące jest...
Sprawdźcie poduszki stabilizatora i poduszki amortyzatora.
i jeszcze stanie na tym co na początku mówiłem.
niestety ciężko jest to zdiagnozować bo często stuka przy konkretnym ustawieniu kół
Trochę odświeżę temat. Czy autor wątku lub ktoś z forum zlokalizował to stukanie przy skręconych kołach?
co zrobić żeby usztywnić zawieszenie a mianowicie sprężyny żeby nie dobijało przodu na nie równościach żeby nie uderzał podłogą pod silnikiem
staniol504
13-05-2013, 11:07
Udało mi się zlokalizować owe stuki. Okazało się, że miałem wybite poduszki na amortyzatorach i po ich wymianie ustało.
po pewnym czasie pojawiły się nowe tym razem z układu kierowniczego a konkretnie z maglownicy :/
A da się te poduszki jakoś sprawdzić bezinwazyjnie czy trzeba ściągać mcphersona?
Ręce na górną część amora na łożysko/poduszkę, druga osoba kręci kierownicą, jeśli przeskakuje to jest uszkodzona
U mnie przyczyną okazał się być jednak wahacz, a konkretniej sworzeń.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.