PDA

Zobacz pełną wersję : wysokie spalanie



tomasz_
30-05-2011, 18:10
Witam kolegów i koleżanki. Moja marea chyba sie na mnie obraziła, bo w zeszłym sezonie letnim paliła tak 4 w trasie, 6-7 w miescie nawet przy mało ekonomicznej jezdzie. A teraz nie ważne czy dociskam, czy bardzo ekonomicznie jade pali okolo 10 w miescie, i 8-9 w trasie(trasa 80KM, spalila cale 8l, zaznaczam że prawe cala trase jechalem na jednym biegu, bez zbędnych dogazówek) od czego zacząć, żeby znaleźć przyczyne takiego ogromnego spalania? co moge sam zrobić? jakies czyszczenie przepływki, egr itp? jak to wszystko zrobić? pozdrawiam

Marcin91
30-05-2011, 20:29
Po pierwsze czy samochód ma takie samo przyspieszenie jak wcześniej czy jest trochę przymulony?

tomasz_
30-05-2011, 21:04
ciezko mi określić bo nigdy nie była taka petarda, ale chyba nie. Jesli kolego chodzi ci o przepływke to odłączałem już i zmian raczej nie zauważyłem.

byrrt
30-05-2011, 23:04
Petarda to pojęcie bardzo względne ale ten JTD nie jest przecież taki zamulony ;)

tomasz_
30-05-2011, 23:09
no coż, zbiera sie całkiem nieźle jak na 260tys przebiegu. wciska delikatnie w fotel. jutro zmierze od 0-100 jak chcesz:) a czemu pytales? o przeplywke chodzi? moze jeszcze cos moge sam sprawdzic?

Marcin91
30-05-2011, 23:24
A marchewka Ci się nie zapala? Wciskać w fotel powinna od ok 2200obr/min i tak ciągnąć dalej żwawo, jak masz, że poniżej 2000 jest przymulony, a potem na ok 2500 wyrywa mocniej to może być przepływka. Co prawda JTD petardą nie nie jest, ale nie ma co narzekać, ja jestem zadowolony z tego co mam :)

tomasz_
31-05-2011, 01:32
ja tez jestem zadowolony. ale przeplywke odlaczalem i roznicy jakos nie bylo, sproboje jeszscze jutro. marchewa sie pali tylko sekundke przy wlaczeniu zaploni a potem gasnie, ale to normalne przeciez. najlepiej to na 2 i 3 biegu sie zbiera, 4 tez calkiem ok ale 5 widac zdecydowanie ze to nad-bieg i troszke gorzej, ale jak trzeba wyprzedzic kilka autek na raz to marejka nie ma problemu ztym, zbiera sie calkiem niezle. jakies inne sugestie?:)

lukq
31-05-2011, 17:24
Czy zauważyłeś jakieś inne objawy, czy dymi Ci przy mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia.
Ja teraz u siebie zamykam się bez problemu w cyklu mieszanym 5,5-6.0 L/100km
Przyjrzyj się zaworowi EGR, wyczyść przepływkę, sprawdź stan filtrów. Przyjrzyj się także przewodom od turbo czy nie są popękane.

tomasz_
31-05-2011, 17:49
nie dymi, rure od egr czyscilem ale zaworu nie zdołałem odkręcić więc jest nie przeczyszczony. przewody od turbo ok, aczkolwiek wszystko zaplute wokoło.

lukq
31-05-2011, 17:51
przyjrzyj się jeszcze samemu zaworowi jeśli masz zauważalny spadek mocy.
Posprawdzaj czy nie ciekną Ci gdzieś przewody paliwowe, te od pompy oraz te od zbiornika.

tomasz_
31-05-2011, 18:02
nie mam spadku mocy, kałuży paliwa nigdy nie widzialem pod autkiem, ani nie czuc ON gdzieś w środku, ani w okolicy silnika, raczej dobrze przepala. a co do filtrow to ten powietrza jest do wymiany napewno, ale narazie brak funduszy, mam tez wrazenie ze jest za male ssanie tego powietrza do filtra, bo jak zatkam ten wlot co leci do filtra to nic się nie dzieje.. nie przykrztusza sie ani nic.

tomasz_
29-06-2011, 19:33
ktoś coś wymyśli może jeszcze?

tomasz_
13-07-2011, 11:03
spalanie wróciło chyba do normy. Przy dynamicznej jedździe w mieszanym cyklu marja spaliła 6.7l/100km.

miszko
14-07-2011, 10:02
Co zrobiłeś? Z tym EGR zawalczyłeś, czy tylko z filtrami?

tomasz_
14-07-2011, 10:38
zatkałem egr. No i jeszcze wczesniej silnik się nie dogrzewał z powodu popsutego czujnika temp. Więc może to to. 6.7l/100 to i tak za dużo jak na marejke.. ale lepsze to niż 11. Jak patrzyłem na motostat.pl to ludzie maja 5-6.5l/100 max :D

lukq
18-07-2011, 22:23
Mi w mieszanym nie przekracza 6 z klimą. Nawet jak ostatnio trochę podgoniłem (170-180) następnie znowu do 110-120 wyszło 6.0

tomasz_
18-07-2011, 23:03
no to chyba nadal mam coś zpierniczone:) jutro przyjdzie do mnie interfejs z viakena to sie zobaczy.. chociaz nie wiem czego szukac juz..

tomasz_
02-08-2011, 22:59
odkopuje kotleta. Czy stary filtr powietrza i stary filtr paliwa(ok 20kkm) mogą mieć wpływ na zwiększone spalanie?

seba_999
03-08-2011, 09:55
Tak. Zatkaj sobie jedną dziurkę w nosie i spróbuj oddychać.

tomasz_
03-08-2011, 11:36
akurat nie sprawia mi to problemu bo mam alergie i cały czas mam zatkaną chociaż jedną :D ale rozumiem ; )

seba_999
03-08-2011, 11:46
Ale męczysz się bardziej oddychając w ten sposób. Auto ma podobnie ;)

tomasz_
03-08-2011, 11:55
Filtr powietrza Fiat Bravo Brava Marea SCT GGS (1704138576) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/filtr-powietrza-fiat-bravo-brava-marea-sct-ggs-i1704138576.html) taki filtr podpasuje czy trzeba kupić jakieś superdrogie?

miszko
03-08-2011, 12:12
A nie lepiej iść do sklepu. Tutaj plus koszt wysyłki 13zł (najtańsza wysyłka) i wyjdzie pewnie jak w sklepie.

tomasz_
03-08-2011, 12:16
no taki mam zamiar tylko dałem przykład najtańśzego czy taki da radę. czy trzeba coś drogiego brać.

lukq
03-08-2011, 19:39
Miałem Tobie odpisać na gg, ale brak czasu. Tak ma to wpływ na spalanie, skoro pisałem mi że oba filtry mają po 30kkm to już jest za dużo stanowczo i pora na ich wymianę. Pozdrawiam

tomasz_
03-08-2011, 22:02
pasuje jakiś zwykły filtron za 20-30zł? czy tu trzeba sie bawić w jakieś inne super drogie?

seba_999
04-08-2011, 09:45
Pasować pasuje. Sam używam filtrona. Spotkałem się na tym forum z opinią, żeby dołożyć do filtra oleju, bo filtrony kilku osobom "załatwiły" silnik... Ja tam tfu tfu nie narzekam ;)

byrrt
04-08-2011, 10:01
Ja też mam wszystkie filtry filtrona i jakoś jeżdżę.. Ale faktycznie opinie o filtrach oleju widziałem więc może dołożę za jakieś 5tyś km przy zmianie oleju do jakiegoś Bosha czy coś ;)

tomasz_
14-08-2011, 17:12
no to zrobiłem wykresy.. tak do pozycji nr 40 to było bez dodawania gazu, czyli obroty biegu jałowego wahają się miedzy 840 a 900. Jak ktoś to ogarnia to prosze popatrzeć czy ilość 'gazolu(:D)' jest odpowiednia do danych obrotów, tak samo jak inne parametry. to wykres.
Darmowy hosting plików, zdjęć i obrazków - Hostuje.net (http://hostuje.net/file.php?id=5f7b725950431053fe21bac238f9fa60)
był kolejny błąd przepływomierza, sprawdziłem wartości i podczas kiedy auto chodziło na biegu jałowym to wyglądało to tak:
http://img27.imageshack.us/img27/3919/20110814158.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/27/20110814158.jpg/)

chodzi o trzecią i drugą pozycje od dołu, trzecia to mierzona masa powietrza(czy jakoś tak) a druga to docelowa masa powietrza. Jak widać mierzona jest większa od docelowej. Tak ma być? prosze o pomoc. auto ma juz wymieniony filtr powietrza i przeczyszczony IC.

byrrt
17-08-2011, 18:17
Jak już wrzucasz jakieś screeny wrzuć całości żeby było widać opisy. Najlepsze będą wykresy bo co nam po chwilowych wartościach..

tomasz_
17-08-2011, 19:54
przecież jest wykres.. a screen jest opisany..