Zobacz pełną wersję : [osprzęt silnika] Wyjący pasek pod maską kontrolka ładowania
Witam
Panowie jak samochód postoi trochę dłużej na parkingu np 48h to po odpaleniu słychać przez minutę wycie jakiegoś paska i świeci się non stop kontrolka ładowania akumulatora, co może być tego przyczyną??
Ostatnio naprawiany był rozrusznik (bendix) czy to coś może mieć wspólnego z tym?
Samochód Ojca Fiat Punto I 55KM
Sprawdź naciąg paska od alternatora, gdyż może się ślizgać i nie ładuje akumulatora prawidłowo.
Możesz także użyć miernika by sprawdzić ładowanie akumulatora.
Ojciec własnie dzwonił do mnie że nie chce w ogóle odpalić samochód więc może rzeczywiście nie ładuje akumulatora a prąd brało z akumulatora i teraz nie chce odpalić?
Ciekawe co poszło czy alternator? czy pasek?
A czy przy naprawie rozrusznika mechanik mógł coś uszkodzić w układzie ładowania? Ten pasek? Alternator?
Mógł uszkodzić kable zasilające. Trzeba sprawdzić ładowanie, jak już odpali naciąg paska, oraz jak pisze poprawność podłączenia Kabli przy rozruszniku.
Okey sprawdzimy to tylko dziwne jest to że ta naprawa była ze 3 tygodnie temu i było dobrze do dzisiaj, ten pasek już kiedyś wył nawet przed naprawą rozrusznika i to najczęściej po deszczu lub jak długo stał więc może ten pasek się poluzował i to dlatego ale sprawdzę to
Raczej nie tyle co się poluzował bo ma napinacz, a się rozciągnął już. Sprawdzisz ładowanie i naciąg paska i będzie wiadomo.
Oktawian
02-06-2011, 09:03
Zmierz ładowanie aku na włączonym silniku , Ściągnij pasek włącz samochód i zobacz czy jest cisza. Dwa sprawdź rolkę alternatora czy nie ma luzów itp.
pmx007pl
12-08-2012, 23:41
Przypominam, że alternatory posiadają charakterystykę mocno zależną od temperatury (zanim ktoś oceni, czy napięcie jest "dobre" lub "złe" niech najpierw spojrzy, czy alternator jest zimny, czy gorący).
Takie charakterystyki można obejrzeć np. tutaj (jednocześnie jest to poradnik wymiany regulatora i łożysk - przy okazji, w Magneti-Marelli do Punto 1 generacji, można spotkać nietypowe, ciaśniej pasowane łożyska, trzeba mieć tego świadomość): Forum Fiat Punto - wymiana łożysk i regulatora w alternatorze. (http://fiatpunto.com.pl/topic37324.html)
a takie pytanko - jeśli kontrolka ładowania sygnalizowała awarię przez jakieś 3-5 min a później sama zgasła to powinienem mieć powody do zmartwień? Może szczotki w altku wytarte?
No nie jest to normalne i wypadało by skontrolować wszystko od podszewki ;)
może dodam ze wczesniej odebrałem autko od mechanika - wymiana całego tłumika. Nie wiem czy on może czegos nie poluzował jak tam gmerał przy kolektorze....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.