Zobacz pełną wersję : [silnik] Wymiana filtra oleju Multijet 1.3
Witam.
Proszę, wybaczcie mi banalne pytania, ale jednak nie potrafię nigdzie znaleźć odpowiedzi.
Gdzie w Pandzie Multijet 1.3 znajduje się filtr oleju? Czy wymienia się jedynie wkład filtru czy cały filtr? I czy korek od spuszczania oleju z miski olejowej jest jednorazowego użytku?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Filtr oleju jest w przedniej dolnej części silnika, po lewej stronie, równolegle ułożony do silnika. Poznasz bez problemów.
Jest wkład. Korek jest zwykły czyli nie jednorazowego użytku.
no jak cały. sam wkład.
inny problem tu jest. do naszego silnika było dwóch dostawców tych filtrów. i każdy produkował je w innym rozmiarze. i niestety trzeba wiedzieć co się ma u siebie. ponoć na obudowie filtra powinno pisać.
link filtron (http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=15&fd=&Typ_Pojazdu=1&Marka=8014&FC_Marka=8014&Identyfikator1=8879&TYP_SILNIKA_P=188A9.000&Model=10221&SILNIK1=1.3JTD%2016V&MOC=70#idn8879)
Mój błąd - tak sam wkład.
Filtr oleju jest w przedniej dolnej części silnika, po lewej stronie, równolegle ułożony do silnika. Poznasz bez problemów.
Jest wkład. Korek jest zwykły czyli nie jednorazowego użytku.
Nie wiem czy myślę poprawnie, ale czy ten filtr jest zaraz obok korka do wlewu oleju, pod czarną osłoną metalową?
zgadza się. dla pewności podaję link.
http://allegro.pl/fiat-panda-1-3-multijet-filtr-oleju-podstawa-kpl-i1586453707.html
Dzięki za pomoc, teraz wiem gdzie szukać.
Jeszcze tylko jedno małe pytanie, w tym temacie. Jeżeli przy zmianie oleju nalało się trochę za dużo, tzn. poziom oleju przekracza MAX o jakieś dwa może trzy milimetry, to czy lepiej to odessać? Czy można jeździć?
Z góry dzięki za odpowiedź.
2-3 minimetry powyżej skali max? to bez przesady możesz zostawić ;-)
Wlałem olej Mobil One 5w-50.
i jak Ci na tym chodzi? w instrukcja zdaje się jest selenia - syntetyk 5w40.
Muszę powiedzieć, że ciszej chodzi od Seleni. Selenia jest strasznie droga, a na innym forum dowiedziałem się, że można zastosować zamiennik tyle tylko żeby miał tą samą klasę lepkości.
Poza tym obawiam się, że ten duży poziom oleju może jednak zniszczyć uszczelkę pod głowicą i nie będzie za ciekawie.
deeb a co ma za wysoki poziom oleju do uszczelki pod głowicą :?:
hmmm, no wydaje mi się że może występować większe ciśnienie oleju, a to może spowodować "wyciśniecie" oleju przez uszczelkę skracając jej żywotność?
P.S. Mogłem pomylić nazwę uszczelek. Może chodzi o uszczelkę pod pokrywą zaworów?
deeb nie ma możliwości, żeby "wycisło" ci uszczelkę, a na pewno przyczyną tego nie będzie trochę podwyższony poziom oleju ;)
Ok, dziękuję za informacje.
W pompie oleju jest specjalny zawór upustowy,który nie dopuści do zbyt dużego wzrostu ciśnienia.
W pompie oleju jest specjalny zawór upustowy,który nie dopuści do zbyt dużego wzrostu ciśnienia.
No patrz, o tym nie wiedziałem ;)
Egon jest to metalowa kulka (jak z łożyska) i kawałek sprężyny.Jak w układzie wzrasta ciśnienie ponad normę,to owa kulka ustępuje (sprężyna się poddaje) ciśnieniu oleju i część oleju idzie na przelew,czyli wraca do miski olejowej.Od taka prostota ale skuteczna :palacz:
Zielony człowiek całe życie sie uczy ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.