PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Wymiana filtra oleju Multijet 1.3



deeb
20-05-2011, 21:15
Witam.
Proszę, wybaczcie mi banalne pytania, ale jednak nie potrafię nigdzie znaleźć odpowiedzi.
Gdzie w Pandzie Multijet 1.3 znajduje się filtr oleju? Czy wymienia się jedynie wkład filtru czy cały filtr? I czy korek od spuszczania oleju z miski olejowej jest jednorazowego użytku?

Z góry dzięki za odpowiedź.

miszko
20-05-2011, 21:46
Filtr oleju jest w przedniej dolnej części silnika, po lewej stronie, równolegle ułożony do silnika. Poznasz bez problemów.

Jest wkład. Korek jest zwykły czyli nie jednorazowego użytku.

ciril
20-05-2011, 22:12
no jak cały. sam wkład.
inny problem tu jest. do naszego silnika było dwóch dostawców tych filtrów. i każdy produkował je w innym rozmiarze. i niestety trzeba wiedzieć co się ma u siebie. ponoć na obudowie filtra powinno pisać.
link filtron (http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=15&fd=&Typ_Pojazdu=1&Marka=8014&FC_Marka=8014&Identyfikator1=8879&TYP_SILNIKA_P=188A9.000&Model=10221&SILNIK1=1.3JTD%2016V&MOC=70#idn8879)

miszko
20-05-2011, 22:13
Mój błąd - tak sam wkład.

deeb
20-05-2011, 23:13
Filtr oleju jest w przedniej dolnej części silnika, po lewej stronie, równolegle ułożony do silnika. Poznasz bez problemów.

Jest wkład. Korek jest zwykły czyli nie jednorazowego użytku.


Nie wiem czy myślę poprawnie, ale czy ten filtr jest zaraz obok korka do wlewu oleju, pod czarną osłoną metalową?

ciril
21-05-2011, 09:10
zgadza się. dla pewności podaję link.
http://allegro.pl/fiat-panda-1-3-multijet-filtr-oleju-podstawa-kpl-i1586453707.html

deeb
21-05-2011, 16:04
Dzięki za pomoc, teraz wiem gdzie szukać.

deeb
16-06-2011, 19:02
Jeszcze tylko jedno małe pytanie, w tym temacie. Jeżeli przy zmianie oleju nalało się trochę za dużo, tzn. poziom oleju przekracza MAX o jakieś dwa może trzy milimetry, to czy lepiej to odessać? Czy można jeździć?

Z góry dzięki za odpowiedź.

lukq
17-06-2011, 15:12
2-3 minimetry powyżej skali max? to bez przesady możesz zostawić ;-)

ciril
17-06-2011, 18:24
jaki olej wlałeś?

deeb
18-06-2011, 01:59
Wlałem olej Mobil One 5w-50.

ciril
18-06-2011, 08:22
i jak Ci na tym chodzi? w instrukcja zdaje się jest selenia - syntetyk 5w40.

deeb
18-06-2011, 15:00
Muszę powiedzieć, że ciszej chodzi od Seleni. Selenia jest strasznie droga, a na innym forum dowiedziałem się, że można zastosować zamiennik tyle tylko żeby miał tą samą klasę lepkości.
Poza tym obawiam się, że ten duży poziom oleju może jednak zniszczyć uszczelkę pod głowicą i nie będzie za ciekawie.

egon
18-06-2011, 15:19
deeb a co ma za wysoki poziom oleju do uszczelki pod głowicą :?:

deeb
18-06-2011, 16:38
hmmm, no wydaje mi się że może występować większe ciśnienie oleju, a to może spowodować "wyciśniecie" oleju przez uszczelkę skracając jej żywotność?
P.S. Mogłem pomylić nazwę uszczelek. Może chodzi o uszczelkę pod pokrywą zaworów?

egon
18-06-2011, 17:01
deeb nie ma możliwości, żeby "wycisło" ci uszczelkę, a na pewno przyczyną tego nie będzie trochę podwyższony poziom oleju ;)

deeb
18-06-2011, 17:54
Ok, dziękuję za informacje.

Zielony
18-06-2011, 21:09
W pompie oleju jest specjalny zawór upustowy,który nie dopuści do zbyt dużego wzrostu ciśnienia.

egon
18-06-2011, 21:16
W pompie oleju jest specjalny zawór upustowy,który nie dopuści do zbyt dużego wzrostu ciśnienia.
No patrz, o tym nie wiedziałem ;)

Zielony
18-06-2011, 21:35
Egon jest to metalowa kulka (jak z łożyska) i kawałek sprężyny.Jak w układzie wzrasta ciśnienie ponad normę,to owa kulka ustępuje (sprężyna się poddaje) ciśnieniu oleju i część oleju idzie na przelew,czyli wraca do miski olejowej.Od taka prostota ale skuteczna :palacz:

egon
19-06-2011, 09:46
Zielony człowiek całe życie sie uczy ;)