Zobacz pełną wersję : EGR - zaślepić na głucho, czy z dziurkami ?
Witajcie.
Jakiś czas temu zaślepiłem sobie EGR kawałkiem blaszki-samoróbki. Teraz przy okazji innych prac chciałbym to sobie zamienić na "fachową" zaślepkę i zauważyłem, że w sprzedaży są ich dwa rodzaje. Jeden z dziurkami przepuszczający część spalin i drugi bez tych dziurek. Blaszka z dziurkami to podobno kopia jakiejś części serwisowej Fiata.
No i teraz naszły mnie wątpliwości. Kupić blaszkę z dziurkami czy bez ? Bardziej przemawia do mnie wersja bez dziurek, moja samoróbka właśnie taka była, ale pewien na 100% nie jestem, może jednak te dziurki powinny tam być ?
Pozdrawiam
MS
no jak zaślepiać EGR to proste że bez żadnych dziurek. powód :
przez dziurki bedą się wydostawać spaliny a potem w nawiew i do kabiny.
no jak zaślepiać EGR to proste że bez żadnych dziurek. powód :
przez dziurki bedą się wydostawać spaliny a potem w nawiew i do kabiny.
Hmm... no pisząc o dziurkach nie myślałem o takich na zewnątrz tylko w zaślepce:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd-multijet-1-9-8v-fiat-alfa-opel-i1609241060.html
Po coś one tam są, jest to właściwie takie ograniczenie działania EGR niż całkowite zaślepienie i stąd moje pytanie.
MS
Kryza z otworami, jest do nowszego typu ECU 16. Chodzi o to by nie został zarejestrowany błąd a samochód nie wchodził w tryb awaryjny. Ty u siebie spokojnie zaślepiaj pełną kryzą i nie będziesz miał żadnego problemu.
Taką kryzę, możesz zrobić sobie samemu z nierdzewki.
Kryza z otworami, jest do nowszego typu ECU 16. Chodzi o to by nie został zarejestrowany błąd a samochód nie wchodził w tryb awaryjny. Ty u siebie spokojnie zaślepiaj pełną kryzą i nie będziesz miał żadnego problemu.
Taką kryzę, możesz zrobić sobie samemu z nierdzewki.
OK, teraz wiem o co chodzi, wstawię pełną zaślepkę.
A co do robienia samemu, to jak się nachodzę za kawałkiem nierdzewki, nawycinam i nakombinuję to stwierdzę, że taniej było kupić za 11zł z przesyłką. Więc zrobię tak od razu, a sam tylko wkręcę :)
Pozdrawiam
MS
Jak silnik JTD CF2 (105KM) to blaszką bez dziurek, jak CF3 (110KM) to tylko z dziurkami.
Jak silnik JTD CF2 (105KM) to blaszką bez dziurek, jak CF3 (110KM) to tylko z dziurkami.nie koniecznie CF3 z dziurkami, zależy od komputera. Ja mam pełną a mam CF3 ;-)
Też posiadam CF3 i blaszka bez dziurek http://autokacik.pl/images/graemlins/palacz.gif Te z dziurkami to chyba w MultiJetach są montowane.
nie koniecznie CF3 z dziurkami, zależy od komputera
Też posiadam CF3 i blaszka bez dziurek
Czytałem, że tam gdzie jest elektrozawór EGR musi być z dziurkami, ale widać nie zawsze tak jest :)
cristian_88
12-12-2014, 14:51
Czytałem, że tam gdzie jest elektrozawór EGR musi być z dziurkami, ale widać nie zawsze tak jest :)
gdzie kupić taką zaslepke EGR fiat brava 1,9 JTD ? bo widze juz link nieaktualny
karwoj25
12-12-2014, 14:53
Na allegro.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.