PDA

Zobacz pełną wersję : EGR - zaślepić na głucho, czy z dziurkami ?



maras
18-05-2011, 13:31
Witajcie.

Jakiś czas temu zaślepiłem sobie EGR kawałkiem blaszki-samoróbki. Teraz przy okazji innych prac chciałbym to sobie zamienić na "fachową" zaślepkę i zauważyłem, że w sprzedaży są ich dwa rodzaje. Jeden z dziurkami przepuszczający część spalin i drugi bez tych dziurek. Blaszka z dziurkami to podobno kopia jakiejś części serwisowej Fiata.

No i teraz naszły mnie wątpliwości. Kupić blaszkę z dziurkami czy bez ? Bardziej przemawia do mnie wersja bez dziurek, moja samoróbka właśnie taka była, ale pewien na 100% nie jestem, może jednak te dziurki powinny tam być ?

Pozdrawiam
MS

seth
18-05-2011, 13:45
no jak zaślepiać EGR to proste że bez żadnych dziurek. powód :
przez dziurki bedą się wydostawać spaliny a potem w nawiew i do kabiny.

maras
18-05-2011, 14:42
no jak zaślepiać EGR to proste że bez żadnych dziurek. powód :
przez dziurki bedą się wydostawać spaliny a potem w nawiew i do kabiny.

Hmm... no pisząc o dziurkach nie myślałem o takich na zewnątrz tylko w zaślepce:

http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd-multijet-1-9-8v-fiat-alfa-opel-i1609241060.html

Po coś one tam są, jest to właściwie takie ograniczenie działania EGR niż całkowite zaślepienie i stąd moje pytanie.

MS

lukq
18-05-2011, 15:19
Kryza z otworami, jest do nowszego typu ECU 16. Chodzi o to by nie został zarejestrowany błąd a samochód nie wchodził w tryb awaryjny. Ty u siebie spokojnie zaślepiaj pełną kryzą i nie będziesz miał żadnego problemu.
Taką kryzę, możesz zrobić sobie samemu z nierdzewki.

maras
18-05-2011, 15:33
Kryza z otworami, jest do nowszego typu ECU 16. Chodzi o to by nie został zarejestrowany błąd a samochód nie wchodził w tryb awaryjny. Ty u siebie spokojnie zaślepiaj pełną kryzą i nie będziesz miał żadnego problemu.
Taką kryzę, możesz zrobić sobie samemu z nierdzewki.

OK, teraz wiem o co chodzi, wstawię pełną zaślepkę.

A co do robienia samemu, to jak się nachodzę za kawałkiem nierdzewki, nawycinam i nakombinuję to stwierdzę, że taniej było kupić za 11zł z przesyłką. Więc zrobię tak od razu, a sam tylko wkręcę :)

Pozdrawiam
MS

Madaw
18-05-2011, 17:51
Jak silnik JTD CF2 (105KM) to blaszką bez dziurek, jak CF3 (110KM) to tylko z dziurkami.

lukq
18-05-2011, 18:34
Jak silnik JTD CF2 (105KM) to blaszką bez dziurek, jak CF3 (110KM) to tylko z dziurkami.nie koniecznie CF3 z dziurkami, zależy od komputera. Ja mam pełną a mam CF3 ;-)

Zielony
18-05-2011, 21:14
Też posiadam CF3 i blaszka bez dziurek http://autokacik.pl/images/graemlins/palacz.gif Te z dziurkami to chyba w MultiJetach są montowane.

Madaw
21-05-2011, 14:47
nie koniecznie CF3 z dziurkami, zależy od komputera


Też posiadam CF3 i blaszka bez dziurek

Czytałem, że tam gdzie jest elektrozawór EGR musi być z dziurkami, ale widać nie zawsze tak jest :)

cristian_88
12-12-2014, 14:51
Czytałem, że tam gdzie jest elektrozawór EGR musi być z dziurkami, ale widać nie zawsze tak jest :)

gdzie kupić taką zaslepke EGR fiat brava 1,9 JTD ? bo widze juz link nieaktualny

karwoj25
12-12-2014, 14:53
Na allegro.