Zobacz pełną wersję : [skrzynia biegów] problem z biegami
mam problem z moją bravą, po chwilowym staniu w korku przy takiej temp jak teraz 20C, nie mogę wrzucić jedynki, wstecznego. Zgrzyta, lewarek stawia opór!! już kiedyś miałem ten problem, zmieniłm sprzęgło i przez rok było ok. Czyżby znowu sprzęgło ??? Zrobiłem na nim ok 30tys km. (sprzęgło LUK)
Prosze o rade!!!
do sprawdzenia poziom oleju w skrzyni i naciąg linki sprzegła
Linkę możesz sobie wyregulować taką plastikową nakrętką widoczną od góry na skrzyni. Podciągnij sobie trochę i sprawdź czy coś się poprawi z jedynką. Jeśli to nie pomoże do sprawdzenia cięgna.
Problem z biegiem wstecznym to taki mały mankament fiatów bbm. Przytrzymaj dłużej sprzęgło i po chwili wrzuć bieg wsteczny.
nie tylko BBM ale takaże PSA :) ja poprostu czasami musze podwójnie wysprzeglić aby biegi (najczesciej wsteczny) normalnie wchodziły - sprzegło nowe, linka do sprzegła tez nowa - wiec ten typ tak ma ;)
tez mam cos podobnego. ostatnio zablokowaly mi sie wszystkie biegi oprucz 3-ki, jakos udalo mi sie ruszyc, "puknelem" mocneij wbijajac 4 bieg i dzialaja normalnie, moze ktos wie o co chodzi?
edit: czasem wbijajac wsteczny ciezko wchodzi i "zgrzyta", wbije jedynke , spowrotem wsteczny i wchodzi.
edit: czasem wbijajac wsteczny ciezko wchodzi i "zgrzyta", wbije jedynke , spowrotem wsteczny i wchodzi.
z wstecznym to spoko, tak jak ktoś napisał to mankament fiatów, zresztą nie tylko fiatów
ja od jakiegoś czasu mam tak że przy wrzucaniu jedynki zgrzyta
do sprawdzenia kolejnych rzeczy pozostaje synchronizatory.
problem ze wstecznym juz sie na forum przewinal. niestety, ten typ tak ma. nawet wymiana sprzegla na nowe nic nie daje. pomaga przytrzymanie wcisnietego sprzegla przez conajmniej 3 sekundy przez wbijaniem wstecznego. u mnie to dziala.
ja wlasnie wymienilem sprzeglo na LUK'a. ciekawe na jak dlugo wystarczy... :roll:
Czyżby znowu sprzęgło ??? Zrobiłem na nim ok 30tys km. (sprzęgło LUK)
Trwałość sprzęgła wynosi od zaledwie kilkuset do grubo ponad 300 tys. km. Jak wykazuje praktyka, najsłabszym i najbardziej zawodnym ogniwem jest w tym przypadku kierowca, od którego zależy trwałość sprzęgła.
http://www.motofakty.pl/artykul/trwalosc_sprzegla.html
Co do wstecznego to podobmnie jak w Tipo/Tempra, jak nie chce wejść wystarczy jeszcze raz wcisnąć sprzęgło i wejdzie bez problemu ;)
ja takie przygody mialem w Uno i w Fordzie Escorcie, wiec jestem zahartowany ;)
a przy okazji, jaki polecacie olej do skrzyni biegow i ile tego oleju do skrzyni wchodzi?
seba_999
15-05-2011, 10:57
Ja mam w moim "zmęczoną" dwójke. Trzeba bardzo uważać, mało kiedy przy predkości >20 km/h wchodzi bez zgrzytu. Najgorzej jest jak jest zimno, zaraz po odpaleniu auta... Pozostałe biegi są w miarę w porządku. Czasem też 3 i 4 nie wchodzą "miękko", czuć lekki opór, ale bieg da się wbić bez większych problemów i zgrzytu. Sprzęgło Valeo, zmieniane we wrześniu. Z tego co czytałem - na początek do sprawdzenia/wymiany olej w skrzyni - jaki? K2 MATIC 75 W90 GL-5? ELF Tranself NFP / TRX 75W80? Da się zmienić sam synchronizator z tego nieszczęsnej dwójki? Albo to coś innego?
tak, da sie zmienić synchronizator.
Jeśli chodzi o olej, to skrzynie fiata lubią tutele.
seba_999
15-05-2011, 11:06
A cenowo jak to wychodzi? I skąd go dorwać?
Używał ktoś olejów K2? Dobre to?
możesz dorwać ze skrzyni, ze szrotu, nie wiem czy w sklepie dostaniesz.
K2 jeśli spełnia specyfikację i normy to może być. (choć osobiście nie polecam)
A cenowo jak to wychodzi? I skąd go dorwać?
Tutaj coś jest,ale nie ma pewności na 100% że spasuje,chyba że koleś z aukcji coś wie --> KILK (http://moto.allegro.pl/aso-synchronizator-2-biegu-nowy-i1597328175.html)
Ja w swoim Brava tez miałem problemy z włączeniem biegu jedynki i wstecznego to musiałem tylko wyregulować linkę od sprzęgła i było wszystko ok.
Marcin91
15-05-2011, 20:55
Ja mam w moim "zmęczoną" dwójke. Trzeba bardzo uważać, mało kiedy przy predkości >20 km/h wchodzi bez zgrzytu.
Ja nie powiem, że u mnie jest idealnie, bo 2 też zgrzyta, ale od czasu kiedy zauważyłem, że "dwójeczka" gorzej wchodzi to przy zmianie z 1 nie wrzucam 2 na siłę tylko delikatnie (tak samo przy redukcji) i nie mam problemów ze zgrzytaniem, trzeba po prostu wyczuć skrzynie.
seba_999
16-05-2011, 08:59
Wiesz... u mnie też tak na początku było. Oduczyłem się nawyku wpojonego mi na kursach na prawko, że 200 metrów przed manewrem przy 50 km/h już była dwójka. Ale teraz tokurde najczęściej muszę redukować do 3 a nie do 2, żeby nie zgrzytało i silnik ma wtedy ciężko...
Witam, żeby nie zakładać kolejnego tematu podłączę się po ten. Mam problem z wbiciem 4 biegu. Na początku było tak, że jak jechałem to nie mogłem przejść z "3" na "4" - nie mogłem wbić tego czwartego biegu, jakby coś blokowało jego wbicie. Chwilę później wszystko wracało do normy, by za jakiś czas sytuacja powtórzyła się znowu. W tej chwili w ogóle nie mogę już wbić "4". Także jazda wygląda tak że z "3" przechodzę od razu na "5". Problem dotyczy tylko i wyłącznie 4 biegu - jak na razie. Gdzie szukać przyczyny? W wybieraku, linkach, a może kończy mi się skrzynia? Sprzęgło działa dobrze według mnie. Nie ma żadnych wycieków ze skrzyni. Proszę o rady
podczas normalnej jazdy wszystkie biegi wchodza ok!!! bez zgrzytów. problem jest stojąc w korku, w gorące dni!!! najpierw blokuje sie jedynka, następnie nie jestem w stanie wrzucić żadnego biegu, pozostaje pobocze i godzina czekania, aż wszystko ostygnie.
poziom oleju w skrzyni jest w normie.
Witam, żeby nie zakładać kolejnego tematu podłączę się po ten. Mam problem z wbiciem 4 biegu. Na początku było tak, że jak jechałem to nie mogłem przejść z "3" na "4" - nie mogłem wbić tego czwartego biegu, jakby coś blokowało jego wbicie. Chwilę później wszystko wracało do normy, by za jakiś czas sytuacja powtórzyła się znowu. W tej chwili w ogóle nie mogę już wbić "4". Także jazda wygląda tak że z "3" przechodzę od razu na "5". Problem dotyczy tylko i wyłącznie 4 biegu - jak na razie. Gdzie szukać przyczyny? W wybieraku, linkach, a może kończy mi się skrzynia? Sprzęgło działa dobrze według mnie. Nie ma żadnych wycieków ze skrzyni. Proszę o radysynchronizator Panie kolego.
Myślałem , że to jednak nie będzie to. Jutro jadę do mechnika i zobaczymy co on powie.
Więc jestem po wizycie u mechanika. Na pewno problem nie tkwi w zewnętrznych mechanizmach. Jutro jeszcze będzie próba zajrzenia do niej na tyle na ile będzie pozwalał otwór w skrzyni po odkręceniu dekielka tuż przy lewym kole i lekkim opuszczeniu skrzyni.
Czy do tego silnika będzie pasowała jakaś inna skrzynia plug&play np z jakiejś Alfy? czy lepiej będzie naprawiać tą skrzynię którą mam czy rozglądać się za inną używaną? Pytanie na razie hipotetyczne
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.