PDA

Zobacz pełną wersję : [skrzynia biegów] problem z biegami



duchy11
10-05-2011, 19:30
mam problem z moją bravą, po chwilowym staniu w korku przy takiej temp jak teraz 20C, nie mogę wrzucić jedynki, wstecznego. Zgrzyta, lewarek stawia opór!! już kiedyś miałem ten problem, zmieniłm sprzęgło i przez rok było ok. Czyżby znowu sprzęgło ??? Zrobiłem na nim ok 30tys km. (sprzęgło LUK)
Prosze o rade!!!

yacub
11-05-2011, 13:27
do sprawdzenia poziom oleju w skrzyni i naciąg linki sprzegła

lukq
11-05-2011, 17:17
Linkę możesz sobie wyregulować taką plastikową nakrętką widoczną od góry na skrzyni. Podciągnij sobie trochę i sprawdź czy coś się poprawi z jedynką. Jeśli to nie pomoże do sprawdzenia cięgna.
Problem z biegiem wstecznym to taki mały mankament fiatów bbm. Przytrzymaj dłużej sprzęgło i po chwili wrzuć bieg wsteczny.

yacub
11-05-2011, 22:36
nie tylko BBM ale takaże PSA :) ja poprostu czasami musze podwójnie wysprzeglić aby biegi (najczesciej wsteczny) normalnie wchodziły - sprzegło nowe, linka do sprzegła tez nowa - wiec ten typ tak ma ;)

widmo90
11-05-2011, 23:37
tez mam cos podobnego. ostatnio zablokowaly mi sie wszystkie biegi oprucz 3-ki, jakos udalo mi sie ruszyc, "puknelem" mocneij wbijajac 4 bieg i dzialaja normalnie, moze ktos wie o co chodzi?

edit: czasem wbijajac wsteczny ciezko wchodzi i "zgrzyta", wbije jedynke , spowrotem wsteczny i wchodzi.

t0m4s
12-05-2011, 13:32
edit: czasem wbijajac wsteczny ciezko wchodzi i "zgrzyta", wbije jedynke , spowrotem wsteczny i wchodzi.

z wstecznym to spoko, tak jak ktoś napisał to mankament fiatów, zresztą nie tylko fiatów
ja od jakiegoś czasu mam tak że przy wrzucaniu jedynki zgrzyta

lukq
12-05-2011, 14:09
do sprawdzenia kolejnych rzeczy pozostaje synchronizatory.

boch
13-05-2011, 12:08
problem ze wstecznym juz sie na forum przewinal. niestety, ten typ tak ma. nawet wymiana sprzegla na nowe nic nie daje. pomaga przytrzymanie wcisnietego sprzegla przez conajmniej 3 sekundy przez wbijaniem wstecznego. u mnie to dziala.
ja wlasnie wymienilem sprzeglo na LUK'a. ciekawe na jak dlugo wystarczy... :roll:


Czyżby znowu sprzęgło ??? Zrobiłem na nim ok 30tys km. (sprzęgło LUK)

Trwałość sprzęgła wynosi od zaledwie kilkuset do grubo ponad 300 tys. km. Jak wykazuje praktyka, najsłabszym i najbardziej zawodnym ogniwem jest w tym przypadku kierowca, od którego zależy trwałość sprzęgła.
http://www.motofakty.pl/artykul/trwalosc_sprzegla.html

egon
13-05-2011, 14:44
Co do wstecznego to podobmnie jak w Tipo/Tempra, jak nie chce wejść wystarczy jeszcze raz wcisnąć sprzęgło i wejdzie bez problemu ;)

boch
13-05-2011, 15:39
ja takie przygody mialem w Uno i w Fordzie Escorcie, wiec jestem zahartowany ;)
a przy okazji, jaki polecacie olej do skrzyni biegow i ile tego oleju do skrzyni wchodzi?

seba_999
15-05-2011, 10:57
Ja mam w moim "zmęczoną" dwójke. Trzeba bardzo uważać, mało kiedy przy predkości >20 km/h wchodzi bez zgrzytu. Najgorzej jest jak jest zimno, zaraz po odpaleniu auta... Pozostałe biegi są w miarę w porządku. Czasem też 3 i 4 nie wchodzą "miękko", czuć lekki opór, ale bieg da się wbić bez większych problemów i zgrzytu. Sprzęgło Valeo, zmieniane we wrześniu. Z tego co czytałem - na początek do sprawdzenia/wymiany olej w skrzyni - jaki? K2 MATIC 75 W90 GL-5? ELF Tranself NFP / TRX 75W80? Da się zmienić sam synchronizator z tego nieszczęsnej dwójki? Albo to coś innego?

lukq
15-05-2011, 10:59
tak, da sie zmienić synchronizator.
Jeśli chodzi o olej, to skrzynie fiata lubią tutele.

seba_999
15-05-2011, 11:06
A cenowo jak to wychodzi? I skąd go dorwać?

Używał ktoś olejów K2? Dobre to?

lukq
15-05-2011, 11:09
możesz dorwać ze skrzyni, ze szrotu, nie wiem czy w sklepie dostaniesz.
K2 jeśli spełnia specyfikację i normy to może być. (choć osobiście nie polecam)

Zielony
15-05-2011, 11:35
A cenowo jak to wychodzi? I skąd go dorwać?

Tutaj coś jest,ale nie ma pewności na 100% że spasuje,chyba że koleś z aukcji coś wie --> KILK (http://moto.allegro.pl/aso-synchronizator-2-biegu-nowy-i1597328175.html)

marcel
15-05-2011, 18:44
Ja w swoim Brava tez miałem problemy z włączeniem biegu jedynki i wstecznego to musiałem tylko wyregulować linkę od sprzęgła i było wszystko ok.

Marcin91
15-05-2011, 20:55
Ja mam w moim "zmęczoną" dwójke. Trzeba bardzo uważać, mało kiedy przy predkości >20 km/h wchodzi bez zgrzytu.

Ja nie powiem, że u mnie jest idealnie, bo 2 też zgrzyta, ale od czasu kiedy zauważyłem, że "dwójeczka" gorzej wchodzi to przy zmianie z 1 nie wrzucam 2 na siłę tylko delikatnie (tak samo przy redukcji) i nie mam problemów ze zgrzytaniem, trzeba po prostu wyczuć skrzynie.

seba_999
16-05-2011, 08:59
Wiesz... u mnie też tak na początku było. Oduczyłem się nawyku wpojonego mi na kursach na prawko, że 200 metrów przed manewrem przy 50 km/h już była dwójka. Ale teraz tokurde najczęściej muszę redukować do 3 a nie do 2, żeby nie zgrzytało i silnik ma wtedy ciężko...

Arsen
16-05-2011, 12:59
Witam, żeby nie zakładać kolejnego tematu podłączę się po ten. Mam problem z wbiciem 4 biegu. Na początku było tak, że jak jechałem to nie mogłem przejść z "3" na "4" - nie mogłem wbić tego czwartego biegu, jakby coś blokowało jego wbicie. Chwilę później wszystko wracało do normy, by za jakiś czas sytuacja powtórzyła się znowu. W tej chwili w ogóle nie mogę już wbić "4". Także jazda wygląda tak że z "3" przechodzę od razu na "5". Problem dotyczy tylko i wyłącznie 4 biegu - jak na razie. Gdzie szukać przyczyny? W wybieraku, linkach, a może kończy mi się skrzynia? Sprzęgło działa dobrze według mnie. Nie ma żadnych wycieków ze skrzyni. Proszę o rady

duchy11
16-05-2011, 21:19
podczas normalnej jazdy wszystkie biegi wchodza ok!!! bez zgrzytów. problem jest stojąc w korku, w gorące dni!!! najpierw blokuje sie jedynka, następnie nie jestem w stanie wrzucić żadnego biegu, pozostaje pobocze i godzina czekania, aż wszystko ostygnie.
poziom oleju w skrzyni jest w normie.

lukq
17-05-2011, 18:13
Witam, żeby nie zakładać kolejnego tematu podłączę się po ten. Mam problem z wbiciem 4 biegu. Na początku było tak, że jak jechałem to nie mogłem przejść z "3" na "4" - nie mogłem wbić tego czwartego biegu, jakby coś blokowało jego wbicie. Chwilę później wszystko wracało do normy, by za jakiś czas sytuacja powtórzyła się znowu. W tej chwili w ogóle nie mogę już wbić "4". Także jazda wygląda tak że z "3" przechodzę od razu na "5". Problem dotyczy tylko i wyłącznie 4 biegu - jak na razie. Gdzie szukać przyczyny? W wybieraku, linkach, a może kończy mi się skrzynia? Sprzęgło działa dobrze według mnie. Nie ma żadnych wycieków ze skrzyni. Proszę o radysynchronizator Panie kolego.

Arsen
17-05-2011, 20:12
Myślałem , że to jednak nie będzie to. Jutro jadę do mechnika i zobaczymy co on powie.

Więc jestem po wizycie u mechanika. Na pewno problem nie tkwi w zewnętrznych mechanizmach. Jutro jeszcze będzie próba zajrzenia do niej na tyle na ile będzie pozwalał otwór w skrzyni po odkręceniu dekielka tuż przy lewym kole i lekkim opuszczeniu skrzyni.

Czy do tego silnika będzie pasowała jakaś inna skrzynia plug&play np z jakiejś Alfy? czy lepiej będzie naprawiać tą skrzynię którą mam czy rozglądać się za inną używaną? Pytanie na razie hipotetyczne