PDA

Zobacz pełną wersję : Brak sprzegła, 2.0 JTD 2002r



ko_stek1
09-05-2011, 21:51
Witam,
Prosze o wyrozumialość gdyż to moj pierwszy post na forum. Problem tyczy sie sprzegła w fiacie ducato 2.0 JTD. Układ zapowietrzył sie po tym jak z tylnego bebna wypadł samoregulator, objawami był drżący pedał sprzegła i oczywscie wpadanie pedału hamulca, po naprawie i próbie odpowietrzenia układu biegi wchodziły z tym ze po wbicu biegu na biegach 3, 4 i 5 odczywalne był opor i dziwne huczenie, nastepnego dnia po odpaleniu biegów sprzegła brak, nie mozna wbić rzadnego biegu, wysprzeglik nie leje wydaje byc sie ok, w trakcie odpowietrzania pedał dopiero po podciagniecu wstawał, nie wiem czy brac pod uwage oprócz samego sprzegła także pompe, jak radzicie?? czy mozliwe ze tak z dnia na dzień sprzego sie złużylo?? wczesniej nie ślizgało sie a biegi dobrze sie wbijały, w czwartek bede rozbierał, ale chciałbym sie dowiedzieć czy mozliwe jest także jakis uszkodzenie mechaniczne które w ten sposób sie objawia, układ jest napewno dobrze odpowietrzony, Prosze o porady czy sprzegło z dociskiem firmy Luk nie bedzie wyrzuceniem pieniedzy w błoto bo wydaje sie byc okazyjne. Pozdrawiam

AndreCh
10-05-2011, 00:40
Prosze o porady czy sprzegło z dociskiem firmy Luk nie bedzie wyrzuceniem pieniedzy w błoto bo wydaje sie byc okazyjne. Pozdrawiam

Z tego co wiem to sprzegla LUK sa jednymi z najlepszych .
Wkladaja je na pierwszy montaz takie firemki jak audi mercedes itd wiec to sa chyba dobre sprzegla .

Usterka faktycznie dosc dziwna skoro piszez ze jest dobrze odpowietrzone to pewnie cos z dociskiem sie stalo sie .
A napewno odpowietrzales tez wysprzeglik ? Czy moze tylko same hamulce ?

Oktawian
10-05-2011, 10:42
Dobrze to odpowietrz jeszcze raz bo to aż nie możliwe !

Nie sądzę, żeby tak z dnia na dzień padło sprzęgło.

A jak odpalisz go na biegu to ładnie ciągnie ?

ko_stek1
10-05-2011, 14:34
Napewno odpowietrzałem wysprzeglik, jak odpale na właczonym biegu ze sprzegłem to czuć jak chce ciagnać ale tak wjechałem m.in do garazu gdzie zamierzam go rozbierać, przy próbie wbicia biegu na właczonym zgrzyta, odpowietrzałem juz z 5x powietrza nie ma napewno, gdy pedał sprzegła wstał z podłogi po odpowietrzeniu był normalny wiec tez mysle ze cos moze jest z dociskiem, bo pomimo tego ze pedał jest normalny sprzegła nie ma.

Oktawian
10-05-2011, 19:28
Wbij 2 bieg i się nim przejedź. Zobacz czy dobrze ciągnie itp.

ko_stek1
10-05-2011, 19:50
Obecnie jestem w miescie gdzie studiuje, w czwartek bede próbował, ale moge wiedziec co ma pokazać ta próba?? mysle ze ciagnac bedzie prawidłowo bo rzadnych innych uszkodzeń nie było, wywołanych kolizją czy tym podobne. Zrobiłem nim ok 75 tys, obecnie przebieg ok 250tys.

Oktawian
10-05-2011, 23:00
Jeżeli będzie dobrze chodził na 2 biegu to znaczy, że sprzęgło możesz sobie darować.

Sprawdziłeś siłownik sprzęgła, który jest zamontowany na zewnątrz skrzyni ? Czy gdy wciśniesz sprzęgło trzpień wysuwa się rozłączając napęd ?

ko_stek1
10-05-2011, 23:17
Jeśli chodzi CI o pompe sprzegła(ta przy pedałach) to wymieniłem ja na 2 bo miałem przy drugim serwie, po odpowietrzeniu dalej to samo, wiec pompa była dobra, po wciśnieciu sprzegła trzpien wysuwa sie prawidłowo mysle, jednak troche kosi ten uchwyt który rozłącza sprzegło, nie wiem czy tak powinno byc wiec stawiam na usterke mechaniczna w srodku lub docisk, jak rozbiore poinformuje oczywiscie co go boli, wcześniej sprawdze czy dobrze ciagnie i nic nie stuka w trakcie jazdy tak jak radziłeś, i dzieki za zainteresowanie;)

Oktawian
10-05-2011, 23:36
Chodzi mi o wysprzęglik przy skrzyni biegów(na nim też jest odpowietrznik !! ) , naciskając pedał sprzęgła wypychasz trzpień z wysprzęglika, który napiera na łapę sprzęgła i tym samym rozłącza sprzęgło. Sprawdź go przed rozmontowaniem, żeby sobie niepotrzebnie roboty nie robić.

ko_stek1
11-05-2011, 00:02
W pierwszym poscie pisałem ze wysprzeglik wydaje sie byc ok, nie leje, trzpień wychodzi po wciśnieciu pedała sprzegła, odpowietrzałem sprzegło poprzez odpowietrznik oczywiscie na wysprzegliku, na szczesci jest na zew, a nie w srodku jak w niktórych silnikach JTD np w alfach. Nie wiem jak mogł bym go sprawdzić jeszcze, jest nierozbieralny, ale trzpien sie wysuwa wiec jest w porzadku.

Oktawian
11-05-2011, 00:12
To zależy jeszcze ile się wysuwa.
Jeżeli jest tak jak mówisz to wychodzi na to, że uwalone jest sprzęgło chociaż to bardzo dziwne.... :sciana:

Próbowałeś jeszcze ręcznie wrzucić bieg ?
Odpiąć linki od skrzyni najpierw na wyłączonym silniku sprawdzić biegi a potem na włączonym.

ko_stek1
11-05-2011, 11:33
Próbowałem jedynie recznie naciagnac łape sprzegła, odchyliło sie na tyle ile odchylało sie za pomoca wysprzeglika, jednak wydaje mi sie ze powinno wiecej, po za tym niepokoi mnie to ze ta łapa sie kosiła troszki, mysle ze gdzies w tym tkwi próblem, dzis w nocy wracam do domu, jutro bedzie wiadomo:) biegi na suchu wchodza dobrze, tak jak wchodziły wczesniej, spróbuje jeszcze wbijac recznie, ale o ile miało by sie cos stac z linkami, to wszystkie biegi by nie wchodziły??

[ Dodano: 2011-05-14, 10:25 ]
Witam, problem jest to ze rozleciało sie łożysko oporowe , niestety uszkodziło tuleje przesuwna,(prowadnice łożyska oporowego) i mam problem ze znalezieniem odpowiednika, w sklepie mowili ze tylko servis lub salonie fiata taka tuleje dostane:( sprzegło i docisk także do wymiany, tarcza licha juz i słoneczko troszku uszkodzone:(

Oktawian
16-05-2011, 16:57
Zaraz sprawdzę nr seryjne łącznie z tulejką na skrzyni...

ko_stek1
16-05-2011, 17:45
Bede wdzieczny, tato w tym tygodniu bedzie zbierał czesci, w piatek gdy znów wróce do domu bedziemy składac a w miedzy czasie patrze na allegro, znalazłem od boxera i jumpera HDI na allegro, wygladaja identycznie, w najgorszym wypadku bedziemy musieli zaryzykowac troszeczke, ale 2 sprawa jest to, ze dziwi mnie ze tak ciezko dostać owa prowadnice w renomowanych sklepach:

Oto cały problem, mam nadzeje ze nie złamie regulaminu wklejajac owa czesć:
http://allegro.pl/prowadnica-lozyska-oporowego-peugeot-boxer-hdi-i1573354702.

Tarcza sprzegła juz i tak długo by nie pochodziła, wiec chociaz tyle ze jej nie szkoda, przy okazji wymieniamy także uszczelniacze, jeden od połosi cene ma kosmiczna:P 50 zł, taki z kołnierzem 32x50x12.9 kołnierz fi 60 ale cóż, jak juz robic to robić dokłądnie, w koncu pod siebie, za nr bede wdziecznyi dziekuje za pomoc:)

sprzegło raz było jakie takie raz nie, zalezało jak łapa załapała resztki łozyska oporowego, ale gdy sie rozleciało do końca, nie bylo go w ogole, szczescie w nieszczesciu ze chociaż na podwórku cała akcja sie rozegrała:P

[ Dodano: 2011-05-16, 19:07 ]
Kolego, a nie wiesz czy te simeringi mozna zastapic zwykłymi?? bo słyszałem ze sa jakies kierunkowe i orginalne moga tylko byc??

Oktawian
17-05-2011, 12:22
Sorry wczoraj miałem dać i nie dałem rady. zaraz lecę do miasta. jak wrócę to to sprawdzę :sciana: