PDA

Zobacz pełną wersję : Jak poznać czy ma dpf ?



bartek19941
07-05-2011, 19:29
Witam planuje kupić fiata bravo w dieslu (używanego) i mam pytanie jak poznać czy taki fiacik ma dpf czy nie ?

seth
07-05-2011, 20:14
wejść pod auto i sprawdzić to jedna wersja inna wziąć nr vin i sprawdzić

[ Dodano: 2011-05-07, 20:15 ]
p.s jaką wersję szukasz.

bartek19941
07-05-2011, 20:24
1,9 120 km taką mam na oku . A który jest lepszy 1,9 czy 1,6 ? I czym się różnią ?

seth
07-05-2011, 20:28
różnią się pojemności. ja mam 1.9 120 KM i nie mam dpf'a jak wejdziesz pod auto to od razu widać czy am czy nie. ogólnie spalanie jak na takie auto przyzwoite o ile nie jedzie się więcej jak 110

bartek19941
07-05-2011, 20:37
A jak osiągi 1,9 120 km ma kopa ?? Bo stilo miało dobre osiągi.

seth
07-05-2011, 20:40
no odejście ma to trzeba przyznać robi wrażenie ja mam czarnego w perle ( nie polecam ładnie wygląda ciężko utrzymać widać każdy pyłek) spalanie tak przy jeździe 120/110 z jazdą przez wioski 60 to średnie spalanie 5.6 ja zrobiłem swoim już 6 tyś od 1 marca i średnie spalanie 5.8 choć dużo jeżdżę na trasach. i staram się nie przekraczać 110 ale przy 200 wierz mi fajnie ciągnie :D

bartek19941
10-05-2011, 21:03
Zakupiłem dzisiaj fiata bravo 1,9 120 km czarny metalik bogato wyposażony 2008 rocznik . Narazie jestem zachwycony autem ale zobaczymy jak troche nim pośmigam .

seth
11-05-2011, 18:19
bartek19941, czyli masz identycznego jak mój. klimatronik i te sprawy :D

bartek19941
11-05-2011, 19:54
Chyba tak pakiet chrom 4 el szybki , czujniki parkowania tył .I pare innych bajerów . Trzeba troche uważać bo zawieszenie dość niskie ale ma niezle silnik osłonięty od dołu.

seth
12-05-2011, 13:20
a powiedz mi jak wygląda zużycie opon z tyłu. nie sa bardziej zużyte od wewnątrz??

bartek19941
12-05-2011, 15:24
Wiesz co mam prawie nowe opony w nim więc są równe . Ale jak coś zobacze to napisze .

seth
13-05-2011, 09:16
jakbyś mógł podjechać do jakiejś stacji diagnostycznej i żeby zobaczyli geometrie tyłu to byłbym wdzięczny u mnie jest -2 a podobno powinno byc od 0 do 4 i to mnie tak trochę martwi

bartek19941
13-05-2011, 14:24
Wiesz co nie bardzo mi jest to na reke bo w ciągu ostatnich 3 dni był juz na 2 przeglądach :D 1 przed zakupem a 2 do rejestracji byl potrzebny i sprawdzali mi geometrie 2 razy i wszystko gra ale jaki był dokladnie wynik to nie pamietam. Poszukam cos w internecie na ten temat i dam znac jak cos znajde . Ale jesli Ci tnie opony to chyba cos jest nie tak .

seth
13-05-2011, 20:27
no i zdiagnozowane poszły łożyska na wahaczu
no że nie tak to wiedziałem tylko zastanawiało mnie co jest nie tak.

bartek19941
15-05-2011, 19:15
To dobrze juz mozesz spac spokojnie :) I cieszyc sie z auata .

[ Dodano: 2011-05-19, 16:33 ]
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie filtra dpf . Mianowicie Bravo z dpf jest wyposażone w kontrolkę która informuje o zatkanym dpf i ta kontrolka podczas uruchomienia akumutatora powinna zapalić się i zgasąć . Więc jeśli sie nie zapala to jest szansa że nie ma dpf ? (oczywiście bore pod uwagę że może być spalona kontrolka lub uszkodzony jakiś czujnik w dpf )

BART_osz
16-06-2011, 15:05
Nie wiem jak w bravo ... ale w Mito które ma 1.6 mjet z DPFem zapala sie info o nim na dzień dobry i gaśnie - sygnał na wyświetlaczu na stałe pojawia się w momencie gdy zatkanie filtra przekracza "jakąś tam" wartość . Więc stawiam że u ciebie jeżeli nic się nie świeci ... to te opcje z nawiasu :) lub prawdopodobnie filtra nie masz ( chyba nawet nie widziałem nigdy 1,9 120km z DPFem ... :roll: ) .
Osobną kwestią jest to że podjeżdżając do dobrego mechanika, ten po jednym "rzucie okiem" :) mówi czy masz czy nie masz dpf'a . Po Vin'ie w serwisie też Ci to powinni bez problemu sprawdzić .

szprotqiu
09-05-2012, 21:44
Witam planuje kupić fiata bravo w dieslu (używanego) i mam pytanie jak poznać czy taki fiacik ma dpf czy nie ?

podnieś maske i sprawdz na tablice znamionowej kod silnika poniżej lista:

3805

ppk
16-08-2013, 10:13
Witam, trochę odkopię temat, ale zastanawiam się nad kupnem Fiata Bravo, jednak chciałbym uniknąć ewentualnych problemów jakie mogą się pojawić z filtrem DPF, auta będę w 90% używał w mieście. Pytanie, jak w ePer dekodując VIN sprawdzić czy auto w fabryce dostało w/w filtr? Sprawdzając VIN np tego autka Fiat Bravo 24900.00 PLN. Częstochowa - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-bravo-1-6-jtd-bezwypadkowy-serwis-C30155218.html) widzę, że ma normę emisji spalin Euro4, ale w częściach nie potrafię tego znaleźć. I jeszcze pytanie, warto dać te ~25K za bravo takie jak w tym linku ?

grze
16-08-2013, 10:26
Raczej ma dpf ale zawsze można go usunąć. Co do auta to za taką kasę kupiłem swojego, ten sam rocznik ale za to na wypasie ciemne szyby, bixenon, grzane fotele i mocniejszy motor 1.9 16v. DPFa też już usuwałem przy czym została zwiększona moc.

stew66
16-08-2013, 11:04
O ile dobrze pamiętam to zagraniczne NB, a tak jest w przypadku tego Bravo mają dpf.
Spokojnie można dpf usunąć i jeszcze dodać mocy, będzie chodził jak rakieta przy nie wielkim zużyciu paliwa.
A tak na marginesie, skoro planujesz 90% jazdy po mieście to po co ladujesz sie w diesla, ja miałem ten sam dylemat i wybrałem benzynę.

ppk
16-08-2013, 11:52
O ile dobrze pamiętam to zagraniczne NB, a tak jest w przypadku tego Bravo mają dpf.
Spokojnie można dpf usunąć i jeszcze dodać mocy, będzie chodził jak rakieta przy nie wielkim zużyciu paliwa.
A tak na marginesie, skoro planujesz 90% jazdy po mieście to po co ladujesz sie w diesla, ja miałem ten sam dylemat i wybrałem benzynę.

Jeżeli chodzi o wybór diesel czy benzyna to jeszcze się łamię. Diesel bo mniej pali, 1.4 16V benzyna odpada bo jak dla mnie za słaby, z banzyniaków najbardziej optymalny wydaje się 1.4 T-jet 120KM, ale z tego co się rozeznałem trochę dużo pali, a i ciężko znaleźć przyzwoicie utrzymanego za ~25K bo tyle mam do wydania.

grze
16-08-2013, 11:59
Szukaj diesla na wypasie. DPFem się nie przejmuj... jak będzie to oddasz do usunięcia wraz z wyprogramowaniem egr i będzie bezproblemowe auto.
Z T-jet em miałem styczność i paliło litre mniej od audi S3 tylko że S3 miało 210KM

ppk
16-08-2013, 12:04
Ja wiem, że DPF można bezproblemowo usunąć, ale problem będzie chyba na stacji diagnostycznej jeżeli diagnosta zacznie badać spaliny.

byrrt
16-08-2013, 12:08
ale problem będzie chyba na stacji diagnostycznej jeżeli diagnosta zacznie badać spaliny.
Eee badają na wolnyc a na wolnych spaliny będą ok ;) Bez przesady..

grze
16-08-2013, 12:58
Ja też jeszcze się nigdy nie spotkałem żeby ktoś sprawdzał spaliny w dieslu :cool:

ciril
16-08-2013, 13:10
To tak jak ja. Zresztą diesle na stacjach mają na tyle wysokie normy że nie ma się czym przejmować.

pawliczex
18-08-2013, 14:18
Na stacji diagnostycznej analizator spalin bada poziom dwutlenku węgla a Dpf w niczym nie zmienia jego zawartości w spalinach wyłapuje tylko cząstki stałe czyli sadzę. Tak więc nie ma co się przejmować analizą spalin po wycięciu Dpf. Ja sam użytkuję auto z wyciętym Dpf za granicą gdzie badanie techniczne jest trochę bardziej szczegółowe niż w Polsce i co do spalin nikt jeszcze się nie przyczepił. Nie wiem jak to się ma do euro5 ale przy euro4 przechodzi bez problemu

krispi
02-11-2014, 09:51
Też miałem takie zdanie o wywaleniu dpfa ale ostatnio gadalem z kolegą. Był w Berlinie i tam mają specjalne strefy ochrony środowiska. W centrum jest chyba najwyższa i wolno tam wjeżdzać tylko określonymi autami spełniającymi normy euro ileś tam. Tam na parkingu podeszla do niego policja i sprawdzili mu auto które wedlug oznaczeń miało mieć dpfa a był wycięty. Skończyło się gigantyczną grzywną, holowaniem auta itd. Ponoć kosztowało go to w sumie 3500 euro. Oni to traktują jako oszustwo (przestępstwo) także jak ktoś planuje częste wyjazdy do zachodnich sąsiadów to warto sie zastanowić nad wycianiem dpfa.

danloo23
07-05-2017, 10:00
Ja swoje Bravo mam od prawie miesiaca ale jak dotad nie zauwazylem zeby dpf sie wypalam.Poprzedni wlasciciel twierdzil ze dpf jest,kontrolka dpf przy uruchamianiu silnika zapala sie na sekunde i gasnie,auto jezdzi normalnie wiec sam juz nie wiem.Co ile wogle wypala sie filtr w tym silniku,chodzi dokladnie o 1.6 mjet 105KM z 2012r.?

sabur
07-05-2017, 15:25
Często. U mnie w zakresie 160-350km w zależności czy kręcę się wokół komina, czy ganiam po autostradach. Niestety w porównaniu do 1.9, 1.6 ma nędznej pojemności dpf.

Jak sprawdzić czy jeszcze masz filtr? Weź chusteczkę i przetrzyj od środka rurę. Jeżeli czarna - wiadomo, jeżeli delikatnie szara czyli popioły po wypalaniu :)

danloo23
07-05-2017, 20:11
W sumie to nie musze nawet sprawdzac tej rury chusteczka bo rura jest generalnie czarna wiec sam nie wiem,moze ktos sie pozbyl wczesniej dpf-u.

Grekon
07-05-2017, 23:26
Nie wiem jak w innych ale w moim Bravo 1.6 M-Jet 105KM wypalanie dpfa nie jest sygnalizowane kontrolką na desce. Wypalanie dpfa można zauważyć po włączonym wentylatorze, wysokim zużyciem chwilowym paliwa nawet w trybie kiedy hamujesz silnikiem i dymieniem szczególnie w początkowej fazie wypalania, mam też wrażenie że silnik gorzej reaguje na pedał gazu. Częstotliwości wypalania można podejrzeć w interfejsie diagnostycznym. U mnie średnio co ok 190km filtr się wypala. Tryb jazdy 80% drogi podmiejskie, 20% miasto.

Braval
08-05-2017, 22:09
Nawet po ciemku zauwazysz wielką puchę idącą od kolektora wydechowego.A przy wlaczeniu zaplonu zobaczysz ikonke "odkurzacza" jesli jest filtr lub MES-em podpatrzec. ja mam w swojej bravce DPF-a,a teraz po wypadzie nad Garde wyczyscił się znakomicie ,a spalanie wg. cpn wyszlo 5,1/100km, full obciazony,na wloskim i austrackim ON szedl jak przeciąg. Takze dpf to nie tragedia, pozdr.

moris10
09-05-2017, 05:56
Puszka po dpf zostaje nawet jak został wycięty :) lepiej w MES podglądać odległość od ostatniego wypalania.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Abramsik
09-05-2017, 07:07
Zacząć trzeba od sprawdzenia tabliczki znamionowej w zaznaczonym kwadracie
27864
Jeśli wartość jest mniejsza od 1 to jest DPF a jak większa to nie ma. Szmatki itp. traktuje jako żarcik. Co do samego DPFa w Bravolocie. Miałem 1,6 MJ 105 KM i wypalał mi się co 300 -350 km. Co do "kastracji" to musi to zrobić naprawdę wytrawny spec. Nie chodzi tu tylko o samo fizyczne usuniecie ale o umiejętne grzebnięcie w programie. Pamiętać także należny, że kłopoty z DPFem to w większości przypadków skutki innych awarii a nie przyczyna. Nie ma się co bać DPFa a jak zacznie się przytykać to dać do firmy gdzie profesjonalnie wypalą czytaj zregenerują to ustrojstwo a i taniej będzie.

danloo23
19-05-2017, 20:16
Wiec pod maska na wspomnianej tabliczce znajduje sie wartosc 0,23 czyli wnioskuje ze dpf jest lub byl.Ostatnio zrobilem trase ok.1000km i nie zauwazylem zeby dpf dal o sobie znac wiec czy to znaczy ze ktos go usunal?

sabur
20-05-2017, 08:20
Temat szmatki nie jest żartem patrząc jak kolega mota się z ogarnięciem tematu dpf. Idź, przetrzyj od środka końcówkę wydechu. Będzie szara/czysta - masz dpf i pewnie całkiem sprawny. Będzie czarno - wywalony skoro na tabliczce znamionowej jest zaznaczony. Po drugie podnieś maskę i pomiędzy turbo a chłodnicą masz dużą puchę?

moris10
21-05-2017, 06:34
Mało prawdopodobne jest, że w 1.6 filtr nie wypalał się przez 1000km. Albo go nie masz albo nie zauważyłeś procesu.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

rajtkezjusz
21-05-2017, 22:12
Miałem DPF w aucie innego koncrnu,ale z silnikiem Fiata i stosując olej 2T powodowało to,że DPF wypalał się co ok 800 km .Czasem to rozpoznałem,bo zwiększonych obrotach jałowych,albo gdy przerwałem wypalanie ,po chodzącym wentylatorze chłodnicy po wyłączeniu silnika. Nigdy mi się kontrolka przymusu wypalania DPF nie załączyła

vitos
22-05-2017, 19:47
Też miałem takie zdanie o wywaleniu dpfa ale ostatnio gadalem z kolegą. Był w Berlinie i tam mają specjalne strefy ochrony środowiska. W centrum jest chyba najwyższa i wolno tam wjeżdzać tylko określonymi autami spełniającymi normy euro ileś tam. Tam na parkingu podeszla do niego policja i sprawdzili mu auto które wedlug oznaczeń miało mieć dpfa a był wycięty. Skończyło się gigantyczną grzywną, holowaniem auta itd. Ponoć kosztowało go to w sumie 3500 euro. Oni to traktują jako oszustwo (przestępstwo) także jak ktoś planuje częste wyjazdy do zachodnich sąsiadów to warto sie zastanowić nad wycianiem dpfa.Czy masz na pewno informację o takiej kontroli z pierwszej ręki, czy to tylko zasłyszana gdzieś pogłoska? Bez urazy, ale opowieści o kontrolach DPFów w Berlinie w polskich autach można przeczytać na "każdym forum". Ja rozmawiałem z kolegami, którzy jeżdżą do Niemiec i pierwszy raz o czymś takim słyszeli. Oczywiście jak jest UMWELT ZONE to naklejkę trzeba mieć i koniec. Ja bym chciał mieć ewidentne dowody na to, że kontrolują, a nie, że ktoś gdzieś być może słyszał. Ja oczywiście nie kwestionuję tego, że tak się nie dzieje. Z tego co ja słyszałem od ludzi jeżdżących do Niemiec, to żeby policja skontrolowała Ci auto, znaczy, żebyś podpadł, to musiałoby Ci ono kopcić. Albo musiałbyś wjechać do miejskiej strefy ekologicznej bez nalepki.

Napisz proszę jaką Ty masz wiedzę na temat tych rzekomych kontroli DPFów na zachodzie.

malymiki83
21-07-2017, 10:47
Witam serdecznie,

Planuję zakup auta Fiat Bravo 1.9 JTD 120, szukam wersji bez filtra cząstek stałych. Czy ktoś może powiedzieć czy poniższe auto (tabliczka auta poniżej ma oryginalnie DPF-a)? Czytałem kilka postów wyżej że jeżeli wartość zaznaczona na czerwono jest >1 to brak DPF-a, jeżeli poniżej to jego brak. Tutaj jest 04, czy to oznacza cyfrę cztery(4) czy (0,4 - cztery dziesiąte). Jeden z forumowiczów załączył taką tabelkę z kodami silników i wersjami nadwozia, ale nie ma w niej kodu z tabliczki. Co to może oznaczać? Dziękuję z góry za pomoc.

Z przodu przed tym 04 jest 1, także 1,04.

28793
28794


Pozdrawiam

moris10
22-07-2017, 06:02
Zasloniles najistotniejszy numer, czyli VIN :) mając VIN sprawdzisz czy masz DPF

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Seba11131
12-04-2018, 13:52
Jeśli jest lub był DPF to końcówka wydechu będzie prosta a jeśli orginalnie DPF nie był montowany to końcówka wydechu będzie skierowane w strone podłoża (wdół). Pozdrawiam

DarkShadowPL
12-04-2018, 21:07
Jeśli jest lub był DPF to końcówka wydechu będzie prosta a jeśli orginalnie DPF nie był montowany to końcówka wydechu będzie skierowane w strone podłoża (wdół). Pozdrawiam

Ja mam 1.9 Multijet z 2007 roku mam DPF i mam końcówkę rury wydechowej skierowaną w dół ;)