Zobacz pełną wersję : [alternator] brak ładowania
witam serdecznie; panowie... po podpięciu nawigacji pod zapalniczke rozładował mi się całkowicie akumulator? co moze być tego przyczyną? nigdy tego gniazda nie użyawlem.. aż do teraz..; na wolnych obrotach wyskakiwał mi błąd ładowania( czerwona bateria), myśle że jest jakiś problem.. być może alternator; zaczynam od naładowania bateri, potem po kolei będe sprawdzał: co obstawiacie? co sprawdzać; z góry dzięki za pomoc
ja bym naładował akumulator i na samym początku sprawdził czy na wyłączonym zapłonie któryś z odbiorników nie pobiera zbyt dużo prądu. Jak wszystko było by ok to uruchomił bym silnik i sprawdził ładowanie akumulatora przez alternator.
Mi ostatnio na ciepłym zapalała sie kontrolka ładowania-szczotki się skończyły-oryginalny szczotko-trzymacz z regulatorem Magnetti marelli 75 zł. Są i tańsze zamienniki.Wymiana 1-2 godz.
jest rozbierzność podczas ładowania: 13.8 a zachwile spada o kikla podzialek; jutro wyciagam sczotki
jeśli skacze ci ładowanie to pewnie masz do wymiany regulator napięcia. niestety lub stety jest zespolony ze szczotko trzymaczem. nie wiem czym mierzyłeś ładowanie ale najlepiej robić to cyfrowym miernikiem analogowe zafałszowują wynik.
analogowe zafałszowują wynik.
Jeśli ma sie jakieś badziewie, bo ogólnie analogowe są bardzo dokładne ;)
cyfrowy nie skacze aż tak bardzo jak analogowy. wiadomo że prąd nie jest stały a analogowy trochę za bardzo w.g mnie wariuje.
seth67, tez dlatego zależy do czego sie ich używa, napisałem tylko, ze analogowe są dokładniejsze ;) zgadzam sie, ze do mierzenia napięcia w aucie, cyfrowy jest lepszy ;)
Co Wy za farmazony piszecie.. Mierniki cyfrowe (a już na pewno nie te z marketu) nie są w niczym dokładniejsze od analogowych.. Śmiem nawet stwierdzić, że jest odwrotnie.. Mirnik cyfrowy ma dość długą zwłokę (wynika to z częstotliwości próbkowania i sposobu pomiaru) przez co może wygodniej się nim mierzy sygnały lekko zmienne.. Wskazówka natomiast też ma swoją bezwładność..
Pozdrawiam
Mierniki cyfrowe (a już na pewno nie te z marketu) nie są w niczym dokładniejsze od analogowych.. Śmiem nawet stwierdzić, że jest odwrotnie..
To samo pisałem wyżej :P ale właśnie przez tą dłuższą zwłokę, napięcie w aucie mierzy się nim całkiem wygodnie ;)
nie wiem jakimi cyfrowymi mierzyliście ja zawsze robiłem to profesjonalny i o żadnej zwłoce nie było mowy. i a co do wskazówki to właśnie jej bezwładności może zafałszować nam wynik poprzez zbytnie opadanie w dół.
seth67, z całym szacunkiem kolego ale nie wiesz o czym mówisz ;) To nie forum elektroników tak więc nie będziemy robić tu oftopa.. Ustrój dobrego miernika wskazówkowego jest szybszy niż pomiar zwykłym miernikiem elektronicznym ze średniej półki. Mało z tego - ze względu na sposób pomiaru tego 2giego często pomiary mocno zmienne nie są do pomierzenia elektronicznym, a na wskazówce ze względu na jej bezwładność można już coś zobaczyć.. Totalnie mniejsza o te ;) Do zmierzenia napięcia na akumulatorze może być każdy jeden woltomierz z odpowiednim zakresem.
Pozdrawiam :)
byrrt, z całym szacunkiem 5 lat robiłem w elektromechanice pojazdowej więc wiem co mówię i co mnie nauczono w praktyce a nie w szkolnej ławie.
ale jak wspomniałeś to nie miejsce na takie wywody tylko na rozwiązanie problemu innej natury
Ciebie uczono przez 5 lat na elektroMECHANICE a mnie przez 3+3+5 lat na elektronice + kolejne 6 lat w pracy przy serwisie urządzeń/projektowaniu elektroniki i automatyki ;) Tytuły nie mają tutaj nic do rzeczy tak więc uznajmy, że w moim wypadku to tylko pasja no i te lata.
Pozdrawiam :)
możne i dużo ale jednak samochody to co innego ale zamknijmy temat bo nie ma co tu się sprzeczać i tak się na wzajem nie przekonamy
panowie... alternator przeszedl remont, szczotki, lozyska, uzwojenie...no az sie za glowe zlapalem;
ojej to aż uzwojenie poszło?? no to niezły pasztet
Witam i proszę wybaczyć że się podpinam
mam problem w czasie jazdy mam zaniki prądu światła słabo świecą
nie daje prądu na zegary radio itp. zapala się kontrolka abs (wyczytałem że przy słabym napięciu to norma )
czy mieliście coś podobnego? nie zapala się kontrolka ładowania?
proszę o radę
z góry dziękuję
na samym początku nie pisz pogrubionymi.
zacząłbym od sprawdzenia stany akumulatora. a potem przeszedł do tego czy ładuje. może poszedł koszyk diodowy i to by się zgadzało z nieświecąca kontrolką
[ Dodano: 2011-05-17, 13:15 ]
a tak w ogóle to zacznij od naciągu paska może jest słaby i to wszystko dlatego
Pasek jest nowy jak i napinacz tak że tu wszystko jest ok
kontrolka ładowania przy zapalaniu świeci i gaśnie jak powinna
tylko przy tym zaniku prądu- powinna się zaświecić
no sprawdź ładowanie i pozostaw samochód uruchomiony jeśli zacznie się coś dziać to miernik pokaże czy ładowanie szwankuje czy zaniki są spowodowane brakiem masy
Jeśli to zaniki masy to gdzie ich szukać??
tego musisz poszukać. może gdzieś na karoserii nie ma jej.
czy są stałe miejsca gdzie przechodzi masa które warto sprawdzić
na początek??
stodziu, sprawdź stan klem bo może są na nich jest problem.Od minusowej klemy idzie przewód do podłużnicy i dalej do skrzyni.Też sprawdź stan tych połączeń.
A czy ta usterka braku prądu pojawia się nagle :?: Jedziesz samochodem i nagle przygasają światła i zapala się ABS :?:
stodziu, sprawdź stan klem bo może są na nich jest problem.Od minusowej klemy idzie przewód do podłużnicy i dalej do skrzyni.Też sprawdź stan tych połączeń.
A czy ta usterka braku prądu pojawia się nagle :?: Jedziesz samochodem i nagle przygasają światła i zapala się ABS :?:
klemy sprawdzane ok
wcześniej parę dni do tyłu działo się tak sporadycznie od czasu do czasu
dziś trwało do dość długo i nie chciało zgasnąć
stodziu, ale czy nagle czy zaczyna się to powoli dziać i delikatnie narasta aż do krytycznego momentu :?:
odpalam auto nic po chwili zapala się kontrolka abs przygasają światła itp. po chwili wszystko wraca do normy jadę kawałek dalej to samo i potem jakiś czas spokój np. do następnego dnia
wczoraj zapaliło się i nie pogasło przez cały dzień nie było zasilania na zegary tem. i paliwa
ledwie co pod sklepem zapalił. wygląda to tak jak by dobrze nie ładował i wyciąga prąd z aku
stodziu, pasowało by zrobić pomiary w momencie spadku zasilania.Sprawdź może mocowanie alternatora i przewody przy nim jak i przewody plusowe dochodzące do klemy.Sprawdź jak pisałem wcześniej cały przewód minusowy od klemy aż po skrzynię.
pasowało by zrobić pomiary w momencie spadku zasilania
o tym samym piałem jakiś czas wyżej.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.