Zobacz pełną wersję : [silnik] dziwne obroty i szarpanie
Janek_skc_89
04-05-2011, 21:16
Wiam. Ostanio moj fiacik 1.9 gt przestał funkcjonowac normalnie. Wszystko wskazuje na pompe wtryskowa moim zdaniem ale jeszcze zapytam na forum. A mianowicie dziwne rzeczy sa przy odpalaniu. Pierwsze sekundy pracy ok 3s silnikiem szarpie i kopci na biało. Druga rzecz to podczas jazdyrownomiernej z predkoscia np 50km/h czuje ze samochodem lekko szarpie. jakby minimalnie sam sobie dodawal gazu i ujmowal. Kolejna rzecza to jest to że po dynamicznej jezdzie czasami obroty nie chca spac ponizej 1200 Dopiero po kilku sekundach spadna do 800. Jeszcze jednym dziwnym zjawiskiem jest to ze jadac np 80km/h na 5 biegu wciskam gaz zeby przspieszyc i nic. Wciskam wiecej gazu i nic.Wcisne jeszcze troszeszczke i czuje jakbym mial pod maska 200KM :) a za mna w tedy czarny dym. Ktos ma jakies propozycje co to moze byc? Samochod nie pali duzo moim zdaniem. Na pelnym zbiorniku w trasie zrobilem prawie 900km.
Witaj, winą mogą być lejące wtryski, zły kąt wtrysku. Podłącz się pod komputer i zdiagnozuj pracę właśnie wtrysków. Napisz jeszcze czy zaświeca się Tobie, jakaś kontrolka.
Janek_skc_89
05-05-2011, 20:16
Zapala sie po odpaleniu na 3 sekundy kontrolka od wtryskow.
Czy gdy odpalasz samochód, przekręcasz kluczyk w pozycje zapłonu i czekasz aż pogasną wszystkie kontrolki, czy od razu odpalasz? Powinno się czekać chwilę, aż pogasną, następnie odpalać.
Janek_skc_89
05-05-2011, 21:11
Czekam zawsze az zgasną i dopiero odpalam. Wtryski wyjmowałem i u siebie w robocie sprawdzałem jak ropzpylają. Otwieraja sie przy 150bar wiec książkowo. Moim zdaniem rozpylaja tez nieżle. Zastanawiam sie za co odpowiedzialny jest ten kabelek przy pierwszym wtrysku? Widac ze ten kabelek byl izolowany tak jakby ktos wtyczke zmianiał. Moze ktos wtrysk podpasował z innego modelu?
Też, tak może bądź coś majstrował przy wtyczce.
na stronie 179 są dokładne parametry wtrysku
http://hotfile.com/dl/116869315/1f90f9a/03_-_silniki_wysokoprezne.pdf.html
Janek_skc_89
05-05-2011, 21:31
Dzieki za linka. No są parametry ale innego troszke silnika. A jak myślisz czemu zapala sie ta kontrolka? Wina wtrysków czy może czegoś innego?
Wina może leżeć też po innej stronie, tak jak pisałem, podłącz się pod komputer a będzie wiadomo
Janek_skc_89
05-05-2011, 21:33
Jeszcze dodam ze silniki moj to prawdziwy diesel:) NIkt go nie zagłuszy. Klekocze bardziej niz wszystkie.
[ Dodano: 2011-05-05, 20:36 ]
A powiedz mi jaka cena podłączenia pod kompa w serwisie bo mam blisko do serwisu. A chce zeby ktos podał diagnoze pewna a nie ze moze to a moze tamto.
[ Dodano: 2011-05-08, 18:35 ]
W soote troche pogrzebałem w aucie i zauwazyłem ze nie chodzi przy turbinie takie ciegno jakieś wiec rozebrałem turbo od wylotu spalin i rozruszałem przy uzyciu wd40 to ciegno.Wygląa to na jakis jakby zawor. Przy okazji bawilem sie zaplonem. Troszke przyspieszyłem i lepiej odpala teraz. A i jeszcze wyczyscilem kolektor dolotowy z tej mazi czarnej i zaslepiłem EGR. Po jezdzie próbnej jestem bardzo zadowolony. Juz sie nie muli odpala dobrze nie kopci prawie wogole. Jeszcze zobacze jak spalanie. pozostaje tylko klekot ktory mi sie nie podoba. Ale to moze wtryski?? Odizolowalem jeszcze ten kabelek od wtrysku i wtyczka była łaczona. Teraz pytanie czy ktos kabel;kow nie pomyli. Są dwa białe. Czy ktos wie jak to dziala i czy ma znaczenie kolejnosc tych kabelkow??
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.