PDA

Zobacz pełną wersję : Piasta tylnego koła i abs...



airbooz
23-04-2011, 01:09
Witajcie. Jako świeżak na tym forum, chciałbym wszystkich pozdrowić i życzyć wesołych świąt.
Chciałbym także zapytać o kilka spraw... mianowicie dzisiaj postanowiłem wymienić klocki hamulcowe w moim samochodzie punto II 1.2 8V. Zacząłem od lewej strony... Przód poszedł bez zająknięcia.. z tyłu odkręciłem piastę z łożyskiem, bo też była do wymiany. niestety tu zaczeły się schody.. podczas wymiany ze starego łożyska przełożyłem taki dystansik mały, który przychodzi przed łożyskiem w trakcie montowania. Po dystansie wsadziłem łożysko na miejsce, oczywiście piszę to w skrócie i to dużym, ponieważ zajęło to sporo czasu... nie wiem jakim sposobem, ale pewna część łożyska w zasadzie 2 jego części, po prostu odseparowały się od łożyska. Takie trzpienie pod którymi znajdowały się kulki. Przyłożyłem wszystko do siebie i po prostu skręciłem to do kupy.. ciężko to szło ale w pewnym momencie zaskoczyło wszystko i koło zaczęło się kręcić bez oporowo... po założeniu wszystkiego łącznie z kołem, zauważyłem delikatny luz na tym kole. Można to jeszcze zniwelować, dokręcając mocniej śrubę? Dodam, że już teraz jest bardzo mocno skręcone, ale pytanie czy jeszcze mogę dociągnąć śrubę? Po przekręceniu stacyjki pali się lampka ABS. Czym to może być spowodowane? Czy czujnik ten mógł zacząć wariować przez klocki przednie? Czy może to coś z kołem tylnym? na jakiej zasadzie to działa? Jak to wygląda z tyłem? dorwałem książkę sam naprawiam, ale dla mnie, niejasno jest wytłumaczona wymiana tych części. Czy mogę liczyć na waszą pomoc w tym temacie? Postaram się wyjaśnić wszystko, o co będzie pytać.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

lukq
23-04-2011, 09:45
Błąd ABS zaświecił Ci przez tylne koło, czy części jakie wsadzałeś to tyłu były przeznaczone do samochodu z ABS. Bo jeśli nie to już wiesz gdzie leży problem, oraz dlaczego nie mogłeś skręcić.

airbooz
23-04-2011, 12:29
Części były z abs. ciężko było to skręcić, bo te 2 trzpienie czyli ten z góry i ten z dołu (ten od części magnetycznej) wyskoczyły z miejsc w trakcie montażu.. z miejsca gdzie znajdują się kulki. w trakcie skręcania naszło wszystko na siebie, ale błąd nie zniknął...

Nie wiem co zrobić kurcze...

Co do przodu:

Myślicie, że klocki przednie nie mają z tym nic wspólnego?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

lukq
23-04-2011, 13:02
Jeśli złożyłeś je prawidłowo to nie powinno być problemu z przodem. Rozumiem, że także części pod ABS na przód poszły.
Podłącz sie pod komputer i sprawdź dokładnie czego tyczy się błąd, bo może gdzieś uszkodziłeś czujnik np z przodu.

airbooz
24-04-2011, 02:52
Z przodu wymieniałem tylko klocki... Czyli zdjęcie zawleczki, bolca trzymającego uchwyt i wymiana klocków na nowe... Tyle..


Nie mam komputera, a dopiero po weekendzie najwczesniej bedzie mozna cos pomyslec o kompie. Co do ABS... Zdawało mi się, że ma osobną kontrolkę.. Mam rację, czy może się mylę? Błędy ABS zczytuje się komputera?

lukq
24-04-2011, 08:52
taka błędy abs są zapisywane

airbooz
26-04-2011, 17:12
Czy klocki hamulcowe do przodu mają mieć jakieś kabelki tak jak to się ma w przypadku innych marek samochodow, takich jak np. peugeot?

Czy z tyłu taki jakby regulowany pierdolnik, bądź jego brak mają wpływ na te kontrolki ABS?

lukq
05-05-2011, 17:50
Z przodu w lewym przednim kole masz czujnik zużycia klocków,stąd też w klocku jest kabel, ten regulowany P.... nie wiem o co Ci chodzi.