Zobacz pełną wersję : Check Engine (P0191) Dziwna Historia!!!
Koledzy Pomocy!
Od dwoch tygodni bujam sie z tym problemem.
Blad ktory zdiagnozowalem na kompie to "Fuel rail pressure PO191"
Wyczytalem na internecie ze to problem z czujnikiem cisnienia na listwie cr.wymienilem na uzywany boscha to nawet nie zadziałał, po czym wymieniłem na kolejny używany i tu zadziałał i działał, aż dzień.
Objawy standardowe jade jade i nagle wlącza sie check engine i odcina paliwo i samochod staje. Chwile odczekam i moge go odpalic ale dostanie troche gazu błąd sie wyswitli i ja mu gaz a on sgasł:(.
Nie wiem co mam dalej robic!
Pomocy!
Chodzi CI o ten regulator ciśnienia? Nie wiem jakie powinno być ciśnienie u Ciebie w szynie, ale może jest tak, że jest wysokie, a nagle spada, jak możliwość masz to sprawdź, coś będziemy myśleć dalej.
[ Dodano: 2011-04-19, 20:30 ]
Jaki jest numer Twojego czujnika, 0.281,002,210 czy 0,281,002,405
Jeśli ten drugi to Nr regulatora to 0,281,002,458 mówię o częściach Bosch.
Numer mojego czujnika to 0281002405 Boscha....
więc regulator Ciśnienia masz 0,281,002,458
mam materiały o budowie jak chcesz układu wtryskowego i tych czujników.
nie jestem dobry w tych rzeczach...
A czujnik i regulator to dwie rozne rzeczy?
patrz zdjęci u góry pozycja 12 i 14.
Z tego co patrze i widze to wszystko znajduje sie w innym miejscu!
Listwa CR mam z tylu a czujnik znajduje sie pod egr przynajmniej jego lewa czescia.
Czujnik sprawdzilem ale co dalej co z tym regulatorem?
Może masz odwrotnie, bo to są moje przykładowe zdjęcia od podajże bbm, ale ten czujnik i regulator u Ciebie także powinien występować. Przyjrzyj się jemu nie zaszkodzi.
To wyczytalem z Alfa Forum!
Regulator jest na pompie wysokiego cisnienia, a czujnik wkręcony z boku (lub jak w punto na środku) w listwę wtryskową.
No i co dalej!
WPisuje na alledrogo Regulator a tam pokazuje czujnik.
Tu niestety albo używka ze szrotu, albo kontakt z serwisem, lecz ta druga opcja może być droga.
Dobrze by było jakbyś udał się do firmy gdzie regenerują pompy i wtryski.
http://allegro.pl/fiat-bravo-brava-punto-marea-1-9-jtd-zawor-paliwa-i1534258068.html
TU jest numer trochę inny bo koniec to 488, a wg moich danych do 458. podjedz do serwisu, albo w ePerze spr.
Jeszcze cos takie znalazlem
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic583697.html
Tylko najgorsze jest to ze jak odpialem wtyczke z czujnika cisnienia na listwie cr to silnik chodzil a trybie awaryjnym ale chodzil!Wiec ciagle wydaje mi sie ze to cos z tym czujnikiem albo rzeczywiscie mam zdbyt duze cisnienie i czujnik rozlacza pompe.
też o tym pomyślałem, tylko piszesz że cały czas z paliwem. Czujnik sam możesz sprawdzić miernikiem albo oscyloskopem mechanik. Nie jest on takie drogi, wkręcony w blok silnika niedaleko rozrządu. Jak wciskasz sprzęgło gaśnie Ci, albo jak jedziesz na luzie?
Na luzie, na redukcji....i na jalowym jak go przegazuje to zapala sie check engine..i trup....
Kurde no ale jak go podpinam pod kompa to wykazuje ze cos z cisnieniem paliwa....no i odpialem wtyczke od czujnika to wszedl na tryb awaryjny i chodzil i nie gasl....
Moze cos powoduje za duze cisnienie paliwa i czujnik to wykrywa i rozlacza pompe...
Tak jak Ci pisałem są dwie opcje Czujnik faz rozrządu, no i ten regulator wg mnie. Czujnik sprawdź samemu, jego oporność, a z tym regulatorem do pompiarza.
Czesc lukq sory ze po takim czasie sie odzywam. Ale moja walka z moim autem ciagle trwa choc przez chwile dalo mi odetchnac.
O czym mowa!
Czujnik zostawilem w spokoju, zajalem sie regulatorem. Zdemontowalem wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna, zamontowalem, skasowalem blad P0191...i auto smiagalo....zrobilem dwie trasy smigalem po miescie, chodził jak w zegarku.
Nadszedl czas tankowania, zatankowalem do pelna przejechalem 3 km i znowu Check engine silnik zgasl. Objawy jak poprzednio czyli obstawilem regulator...niestety musialem zrobic mala trase ok 100 km wiec odpialem czujnik cisnienia paliwa...i jechal samochod ale tym razem gorzej, silnik podskakiwal w komorze silnika a jak juz go zgasilem to zapalic z wielka trudnoscia go moglem...Dojechalem tylko do pkt. w ktorym mam zasoby narzedziowe i zajalem sie znow regulatorem wyczyscilem, zamontowalem skasowalem blad i jak reka odjal jezdzilem caly dzien ale im dluzej jezdzilem tym na wolnych obrotach tak dziwnie sie zachowywal: telepalo silnikiem...rano jak chcialem go odpalic to zapalila sie czerwona kontrolka i nie odpalil... Wrocilem z Komputerem i narzedziami....podpialem pod kompa kody błedów to P0404 (egr), P0110 (Przeplywka-mam odpieta wiec nie grozne), oraz P0380 (ktoras ze swiec zarowych nie dziala,ale to juz mam od poczatku jak kupilem).
I teraz pojawiaja sie pytania:
- Co ma wspolnego zatankowanie do pelna a dzialajacy regulator lub nie dzialajacy w moim przypadku?
-Czy problemy z telepaniem silnika oraz nie moznoscia jego odpalenia sa zwiazne z wadliwym dzialaniem EGR?
- I jak zaslepia sie EGR w silnikach JTD i czy warto?(Moze jakis tutorial?)
-Czy problemy z telepaniem silnika oraz nie moznoscia jego odpalenia sa zwiazne z wadliwym dzialaniem EGR?
tak, przerabiałem to u siebie. Zaślepiłem i jak ręką odjął. Wcześniej samochód nie miał mocy i nie mogłem go w ogóle rozpędzić powyżej 70km/h gdzie turbo chodziło na maksymalnym stopniu sprężania.
- Co ma wspolnego zatankowanie do pelna a dzialajacy regulator lub nie dzialajacy w moim przypadku?
Ciężko powiedzieć, ale może jakieś lipne paliwo i jakieś błędne odczyty, to taka moja teoria.
- I jak zaslepia sie EGR w silnikach JTD i czy warto?(Moze jakis tutorial?)
Temat podzielony ilu użytkowników, ja osobiście mam zaślepione bo nie mam na razie czasu, ani za bardzo kasy na nowy zawór bagatela 750 zł podajże. Zaślepiłem, odczułem jakby malutki przyrost mocy w dolnych partiach obrotów, nie dymi tak mocno no i nie osadza się w silniku smoła.
Zaślepić go najlepiej kryzą o grubości 3-5mm (dostępnych na allegro). Kryzę to musisz umieścić przed zaworem. Przeszukaj forum (nawet w bbm dziale) tak gdzieś jest manual.
Dlugo to wszystko trwa ale ciagle nie mam czasu by przysiasc przy aucie....Dzisiaj przysiadlem ale nie zrobilem wiele....Jeden ze znajmoych powiedzial mi zeby otworzyc korek wlewu paliwa podczas odpalania...Tak zrobilem....auto o dziwo zapalilo....Wiec jak mniemam uklad sie zapowietrzyl podczas tankowania do pelna. Tylko dlaczego?
Co najgorsza silnikiem wciaz telepie i tak ogolnie slysze i czuje ze cos jest nie tak...Podczas powrotu do domu na redukcji silnik zgasl ale momentalnie jak spuscilem go ze sprzegla znow dzialal bez zatrzymywania ani bledow silnikia nie wyswitlil (check engine).
Nie moge znalesc na necie ze zasyfiony egr to moze byc przyczyna moich objawów.
Nie moge jednoznacznie okreslic w 100% ze to EGR.
Kurde no jestem w czarnej d****.
Twoja sytuacja z samochodem wydaje się być dość dziwna. Gaśnięcie po części może być spowodowane EGR'a przydusza silnik. Układ zapowietrzony, bo "może" masz gdzieś nieszczelność. Tak nie powinno się dziać. EGR'a możesz zaślepić i zobaczyć czy zobaczysz jakąś różnicę.
Dzis rozebralem Egr i dolot...i powiem szczerze z tego co widzialem na necie zdjecia Egr`ow innych aut to moj wyglada nawet dobrze. Owszem byla "smola", ale zadnych jakis twardych koksów (jak to ktos okreslil).
Egr wraz z dolotem moczy sie w nitro...
Co do zaslepienia....to mam dylemat bo nie wiem jaka zaslepke zastosowac bo nie wiem jaka moj silnik stoleruje....
Bo jest pelne zaslepienie i czesciowe....Chce zaslepic bo widze ze ludzie zadowoleni sa z tego zabiegu....
Wyczyszcze zaslepie...i zobaczymy....tylko prosze o dokladne istrukcje oraz jakis manual...przyznam sie szczerze ze szukalem ale znalzc nie molglem..
Zaślep pełną kryzą, bez otworów. Bo z otworami zaślepia się przy ECU 16, a TY masz 15.
Skoro masz rozebrany zawór, zaślep otwór przed nim i po problemie. Chodzi o otwór w zaworze, w którym spaliny idą do powtórnego spalania.
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=za%C5%9Blepka+egr&order=p&change_view=1
Zobacz prosze ktora to by byla ewentualnie...?
http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd-fiat-lancia-alfa-multijet-i1614140685.html napisz do tego gościa, powinna być taka.
Na początek zaślep sobie nawet kawałkiem blaszki i sprawdzisz czy działa prawidłowo.
Wyczysczony EGR zmontowalem....zamntowalem nowe swieczki (powod nie odpalania)...I na zimnym silniku jak go przygazuje to mi Gasnie.
Troszke sie rozgrzeje juz nie na wet po mocnym przygazowywaniu...(? nie mam pojecia o co chodzi)....Odpala na cyk...
Komputer wyswietla blad EGR ten sam co przed rozebraniem P0404 ale tym razem kolo niego bylo napisane P0404 E.G.R (cos tam)...inaczej ujety blad....
Ogolonie lipa z tym EGR...
Jak zaslepie i skasuje bledy to blad bedzie sie ciagle wyswietlal?
błąd egr będzie się wyświetlał w ECU, ale na desce nie powinno być żadnego błędu typu check engine.
Jak go "przygazujesz" i puścisz pedał to w momencie spadania obrotów gaśnie, czy jak dodajesz mu obrotów?
Mam dalej wrażenie, że to ten czujnik od pompy.
Przyjechalem z miejsca w ktorym robilem auto jakies 6km, poniewaz nie jest to duzy dystans postanowilem nim troche pojezdzić....no i na jalowym biegu chodzil nie rowno telepal sie silnik, a im dlzej jezdzilem tym zaczal mi gasnac w momencie spadanie obrotów...
Ale cos znalazlem miedzyczasie szperacjac po necie...
Z cewki ktora przylega do Egr nie wystaje trzpien jest nie ruchomy a ja wyczytalem ze on musi byc ruchomy...
Reasumujac moj sie zapiekl...i czy to moze byc powod tego gasniecia i nie rownej paracy silnika?
Dokładnie nie wiem o ktory Ci chodzi, ale obok EGR jest taki czpień, który poruszasz to dławi silnik.
do egr 4 srubami przytwierdzony jest elektromagnes i z niego wychodzi taki bolec..u mnie on byl calkiem wcisniety..dzisiaj zroblem jak radza na necie i popukalem nim troche i bolec zaczal wychodzi z wielkim oporem ale wyszedl...jutro go potraktuje z odrdzewiacza i rozruszam go bo narazie chodzi ciezko...
Wciaz jednak mi sie wydaje ze EGR nie jest powodem gasniecia i nie moznosci odpalenia...nie wiem sam....
A czujniki polozenia walka lub inne?
Czy moze objawy do czegos wogole pasuja??
Pisałem Ci chyba w innym temacie, że masz sprawdzić czujnik temp silnika i czujnik położenia wału. Możesz sprawdzić je miernikiem i dane sprawdzić, albo napisać na forum.
Egr, bym zaślepił i zobaczył bo też może mieć coś wspólnego, może dławić silnik. Ten czpień, o którym piszesz to chyba wiem o co chodzi.
Gdzie sie znajduja te czujniki o ktorych mowa?
czujnik położenia wału szukaj koło rozrządu, a czujnik temperatury silnika, albo masz w termostacie, albo w jego okolicach.
Dziekuje jutro podejmuje walke....jesli to nie to....to niestety bede musial sie poddac...
Bo ani ja ani moj brat nie mamy juz za duzo sił...
lukq Dziekuje ci serdecznie za wszelka pomoc...oczywiscie napisze co i jak...
Pozdrawiam
Kurde zaślep tego EGR, sprawdź czujniki i pisz co dalej, będziemy kombinować, fiat to takie auto, że czasem trzeba go popieścić i dopieścić. Nie z takich rzeczy się wychodzi.
Mam jeszcze pytanko przed tym jak pojade do znajmego po czujniki.
Jakie sa objawy uszkodzenia:
Czujnika położenia wału korbowego?
Czujnika wałka rozrządu?
Chciałbym wiedzieć tak na przyszłość.
Pozdrawiam
P.S. Zaślpka do EGR przyszła...Tylko nie wiem gdzie go dokladnie mam wstawic.
Moge prosic jakies foto...nie chce popelnic jakiegos faux pas.
Dzięki.
czujnik położenia wału objawia się tym, że są problemy z odpaleniem, a przede wszystkim gaśnięciem podczas pracy, czyli jedziesz na biegu wrzucasz bieg neutralny i gaśnie.
Jeśli chodzi o EGR to nie mam manula do Punto, al może ten pomoże.
maly07071989
04-01-2020, 15:16
Rozwiązał się problem?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.