PDA

Zobacz pełną wersję : Rozpiska gniazda sensora AirBag dla 4 poduch - schemat



byrrt
19-04-2011, 09:33
Witam!

Od czasu kupna auta zmagam się z czasowym błędem bocznej poduszki pasażera.. Wykasuje ją i jest spokój na miesiąc, dwa czasem tydzień a czasem dzień.. Demontowałem fotel, wyciągałem poduszkę, prześwietlałem i oglądałem kable w fotelu i nie widziałem niczego złego. Od tego ostatniego mojego działania minęły ze dwa - trzy miesiące i był spokój, teraz znów się pojawiła kontrolka.. Błąd to "za niska rezystancja - przerywany" tak więc jakby się dwa przewody zwierały.. Wcześniej zalało mi też centralkę od airbagu ale bardzo delikatnie i tylko przy złączu - centralka była myta w wanience ultradźwiękowej z izopropanolem i jest na oko nawet nietknięta. Poszukuję schematu wiązki od airbagów przy wersji 4 poduchy + 2 napinacze, ew. też informacje jak te przewody są ułożone i jak najprościej się do nich dostać..
Wszystkie rozpiski jakie widziałem były dla wersji 2 poduch a mi w szczególności właśnie zależy na rozpisce tych 2ch pozostałych - bocznych.
Pozdrawiam

molej
19-04-2011, 13:59
Witam
Powiem Ci, że od 4 miesięcy mam podobnie - 2 razy kasowałem... Za 1szym razem na podłodze pasażera leżał spray i ktoś wysiadając "kopnął" go pod siedzenie. Gdzieś przy wtyczce dotknęła puszka i hlas - błąd. Ostatnio znajoma wysiadał, miała torebkę pod nogami, gdzieś zahaczyła i hlas - na czerwono poducha...
Mam taką samą wersję jak Ty, więc może podobnie miałeś i tutaj tkwi problem...

byrrt
19-04-2011, 14:09
Nie no to akurat na pewno nie to.. Jechałem sam i bez żadnej dziury bez niczego się zapaliła np.. A pod siedzeniem mam wszystko ok bo przecież te siedzenie wyciągałem i podłączałem na nowo.. Nie wiem jak idą te kable ale na wszelki mógłbym wymienić po prostu wszystkie tylko muszę wiedzieć które to piny.. Boje się też trochę, że to może jakimś cudem poduszka jest tak uwalona.. Tyle, że tego sprawdzać nie zamierzam bo impreza zbyt droga.. Wolałbym na początek wymienić kable..

Zielony
19-04-2011, 22:30
byrrt, opis błędu " za niska rezystancja-przerwany" wcale nie oznacza zwarcia przewodów,tylko przerwę :!: Dla centralki oznacza to mniej więcej odpięcie poduszki.Musisz mieć gdzieś słaby kontakt.Sprawdź dokładnie wszystkie złącza,i możesz też podpiąć miernik pod przewody wyginając je w celu sprawdzenia czy nie są przerwane w środku.

byrrt
20-04-2011, 09:50
Za niska rezystancja oznacza zwarcie koniec kropka ;) Odpięcie poduszki generuje błąd "przerwa" - sprawdzałem.. Lekcja fizyki > mała rezystancja = rezystancja dążąca do zera tak więc zwarcie.. Przewody to ja mogę sprawdzić tylko pytanie które to piny w kostce.. Co gorsza błąd nie występuje zawsze. Ja się w ogóle boje, że to wina poduchy no ale oby nie..

[ Dodano: 2011-04-20, 08:51 ]
Aha - przerywany w tym wypadku oznacza że błąd czasem występuje czasem nie. Następna informacja to czy jest teraz obecny czy nie..

manglia
14-07-2012, 12:28
usskodzona mata czujnika obecności pasażera.Pomaga układ emulujący.

byrrt
14-07-2012, 18:09
usskodzona mata czujnika obecności pasażera.Pomaga układ emulujący.

Chyba kolego nie czytałeś całego tematu czy wręcz pierwszego postu..

Matę emulowałem ale nie miało to nic wspólnego z tym błędem..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

manglia
15-07-2012, 12:13
Chyba kolego nie czytałeś całego tematu czy wręcz pierwszego postu..

Matę emulowałem ale nie miało to nic wspólnego z tym błędem..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
...przeczytałem i nic na temat układu emulującego matę nie znalazłem...........

byrrt
15-07-2012, 15:06
...przeczytałem i nic na temat układu emulującego matę nie znalazłem...........

Tak samo jak nic nic nie pisałem o błędzie maty.. Poza tym odgrzewasz rocznego kotleta..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

kewlyst
15-07-2012, 16:49
mam ten sam problem :(
wg. mojego elektryka - czarodzieja skończył się okres przydatności do spożycia jaśka/jaśków (10 lat) i niestety potwierdza to elektryk fiatowski, ponadto powiedział, że może to oznaczać iż poduszka odpali lub nie, niekoniecznie w trakcie wypadku;
błąd udaje się skasować na chwilę, z tego względu, że niektóre ścieżki uległy utlenieniu i mają niewłaściwą rezystancję, a niewielkie wahnięcie napięcia powoduje wyskakiwanie błędu

byrrt
15-07-2012, 22:18
Zapłonnik jasia to zwyczajnie drut oporowy tak więc tam się nic nie utlenia. Poza tym te 10 lat to przedewszystkim okres na który producent dał gwarancję na ładunek wybuchowy i materiał z którego wykonana jest poduszka. Teoretycznie powinno się wymienić - praktycznie to równowartość całego samochodu ;) Poduszka nie ma prawa wystrzelić i nie wystrzeli sama choćby i 100 lat miała. A czy się otworzy i uratuje komuś życie tego nie wiesz nawet w nowym aucie.. Reasumując wymienić jaśka na innego z rozbiórki auta i się nie szczypać..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2