PDA

Zobacz pełną wersję : Mruga podgrzewanie swiec



vibrus
16-04-2011, 18:04
Panowie mam maly problem od wczoraj zaczelo mi mrygac sygnalizacja swiec tylko w tym senk ze raz miga raz nie przy odpalaniu a jak zaczyna to przestaje po jakims czasie co sie dzieje ?

lukq
16-04-2011, 18:07
Oznacza to, że któraś ze świec powiedziała już dość i odeszła na emeryturę. Musisz wymienić świece i po problemie.

vibrus
16-04-2011, 18:12
Ale to znaczy ze wogole nie dziala czy tylko nie sie nie nagrzewa ?

lukq
16-04-2011, 18:13
Oznacza, to że jedna lub więcej przestały spełniać swoje właściwości podgrzewania. Kiedy je wykręcisz to sprawdzisz która.

vibrus
16-04-2011, 18:17
Jaka firme polecasz ?

lukq
16-04-2011, 18:18
Ja u siebie mam boscha i sobie je chwale.

ciril
16-04-2011, 18:20
beru też złe nie są. przynajmniej u mnie kłopotów nie sprawiają.

vibrus
16-04-2011, 18:20
Jaka przyjemnosc 4 swiec ? chodzi mi o cene

lukq
16-04-2011, 18:22
Trzeba liczyć około 50 zł za sztukę, mogę jeszcze polecić NGK.

vibrus
16-04-2011, 18:25
Dzieki za pomoc ;)

ciril
16-04-2011, 18:26
trzeba dobrze poszukać. m isię udało na allegro znaleźć komplet 4 sztuk za niewiele ponad 100zł. (jak by ktoś chciał zostały mi dwie nówki do silnika 1.3jtd 70km)

MaciejS
16-04-2011, 22:39
Nie ma sensu wykręcać wszystkich świec. Sprawdzisz która jest walnięta dotykając do świecy przewodem podłączonym do "+" na akumulatorze. Nie będzie iskrzyć.

vibrus
16-04-2011, 22:48
to lepiej raczej kupic wszystkie i miec spokój

MaciejS
16-04-2011, 22:53
Zazwyczaj siada jedna, lub dwie, pozostałe będą działać jeszcze rok, może dwa. Nie ma sensu wywalać niepotrzebnie kasy.

petarda
17-04-2011, 03:46
Sprawdzisz która jest walnięta dotykając do świecy przewodem podłączonym do "+" na akumulatorze. Nie będzie iskrzyć

Cóż za precyzyjne metody analityczne, akumulator też sprawdzasz zwierając klemy pogrzebaczem?
Świat poszedł do przodu i wynalazł różne urządzenia pomiarowe.

BS
17-04-2011, 10:25
Mi ostatnio też padła jedna - oczywiście wymieniłem wszystkie i tobie też tak radzę :)

Zakupiłem świece DENSO i jest OK :)

Jak teraz wymienisz jedną, to za jakiś czas będziesz musiał się dobierać do następnej a to nie jest miłą robota :)

Ja za świece DENSO zapłaciłem tylko 34zł za sztukę ale to po zniżkach - normalnie koszt takiej świecy u mnie to 47zł sztuka :)

omegarules
17-04-2011, 12:10
Eeee - nie zgodzę się z większością opinii...

Kolega MaciejS dobrze radzi, żeby wymieniać tylko tą, która jest spalona..

Ale jeszcze bym się cofnął... To, że świece mrugają nie musi oznaczać, że świece padły..

Równie dobrze może to być słaby akumulator, centralka podgrzewania świec lub samo połączenie - świecy z przewodem..

Na początek poradziłbym pożyczyć od znajomego lub kupić prosty miernik uniwersalny, zdjąć plastik (obudowę) silnika, pościągać przewody ze świec i zmierzyć opór (Ohm) pomiędzy masą - obudową silnika (blokiem, głowicą lub samą obudową świecy) a "cypkiem" z którego został zdjęty przewód..
Wszystkie świece powinny mieć bardzo zbliżoną wartość oporu - ok 2 Ohm..
Alternatywna metoda, której nie polecam bo jest niedokładna i przy braku ostrożności może rozwalić akumulator (kiedy + zewrzesz z masą silnika) - pościągać przewody ze świec i poprowadzić "+" z akumulatora do "cypków" świec - powinno iskrzyć - jednak nawet jeśli wszystkie świece będą "iskrzyły" nie musi to oznaczać, że świece są ok... Ta metoda ma sens tylko jeśli któraś ze świec będzie kompletnie spalona i nie zaiskrzy przy kontakcie z "+" - wtedy można uznać świecę za spaloną..

Co do wymiany wszystkich świec - darowałbym sobie.. Jeśli ktoś pisze, że w Fiacie JTD się ciężko wymienia świece żarowe to nie wiem co by powiedział jak by Mu przyszło wymieniać świece w 2.0/2.5/3.0d BMW, gdzie trzeba kolektor zrzucać..

Tu dostęp masz łatwy i jeśli posiadasz odpowiednie klucze, przedłużki itd - nie powinno być żadnego problemu..

W związku z tym - ja bym wymieniał świece pojedynczo i już...

lukq
17-04-2011, 12:16
Jeśli uszkodzony został by przekaźnik od grzania świeć, to raz, że rozładowywałby akumulator, jeśli by cały czas działał, a do tego kontrolka od świec będzie się palić cały czas.

ciril
17-04-2011, 13:49
u mnie wymieniono dwie świece (na jednej spalonej prawdopodobnie jeździłem dłuższy czas) i zaraz po odebraniu auta padła trzecia. także lepiej wymienić wszystkie i nie bawić się niepotrzebnie dwa razy skoro i tak za jakiś czas trzeba będzie wymienić resztę świec.

omegarules
17-04-2011, 16:06
Jeśli uszkodzony został by przekaźnik od grzania świeć, to raz, że rozładowywałby akumulator, jeśli by cały czas działał, a do tego kontrolka od świec będzie się palić cały czas.

W stilo to nie jest zwykły przekaźnik tylko moduł z wbudowanym układem testowania świec, który mierzy i porównuje prąd pobierany przez świecę przez cały czas - wobec tego uszkodzenie modułu to nie tylko zwarcie cewki i rozładowywanie akumulatora, ale też uszkodzenie wyżej wspomnianego układu - i wtedy będzie sygnalizowane to tak, jak by świeca była uszkodzona.

A co do wymiany kompletu świec zamiast tylko tej uszkodzonej - wolny wybór :) Ja bym zmieniał tylko uszkodzone, bo i wymieniałbym sobie sam - jeśli ktoś boi się wizyt u mechanika i ma kase na komplet świec to czemu nie... ;)

vibrus
18-04-2011, 08:54
jak sprawdzic ktora to swieca duzo pracy przy tym ?
Pytanko do stabilizatora jak u nas w JTD 3D 115 konnego wyglada stbilizator ma ktos foty

qronax
18-04-2011, 09:01
jak byłem w ASO i sprawdzali świece to odłączali kostkę (mniej więcej na środku tuż przy wycieraczkach) i przy pomocy kabla stykali dwie ścieżki. kostka zbudowana jest jako prostokąt z zestawem syków gdzie jeden styk to dwie blaszki na przeciw siebie - te właśnie stykali. jeśli nie iskrzyło to świeca do wymiany. wymieniałem w aso, wymieniłem wszystkie ( i tak 3 były padnięte) za każdą 95zł + bodajże 1,5 roboczo godziny po 90zł

omegarules
18-04-2011, 09:37
jak byłem w ASO i sprawdzali świece to odłączali kostkę (mniej więcej na środku tuż przy wycieraczkach)

to właśnie moduł podgrzewania świec


i przy pomocy kabla stykali dwie ścieżki. kostka zbudowana jest jako prostokąt z zestawem syków gdzie jeden styk to dwie blaszki na przeciw siebie - te właśnie stykali. jeśli nie iskrzyło to świeca do wymiany.

No nie ma co... Profesjonaliści :)

johnny2014
15-01-2013, 16:02
Witam mam ten sam problem z podgrzewaniem świec kontrolka się zapala i pali się przez 30s potem gaśnie. Sprawdzałem miernikiem każdą świece i wszystkie maja napięcie powyżej 2 Ohm... Może ktoś podpowie w czym problem? Dodam że akumulator prawie nowy.

lukq
16-01-2013, 00:58
Sprawdź centrale od podgrzewania

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

jurek84
16-01-2013, 10:17
Witam mam ten sam problem z podgrzewaniem świec kontrolka się zapala i pali się przez 30s potem gaśnie.

To chyba dobrze.


Sprawdzałem miernikiem każdą świece i wszystkie maja napięcie powyżej 2 Ohm...

Napięcie mierzymy w woltach.

Quler
16-01-2013, 22:48
Cytat Napisał johnny2014 Zobacz post
Witam mam ten sam problem z podgrzewaniem świec kontrolka się zapala i pali się przez 30s potem gaśnie.
To chyba dobrze.

30 sekund to stanowczo za długo ... przy minusowych temp. max 10 s. ... ja podejrzewam centralkę świec ..

egon
16-01-2013, 23:11
Sprawdz tez bezpiecznik.

byrrt
17-01-2013, 01:02
Sprawdz tez bezpiecznik.

No tak kolega wie coś o tym ;-)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

wolan
17-01-2013, 18:43
:placz:A ja mam to samo byłem no kompie i mechol stwierdził padnięta swieca zarowa ,co zrobić, jakiej firmy kupić i jeszcze jak to wymienic.Pozdrawiam:partyman:

egon
17-01-2013, 23:28
Ja zmieniłem na NGK.

byrrt
18-01-2013, 08:52
Świece firmy denso.. Wymień wszystkie.

niezawodnyjapon
22-09-2015, 08:13
Witam. Chciałbym odświeżyć temat.
W moim doblo 1.9jtd 105KM po odpaleniu miga kontrolka świec. Wymieniłem 4 świece i sterownik podgrzewania świec. Błąd został wykasowany i wyskakuje znowu. Kontrolka nadal miga po odpaleniu przez ok 1min. Komputer dalej pokazuje błąd sterownika i nie może nawiązać kontaktu ze świecami. Czy jest jeszcze jakiś przekaźnik jeszcze po drodze lub jakiś bezpiecznik który się przepala przy takich awariach?

bzykol
22-09-2015, 08:20
Po drodze są jeszcze wtyczki i kable. Wujek miał takie chece w multipli. Niepotrzebnie powymieniał świeczki i sterownik, a nie sprawdził kabli. Któryś był uwalony i auto krzyczało

GrzesiekDDZ
22-09-2015, 18:52
ja dziś przerabiałem ten sam problem,wymieniłem przekaznik,swiece i bład nadal był,po sprawdzeniu świec okazało sie że na jedej świecy nie podaje napięcia,poczyściłem styki ,poruszałem kable i zaczeło działać,pozdrawiam

niezawodnyjapon
27-09-2015, 08:58
No więc byłem u elektryka. Sprawdził kable i wszytko jest dobrze. Twierdzi, że winne są świece bo mają natężenie po 20A (febi 15956) czyli w sumie 80A a bezpiecznik jest 60A i to może wywalać błąd. Powiedział, że może to być jeszcze kabel główny od modułu sterującego silnikiem ale to bym musiał auto mu zostawić. Auto odpala na zimnym a 1-wszym razem ale słabo zakręca. Rozrusznik jest nowy, akumulator sprawny. Boję się, że przy mrozie nie odpali. Mechanik który wymieniał świece mówił, że stare były dobre. Nie chciałbym iść z tym serwisu bo tam chcą 700-800zł za wymianę świec.

bzykol
27-09-2015, 09:41
Sprawność świec sprawdza się omomierzem, a nie tworzy teorie z kosmosu. Sprawna świeca ma opór 0,9-1 oma. Świeca, która jeszcze grzeje, ale komputer już wywala błąd ma 1,2-1,3. Spalona nie puszcza prądu w ogóle.
A wymiana w ASO kosztuje ok 250 zł. Wiem, bo pytałem. No chyba, że się któraś urwie, to targanie głowicy i koszta się robią duże.

Lotos
27-09-2015, 11:10
w temacie powiem tak. Po wymianie swiec po 3 miesiącach zaczęła mi co jakiś czas pomrygiwac kontrolka. Swiece nowe. Powiem z mojego doświadczenia. Centralki świec zarowych się nie psują w Fiatach ( to naprawdę ewenement jak ta część się zepsuje ) Podstawowa usterka w Stilo ( w Alfie 156 miałem tak samo ) to instalacja od centralki do świec. Piny się wypalają albo sa luźne we wtyczce do centralki i dlatego wywala na desce błąd ładowania świec. Już w 3 autach z jtd miałem taka samą mała usterke. Piny podoginałem i jest wszystko w porządku chociaż przez moja nieuwagę i brak czasu jeden pin się już trochę przepalił ale na razie jak działa nie będę ruszał. Taki przewód jest do dostania w ASO Fiata i nie jest jakos drogi jakby co. A jeśli ktoś ma dobrego elektryka to taki może zrobić taka wiązke. Piny we wtyczce są do dostania w serwisie IVECO ( jak dobrze że w ciężarowych można dostać wszystko włacznie z wtyczkami ).

Poza tym świece żarowe wymienia się w komplecie a nie pojedynczo bo kazda będzie już grzała inaczej

niezawodnyjapon
27-09-2015, 14:46
4 świece wymieniłem. Poznań POL CAR 120 zł za 1 świecę z wymianą + 120 komp. Gość powiedział ok 700 zł.
Błąd rano się zapala , potem w ciągu dnia wyskakuje potem znów nie, więc rzeczywiście mogą to być połączenia.

boch
27-09-2015, 22:03
No chyba, że się któraś urwie, to targanie głowicy i koszta się robią duże.
są firmy, które oferują usługę usuwania ukręconych świec żarowych bez targania głowicy. przykładowo:

Urwana - zapieczona świeca - CITO (http://www.cito.info.pl/uslugi/urwana-zapieczona-swieca)

http://www.auto-krak.pl/informacje/wykrecanie-zapieczonych-urwanych-swiec-zarowych/

MichalStilo
28-09-2015, 12:25
Miałem podobny przypadek wymien przewody i będzie ok

niezawodnyjapon
28-09-2015, 14:05
Zamówiłem używaną wiązkę od świec do sterownika, bo za nową wiązkę w servisie w Poznaniu zaśpiewali 550zł. Zobaczymy czy będzie różnica. Gdzieś czytałem, że pod ten sam obwód jest podpięty czujnik podgrzewania paliwa i to on może też mrugać tą kontrolką. Ale czy w moim doblo to jest?

MichalStilo
02-10-2015, 11:17
Cena kosmosu ja płaciłem 110 zł w Krakowie w serwisie, żeby był podgrzewacz paliwa to do filtra musi dochodzi przewód jak go nie ma to nie ma podgrzewania

niezawodnyjapon
03-10-2015, 11:02
widać jest różnica cenie co do miasta i modelu ;)
w obudowie filtra są dwa czujniki.

niezawodnyjapon
23-10-2015, 17:56
Problem rozwiązał się prawie sam. Przegnił kabel masowy i pękł. Po zrobieniu nowej masy wszystko ok. Pozdrawiam.