Zobacz pełną wersję : Ducato 2.3 cos grzechocze
Hello .
Tak jak w temacie cos strasznie grzechocze tak jak grzechotka a najbardziej podczas przyspieszania .
Ale kiedy zdejme wezyk od elektrozaworu do egr to jest ciszej .
Bledow zadnych nie ma .
Rura od turbo chociaz ma opaske to i tak lekko zdejmuje sie reka .
Dzwiek podczas przygazowki wydobywa sie gdzies w okolicy egr .
Czy ktos mial cos podobnego???
Wydaję mi się, że nie działa Ci prawidłowo EGR, nie domyka się i otwiera do końca. Rozbierz i wyczyść.
Jeśli chodzi o rurę to dociśnij opaskę, albo sam załóż nową.
chroszcz
16-04-2011, 15:39
ja raczej wstrzymałbym się od rozbierania dobrego zaworu (jak rozumiem nie wyświetla się awaria zaworu)
-raz że można uszkodzić zawór podczas rozbierania lub składania
-dwa że oczyszczenie zacinającego się zaworu daje zwykle tylko krótkotrwałą poprawę, gdyż czyszczenie nie poprawia zniszczonych w wyniku działania spalin współpracujących powierzchni zaworu, a stosowane do "posmarowania i uruchomienia" preparaty w aerozolu wypalają się natychmiast, gdy tylko spaliny nagrzeją zawór do jego normalnej temperatury pracy.
także jeżeli zawór jest sprawny(podczas diagnozy kompem nie ma informacji o awarii egr) jeździć
co do grzechotania to raczej nie od egr, który raczej brzęczy niż grzechoce ( :roll: niezła kombinacja słów "brzęczenie i grzechotanie" :roll: )
chroszcz, Ten zawór raz na jakiś czas trzeba przeczyścić jeśli nie "przegania" się samochodu raz na jakiś czas, gdyż osadza się na nim nagar i czasem nie domyka. Takie rzeczy nie są sygnalizowane błędnym działaniem EGR.
chroszcz
16-04-2011, 17:26
lukq to jest nieprawda że trzeba czyścić wiem to na swoim przykładzie nie czyszczę tylko wymieniam jak trzeba
teoria z czyszczeniem jest wyssana z palca ja robię na zaworze ok. 60/70 tys. km i wymieniam
Nie mam zamiaru dyskutować czy go wymienić czy nie, ja u siebie na chwilę obecną mam go zaślepione. Jeśli chodzi o czyszczenie to kolega go wyczyści i będzie wiedział czy to jego wina czy nie.
chroszcz
16-04-2011, 17:46
ilu posiadaczy aut z zaworami egr tyle opinii jedni czyszczą inni nie jedni zaślepiają inni nie wydaje mi się że każdy musi sam na swojej skórze sie przekonać co dla naszego auta dobre :aniolek:
teoria z czyszczeniem jest wyssana z palca ja robię na zaworze ok. 60/70 tys. km i wymieniam
Ty wymieniasz, inni czyszczą, jeszcze inni zaślepiają.
To, że nie spotkałeś się z taką teorią lub praktyką, nie oznacza, że nikt tak nie robi.
Trochę obiektywizmu na przyszłość.
chroszcz
16-04-2011, 17:56
zachęcam wszystkich do przejrzenia literatury fachowej odnośnie czyszczenia bądź zatykania sterownika zaworu egr
zachęcam nie po to ażeby odradzać, ale po to aby każdy posiadacz auta z ww. zaworem podjął decyzje tak czy nie :( :? :D
Ok .
Dzieki za zainteresowanie i podpowiedzi .
Posiadam juz nie pierwszego diesla z egr i z doswiadczenia wiem ze czyszczenie nie zawsze sie udaje bez uszkodzenia egr-a albo znowu juz nie ma po co czyscic .
Jestem jednak zwolennikiem zalozenia nowego i dzialajacego egr-a bo zaslepienie odbiera nie co moc podczas obciazen i zle wplywa na srodowisko .
Natomiast cos grzechocze i niewiem co .
Myslalem moze ze ktos z posiadaczy juz to przerabial i podpowie mi co to jest .
Raz juz mialem kontrolke od i blad od egr ale to bylo jeszcze na gwarancji i niewiem czy w serwisie w ecu nie wylaczyli monitowania egr .
Musze to sprawdzic bo czasami mi kopci na szaro podczas pokonywania wzniesien i jakby ciut mniej ma mocy .
chroszcz
18-04-2011, 19:19
AndreCh stary to wydaje mi się jest jakiś niepokojący objaw żeby kopcił na szaro, każdy ropniak zakopci jak mu depniesz ale na czarno
-coś ze spalinami nie tak ale tu nic ci nie doradzę prócz tego żeby to pilnie zdiagnozować (chyba że ten typ tak ma )
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.