Zobacz pełną wersję : [silnik] Bravo 1.6 16V 99r. nierówna praca silnika, kangurze
Mariusz26
15-04-2011, 22:10
Witam !!!
Mam taki problem iż moja bravka po odpaleniu zaraz gaśnie trzeba trzymać noge na gazie żeby odpaliła jedynie jak jest silnik ciepły na zimnym odpala normalnie. Gdy dojeżdzam do skrzyżowania wciskam sprzegła auto gaśnie, gdy zmieniam bieg z 1 na 2 dziura w gazie. Strzela z rury po odpalneniu gdy dodaje gaz jakby sie dusił. Jeden mechanik stwierdził że jest zawór wypalony na gławicy drugi stwierdził że gławica na 100% sprawna. pow że silnik jest sprawny technicznie problem leży po stronie elektryki ale też rozkłada rece. przewody wymienione, cewka, sonda takze, komputer sprawny wtryski również. Auto jeździło na gazie teraz na gazie chodzi jakby na 3 cylindrach brak mocy. Nie wiem co robić !!! Pomocy.
nie napisales czy byles na diagnostyce komputerowej, chociaz skoro wymieniales sonde i sprawdzales komputer, to zapewne tak. zadnych bledow? jesli tak, to pozostalo sprawdzic na innej stacji diagnostycznej innym softem, a pozniej myslec co dalej. a na jakies podstawie mechanicy wydali opinie nt. glowicy? na sluch? wiesz, ja mialem problemy z cewka. auto nie palilo na wszystkie gary, kangurzylo itd. pojechalem do mechanika, ktory stwierdzil na sluch, ze silnik ok. tydzien pozniej autem nie dalo sie jechac, a Multidiag wylapal blad cewki. wymienilem i problem zniknal. mechanicy tez ludzie, moga sie mylic.
gasniecie silnika przy dojezdzie do skrzyzowania, to temat rzeka. mialem tak kiedys w Polonezie szwagra. kumpel pogrzebal cos przy rurze dolotowej powietrza (gdzies przy lapaczu powietrza) i problem zniknal. ale tak jak napisalem, powodow moze byc wiele. a jak tam rozrzad, ustawiony prawidlowo??
Problemy z odpalaniem mogą być spowodowane uszkodzonym czujnikiem temperatury silnika.
Jeśli chodzi o to gaśnięcie to także może być wina CPW [ostatnio dużo osób z tym się boryka]
Mariusz26
16-04-2011, 14:37
2 razy był silnik sprawdzany ciśnieniowo bo na jedym tłoku była zbyt niska kompresja niby a drugi mechanik także sprawdzał ciśnieniowo i stwierdził iż na wszystkich tłokach jest taka sama kompresja. Cewka nowa Valeo. Świece także, termostat też wymieniony w zeszłym roku. Jest jeszcze jedna rzecz która zauważyłem jak silnik chodzi na wolnych obrotach to delikatnie mryga podświetlanie licznika może to ma jakiś związek. Komputer nie pokazuje właśnie żadnych błedów. Aha dodaje że na gazie wogóle nie chce jeździć. Brakuje mocy na Lpg. Chodzi jak jakiś stary traktor. Jeszcze jedno a z kad te delikatne strzelanie z rury wydechowej przy dodaniu gazu tylko czasami jakby swiece mu zalewało?
Jest jeszcze jedna rzecz która zauważyłem jak silnik chodzi na wolnych obrotach to delikatnie mryga podświetlanie licznika może to ma jakiś związek W tym wypadku sprawdź sobie ładowanie akumulatora przez alternator.
Wykręcałeś świece sprawdzałeś czy nie są zalane?
Sprawdź jeszcze ten czujnik temp silnika.
Mariusz26
16-04-2011, 18:09
Świece sprawdzone nie zalewa. Alternatora nie sprawdzałem. A samochód nie odpala tylko wtedy gdy jest nagrzany, a mianowice trzeba mu trzymac noge na gazie w chwili odpanania bo inaczej zapali i zgaśnie. A co do czujnika temp to w którym miejscu sie znajduje?
W okolicy termostatu i jest połączy z ECU.
Mariusz26
16-04-2011, 19:39
A za co jest odpowiedzilny silniczek krokowy może on nawala? A w tym modelu jest razem z przepustnica jak sprawdzic czy jest dobry?
Tak, ale wydawało mi się, ze go sprawdzałeś. Silniczek krokowy możesz wyczyścić, a przepustnice, sprawdzić multimetrem/omomierzem jej parametry.
Mariusz26
18-04-2011, 22:06
I wszystko śmiga. Przepustnica była zawalona i silniczek krokowy nie chodził. Poczyściłem wszystko i jest OK dzieki za pomoc.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.