Zobacz pełną wersję : [silnik] BRAVA 1.9 TD
anusia111982
12-04-2011, 20:19
już drugi dzień autko stoi i nie mogę odpalić :( kręci ale nie odpala, co zrobić??
luca89cn
12-04-2011, 20:25
Koleżanko, jakieś kontrolki się palą?? Opisz dokładniej problem bo przyczyn jest co najmniej sporo. Działo się coś niepokojącego czy przestał palić nagle?
może to tylko świece albo nie dochodzi paliwko. zobacz na sam początek te dwie rzeczy. a wogóle masz w zbiorniku paliwo??
pytanie głupie ale bez obrazy czasem wy kobiety zapominacie o tym :D
Prosze o nie gniewanie się za to tylko pytam :D
luca89cn
12-04-2011, 20:35
seth67, hehe nie narażaj się ;), Ania a jaką masz wersję silnikową, 100 koni czy 75??
anusia111982
12-04-2011, 21:18
jeden mechanik powiedział że mam wersje 1.9 td 100km a drugi że 1.9 d 75km
mam intercooler i turbinę więc już sama nie wiem, a żadnych oznaczeń na aucie tez nie mam
a jeżeli chodzi o dziwne zachowanie autka to ostatnio obroty zaczęły szaleć podejrzewam że to silniczek krokowy ale nie wiem gdzie on się dokładnie znajduje :(
[ Dodano: 2011-04-12, 20:34 ]
paliwo w autku jest :) i dochodzi do pompy wtryskowej :) wczoraj nawet na 3 sekundy autko odpaliło i zgasło :(
świec nie mam jak sprawdzić (ciężkie dojście)
w pompie wtryskowej w listopadzie miałam wymieniane: wszystkie uszczelki, zimering, pompkę, wałek i co tam jeszcze było :) nawet mam wymieniony immobiliser
athldept
12-04-2011, 22:09
jak diesel to i tak powinien odpalić jeśli nawet świece były by zimne , moim zdaniem to coś z pompa ;)
U mnie też niedawno było że silnik krecił kontrolki sie wszystkie świeciły te co powinny a nie chciał odpalić i w końcu okazało sie że przewody od pompy paliwowej były urwane i dlatego jedz z nim na kanał i zobacz czy jakieś kable Ci nie odstaja : )
luca89cn
12-04-2011, 22:19
W takim razie masz 100-konną wersję, krokowiec odpowiada za obroty na biegu jałowym, a silnik powinien palić. Zacznijmy od najprostszych rzeczy, skoro pompa jest zregenerowana to powiedz kiedy ostatni raz był filtr paliwa wymieniany? Kontrolki żadne się nie palą?
anusia111982
12-04-2011, 22:34
filtr paliwa wymieniałam w styczniu, a kontrolki świecą te co powinny
luca89cn
12-04-2011, 22:48
Czyli kontrolka świec żarowych gaśnie normalnie po kilku sekundach? A jak kręcisz rozrusznikiem to kopci z wydechu? Może padł przekaźnik od świec, w skrzynce przy akumulatorze, a jak nie to obstawiam, że brakuje mu paliwa, pompa albo przewody
anusia111982
12-04-2011, 22:57
tak kontrolka świec żarowych gaśnie normalnie, nie zauważyłam żeby kopciło z wydechu przy kreceniu
jutro zobaczę ten przekaźnik, sprawdzę świece i doleje z 5 litrów ropy, może w końcu zatrybi :(
PaweeeeK
12-04-2011, 23:12
miałem podobne objawy, rozrusznik kręcił, wszystko było w porządku, lecz Bravka nie odpalała, pokazałem dla znajomego mechanika, wziął na noc, pogrzebał coś przy rozruszniku (niestety nie jestem w tej chwili przypomnieć co zrobił :(... ) i do tej pory działa jak ta lala :). Niestety w tej chwili jest za granicą, więc nie dowiem się szczegółowo co i jak ;/, oczywiście problem może być innej natury.
anusia111982, Sprawdź sobie jeszcze koleżanko czujnik temperatury silnika i CPW [czujnik położenia wału] Może właśnei on padł i powoduje takie rzeczy. Jeśli chodzi o silnik to jak pisał luca89cn, masz 100 Konną wersję.
Powiedz, jak kręcisz rozrusznikiem to pracuje normalnie czy jakoś inaczej.?
anusia111982
13-04-2011, 16:28
chyba znalazłam przyczynę (wężyk odłączony ale nie wiem od czego)
Zrób zdjęcie i powiemy CI od czego jest.
anusia111982
13-04-2011, 16:35
mam już zdjęcie ale nie mogę go tu wrzucić
Proszę ;-)
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001566.jpg
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001567.jpg
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001568.jpg
Na 75% jest to wąż który jest od pompy paliwa, sprawdź przy niej czy któryś nie spadł.
anusia111982
13-04-2011, 16:47
co to za część z której wychodzi ten wężyk zdjęcie 1 ??
[ Dodano: 2011-04-13, 15:53 ]
sprawdzałam ale nic tam nie widac
luca89cn
13-04-2011, 16:54
Będę później przy aucie i zobaczę co to jest dokładnie. Ale lukq chyba ma rację.
Wydaje mi się, ze to regulator Ciśnienia.
może to CI pomoże
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001569.gif
anusia111982
13-04-2011, 17:17
mam inny układ zasilania paliwem, filtr paliwa ma tylko 2 wyjścia u mnie
Więc masz coś takiego:
Spr sobie str. 3
TU POBIERZ (http://hotfile.com/dl/114310513/88b5770/8.Engine_1910_TD_75.pdf.html)
anusia111982
13-04-2011, 19:16
tak dokładnie, ale nadal nie wiem gdzie mam podłączyć ten wężyk :( przeglądałam wszystkie zdjęcia z tym silnikiem i z taką pompą ale nigdzie nie ma pokazane dokąd ten wężyk idzie :sciana:
muszę do jutra uruchomić to auto
na tym zdjęciu ze strony 3, zobacz nr 2 i 4 z tego dolnego zdjęcia.
jeśli to nie to luca89cn, niech sprawdzi u siebie, ja nie mam więcej pomysłów.
luca89cn
13-04-2011, 20:52
lukq, pierwszy schemat zapodałeś od JTD. Teraz byłem u siebie i jest tak:
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001570.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001570.jpg)
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001571.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001571.jpg)
Jedyna 'plecionka' jaka tam jest to ta zaznaczona na zdjęciach, wychodzi z kolektora, wchodzi za silnik, zatacza i wchodzi pod pompę wtryskową ale po co to już nie wiem bo nic tam nie da się zobaczyć a nie mogę znaleźć na necie żadnych schematów tego silnika, od TD 75 nie pasi bo ja mam pompę Lucasa a w 75 podobno siedzi Bosch i nie wiem czy są takie same, w Twoim przypadku Ania chyba bez wyszarpania pompy się nie obejdzie, żeby zobaczyć gdzie ten przewód się kończy.
anusia111982
13-04-2011, 21:08
na pierwszym zdjęciu masz taką niebieską wtyczkę (kostkę) koło bagnetu i spod niej wychodzi taki cieniutki wężyk, właśnie o ten mi chodziło :)
luca89cn, wrzuciłem od waszego 75 budowe w tym pliku.
anusia111982
13-04-2011, 21:24
http://obrazki.elektroda.pl/8631507900_1302718754.jpg
[ Dodano: 2011-04-13, 20:25 ]
http://obrazki.elektroda.pl/7666999000_1302718702.jpg
[ Dodano: 2011-04-13, 20:26 ]
ale to jest BRAVA 1.9 TD 100KM pompa LUCAS T09
teraz pokazałaś na inny wężyk. Moja rada musisz dostać się do pompy paliwa.
anusia111982
13-04-2011, 21:30
cały czas mi chodziło o ten cieniutki http://obrazki.elektroda.pl/7666999000_1302718702.jpg
[ Dodano: 2011-04-13, 20:37 ]
http://obrazki.elektroda.pl/1161983800_1302719783_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/1161983800_1302719783.jpg)
luca89cn
14-04-2011, 16:46
lukq ma rację, wężyk zaznaczyłaś inny ale mniejsza z tym, powiedz mi czy jesteś pewna, że to jest jeden i ten sam przewód który zaznaczyłaś na ostatnim zdjęciu podwójną strzałką?? Tak czy inaczej, moim zdaniem silnik nie dostaje paliwa, bez mechanika chyba się nie obejdzie.
Tak jak pisałem to trzeba wyciągnąć pompę i obadać co i jak.
anusia111982
14-04-2011, 22:15
tak to ten sam wężyk i jest on na pewno od powietrza, tylko gdzie ma być :(
[ Dodano: 2011-04-14, 21:18 ]
a może to jest jakiś odpowietrznik i dopóki nie podłącze tego wężyka to autko jest zapowietrzone i nie odpali??
już kiedyś tak miałam, auto non stop się zapowietrzało pojechałam do mechanika coś zrobił i po problemie
Może to coś pomoże.Trochę te fotki małe i nie bardzo na nich widać osprzęt.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001581.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001581.jpg)
anusia111982
14-04-2011, 22:24
no to by było chyba to Zielony,
Jak by co to przewód SGR.33102 łączy pompę Vacum (podciśnienia) z serwem (wspomaganiem) hamulców.Tak mi to wygląda.
qolejowy
15-04-2011, 00:47
Co prawda też mam TD 75 ale chyba z pompą boscha bo u mnie wygląda to zupełnie inaczej.
anusia111982
16-04-2011, 19:58
qolejowy, tak masz TD 75 bo tylko w tych wersjach była pompa BOSCH :) ja mam TD 100 z pompa LUCAS :x
a co do tego wężyka to idzie on chyba bezpośrednio do pompy bo znalazłam tam taki otwór tylko jakiejś tulejki czy czego mi tam brakuje :x nie pozostaje mi nic innego jak wizyta u mechanika
oberwał się od spodu czarnej gruszki z metalowym cięgnem zakończonym sróbką w efekcie tego uszkodzenia silnik ma nieco wyższe obroty(pod warunkiem że ktoś nie zablokował cięgna na stałe)
danio-09-82
27-07-2011, 20:57
ten wężyk który Ci się urwał, idzie od kolektora sącego do pompy paliwa
działa na tej zasadzie
kiedy turbina zaczyna tłoczyć powietrze do silnika wzrasta ciśnienie w kolektoże sącym i też tym wężykiem idzie ciśnienie do czujnika pompy wtryskowej by zwiększyć dawkę paliwa.
więc raczej to nie bedzie przyczyna że autko nie odpala.
może że został uszkodzony czujnik który zwiększa dawkę palwa (znajdujący się pod pompą wtryskową) jak jest uszkodzony to może powodować zapowietrzanie pompy wtryskowej.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.