PDA

Zobacz pełną wersję : Soczewki TYC oraz ksenon - prośba o poradę



medevil
10-04-2011, 21:29
Witam, zakupiłem wczoraj lampy soczewkowe firmy TYC nowe w cenie 200 zł za obie i tak czytam o montażu zamienników itp i mam parę pytań:

Czy przy tych TYC-ach tez trzeba ucinać skracać trzpień od silniczka jak przy DJ auto?? jeśli tak to jak to zrobić??

Co z ustawianiem ich? duży problem jest??

Jeszcze się nie bawiłem w ustawianie ich założyłem byle by były bo mi klosz poszedł przy okazji małej kolizji ,a jak się zabiorę to chciałbym wiedzieć co i jak:P

Planuje zakup HID-ów do nich czy te z allegro za 120 zł są czegoś warte?? czym się różnią od tych za 300 zł??

luca89cn
10-04-2011, 22:22
Po montażu to musisz podjechać na SKP żeby Ci je wyregulowali w pionie i poziomie bo sam to możesz tylko na oko i mogą świecić gdzie chcą, co to trzpienia, to ostatnio sam wymieniałem na soczewki i trochę poczytałem i wydaje mi się, że tylko w Dj Auto było to koniecznie ale ręki sobie nie dam uciąć.

medevil
10-04-2011, 22:33
no właśnie mam zamiar jechać na SKP ale głupio by było jak bym zajechał a tu gość mi mówi wyżej już panu nie podniosę bo się nie da:P dlatego chciałem opanować szybciej ten trzpień:) no nic jak odbiorę auto od lakiernika:/ to będę się z tym bawił

waho.
12-04-2011, 00:01
A masz chociaż jedną starą lampę sprawną?
Możesz założyć przymierzyć się do ściany odrysować strumień świetlny (mniej więcej), a dalej zamontujesz soczewki i sprawdzisz czy trzeba dorabiać zwoju w regulacji czy też nie.

BTW. Ja miałem ogromne problemy z regulacją oryginalnych Valeo, a wszystko przez długie sprężyny z tyłu.

medevil
12-04-2011, 19:32
w sumie mam i mogę ja założyć bez problemu. dzięki wielkie za podpowiedz na pewno tak zrobię:)

karolina
26-05-2011, 13:09
Nie poznałam jeszcze zwyczajów forum, ale Witam wszystkich na wstępie
Kupiłam Mareę 1,9jtd, pierwszy przegląd przed rejestracją i pierwszy problem. Otóż auto to ma xenony, soczewki. Pan w stacji powiedział ze klosze są dostosowane do żarówek halogenowych a nie xenonowych i przeglądu nie klepnie chyba że zmienię żarówki albo klosze. Czy ktoś naświetli mi o co mu chodzi? Czy faktycznie muszę całe lampy wymieniać? Jaka różnica jest w samym świeceniu i jak to ma się do klosza. Zamontowane xenony z tego co wiem to nie tylko "niebieskie żarówy" ale jakaś tam przetwornica czy coś.

miszko
26-05-2011, 14:58
Poprzedni właściciel zapewne założył inne żarówki - zamiast zwykłych, zamontował tzw. "xenony" przypominające takie stosowane w autach z prawdziwymi ksenonami. Różnica polega na tym, że całość jest homologowana jako jeden element, oczywiście każdy ze składowych elementów również ma ją. Elementy te tworzą lampę, a sama lampa jest homologowana jako cały taki zespół. Zmiana jednego elementu na taki bez homologacji powoduje utratę homologacji całego zespołu.

Jest parę nieprzekraczalnych wymogów co do takich zespołów świateł - jak samopoziomowanie, gładkie klosze.
Światło z takich "palników" jest bardzo mocne. Każda nierówność na kloszu, załamanie powoduje odkształcenie się fali świetlnej co w efekcie może powodować oślepianie innych nawet przy dobrze ustawionej linii świecenia.

I tutaj kontrolujący się doczepił i całkiem słusznie. Poprzedni właściciel założył zapewne tzw. HIDy z allegro. Zależy od sprawdzającego - jedni przepuszczą, inni nie. Generalnie nie powinno to mieć miejsca, więc dla spokoju zdejmij to. Policja też może zabrać dowód w przypadku kontroli, tylko na podstawie sprawdzenia "na oko" (patrzą na znaki homologacyjne). Acha, często się mówi, że żarniki mają homologację. Ok, mają, ale do tych lamp przewidziane są innego typu żarówki, a nie te. Dlatego też powołanie się na homologację żarnika nie przyniesie skutku.

Madaw
26-05-2011, 16:50
Tak jak pisze miszko, pozostaje jedynie zdemontowanie nielegalnego oświetlenia. W Marei nigdy fabrycznie nie było ksenonów, więc kupno reflektorów dostosowanych do tego rodzaju oświetlenia jest niemożliwe.

luca89cn
26-05-2011, 19:29
Całych lamp nie musisz zmieniać, zdemontuj te palniki co masz i wstaw zwykłe halogenowe żarówki H1, Philips czy Osram po paręnaście złotych.

karolina
27-05-2011, 10:49
Wywnioskowałam, że nie ma możliwości stosowania zestawów xenonów do istniejących lamp, bo jak kolega powyżej napisał całość straci homologację. Musiały by być wymienione klosze których pewnie na rynku nie ma. To co posiadam wygląda poza nazwą firmy tak: http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/13526.Przetwornica.xenon , natomiast na kloszu jest oznaczenie HCR, czyli światło halogenowe drogowe i mijania. Pojawienie się światła xenonowego musiało by spowodować zmianę oznaczenia na HR DC o ile właśnie są kosze z takimi oznaczeniami.
Opis oznaczeń na kloszach:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878
Pozostaje na czas przeglądu zmienić żarówy.

konrado223
06-07-2011, 20:31
Panowie montaż ''xenonów"" nie chomologwanych wiąże sie z przykrymi konsekwencjami po wypadku jak gość w nas wjedzie z nadprzeciwka a będzie cwany zawsze może sie wyłgać że nasze""xenony"" go oślepiły i mamy duży proglem, brak odszkodowania , mandat, i poco to komu

byrrt
07-07-2011, 13:48
Niestety.. To samo tyczy się np. tylnych lamp gdzie np. zamiast żarówek stopu dalibyśmy LEDy.. Nawet gdyby były jaśniejsze, mocniejsze i szybsze to w razie kolizji od tyłu jak ktoś się tego dopatrzy to i tak nasza wina bo lampy mogły nie działać, są kombinowane, bez homologacji..