matejko
06-04-2011, 19:54
Witam
Mam problem w swoim Bravo 1.9JTD ze świstami i piskami dobiegającymi z okolicy paska alternatora. Piszczy na biegu jałowym i do około 1,5-2tys obrotów. Czasami (chyba po deszczu) przestaje. Po przeszukaniu forum wydaje mi się że to pasek lub napinacz paska. Auto ma prawie 200tys przebiegu (ja przejechałem około 25tys) i nic mi nie wiadomo o wcześniejszej wymianie paska. Czy trzeba wymienić cały napinacz czy można samą rolkę napinacza? Wymienić od razu pasek i napinacz czy zacząć od samego paska? I moje główne pytanie - jak to zrobić samemu? Wszyscy piszą że to 10min roboty. Tylko mi się wydaje że tam jest za mało miejsca żeby cokolwiek odkręcić. Prośba o jakiś schemat lub fotorelacje co odkręcić i, z której strony się tam dostać.
Mam problem w swoim Bravo 1.9JTD ze świstami i piskami dobiegającymi z okolicy paska alternatora. Piszczy na biegu jałowym i do około 1,5-2tys obrotów. Czasami (chyba po deszczu) przestaje. Po przeszukaniu forum wydaje mi się że to pasek lub napinacz paska. Auto ma prawie 200tys przebiegu (ja przejechałem około 25tys) i nic mi nie wiadomo o wcześniejszej wymianie paska. Czy trzeba wymienić cały napinacz czy można samą rolkę napinacza? Wymienić od razu pasek i napinacz czy zacząć od samego paska? I moje główne pytanie - jak to zrobić samemu? Wszyscy piszą że to 10min roboty. Tylko mi się wydaje że tam jest za mało miejsca żeby cokolwiek odkręcić. Prośba o jakiś schemat lub fotorelacje co odkręcić i, z której strony się tam dostać.