PDA

Zobacz pełną wersję : fiat bravo 97r. 1.4 benz+lpg PILNIE POMOCY!!!!!



raper310
30-03-2011, 09:50
witam
zaczynajac od poczatku to kupilem miesiac temu fiata bravo 97r. 1.4 benz + lpg (zalozony 6 lat temu)
na poczatku wymienilem swiece i kable wysokiego napiecia, poniewaz te ktore byly w aucie to najwieksze gowno jakie moze nosic matka ziemia, tak wiec kupile pozadniejsze...
nicy wszystko okej,procz tego ze mialem rozszczelniana obudowe wtrysku/komore spalania i filtr powietrza, (polamane zaczepy i nie dociska sie dobrze) to wszystko reszta bylo okej, kilka dni temu nagle zniknal mi litr oleju z miski, nie sprzadzalem prze 4 dni a w te 4 dni zrobilem kolo 500 km z czego kolo 70% na gazie, tak wiec dolalem 900ml oleju i juz tydzien trzyma olej, tak wiec napewno ni wyciekl, mechanik mowil ze mogl mi silnik wziasc olej prze gumki, ale nie az tyle, tak wiec zdjalem ta obudowe wtrysku i tam bylo trcohe zasyfione olejem, ale nie zabardzo, od poczatku tez skacza mi obroty, czyli nierown praca silnika, wczoraj odpalilem u mechanika, (chodzil okolo 3 minut) i powiedzial ze slabe cisnienie benzyny i gazu prawdopodobnie jest bo strzasznie mi szarpie czasami, i na benzynie i na gazie, lub dostaje sie gdzies lewe powietrze, dodatkowo stweirdzil ze an peno mi bierze olej bo czuc w spalinach i kopci troche na niebiesko (przez ten tydzien sprawdzam olej codziennie i nie zauwazylem zeby cokolwiek mniej bylo) po tych 3 minutach wywalilo mi plyn chlodzacy i temperatura na maksa poszla, dzis z rana na zimniutkim silniku zrobilem okolo 1.5 km i znow temperatura na maxa, dodatkowo nie wlacza sie wentylator, jeszcze od tego mechanik stwierdzil ze nie pali na 1 zawor silnik, dodam ze benzyny pali mi kolo 11 w w trasie i kolo 15 w miescie, a gdy nie zagazuje mu przy ruszaniu dlawi sie i gasnie, mowi ze przez ten zawor tak pali
mechanik jest zaufany bo zna sie z moim ojcem ponad 40 lat, takze napewno by mnie nie uszkal, moze wy cos poradzicie? czy grzanie sie silnika to uszczelka pod glowica, czy moze zawieszony termostat? mechanik mowil ze mogla uszczelka pod glowica puscic od dzialania gazu
dodam tez ze dolalem olej chyba mobile 1 poelcany do silnikow z gazem, nie wiem ile km zrobilem bez oleju, gdyz ciagle mi miga ikona oleju, mimo ze olej jest, a gdy go nie bylo nawet mniej migala...
nie wiem tez czy walalem ten sam olej, poprzedni wlasciciel zapeniam mnie ze lal mineralny, dlatego tez kupilem mineralny 15w40

dudu$
30-03-2011, 16:10
Znikanie oleju możne być spowodowane między innym uszkodzeniem uszczelniaczy zaworowych jak i UPG. Przy jednej jak i drugiej opcji może kopcić na niebiesko bo olej jest spalany w cylindrach. Co do płyny chłodniczego który ci wywala ze zbiorniczka jest to kolejny objaw który może świadczyć o uszkodzonej UPG ale nie musi. Sprawdź termostat czy jest sprawny, dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego , odpowietrz układ chłodzenia i na ciepłym silniku odkręć ostrożnie korek zbiorniczka wyrównawczego i przytrzymaj autko tak na 2000 - 3000 obr/min . Jeżeli zacznie wywalać Tobie płyn to na 95% masz UPG walnięta. Pozostałe objawy typu falujące obroty, słabe ciśnienie w cylindrach ( jeśli o te ciśnienie Tobie chodzi ) , wysoka temperatura świadczą o zgonie UPG. Nie załączający się wentylator może być spowodowany uszkodzeniem czujnika załączania wentylatora albo zapowietrzonym układem chłodzenia obstawiałbym na tą drugą opcję. Co do kontrolki oleju to możesz mieć albo zapchaną gdzieś magistralę olejową , uszkodzony wałek rozrządu ( w tych autkach z tym motorem to prawie standard ) lub w najgorszym wypadku masz panewki wału korbowego do wymiany. Na początku spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia i sprawdź czy będzie załączał się tobie wentylator i czy nie będzie wywalać Tobie płyny ze zbiorniczka wyrównawczego.

raper310
30-03-2011, 16:34
faktycznie byl zapowietdzony uklad, plyn nie wywala, wentylator sie zalancza...
wiadomo tez ze na pewno nie pali mi na drugi cylinder,
jak stwierdzil mehcanik mozliwe tez ze cewke mam walnieta, strasznie szarpie mi auto, szczegolnie przy ruszaniu, i ma problem z odpalaniem, wyczytalem zeby odlaczyc system lamdba i zoabczec jak bedzie dzialac, zaraz jade do mechanika i to uczynie...

dudu$
30-03-2011, 19:10
jak nie pali na drugim cylindrze to tak jak piszesz może być cewka zapłonowa uszkodzona.

olek383
30-03-2011, 22:28
Co to jest UPG? i jak odpowietrzyłeś układ?? bo ja tylko sobie palce poparzyłem a objawy mam ciągle takie same (dział doblo)

boch
30-03-2011, 22:56
UPG = Uszczelka Pod Glowica, z ang. HGF (Head Gasket Failure) ;)

tomasz985
30-03-2011, 22:58
UPG to uszczelka pod głowicą.Też mam pytanko w podobnym temacie więc nie będę zakładał nowego.Chodzi o inne auto niż fiat,ale zapytam.Czy dźwięk bulgotania czy też inaczej mówiąc przelewania się wody dochodzący tak jakby od strony deski rozdz świadczy o uszkodzonym UPG. Miał już ktoś z was taki problem. Nie jest to uciążliwe,jakieś głośne,wydaje mi się że nie zdarza się często ale wolę dmuchać na zimne.

Zielony
30-03-2011, 23:03
tomasz985, takie bulgotanie to przeważnie jest przez zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku.Odpowietrz dobrze i dolej płynu.

tomasz985
30-03-2011, 23:12
tomasz985, takie bulgotanie to przeważnie jest przez zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku.Odpowietrz dobrze i dolej płynu.
a jak odpowietrzyć trochę laik jestem??sam sobie z tym poradzę :) ??wiem tyle ile wyczytam taki ze mnie fachowiec :D

raper310
31-03-2011, 03:53
Faktycznie cewka nie dzialala, co do odpowietrzania to kazdy to sam zrobi, odkrecamy korek od zbiorniczka na plyn chlodniczy, nalewamy plymu prawie pod korek, wazne aby ta rurka ktora normalnie wlewa plyn byla zatopiona w plynie, na przewodach mamy 2 odpowietrzniki, takie plastikowe pokretla, odkrecamy 1 i dmuchamy do zbiorniczka plynu az z odpowietrznika zacznie leciec plyn a nie powietrze, zakrecamy i to samo z drugim, 1 jest za termostatem a drugi na wezu od pompy wodnej, wazne by ta rurka byla ciagle zatopiona, bo inaczej plyn nie wejdzie do niej

dudu$
31-03-2011, 08:19
najprostszym sposobem odpowietrzenia układu jest odkręcenie korka od zbiorniczka wyrównawczego, ustawienie grzania na gorące i włączenie dmuchawy na MAX, uruchomienie silnika i poczekanie aż załączy się wentylator chłodnicy. Trzeba co jakiś czas sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku i go dolewać tak do wskaźnika MAX.

Innym sposobem bardziej profesjonalnym jest uruchomienie silnika, włączenie grzania na max i następnie po kolei trzeba odkręcać odpowietrzniki układu i jak zacznie lecieć z niego płyn zakręcamy i przechodzimy do następnego odpowietrznika. Jest ich z tego co pamiętam 3 sztuki i trzeba zacząć od tego który znajduje się w najwyższym punkcie układu chłodzenia ( w chłodnicy ) , następnie trzeba odkręcić ten co znajduje na przewodzie idącym do nagrzewnicy i ostatnim jest ten co idzie z nagrzewnicy.

byrrt
31-03-2011, 09:24
następnie po kolei trzeba odkręcać odpowietrzniki układu i jak zacznie lecieć z niego płyn zakręcamy i przechodzimy do następnego odpowietrznika. Jest ich z tego co pamiętam 3 sztuki i trzeba zacząć od tego który znajduje się w najwyższym punkcie układu chłodzenia ( w chłodnicy )
A nie przypadkiem odwrotnie?

dudu$
31-03-2011, 13:22
umm może że odwrotnie :) ja nigdy tak nie odpowietrzałem bo podobno te odpowietrzniki są plastikowe i bardzo często podczas próby ich odkręcenia pękają :red_kartka: Ja zawsze odkręcałem tylko korek od zbiorniczka wyrównawczego i nigdy nie miałem problemu , nawet po wymianie UPG mechanik też tak odpowietrzał mi układ i było ok

tomasz985
31-03-2011, 13:35
to sprawdzę sposób z tym korkiem
dzięki Panowie :)

UsK1983
03-04-2011, 08:53
witam a wiec miałem podobne objawy co do Grzania Silnika i problem tkwil w zapowietrzonym ukladzie tak ze to moglo by pomoc a co do oleju ....Te silniki jezdza na półsyntetyku 10w 40 a nie zadnej mineralce Tak ze Proponowałbym zmiane na Odpowiedni Bo jak Poczytasz na forum i nie tylko 15w 40 jest za gesty i moga byc tzw JaJa :lol: a z drugiej strony jak jezdzisz długo na 15w 40 i wlejesz 10w 40tez moze sie costam podziac tu masz troche o Brava http://www.auto-swiat.pl/1-fiat-brava-14-12v-ulubienica-mechanikow a tu na temat oleju http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=117012&sid=9cfddba2ee83f0dddd20cefe026cdff5