Zobacz pełną wersję : Helpppp !!!! Rytmiczne tykanie ,cykanie spod maski???
Witam jak w temacie Mam Problem a wiec od dzis po odpaleniu Brava Słychac spod maski cykanie, tykanie (jak grzechotnik) im wieksze obroty tym szybsze cykanie - myslalem ze olej - patrzylem wydaje mi sie ze jest ok bo na bagnecie brak oznaczenia min max (na wszelki ... dolalem 250ml) problem jest pokazany na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=Trq5g-RxG6w filmik nie moj ale objaw identyczny Pomocy !!! Wyczytałem ze te silniki musza miec regularnie zmieniany olej a ja miałem w styczni 2010 roku ;/ bycmoze w tym jest przyczyna ????
[kom:9535fec3f8] poprawiłem temat. nie używaj niecenzuralnych słów nawet jeśli są skrótem obcojęzycznym [/kom:9535fec3f8]
Dobrych wieści nie usłyszysz. Jeżeli to jest taki sam dźwięk to najprawdopodobniej wytarła się krzywka na wałku rozrządu. Ewentualnie panewki, ale dźwięk w tym filmiku dobiega raczej z górnej części czyli tam gdzie wałki rozrządu. Lepiej już nie poruszaj się dalej. Możesz w własnym zakresie zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak wyglądają krzywki.
Olej i chłodzenie to dwie najbardziej podstawowe rzeczy w aucie. Trzeba sprawdzać ich poziom i w miarę regularnie uzupełniać jeżeli są braki.
Zależy ile km robisz, ale przyjęta jest zasada, że raz na rok trzeba wymienić olej nawet jak nie robisz większego przebiegu.
krzywka, krzywka. Masakrycznie to stuka.
Najlepsze jest to ze Stało sie to po tym jak dolałem oleju ale jeszcze wczesniej zanim stukało jest możliwosc z to przez to ?? Czytalem tez ze jakas magistrala sie zatyka a to prowadzi do takich dzwiekow :(
[ Dodano: 2011-03-25, 19:10 ]
Orientujecie sie moze w Koszcie wymiany ????
1.4 właśnie jest wadliwe z tego punktu widzenia (złego smarowania wałka), dlatego nigdy nie miało dobrej opinii. Polecali 1.2 lub 1.6
Jeżeli krzywka się wytarła to trzeba wymienić wałek, zrobić regulację (nie pamiętam czy masz hydrauliczną) i silnik będzie żył. Tylko im prędzej to zrobisz tym lepiej.
No tak :sciana: 3li wydatek nie małym Kosztem mnie czeka ... jak myslisz ??? mnie :sciana: wiecej :sciana: :roll:
w 400-500 zł powinieneś się zamknąć.
Na Zamiennikach czy używkach ??? ps. to kwota z robocizna ??? Z Góry Dzieki za Pomoc :)
Możesz się bawić w używki, ale lepiej postaw na nowy. Na aukcjach widzę, że po 230zł chodzą nowe.
Przy okazji jak już i tak wałek będzie wyjmowany załóż nowy rozrząd, więc tutaj cena też trochę skoczy. Oczywiście uszczelniacze wałka też do wymiany. Najlepiej podjedź do mechanika i on Ci już powie ile zostawisz u niego ;)
A Wiec zaczelem od rzeczy prostych tzn wymienilismy swiece i teraz jest tak - kiedy odpalam outko po nocy i jest zimne Chodzi cicho az miło po przejechaniu max 10 km stukanie powraca - zastanawiam sie 3 to nie wina oleju jak zimny to gesty i smaruje a jak sie zagrzeje to robi sie woda i moze nie byc smarowania - Jest taka opcja ?????
a ja mam inne pytanie związane z tym cykaniem pukaniem czy ten dźwięk będzie występował tylko na zimnym/ ciepłym silniku i potem będzie zanikał czy będzie praktycznie cały czas ten dźwięk ??
UsK1983, zdejmij pokrywę zaworów tak jak pisali wcześniej koledzy zobaczysz czy faktycznie jest wytarta któraś krzywka. Jeśli nie to zmień olej na taki jaki zaleca producent tj 10w40, marka nie ma znaczenia.
Możliwe jest, że regulator hydrauliczny puszcza po rozgrzaniu i trzeba go niezwłocznie wymienić, możliwe też jest że wymiana oleju to zmieni.
jurgen, przy wytartej krzywce powinien występować na zimnym i ciepłym silniku, wszystko zależy od wytarcia.
A Wiec ... Wymieniłem olej i Cykanie jest ale tylko przez jakis czas okolo 1 min Potem wszystko Gra i Mruczy ;) przejechałem wczoraj jakies 50 Km i jest ok - Dodam ze Olej jaki tam byl to juz praktycznie woda o zabarwieniu czarnej Kawy :lol: Tak wiec stwierdzam ze najlepiej zaczynac od rzeczy prostych bo znajac uczciwosc niektorych Mechów na oleju by sie nie Skończyło :D Dzieki z Pomoc Pozdr 8)
Wymieniłem olej i Cykanie jest ale tylko przez jakis czas okolo 1 min Potem wszystko Gra i Mruczy
No to jednak jeszcze cos jest nie tak, skoro jeszcze cyka :roll: nie chcę nic krakać ;)
na oleju by sie nie Skończyło
Oby sie skończyło :roll:
No niewiem teraz to cykanie jest duzo cichsze i tak jak napisałem trwa chwile a wczesniej to nie była Brava to był Grzechotnik :lol: tak ze pojezdzimy Zobaczymy ;)
Zdjęcie pokrywy nie jest jakieś straszne, a chociaż pomierzysz sobie krzywki lub okiem "rzucisz" na nie.
Co do zmiany odgłosu, pewnie olej nowy, smaruje i tłumi. Chyba, że faktycznie twój olej był niczym woda w kranie i to stukanie było spowodowane przez zbyt rzadki olej.
Teraz Juz Wszystko Jest ok ;) mysle ze to była ewidentna Wina Oleju ;) Dzieki za Pomoc Pzdr
to skoro mowa o oleju, to jaki olej polecacie do Bravo 1.6 16V? obecnie silnik zalany mam polsyntetykiem GM 10W40. zostac przy obecnym czy lepiej zmienic na lepszy (inna marke)? dodam, ze zima slychac przez pierwsza minute popychacze.
Jeśli Ci stać zalej motulem albo seleniuą, ale zostań przy 10W40.
Motul, Selenia... dosc egzotyczne nazwy jak dla mnie :) na czym polega ich urok?
boch, w tym ich urok, że w cenie każdego litra jest zawarta cena reklamy pantoflowej bądź TV.
Każdy 10W40 i o specyfikacji API SJ/CD lub ACEA A3/B3 będzie dobry, nawet ten najtańszy.
jak nie bierze oleju to lej ten sam, a jak łyka twoim zdaniem sporo to zalać valvoline maxlife 10W-40
oleju nie bierze. chodzi wylacznie o poprawe kultury pracy silnika. ludzie pisza na forach, ze po zmianie producenta (nie mylic z rodzajem oleju), silniki moga pracowac ciszej.
to prawda u mnie jak sie przesiadłem z seleni 20K na castrola to silnik jakies takie dziwne dzwieki wydaje ale oleju nie ubywa w ekstremalnym tempie tzn moim zdaniem normalne przez poł roku moze z poł szklanki dolałem :)
yacub, Jak ubywa olej to nie jest normalne ;)
wg grupy VAG "normalne" zużycie oleju na tysiąc km wynosi 1 litr słownie jeden litr, dotyczy silnika 2,0 TDI 170 koni
Fiat w całej gamie silników ma dopuszczalny 1l na 1000km.
no dokładnie koledzy- nie wierze że silnik nic nie bierze oleju - bo każdy silnik w jakimś stopniu pobierze olej :)
Silniki Fiata bardzo dobre pracują na selenii - jest to olej o podwyższonych parametrach termicznych
Silniki Fiata bardzo dobre pracują na selenii - jest to olej o podwyższonych parametrach termicznych
kazdy producent zachwala w ten sposob swoj olej. poprosze o konkrety :)
Jeżdżę na Seleni od kiedy kupiłem pierwsze Punto, a więc od 12 lat.
Między wymianami oleju (co 15 tyś. km.) nie dolewałem ani kropli.
Zużycie oleju wynosiło tyle ile wskazania między max a min na miarce oleju. (zaznaczam że nigdy wskazanie nie były na max ani minimum, zawsze pomiędzy)
moje autko zalane GM-mem tez oleju nie bierze :) mnie bardziej chodzi o wlasciwiosci oleju pod katem pracy w niskich temperaturach.
Nie ma problemu
Kilka najbardziej popularnych olejów "zalecanych" do bbm:
Castrol GTX Magnatec 10W-40
SAE: 10W-40
API: SL/CF !
ACEA: A3/B3
temp. płynięcia: -27
temp. zapłonu: 195
wskaźnik lepkości: 148
lepkość w 100 st. C: 15,4
lepkość w 40 st. C: 109,3
TBN: 10,4
Liqui-Moly 10W-40 Super Leichtlauf
SAE: 10W-40
API: SJ/CF
ACEA: A3-98/B3-98
temp. płynięcia: -35
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 155
lepkość w 100 st. C: 14,4
lepkość w 40 st. C: 88,4
TBN: 8,8
Lotos Semisyntetic
SAE: 10W-40
API: SJ/CF
ACEA: A3-98/B3-98
temp. płynięcia: -30
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 140
lepkość w 100 st. C: 14,9
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 9,9
Mobil Super S
SAE: 10W-40
API: SJ/CF
ACEA: ?
temp. płynięcia: -36
temp. zapłonu: 223
wskaźnik lepkości: 155
lepkość w 100 st. C: 14,0
lepkość w 40 st. C: 92,0
TBN: 10,0
Orlen Platinum Semisyntetic
SAE: 10W-40
API: SJ/CF
ACEA: A3-98/B3-98/B4-98
temp. płynięcia: -33
temp. zapłonu: 233
wskaźnik lepkości: 156
lepkość w 100 st. C: 14,3
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 11,4
Selenia 20K
SAE: 10W-40
API: SL/CF !
ACEA: A3-98/B3-98/B4-98
temp. płynięcia: -40
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 150
lepkość w 100 st. C: 14,7
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 8,8
Valvoline Dura Blend
SAE: 10W-40
API: SL/CF !
ACEA: A3-98/B3-98
temp. płynięcia: -42
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 161
lepkość w 100 st. C: 14,5
lepkość w 40 st. C: 92
TBN: 9,8
Jak kogoś jeszcze interesuje inny olej to niech pisze postaram się wyszperać.
dzieki za zestawienie. jak znajde czas, to przestudiuje :)
ja bardzo chciał bym sie dowiedzieć coś wiecej o:
MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40
VALVOLINE MAXLIFE 10W40
te dwa oleje by mnie interesowały ( takie szczegółowe informacje :) )
Ja lałem Mobil Super S, te wszystkie parametry nie wiele mi mówią - przydałby się mały opis na co patrzeć ;)
[ Dodano: 2011-04-12, 12:42 ]
Fiat polecał kiedyś sellenie, teraz w salonach fiata leją castrol właśnie..
MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40
SAE: 10W-40
API: SL/CF !
ACEA: A3-98/B3-98
temp. płynięcia: -30
temp. zapłonu: 230
wskaźnik lepkości: 157
lepkość w 100 st. C: 15
lepkość w 40 st. C: 100
TBN: 8,6
VALVOLINE MAXLIFE 10W40
SAE: 10W-40
API: SL/CF !
ACEA: A3-98/B3-98
temp. płynięcia: -36
temp. zapłonu: 218
wskaźnik lepkości: 150
lepkość w 100 st. C: 14,2
lepkość w 40 st. C: 98,5
TBN: 10,4
Legenda:
SAE (ang. Society of Automotive Engineers) - Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji. Związek ten ocenia właściwości lepkości olejów silnikowych.
API (ang. American Petroleum Institute) - Amerykański Instytut Naftowy, którego zadaniem jest kwalifikacja jakości olejów. API tworzy klasyfikacje w zależności od warunków eksploatacji silników, dzieląc je na silniki benzynowe i silniki Diesla.
TBN (ang. Total Basic Number) - parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju.
TEMPERATURA PŁYNIĘCIA - najniższa temperatura, w której olej znajduje się na granicy utraty płynności, pozostając nadal cieczą.
TEMPERATUR ZAPŁONU - najniższa temperatura, przy której w ściśle określonych warunkach następuje zapalenie par oleju od zewnętrznego źródła ognia.
WSKAŹNIK LEPKOŚCI - Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej. Wysokojakościowy olej powinien mieć wskaźnik lepkości powyżej 130.
Czyli zatem jeżeli dobrze rozumiem to Mobil wychodzi nieźle, Castrol lepiej, ale np. Sellenia od tych obydwu już gorzej..?
Plusem Seleni jest temperatura płynięcia i niski TBN co przy starszych silnikach gdzie jest sporo nagaru który uszczelnia silnik nie powoduje jego zbytniego wymywania.
Castrol ma dobrą lepkość w 100*C i tyle z jego dobroci
Mobil jest przeciętny, dość wysoki TBN i niska temp płynięcia.
W w/w zestawieniu trzeba zwrócić na olej Lotosu który jest nie dość że tani, to charakteryzuje się wysoką lepkością przy 100*C
Osobiście testowałem kilka olejów był to olej:
Statoil 10w40 - dziwnie na nim popychacze klekotały po 5kkm
Mobil 1 10w40 - był wszystko ok
W5 10w40 tak ten z lidla - wszystko ok (chętnie bym się dowiedział jakie ma parametry bo nigdzie nie mogę znaleźć)
a obecnie wróciłem do Mobil i nadal wszystko ok ;]
nie wiem czy juz pytalem, ale zapytam jeszcze raz. ile oleju wchodzi do Bravo 1.6. wlasnie zamawiam olej i widze, ze maja banki po 4L. starczy?
Wg. instrukcji w silniku 100 16V mieści się 3,8L (miska + filtr) tak więc 4L powinno Ci starczyć.. Ja u siebie mam 4,3 więc tak łatwo nie jest...
4,3 jest tak samo u mnie, a nawet 4,4. Taka informacja ;-)
Na szczęscie sporadycznie można kupić olej w bańkach 5L. Ja Olej pół roku temu zamawiałem na allegro i celowo zamówiłem 4L+1L a dostałem w sumie pewnie przez pomyłkę 5L + 1L.. Tak więc na pewno są takie bańki ;)
Oczywiście, że są, sam zamawiam Castrola przez aledrogo w 5L bańkach.
byrrt, 4,3L to masz do poziomu max. Od min do max jest 1L. Zawsze zalewam 4L bańkę i do wymiany jest tyle samo na wskaźniku - powyżej połowy :]
Malinowy92
13-02-2013, 17:23
ja mam dokłądnie taki samo problem, stuka i srtuka, ale przepizdowałem go porządnie i się wszystko ucichło :)
ale to jest przyczyna szklanek, poprostu z któreś schodzi olej i dopuki się nie nabije to będzie stukać.. jeśli nie masz nic do stracenia tak jak ja to też go przepizduj porządnie i sprawdź czy przejdzie :) jak tak to jeździj dalej i powymieniaj szklanki :) ja tam nie zamierzam wymieniać, bo jak się silnik skończy to wstawie drugi, wyjdzie mniejszy koszt :) Pozdrawiam :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.