PDA

Zobacz pełną wersję : Zaślepianie EGR



petarda
19-03-2011, 17:04
Długo z tym zwlekałem ale ostatnie wyniki spalanie wg komputera zmobilizowały mnie do działania.
Trafione w 100% EGR ma dwa dekielki zamykające obwód spalin, jeden otwiera do rurki w stronę przepustnicy a drugi nic nie otwiera ale pod nim była zgromadzona sadza a że są na jednej osi więc nie było idealnego domknięcia.
Blaszka nierdzewna gr 1mm kryngielit gr 1mm, 15 minut na wykonanie zaślepki i uszczelek.
Zaślepiłem pod spodem EGR na wlocie spalin od rurki z chłodnicy spalin która jest pod termostatem.
Najłatwiej było odkręcić cały EGR z trzech śrub od strony podszybia oczkową 13 i na łaczeniu rurki i chłodnicy spalin z obejmą na śrubkę chyba imbusowa M5, trzeba uważać na cienką uszczelkę na łaczeniu aby nie zgubić w trakcie.
Przed odkręceniem rurki od EGR wskazane na flanszy i rurce naznaczyć cienkim pisadłem kreskę dla ułatwienia ponownego ustawienia w to samo miejsce.
Rurka ma kołnierz wchodzący w obudowę EGR, spiłowałem go i w to miejsce uszczelkę z kryngielitu.
W ocenie subiektywnej mam wrażenie że wibracje na jałowym są mniejsze i trochę spadło spalanie wg komputera.

Pojeździłem i okazało się że jak na razie po zaślepieniu skończyły się błędy niewłaściwego ciśnienia doładowania :D

maku
28-05-2011, 17:39
Ale masakra z odkręcaniem EGRa, te 3 śruby na 13 banał ale odkręcić tę rurkę u dołu (a później ją ucelować i skręcić!) to jakaś masakra.. męczyłem sięz pół godziny, nie miałem jak dotrzeć do niej kluczem i przekręcić... można wtryknąć zaślepkę gdzieś indziej bez odkręcania całości?? Nie starczyło mi dziś cierpliwości poskładałem to z powrotem..

petarda
28-05-2011, 22:05
Najłatwiej jest rozkręcić na połaczeniu tej harmonijkowej rurki z chłodnicą spalin, chłodnica spalin to ta spuchnięta rurka przy termostacie.
Na połaczeniu są skręcone obejmą, przy rozkładaniu uważaj na podkładkę, uszczelkę z cienkiej blaszki która jest włożona pomiędzy kołnierzami na łączeniu rurki z chłodnicą spalin.
Przy odkręcaniu rurki od EGR naznacz cienką kreskę żeby trafić z ustawieniem to łatwiej skręcić resztę.

maku
29-05-2011, 14:30
No jedyna obejma w okolicy egr to właśnie na tej rurce się znajduje i nie moge do tego dziadostwa się dostać tym razem, rękę włożę ale z kluczem już jest problem i jeszcze jakbym miał to przekręcić... kiedyś to zrobiłem bo czyściłem już egr, ale przy składaniu miałem mega problem nie mogłem załapać obejmy tam na dole... ale z tego co piszesz wynika że innego wyjścia nie mam. dziś ładna pogoda może się złapię i powalczę znowu..

petarda
29-05-2011, 19:53
Sprawdza się mała grzechotka 1/4 cala z krótką nasadką i imbusem.
U mnie w obejmie jest śruba na imbus.

maku
29-05-2011, 23:18
Poradziłem sobie łamanym krótkim imbusem. Ale pojawił się inny problem, zaślepka którą kupiłem nie pasuje nigdzie :( poprostu nie ten wymiar, więc wyczyściłem i złożyłem z powrotem. Ale mam też inny problem.. udało mi się odkręcić jedynie karbowaną rurkę od termostatu, a od samego zaworu nie byłem w stanie ruszyć śrub (tzn tych którymi przykręcone są rurki do reszty, tam gdzie chyba powinna iść zaślepka). Tzn jedna się odkręciła a druga praktycznie się obrobiła. Więc gdy już będę miał właściwą blaszkę będę się męczył z zardzewiałymi zapieczonymi śrubami :/

petarda
29-05-2011, 23:40
Wygląda że masz kiepski klucz, klucz z dobrej stali nie powinien się obrócić w śrubie.
Sruby owiń szmatką i namocz WD albo ON na noc.
Szkoda kasy na kupowanie zaślepki, kawałek blaszki z nierdzewki i samodzielnie wykonaj, ostatecznie od biedy wystarczy kółko podłożone na kołnierzu rurki, może średnicą pasuje stare 20 zł z PRL

maku
30-05-2011, 00:13
Tylko że to śruba się obrobiła a nie klucz.... nie wiem czy on dobry czy nie ale śruby stoją. spryskałem wd40 moze nast razem bedzie lepiej ciekawe tylko co bede musial wyrzezbic zeby nie zjechac jej calkowicie. zaslepke mozna dac z boku przy tej falowanej rurce czy tylko "pod" egrem na styku z rurka biegnaca ku dolowi?

petarda
30-05-2011, 00:23
W zasadzie to nie powinno być różnicy gdzie zaślepisz, najlepiej na wejściu spalin do EGR ale jeśli się nie da...
Przy zamknietym obiegu za EGR spaliny nie powinny docierać do niego więc...

maku
30-05-2011, 00:36
masz na myśli, że nie powinno być lipy gdybym zaślepił koniec karbowanej rurki (ten którym styka się z przepustnicą)?

edit: przepustnicę miałem na myśli nie termostat

[ Dodano: 2011-06-02, 21:44 ]
Czy to możliwe żeby łączenia karbowanej rurki z przepustnicą i zaworem egr były innego rozmiaru niż łączenie egr z rurką doprowadzającą spaliny??
Głównie chodzi mi o odległość śrubek od siebie.

petarda
05-06-2011, 00:02
Czy to możliwe żeby łączenia karbowanej rurki z przepustnicą i zaworem egr były innego rozmiaru niż łączenie egr z rurką doprowadzającą spaliny??
Głównie chodzi mi o odległość śrubek od siebie.

Nie mam pojęcia, nie przyglądałem się.