PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] 1.9 TD 75kM brak mocy, porada



mateush02
16-03-2011, 12:17
Witam wszystkich, mam problem z moim bravkiem :( :
-brak mocy-rozpędzenie tego auta to problem a o tym żeby opona mu pisła przy ruszeniu można zapomnieć.
-duże spalanie- 10l lekko, a ostatnio wypił 12(zima) :( w cyklu miejskim.
-skoki obrotów- od czasu do czasu potrafia sobie skoczyc obroty do 3 tys :(
-kopcenie- codziennie rano(siwo ale mysle ze z powodu temperatury) i jak go przydusze na ciepłym silniku takze to przy 3tys. obrotów czarna łuna :(
-znikanie płynu chłodniczego- niewiele ale gdzieś go wsysa, myślę że nagrzewnica cieknie(mocne parowanie szyb),
cała zimę przejeździłem a w październiku lałem i teraz dopiero jest min.

Termostat wymieniony, oleju nie pochłania(minimalny ubytek), sadza z tłumika sucha i czarniusia.

Dacie mi jakaś rade co by to było? Nie znam sie za bardzo na autkach, jedynie podstawy i nie chciałbym jadać do mechanika żeby mnie naciągnął i udawał że wymienia nie wiadomo ile. Podejrzewam przepływomierz... Ale nie jestem mechanikiem i wyczytałem na forach, co wy na to?

[ Dodano: 2011-03-16, 18:12 ]
Najprawdopodobniej turbosprezarka, ale czy to byla by wina tego wszystkiego? Mechanik scisnal rure, kazal mu pednac na maksa, ten walnal sadza i Pan od razu powiedzial turbina, ktos pomoze?

[ Dodano: 2011-03-16, 18:23 ]
aha, i po paru mocnych depach na chodniczku pojawiły się krople ropy pod silnikiem, możliwe ze z pompy?

lukq
18-03-2011, 15:15
Dobrze było by podpiąć się pod komputer i zrobić sobie diagnozę turbo wtrysków, oraz czy nie zostały zarejestrowane żadne inne błędy. Możesz sprawdzić sobie egr'a wyczyścić/zaślepić, ten zawór czasem powoduje zamulenie auta oraz intensywne kopcenie, tak jak przepływka wcześniej wspomniana.

[ Dodano: 2011-03-18, 15:16 ]
Jeśli chodzi ropę, sprawdź pompę, oraz obejrzyj przewody, może gdzieś na łączeniu kapie.

qolejowy
18-03-2011, 23:16
Te silniki nie są sterowane komputerem, komputerem sprawdzisz jedynie system EGR, ABS i poduchy.
To jest najprostszy Turbo Diesel sterowany mechanicznie.

lukq
19-03-2011, 00:20
tak wiem, ale możesz zrobić diagnozę EGR'u jak sam napisałeś.

mateush02
19-03-2011, 19:59
No panowie, ropa gdzies kapie przy przyduszeniu ;/ czyto z lejacych wtrysków?
Byłem u mechanika, zostawilem auto, gdy przyszedlem po odbiór powiedział ze turbina napewno, pojechalem tam gdzie regeneruja, facet stwierdził ze turbo dmucha, moze nie jakos najlepiej ale daje rade, i powiedział ze ten czarny dym to na bank lejace wtryski.
U mnie mechaników za wiele nie ma i na rzeczy sie nie znaja, zrobie wtryski, zobaczymy :)

qolejowy
19-03-2011, 22:57
Ten przeciek to raczej jakaś nieszczelność na którymś przewodzie lub pompie, sam przeciek może też powodować to falowanie obrotów o którym piszesz
Co do wtrysków to jeżeli wtryski leją to kopcił będzie, szczególnie pod obciążeniem lub gdy go przegazujesz.

mateush02
21-03-2011, 22:16
Czyli wymienie wtryski ;) zaczelem od filtrow, w tym filter powietrza i sie zalamalem jak to zobaczylem, gdy kupilem auto zostawilem u mechanika zeby wymienil filtry, olej, rozrzad, a jak odkrecilem dzisiaj filter to tak jakby nie byl czyszczony nigdy :o masakra, czy przez to moze byc duzo wieksze spalanie i w ogole te objawy? Samochod jest dynamiczniejszy ale nie jezdzilem nim za dlugo wiec nie wiem czy ustalo :)

lukq
22-03-2011, 11:45
tak, po wymianie filtra powietrza na pewno poczujesz różnice bo masz większy przepływ masy powietrza. Te wtryski to możesz spr, co do wycieku obstawiam przewód paliwowy od pompy

googo-g1
08-01-2013, 16:25
Ja miałem podobnie z Turbiną tylko , że mi jeszcze mgiełka niebieskości z tyłu szła autko jeździło w miarę normalnie po mieście ale jak wracałem z wakacji autostrada 120 przez około 2 godziny piłowania ukręciła się ośka na turbinie i cały olej znalazł się w wydechu :) .
Regeneracja turbiny wymiana filtrów oleju i jest ok.
A co do mocy to do palenia gum to to nie jest :D zaślepię jeszcze EGR i zobaczę czy coś pomoże