PDA

Zobacz pełną wersję : Falujące obroty 1.4 12V



rafal735r
15-03-2011, 16:52
Witam na forum!
Mam od jakiegos czasu Bravo 1.4 12V i mam z nim problem.
Na początku problem był z jazdą na benzynie. Czasem silnik tracil moc. Ale ze wzgledu ze jezdzilem na LPG to nie zwracalem na to uwagi.
Ale jak przyszly mrozy trzeba bylo wkoncu cos jeździc na benzynie i zaczal sie problem. Zaczelo sie od mrozu -23. Auto normalnie zapalilem na benynie i chodzilo tak z 10min i raptem zgaslo. Potem cały dzień ciężko palil. Lapał powoli na 1, 2 cylinder itd. i gasł na skrzyzowaniach.
Po jakimś miesiącu juz nie wróciłem z miasta. Skonczył mi sie LPG (był akurat mały mroz to jechalem na gazie). Przełączyłem na benzyne i zonk. Zero mocy, silnik wkrecal sie na maks 4tys, ledwo co palil, nie mogłem ruszyc z miejsca. Zaciagnełem go do serwisu FIATA. Ale gosc z którym gadalem nie mial calkowicie o niczym pojęcia. Wciskal mi ze silnik jest zagazowany i wogole do d... (potem jak nim sie przejechal to stwierdzil ze jest w bdb stanie) wogole strasznie mieszal i ogolnie twierdzil ze "gaz to g..." Typowie powiedzenie ludzi ktorzy nie mieli z nim doczyneinia. Chcial mi wcisnąć sterownik za 4tys, bo niby był padnięty. Ale okazało sie ze jest OK! Samochod odebralem z kwitem na którym pisalo cos "Kontrola ukł. sterowania czy zapłonowego".
Auto jakos chodziło na benzynie, ale ledwo mialo 700obr, gosc stwierdzil ze trzeba je odmulic i jezdzic na benzynie. Po kilku dniach wlalem LPG i znow d... Samochod juz zaczął gasnąc nawet na gazie. Serwis calkowicie do bani, nawet nie brali pod uwage tego ze w samochodzie jest LPG i kazali jezdzic na benzynie (kurde zebym mial zamiar jezdzic na benzynie to bym kupil auto tylko na benzynie, to chyba oczywiste).
Wkurzyłem sie i pojechałem do brata. Podciągnął mi obroty zeby silnik nie gasł. Zmieniliśmy przewody, silnik krokowy, zmienialismy wtrysk i inne cuda nie widy. Po tym wszystkim teraz problem jest inny. Faluja obroty na gazie i benzynie. Raz ma 900, raz 600, a raz 1500. Często po przygazowaniu do 5-6tys auto spada z obrotow jak powinno ale nie do 1500obr czy tam 900obr tylko gasnie. Cięzko tez pali. Raz lapie odrazu, a raz trzeba go kręcic ile wlezie. Nie mam juz pojęcia o co tu chodzi. Strach tym wyjezdzac na misto bo w pewnym momencie moze poprostu nie zapalic albo gasnąć z niewiadomych przyczyn.
Wie ktos moze co to moze byc? Bo mi juz sie skończyły pomysły.

waho.
15-03-2011, 17:39
Pierwsza rzecz jaka mi się nasunęła po przeczytaniu i objawach to padnięta lambda - trzeba by było sprawdzić jakie daje napięcia.
Kolejną rzeczą może być uszkodzony czujnik temp cieczy chłodzącej w termostacie.
Ten wtryskiwacz to zmienialiście sam czy razem z zespołem przepustnicy?

Układ wydechowy nie zatkany przypadkiem? Dolot powietrza szczelny?

rafal735r
15-03-2011, 18:37
Wtrysk byl zmieniany kompletny ze wszystkim. Wydech raczej OK. Doloty sprawdzane, wszytko szczelne.
A co ma czujnik cieczy do tych obrotow? Lambda jeszcze nie sprawdzana.

waho.
15-03-2011, 18:43
Do obrotów teoretycznie nic, ale ssanie jakoś musi włączać.
Co do lambdy to w 1.4 na instalce II-gen emulacja lambdy na gazie jest realizowana przez zwarcie, dlatego mógł chodzić dobrze na gazie, a kiepawo na benzynie. Sprawdź koniecznie bo coś mi mówi, że to właśnie to.

rafal735r
15-03-2011, 19:03
Da sie ją jakos sprawdzic w domowcyh warunkach (jakis miernik?). Czy tylko w serwisie?

waho.
15-03-2011, 19:06
Da się KLYK (http://fiatforum.com.pl/topics47/za-duze-spalanie-vt3091.htm#24062)

rafal735r
15-03-2011, 19:24
Czyli ma miec 0.2-0.8, ale czego? Volta?

waho.
15-03-2011, 19:28
Tak, teoretycznie prawidłowa praca lambda w naszych samochodach jest określana w zakresie 0,0-1,0 Volt.
Sprawdź czy w ogóle lata czy stoi na jakiejś wartości.

rafal735r
17-03-2011, 21:11
Prawidlowo jest jak wartosc sie zmienia czy stoi w miejscu?

Zielony
17-03-2011, 22:03
rafal735r, wartość ma falować,najlepiej w granicach 0.3 do 0.7 V ale może to być trochę więcej lub mniej ;D

rafal735r
18-03-2011, 12:38
Jeszcze nie sprawdzalem tej lambdy, ale dzis zauwazylem ze jak silnik byl zimny to nie chcial chodzic na gazie ani benzynie, a jak sie nieco zagrzal to juz bylo OK. Moze ten objaw powie cos wiecej?

Zielony
18-03-2011, 22:32
Sprawdź czujnik temperatury silnika i silniczek krokowy.

rafal735r
19-03-2011, 12:03
Krokowy wymieniony. Mysle ze to moze byc czujnik temp. Problem w tym ze nawet nie ma ich na allegro!

lukq
19-03-2011, 13:48
sa na allegro, jesli nie mozesz ich znalesc to podjedz do motorzzacyjnego na pewno beda mieli

rafal735r
19-03-2011, 14:06
To sa takie?:
http://allegro.pl/czujnik-temp-wody-eps-alfa-bmw-fiat-citroen-i1501849704.html
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-plynu-bmw-citroen-honda-opel-i1512072656.html

Ten taki tani:
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-do-komput-fiat-ford-honda-i1493194904.html

Co znaczy te info na aukcji: "Nowy jedno stykowy czujnik temperatury płynu chłodzącego podający informację NIE na zegar w liczniku ( do komputera), firmy HART"

waho.
19-03-2011, 14:21
Wszystkie 3 są właściwe, ten ostatni sobie odpuść bo HART to niezbyt dobra firma.
Szukaj coś sprawdzonego, najlepiej Bosch.

[ Dodano: 2011-03-19, 13:23 ]

Nowy jedno stykowy czujnik temperatury płynu chłodzącego podający informację NIE na zegar w liczniku ( do komputera),
Bo są 3 czujniki temp
1. właśnie do komputera czyli taki jak potrzebujesz, a wkręca się go w termostat.
2. czujnik do zestawu wskaźników czyli na deskę rozdzielczą, a wkręca się go w głowicę silnika i ma tylko 1 przewód.
3. czujnik do włączenia wentylatora chłodnicy, wkręca się go w chłodnicę, ale tu nie pamiętam ile ma kabli.

rafal735r
19-03-2011, 16:30
Wezme chyba ten najtanszy, bo auto szykuje do sprzedazy ;)

waho.
19-03-2011, 16:31
Wezme chyba ten najtanszy, bo auto szykuje do sprzedazy
Twoja brocha, ale do takich rzeczy byś się już nie przyznawał.

rafal735r
19-03-2011, 17:03
Wstyd by byl jakbym sprzedal auto w takim stanie jakie jest i nic nie powiedzial. Przeciez moge spokojnie poczekac na plusowe temp i tyle, ale nie lubie niedomowien. Jak bedzie chodzilo jak nalezy wtedy je wystawie.

waho.
20-03-2011, 23:51
No tak, ale jak trafisz na fabrycznie "strzelonego" Harta to co wtedy?

rafal735r
22-03-2011, 14:18
Jutro sie okaze. Jak dalej bedzie to samo zostaje jeszcze lambda i czujnik polozenia walu i pomysły mi się skończą.
Mam jeszcze pytanie. Jak zdejme wsuwke z czujnika temp. cieczy, auto powinno chodzic ciagle na ssaniu i nie gasnąc? Czy ten czujnik tez moze miec wplyw na falujace obroty?

waho.
22-03-2011, 17:47
Powinien zapalić kontrolkę wtrysku, to czy będzie chodził na ssaniu czy gasnąć nie wiem, ale z tego co czytałem to przechodzi w tryb awaryjny i ECU ustala temp cieczy +20*C, czyli gasnąć nie powinien.
Na falujące obroty raczej nie powinien mieć wpływu.

rafal735r
23-03-2011, 12:35
Czy ten czujnik jest na dole po prawej stronie silnika? Wszystko jest starsznie ublocone i nie wiem czy odlaczylem to co trzeba. Jesli tak, to zdjelem z niego wsuwke, ale nadal bylo to samo. Znaczy sie silnik pracowal, ale mial 600obr/min.
Co jest z tym autem. Wszystko juz przygotowalem do sprzedania, zrobilem zdjecia i nie moge go wystawic.

waho.
25-03-2011, 09:41
Czujnik jest po lewej stronie silnika (siedząc za kierownicą), wkręcony w gniazdo termostatu, pod aparatem zapłonowym.
O tym samym piszemy ? ;]

rafal735r
25-03-2011, 12:35
Znalazlem. Jest pod aparatem jak napisales. Wyjalem wtyczke. Wtrysk sie zapalil jak mowisz, ale dalej gasnie. Jutro zmienie ten czujnik. Jak nie pomorze, zmierze ta lambde i pomysle jeszcze nad czujnikiem polozenia walu.

[ Dodano: 2011-03-26, 13:15 ]
Zmienilem czujnik temp i nic to nie dalo. Nie moge zmierzyc tej lambdy, bo nie mam miernika, zakupie chyba nowa za 100zł i sprawdze.

[ Dodano: 2011-03-27, 11:40 ]
Ciagle drąże ta sprawe i przegladajac allegro natknelem sie na dziwna rzecz. Wczesniej zmienilem w fiacie silnik krokowy taki:
http://allegro.pl/silnik-krokowy-fiat-brava-bravo-fiorino-panda-tipo-i1508146777.html

Ale natknelem sie tez na taki:
http://allegro.pl/silnik-krokowy-fiat-bravo-brava-siena-tempra-tipo-i1514729294.html
Ktory to niby jest do 1.6. Ale zauwazylem ze mam cos takiego (bynajmniej BARDZO podobnego) zamontowane na przewodzie od gazu.

O co tu chodzi?

[ Dodano: 2011-04-02, 16:40 ]
Zmienilem tą sonde i dalej to samo. Czuje ze problem moze tez byc po stronie wilgoci. Jak jest mokro na dworzu jest problem z uruchomieniem i gasnie.

[ Dodano: 2011-04-02, 16:41 ]
Widze ze temat nawet nie wedruje na gore to moge se tu tak pisac do konca swiata.