Zobacz pełną wersję : wymiana rozrządu
witajcie.
przymierzam się do wymiany rozrządu, oleju i czegoś po drodze pewnie też (płyn chłodniczy??) ale po kolei.
znalazłem taki rozrząd sprzedawca twierdzi że będzie pasował do mojej jednostki ale pomyślałem że może zaczerpnę jeszcze info u was.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1496287454
i kolejna sprawa to olej z racji że to nowy nabytek pomyślałem o tym żeby go oryginalnym zalać selenią ale co wy o tym myślicie.
co do selenii to jak najbardziej. jak chcesz to mam namiar na gościa co ma tanio oryginalne płyny fiata (paraflu, tutela, selenia). zamówiłem u niego wymienione płyny i wyszło mi 209zł to wysyłkę wziął na siebie (dziś odebrałem) + rabat na olej.
ciril, to czekam na namiar na kolesia
martwi mnie tylko skąd taka niska cena tego rozrządu i że niby po vin'ie pasu. ale skoro tak twierdzi
http://allegro.pl/show_user.php?uid=4485023
tylko czy maila mogę publicznie podać? wyślę Ci na pw
dzięki za info. teraz dylemat jaki zalać 5W czy 10W w sumie przebieg prawie 170 tyś
lej 5w jeśli chodzi o ten rozrząd wydaje mi się, że nie będzie pasował do Twojego pojazdu Paweł, bo jest do starszych takich jak mój np. Kup SKF wszystko i pasek continental albo Gates i będziesz zadowolony. SKF to chyba w oryginale był montowany.
no właśnie też mi to Łukasz nie pasowało podałem mu vin i dalej twierdził że to to. ale pisałem do użytkownika co ma u nas na forum reklame i 365 zł chce za komplet. więc pewnie się skuszę
spytaj jakich firm oferuje części, bo mogą to być jakieś tanie zamienniki. Pamiętaj też by kompletny wymienić za jednym zamachem. Trochę dziwne te ceny bo ja swój SKF wszystkie rolki pompę wody i do tego pasek gates zapłaciłem coś koło 700zł
lukq, no ja myślę tylko i wyłącznie o komplecie. innej opcji nie biorę pod uwagę. skf komplet kosztuje u mnie w jednym ze sklepów 420.
rolka prowadząca niecałe 90
rolka napinająca koło 165
pasek Gates niecałe 50
pompa ok 160
całkiem przystępna cena, jeśli ten użytkownik zaproponuje Ci też takie sam zestaw za mniejsze pieniądze to bierz i się nie zastanawiaj, a olej lej 5W jakby coś się działo to wtedy zalewaj 10w
części i olej kupiony panie Secie? :)
no niestety nie. bo najpierw muszę mechanika znaleźć znam kolesia co w skodzie robi ale powiedział że nie podejmie się fiata bo nie ma przyrządów do blokowania wałka. a temu znajomemu co go bardzo dobrze znam to nie dam samochodu bo on to jakoś nie bardzo lubi fiata i na bank cos popsuje. a wiesz jak to jest nie każdy mechanior chce żeby mu części kupować
a wiesz jak to jest nie każdy mechanior chce żeby mu części kupować nie chce bo zarabia na nich. pomijam to że już w sklepach często jest drożej niż w necie.
BART_osz
16-06-2011, 15:52
Czy dobrze rozumiem że to była już 2 wymiana rozrządu ? Czy dociągnołeś na ori pasku do 170 tysi ? :roll: . ??
Mam nabite 90tyś . - książka mówi że wymiana przy 150 tyś ... ale jakoś dziwnie czuje że to tyle nie wytrzyma plus koledzy z pracy radzą mi wymianę max przy 100tyś ... .
Do 1.9 16v rozrząd w aso około 1100zł - net 400zł z pompą wody MAX - części ... TE SAME.
Pozdrawiam
jak masz nabite juz 90tyś. to nie zastanawiałbym się długo i już teraz wymieniał bym rozrząd. Lepiej wydać te 700zł za wymianę i mieć święty spokój niż płacić za naprawę silnika ok 2000zł . Producenci według mnie zawsze zawyżają ilość km które można przejechać od wymienić od wymiany do wymiany. poza tym trzeba pamiętać że silnik w aucie które stoi w korku ciągle pracuje a km nie są nabijane na licznik a przez to pasek i pozostałe podzespoły również się zużywają
[...]poza tym trzeba pamiętać że silnik w aucie które stoi w korku ciągle pracuje a km nie są nabijane na licznik a przez to pasek i pozostałe podzespoły również się zużywają
Producent raczej przewidział, że auto nie będzie non-stop jechało ;) Ciekawe jak na to gwarancja - jeżeli producent zaleca wymiane co 150 i np przy 120 by taki pasek poleciał..
BART_osz
18-06-2011, 09:06
Gwarancja w sumie i tak się kończy w tym miesiącu ... więc producent mógł by się wypiąć - słowo "zaleca" jest miękkie więc w przypadku zerwanego paska pewnie ciężko było by coś ugrać . Nie mniej jednak podpytywałem tu i ówdzie i nie słyszałem jeszcze o zerwanym pasku w nowym bravo lub cromie ... .
Ale ... nie ryzykuje i wymieniam w przyszły wtorek - info dla potomnych :) : w sumie zamknę się w kwocie 710zł - części z pompą 380 zł , robocizna 330zł . Co ciekawe rozstrzał cen robocizny między aso duuuuży ( w sumie nie niespodzianka ale nie przypuszczałem że różnice mogą wynieść prawie około 70% ) .
Stanie w korkach jest wliczone, producenci aut mają cały szereg algorytmów do wyliczania trwałości elementów. Przeprowadzają sporo testów i jak napisali w instrukcji co 150kkm a dają na auto powiedzmy 300kkm gwarancji to raczej nie mogą sobie pozwolić na przedwczesne zużycie. Bez znaczenia czy auto więcej jeździło czy stało w korkach, ponieważ naprawa gwarancyjna i tak musiała by to obejmować.
Logicznie tyle, że są różne historie.. Nawet na forum (jeszcze FF) przewijała się taka sytuacja gdy forumowiczowi pękł rozrząd w nowym bravo i nie uwzględniono mu reklamacji bo podobno wyczytano z komputera, że w trakcie uszkodzenia silnik przekraczał swoją maksymalną dopuszczalną prędkość obrotową.. Czy tak było czy nie tego nie wiadomo, faktem jest jednak to że ASO również kręci i jak może się wymigać od kosztownej naprawy to to zrobi..
w tamtym przypadku ASO chciało naprawić w ramach gwarancji tylko centrala się nie zgodziła.
Heh.. To właściwie bez znaczenia - dla klienta oznaczało to jedno.
byrrt jesli chodzi o tamtego użytkownika co mu pasek pękł i ASO nie uwzględniło gwarancji to sprawa była dość śliska moim zdaniem. po 1 koleś nie musiał ciągnąć obrotomierza do zamknięcia go choć ja kilka razy tez tak prawie zrobiłem. po 2 kwestia odcięcia paliwa, jednak powinna nastąpić. dlaczego to się nie stało?? tego ASO nie powiedziało.ja tam rozrząd co 50/70 tyś wymieniam olej co 10/15 i nie będę szkodował kasy na takie pierdoły tylko po to żeby zaoszczędzić bo wymiana silnika w razie awarii to nic przyjemnego
BART_osz
21-06-2011, 11:17
po 2 kwestia odcięcia paliwa, jednak powinna nastąpić. dlaczego to się nie stało?? tego ASO nie powiedziało
Dziwna sprawa że nie odcięło - w takim razie coś nie tak z elektroniką bo powinna zadziałać - nie zadziałała i tym argumentem trzeba było wojować - tym bardziej jak piszecie że miał jeszcze gwarancje . Jeżeli "ten" użytkownik naprawiał na własny koszt - to źle zrobił ... .
no właśnie starał się coś wywalczyć w u Fiata. z tym że to auto służyło mu w drugiej pracy (jako dojazd czy narzędzie - nie wiem), z której musiał zrezygnować, a z której opłacał raty za auto. i tak sprawa była w toku a raty trzeba było płacić.
no dokładniej ASO kolesia postawiło w dziwnej sytuacji. raty spłacać trzeba autko stoi pracy nie ma a niestety reklamacji nie uwzględniło. no są dwie prawdy jak już pisałem, ale niesmak pozostaje
No ale mniejsza o tamtą sytuację.. Bo się trochę of top zrobił.. Chodziło mi raczej o fakt, że ASO zawsze może się wypiąć.. Dobrze by było spytać kogoś z salonu co w razie gdyby np. pasek pękł na gwarancji.. To przecież ASO powinno dokonywać wszelkich regulacji/czynności serwisowych przy przeglądach. Jeżeli nie wymienią paska znaczy się, że jako przedstawiciel producenta tego nie zalecają..
BART_osz
24-06-2011, 00:57
We wtorek wymieniłem parę rzeczy - w tym najważniejsze - rozrząd . Książka zaleca wymianę przy 150 tyś .(:roll:) ja wymieniłem przy 90. Fakt że zastanawiałem się czy nie warto by było jeszcze poczekać ... teraz wiem że warto było - WYMIENIĆ . Pasek był już w marnym stanie ( w życiu nie dociągnął by do 150tyś ) a z rolką stało się coś ... dziwnego - wygląda jak by rozgrzana zaczęła się nadtapiać ... wręcz płynąć .
385
386
387
Jak ktoś zapyta czy warto wymienić wcześniej rozrząd - zawsze poradzę że WARTO .
PozdrY
bo rolka juz chyba powoli ci stawała dęba i pasek widać że się po niej ślizgał. dlatego nie wierze że paski wytrzymać mogą 150 tyś. podobnie jest przy oleju w bravo zalecają co 40 tyś o ile dobrze pamiętam. to chore toć ten olej będzie czarny i nie będzie spełniał swoich funkcji. masakra jakaś
prawda jest taka ze te paski HT wytrzymaja 150tys km, tylko co z tego jak reszta gratow tego nie wytrzyma, w zasadzie mozna powiedziec ze pierwsze leca napinacze
w przypadku kolegi BART_osz i przedstawionych fot widac ze rolka polegla pierwsza, pasek dostawal baty slizgajac sie po tej rolce
ja wymienilem rozrzad przy ok 85tys km, najwieksze zuzycie bylo widoczne na napinaczu, pompa wody, rolka czy pasek byly w stanie dobrym
tylko co z tego jak 1.9 8v nie ma paska HT tylko zwykly, tam trzymac tak dlugo rozrzad wedle zalecen producenta to juz nie halo...
u mnie to wygladalo tak:
http://www.opti-m.neostrada.pl/rozrzadmj/P1070236_resize_resize.JPG
http://www.opti-m.neostrada.pl/rozrzadmj/P1070237_resize_resize.JPG
http://www.opti-m.neostrada.pl/rozrzadmj/P1070238_resize_resize.JPG
http://www.opti-m.neostrada.pl/rozrzadmj/P1070239_resize_resize.JPG
http://www.opti-m.neostrada.pl/rozrzadmj/P1070242_resize_resize.JPG
http://www.opti-m.neostrada.pl/rozrzadmj/P1070259_resize_resize.JPG
http://www.opti-m.neostrada.pl/rozrzadmj/P1070263_resize_resize.JPG
http://www.opti-m.neostrada.pl/rozrzadmj/P1070268_resize_resize.JPG
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.