Zobacz pełną wersję : [zawieszenie] Fiat Marea 97 - pływa, dziwny kąt tylnego koła
Witam,
Kupiłem wczoraj Mareę, 97 rok, 1.9 TD 100KM, 190k przebiegu.
Autko mocno pływa (szczególnie na jedną stronę) na drodze przy manewrowaniu lewo prawo, szczególnie przy prędkościach 70-80+.
Od 110 wzwyż dodatkowo czuć bicie tylnego lewego koła, a więcej niż 130 nie jechałem bo miałem strach w oczach. Pływanie i drgania.
Zwróciłem uwagę na to, że tylne lewe koło ma dziwny kąt: jest pochylone /. Tylne prawe też nie jest na prosto |, ale nie jest aż tak mocno pochylone jak te lewe.
Poza tym mam wrażenie, że sprężyna siedzi krzywo na kielichu, pomijam fakt że sporo tam rdzy.
Zdjęcia:
http://img193.imageshack.us/img193/699/dsc00577uf.th.jpg (http://img193.imageshack.us/i/dsc00577uf.jpg/)
http://img535.imageshack.us/img535/8910/dsc00578fb.th.jpg (http://img535.imageshack.us/i/dsc00578fb.jpg/)
http://img191.imageshack.us/img191/7152/dsc00579yj.th.jpg (http://img191.imageshack.us/i/dsc00579yj.jpg/)
http://img837.imageshack.us/img837/8964/dsc00582uu.th.jpg (http://img837.imageshack.us/i/dsc00582uu.jpg/)
http://img42.imageshack.us/img42/1338/dsc00584f.th.jpg (http://img42.imageshack.us/i/dsc00584f.jpg/)
http://img816.imageshack.us/img816/5830/dsc00586po.th.jpg (http://img816.imageshack.us/i/dsc00586po.jpg/)
http://img855.imageshack.us/img855/3411/dsc00587.th.jpg (http://img855.imageshack.us/i/dsc00587.jpg/)
http://img820.imageshack.us/img820/3844/dsc00588y.th.jpg (http://img820.imageshack.us/i/dsc00588y.jpg/)
http://img21.imageshack.us/img21/5805/dsc00590xs.th.jpg (http://img21.imageshack.us/i/dsc00590xs.jpg/)
http://img830.imageshack.us/img830/2830/dsc00593xg.th.jpg (http://img830.imageshack.us/i/dsc00593xg.jpg/)
http://img26.imageshack.us/img26/7564/dsc00594hm.th.jpg (http://img26.imageshack.us/i/dsc00594hm.jpg/)
http://img714.imageshack.us/img714/5749/dsc00595ae.th.jpg (http://img714.imageshack.us/i/dsc00595ae.jpg/)
http://img826.imageshack.us/img826/7228/dsc00596d.th.jpg (http://img826.imageshack.us/i/dsc00596d.jpg/)
http://img703.imageshack.us/img703/5765/dsc00597e.th.jpg (http://img703.imageshack.us/i/dsc00597e.jpg/)
http://img824.imageshack.us/img824/5493/dsc00598lo.th.jpg (http://img824.imageshack.us/i/dsc00598lo.jpg/)
http://img843.imageshack.us/img843/349/dsc00599pf.th.jpg (http://img843.imageshack.us/i/dsc00599pf.jpg/)
http://img850.imageshack.us/img850/9391/dsc00600.th.jpg (http://img850.imageshack.us/i/dsc00600.jpg/)
Jak myślicie co do wymiany?
qolejowy
06-03-2011, 19:04
Masz uszkodzone ułożyskowanie tylnego wahacza.
Poniżej masz link do aukcji z częściami które musisz zakupić
Zestaw naprawczy tylnego wahacza (http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy-wahacza-tyl-fiat-bravo-brava-i1482142479.html)
A tu opis jak to zrobić
Regeneracja tylnych wahaczy (http://fiatforum.com.pl/topics6/jak-wykonac-regeneracja-tylnych-wahaczy-vt3164.htm)
Masz uszkodzone ułożyskowanie tylnego wahacza.
Poniżej masz link do aukcji z częściami które musisz zakupić
Zestaw naprawczy tylnego wahacza (http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy-wahacza-tyl-fiat-bravo-brava-i1482142479.html)
A tu opis jak to zrobić
Regeneracja tylnych wahaczy (http://fiatforum.com.pl/topics6/jak-wykonac-regeneracja-tylnych-wahaczy-vt3164.htm)
Sprężyna od kolektora siły hamowania spadła z mocowania , zobacz czy da się ją założyć na swoje miejsce.
Dzięki za odpowiedź ;)
Sprężyna od kolektora siły hamowania spadła z mocowania , zobacz czy da się ją założyć na swoje miejsce.
Spróbuje powalczyć z nią jutro.
1. Czy samo uszkodzenie ułożyskowania tylnego wahacza mogło spowodować, aż taki efekt?
W każdym razie 55zł to warto chyba zrobić od razu po jednej i po drugie stronie prawda?
2. Mam też do zrobienia hamulce z tyły, to znaczy ręczny słabo działa, z tyłu coś czasem słychać ocieranie (niekoniecznie podczas hamowania).
Wymienia się tylko szczęki, czy bębny też? (Zapewne głupie pytanie, bo to zależy od zużycia?)
Dzięki za odpowiedź ;)
Sprężyna od kolektora siły hamowania spadła z mocowania , zobacz czy da się ją założyć na swoje miejsce.
Spróbuje powalczyć z nią jutro.
1. Czy samo uszkodzenie ułożyskowania tylnego wahacza mogło spowodować, aż taki efekt?
W każdym razie 55zł to warto chyba zrobić od razu po jednej i po drugie stronie prawda?
2. Mam też do zrobienia hamulce z tyły, to znaczy ręczny słabo działa, z tyłu coś czasem słychać ocieranie (niekoniecznie podczas hamowania).
Wymienia się tylko szczęki, czy bębny też? (Zapewne głupie pytanie, bo to zależy od zużycia?)
1. Krzywe koła w tylnej osi to właśnie jest efekt uszkodzonego ułożyskowania wahaczy.
Zrób od razu obie strony.
2. Co do hamulców to jak sam napisałeś , ocenisz co trzeba wymienić po zdjęciu bębnów.
3. Sprawdź też stan amortyzatorów , bo na fotach wyglądają nie ciekawie :(
1. Czy samo uszkodzenie ułożyskowania tylnego wahacza mogło spowodować, aż taki efekt?
W każdym razie 55zł to warto chyba zrobić od razu po jednej i po drugie stronie prawda? na 99% tak. Dla zupełnej pewności możesz podnieść tył auta i poruszać kołem, powinieneś poczuć luz i pukanie.
Wymienia się tylko szczęki, czy bębny też? sugerował bym nie oszczędzać i wymienić komplet szczęk wraz z bębnami. Chyba że bębny są na tyle jeszcze dobre że wystarczy je tylko przetoczyć.
Byłem na stacji kontroli pojazdów.
Do wymiany mam właśnie te łożyska (regeneracja tylnego wahacza), oraz komplet amortyzatorów, na koniec zbieżność.
Jakie amortyzatory kupić? (Nie za drogie, ale też żeby się nie rozsypały)
Czy te zestawy regeneracyjne za 55zł zdają egzamin?
Nie ukrywam, że jak już mam to robić to wolę kupić coś trwalszego.
Pozdrawiam
fiodor1978
27-10-2013, 12:06
witam chciałbym się podpiąć pod temat
jak u kolegi wyżej mam pochylone koła tylne do środka
kupiłem zestaw naprawczy tylnego wahacza i wymieniłem jedną stronę
nie bez bólu i problemów ale zrobione
po skręceniu całości koło nadal nie zmieniło położenia i nadal jest pochylone do środka
moje pytanie czy po wymianie w drugim kole wróci pochył do normy
czy może szukać problemu gdzie indziej
czy na pochył kół mają wpływ poduszki tylnego zawieszenia
bo w mojej maryśce nie ukrywam są już trochę sfatygowane
za pomoc z góry dzięki
CichyJerry
27-10-2013, 13:38
Amorki kub KYB lub Monroła.. te 2 są troche twardsze.. koszt nie jest bardzo wielki ale juz to firmowe sprzęty
fiodor1978
27-10-2013, 16:26
ale czy amory maja wpływ na położenie kół
nie chciał bym wymieniać całego tylnego zawieszenia
i próbować na chybił trafił
marcin.b2508
27-10-2013, 18:47
po skręceniu całości koło nadal nie zmieniło położenia i nadal jest pochylone do środka
moje pytanie czy po wymianie w drugim kole wróci pochył do normy
jeno z drugim nie ma nic wspólnego. jeśli wymieniłeś zestaw naprawczy i wszystko zostało zrobione poprawnie oraz nie było uszkodzeń w wahaczu to koło powinno stać prosto. sprawdź czy masz belkę w porządku bo lubią przegnić nad bakiem i właśnie wtedy koła się rozjeżdżają ale to już naprawdę mocno.
Tak jak pisałeś wcześniej sprawdź poduszki wahacza, miałem w swojej Marysi podobny objaw.
sprawdź poduszki wahacza, miałem w swojej Marysi podobny objaw.
To najbardziej prawdopodobna przyczyna (dość kosztowne i pracochłonne). Wygnite mocowania wahaczy, to ostateczność, ale jeśli tak jest, to zastanów się nad zmianą fury.
fiodor1978
27-10-2013, 19:37
mam jeszcze pytanie czy poduszki wahacza
można wymienić w domowych warunkach
czy potrzebna prasa
po pierwsze to nie uważacie koledzy że ta sprężyna ma za mało zwojów ? :smile: po drugie to jeżeli wyszły i weszły łożyska wahacza bez problemu to mogą być ich gniazda wybite i wahacz do wymiany , po trzecie jeśli w takim stanie (koszmarnym) jest tył to masz kolego nie lada wydatek bo poduszki belki też poszły :confused: . gdzie poprzednik tym samochodem jeździł - po Wiśle ? jedna wielka rdza !
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ten wahacz nie posiada żadnych poduszek ! jest w jednym miejscu mocowania - ułożyskowany , poduszki mają sprężyny , ale one nie wpływają na ustawienie koła
fiodor1978
27-10-2013, 19:51
nie pisałem że nie było problemów z wymianą łożysk i tulei wahacza
a jeśli odnosisz się do tych fotek to nie moje
ale po skręceniu zero luz wahacz też wydaje się prosty przynajmniej na moje oko
mogę kupić całą belkę za 400 zł i zrobić wymianę ale nie wiem czy to potrzebne
jutro podjadę na stacje diagnostyczną i zobaczę co tam magicy powiedzą
nie chodziło mi o poduszki wahacza
tylko mocowanie wyżej do nadwozia auta są dwie poduszki gumowe mocowane na śrubę 18
to dla kolegi Raga
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sorki patrzyłem na fotki kolegi Raga tuleje belki wymieniasz wtedy gdy : podniesiesz stronę samochodu i nie trafiasz kluczem nasadowym 15 w łeb śruby do tego belki nowej nie trzeba kupować
fiodor1978
27-10-2013, 20:04
tylko mam pytanie czy te poduszki maja wpływ na położenie kół
w samochodzie i czy da się je wyjąc po odkręceniu od nadwozia
te poduszki nie mają wpływu na ustawienie koła największy wpływ ma ją łożyska wahacza
fiodor1978
27-10-2013, 20:18
no to pozostało tylko sprawdzić belkę
no to pozostało tylko sprawdzić belkę napisałem jak , podnieś stronę i próbuj włożyć na łeb śruby klucz 15 nasadkę jak nie wchodzi to tuleje 100% do wymiany jak wchodzi ciężko po przechyle to za 1-2 zimy :confused:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
jeszcze jak słyszysz ocieranie koła o nadkole na hoopach to też wina tulei belki
fiodor1978
27-10-2013, 20:58
możesz dokładniej nie jestem laikiem wszystko przy swojej marysi :lol: robię sam
no prawie wszystko nieraz potrzebna pomocna dłoń ale tego nie kumam
jeśli to nie problem to prosił bym jaśniej panie kolego i z góry dziękuje
Chodzi o to że jak podniesiesz jedna stronę auta i chcesz odkręcić u góry amortyzator to klucz powinien pasować centrycznie przez otwór do śruby.
Jeżeli poduszki będą oberwane (wyrobione) to klucza na łeb śruby nie włożysz gdyż wahacz będzie opuszczony .
fiodor1978
27-10-2013, 21:29
dzięki jutro rano sprawdzę
fiodor1978
28-10-2013, 09:44
byłem u mechanika i orzekł KRZYWA BELKA jak podniósł auto na podnośniku to od razu widać że belka jest załamana
no to trzeba zacząć poszukiwania na alegro:rolleyes:
Chodzi o to że jak podniesiesz jedna stronę auta i chcesz odkręcić u góry amortyzator to klucz powinien pasować centrycznie przez otwór do śruby.
Jeżeli poduszki będą oberwane (wyrobione) to klucza na łeb śruby nie włożysz gdyż wahacz będzie opuszczony .
To są poduszki belki nie wahacza
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Krzywa tzn jak ? Nie równo wisi szkoda że zdjęcia nie zrobiłeś może belka prosta tylko jedna strona poduszek belki się zerwała i na podnośniku tak się wydaje jak krzywa
marcin.b2508
28-10-2013, 22:34
byłem u mechanika i orzekł KRZYWA BELKA jak podniósł auto na podnośniku to od razu widać że belka jest załamana
czyli trafiłem z diagnozą.
może belka prosta tylko jedna strona poduszek belki się zerwała i na podnośniku tak się wydaje jak krzywa
to by musiało już tam nie być w ogóle tych poduszek żeby się belka obwiesiła.
czyli trafiłem z diagnozą.
to by musiało już tam nie być w ogóle tych poduszek żeby się belka obwiesiła. jak postawisz cały samochód na podnośnik hydrauliczny to tylne tuleje są tak zerwane że wygląda jak krzywa przednie tuleje trzymają się na podkładkach które są szersze od otworu montażowego tulei , a jeden zerwany tył kosi belkę , wahacze są przypięte do podwozia - sprężyny trzymają w miarę dobrą stronę . Jeśli jest ma prawdę krzywa belka to kolega fiodor1978 ma nie lada problem , bo trafić nową belką - prostą w krzywe podwozie to będzie nie lada wyzwanie
marcin.b2508
28-10-2013, 23:40
ma nie lada problem , bo trafić nową belką - prostą w krzywe podwozie to będzie nie lada wyzwanie
podwozie nie musi być krzywe. belka po prostu mogła się złamać w wyniku działania korozji. widziałem już taki przypadek.
fiodor1978
29-10-2013, 00:24
tak mi się wydaje że po prostu przeżarła ją rdza autko ma już swoje 16 lat
a co do pytania kolegi pit14 jak patrzysz na belkę to wygląda jakby się kładła do dołu z obu stron
chyba najlepszym wyjściem będzie demontaż baku i wtedy wszystko jasne
fiodor1978
03-11-2013, 23:10
no i okazało się że belka przeżarta przez rdze a że nie mogłem znaleść nowej:confused: na szrocie
postanowiłem wykorzystać zestaw naprawczy czyli rurę 60mm grubość ścianki 5mm i długośc 102 cm
nie odkręcałem belki od nadwozia przy wbijaniu rury do belki weszła z małym oporem ale nie było większych problemów
przy wbijani rury podparłem belkę na środku drewnianym klockiem po zakończonej operacji pospawałem w kilku miejscach
koła wróciły do normy autko śmiga bez problemu
wolałem założyć rurę niż kupować stara belkę ze szrotu którą i tak musiał bym wzmacniać
bo kupić dobrą belkę do marei to prawie jak znalęść święty gral
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
1162711628116291163011631
Jakoś nie chcę mi się wierzyć, że auto odzyskało geometrię..
fiodor1978
04-11-2013, 17:49
sprawdzę geometrie kół to dam znać ale dzisiaj jechałem A4
140 na liczniku można puścić kierownice i nigdzie nie ucieka jedzie jak po sznurku
w zakrętach też trzyma bardzo dobrze
Zeszlifuj spawy i zakonserwuj, tak żeby nie rzucało się to w oczy bo na przeglądzie możesz mieć problem.
Na przeglądzie nikt nic nie powie bo widać to dopiero jak nie ma baku..
fiodor1978
04-11-2013, 20:53
zgadza się od spodu nic nie widać bo wszelkie ślady manipulacji zasłania bak
a tak przy okazji rura 60-tka pasuje do tej belki idealnie zero luzu
tak że moim zdaniem nie ma sensu szukać belki na szrocie która i tak będzie na pewno w opłakanym stanie tego samochodu nie produkują od 10 lat
a o cenę nowej wolałem nie pytać
sam objeżdziłem chyba z 10 szrotów i nic nie znalazłem a na alegro tez bardzo cienko z tym towarem
zrobię geometrie to wrzucę fotkę z wydruku z kompa
cyrro512
18-11-2013, 20:28
Tak z ciekawości, sprawdzałeś geometrię?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.