Zobacz pełną wersję : [ukł. chłodzenia] Problem z wskażnikiem temperatury
Witam
Jestem posiadaczem Fiata Stilo kombi 1,9JTD 2003 rok od tygodnia i mam mały problem. Wspomne że szukałem na forum ale nie widze nigdzie odpowiedzi na moje pytanie.
Wskażnik kabinowy temperatury nie pokazuije mi wskazań wskazówa leży ani drgnie w komputerze sprawdzono i okazłąo sie ze jest padnięty czujnik temnperatury wymieniłem go(ten w obudowie termnostatu) i niestety nic to nie zmieniło. Moze wie ktoś, co moze być przyczyną czy możliwe jest by padł wskaźnik kabinowy ??
możliwe jest bardziej, że coś we wtyczce od licznika. Moja rada. rozebrać przeczyścić, jeśli to nie pomoże spr czy nie ma zimnych lutów.
A zjande gdszies "schemat" dostania sie pod deske rozdielcża ?? co bym pół samocghodu wczesniej nie zdemontował??
Mam wątpliwości czy przewody od czujnika idą bezpośrednio do wskaźnika, u mnie podczas wpinania wtyczki na kompie w komorze silnika przygiął sie jeden pin i przestały działać wszystkie wskaźniki w tym ten od temperatury.
W FES można włączyć test wskaźnika temperatury, w czasie tego testu wskazówka lata po skali aż słychać jej pukanie.
Może zamiast rozbierać zrób taki test w FES.
Soorki ale mam pytanko bo kiepski jestem w temacie, FES to cos do diagnostyki bo cos wyczytałęm ale możesz bliżej wyjaśnić.
A i mam jeszcze jedno pytanko czy to normalne ze w okolicy 2800 - 3000 obrotów jest taka jakaby dziwna dziura cos jak tórbo dziura ale dużo mniej wyczuwalna to jest normalne ??
FES to program do diagnostyki Fiat Ecu Scan
Co do turbo dziury to u mnie jej nie ma.
staniol504
07-03-2011, 11:40
Mam pytanie do FES`a jest pewnie potrzebny specjalny kabelek żeby połączyć auto z lapem.
Proszę o info dot, w/w kabla gdzie go kupić i ile kosztuje.
[ Dodano: 2011-03-07, 10:44 ]
jeszcze jedno FES ile waży i jakiej wersji szukać??
Witam wracając do wątku. Podpiołem pod kompa i okazało sie że nie ma żadnych błędów ale testów wskażników niestety wskaźnik kabinowy temperaturyt nie przeszedł znaczy martwy.
I z tąd moje pytanie a dokałdnei kilka:
1. Czy można naprawić sam ten wskaźnik czy trzeba wymieniac całe zegary jak twierdzą mechanicy?
2.Jesli można to co dokałdnei tzreba wymienić??
3. I gdzie moge znaleść mauala jak dostać sie do zegarów nie "niszcząc" doszczętnie samochodu :)
1. Czy można naprawić sam ten wskaźnik czy trzeba wymieniac całe zegary jak twierdzą mechanicy?
2.Jesli można to co dokałdnei tzreba wymienić?? tak jak Ci pisałem przelutuj jeszcze raz styki na liczniki 'zimny lut' może się zrobił. Wyczyść podłączenia. Jeśli chodzi o dostanie się do licznika, przeszukaj internet, ja nie posiadam takie manuala, chyba że koledzy ze stilo się podzielą z Tobą.
I gdzie moge znaleść mauala jak dostać sie do zegarów nie "niszcząc" doszczętnie samochodu
Wstawiam link do opisu demontażu zegarów, opis nie jest mojego autorstwa, nawet nie pamiętam skąd go mam ale wyjaśnia co gdzie odkręcać.
http://www.przeklej.pl/plik/montaz-woltomierza-by-chudy-pdf-00287369j6jo
Dzięki za pomoc ale mam jeszcze klika pytań:
Ile mniejwiecej powinien palić stilo JTD 1,9 115 Km bo u mnieśrednie po trasie około 100 km pokazywało na poziomie 6,8 a tearz na miesice jak jeżdzrze wzrosło do 7,9 (zaznaczam ze nie resetowałem tripa)
I jeszcze jedno pytanko co do rozrzadu kupiłem samochodzik i ma przejechane 197 tys i wyglada ze nei krecone ale tego nigdy pewny nie bede i chce zrobić rozrząd ale neistety mam kiepskie fundusze i chciałem zaoszczędzić i nie wymieniać pompy wody. i tu moje pytanie czy jest sens ryzykować czy raczej nie??
wymieniaj komplet bo w razie czego znowu będziesz musiał bulić za robociznę i ta psełdo oszczędność więcej kasy wyciągnie z portfela :kapelusznik: za kompletny rozrząd na dobrych podzespołach wydasz max 500zł + robocizna ,sama pompa to koszt ok 150 zł
a co do spalania to wszystko zależy od operowania pedałem gazu, choć na trasie powinno spalanie zejść do ok 5,5 l/100km, natomiast miasto to loteria albo się jedzie albo stoi a silnik spala paliwo
za rozrząd powiedzieli mi 700zł cały z wymiana
a co do spalania martwi mnie bo nie mam sprawengo wzkaźnika temperatury bo jeszcze niezdązyłem o czym pisałem na poczatku posta i niewiem czy czasami termostat nie wymienic tak na wszelki wypadek jak beda robić rozrzad ale neiwiem czy w stilo wymianan termostatu to czasochłonna i pracochałonna zabawa czy tak jak np w seacie ibizie któty miałem wczesniej 10minut roboty
jeżeli kompletny z pompą to cena dobra
natomiast co do termostatu to trzeba wymienić z całą obudową - nie ma samego wkładu termostatu- koszt ok 270 zł -behr nie bież innego taki jest oryginał i z tego co inni piszą na innych forach ten sprawuje się najlepiej,z wymianą też jest trochę zabawy, ale proponuję przed wymianą podpiąć się pod kompa i sprawdzić jaka jest temp w programie, może być walnięty sam czujnik a to już duuużo mniejszy wydatek :swiety:
Ja kupiłem na allegro rozrząd z pompą wody rouvilla pasek contitech za 340 zł, wymieniłem przy okazji olej i filtry zapłaciłem 650 zł za wszystko. Mam natrzaskane 144 tys. Spalanie jak nie głupieję 5,5 l/100 natomiast jak deptam to dochodzi do 6,3/100. Tak więc coś ten twój moim zdaniem dużo pali.
Mam podobną sytuację. Wskazówka temp osiąga max w porywach jakies 25% skali. Auto pali bardzo dużo. Mam nadzieje ze wymiana termostatu załatwi sprawe, że to nie wina wtrysków.
staniol504
15-03-2011, 11:19
Koledzy to mnie coś oskubali na warsztacie u jakiegoś szczura za wymianę kompletnego rozrządu z pompą wody i rolką napinacza paska micro (wszystko skf) zapłaciłem 1050 zł. Nóż się w kieszeni otworzył jak przeczytałem ten post. WRRRRRRRR :sciana:
a za taką kase gwarancje wystawili :?:
Jeszcze jedno pytanko bo czytam czytam i jak zawsze im wiecej czytam tym bardziej jestem głupi.
Czy żeczywiście najlepiej założyć termostat behr czy można inny bo róznica w ceniej jest znaczna??
Koledzy to mnie coś oskubali na warsztacie u jakiegoś szczura za wymianę kompletnego rozrządu z pompą wody i rolką napinacza paska micro (wszystko skf) zapłaciłem 1050 zł. Nóż się w kieszeni otworzył jak przeczytałem ten post. WRRRRRRRR :sciana:
W miarę możliwości trzeba robić samemu, skoro jeździsz do warsztatu jak pan to płacić trzeba jak pan :lol:
Termostat kosztował mnie 210PLN nie jest to Behr ani Gates, zobaczę kartonik w pracy to napiszę jaki bo nie pamiętam.
Podobno Behr jest najlepszy sam chciałem taki ale nie było, ... jak nie sprawdzisz to nie bedziesz wiedział, jedno jest istotne, trzeba kupić na 88 st bo taki jest po zmianowy w Fiacie JTD stary był na 82 st.
Sprawdziłem, mam Vernet.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.