PDA

Zobacz pełną wersję : [ukł. chłodzenia] Wybija płyn chłodzący - 2.4TD



wojo985
04-03-2011, 17:05
Witam. Po dłuższej nieobecności na forum.
Ostatnio mam dziwny i dosyć nietypowy problem z moją Marysią. Otóż, w październiku przez zaśniedziałe styki od przekaźnika na wentylatorze zagotował się silnik. Po jakimś czasie, wyskoczyło, że głowica pęknięta, a przy okazji uszkodziło turbinę.
Po naprawie głowicy, wymianie turbiny, wszystko było w porządku przez ok 2 miesiące. W tej chwili mam problem z płynem chłodzącym. Po rozgrzaniu silnika, poziom płynu znacznie się podnosi. a po przejechaniu jakichś 100km wybija płyn przez korek. Po wystygnięciu silnika, poziom maleje, dodatkowo chłodnica jest lekko zapowietrzona. Jak odpowietrzę ją, jest spokój przez jakieś kolejne 100-200km.
W tej chwili, głowica była zdjęta, sprawdzona, wszystko OK, uszczelka założona nowa, termostat wymieniony. już nie mamy z mechanikiem kompletnie pomysłu o co może chodzi?! Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam.
Wojtek.

skunksior
04-03-2011, 20:44
Wnioskuje z twojej wypowiedzi że uszczelka się poszła kochać, ale mogę się mylić :(

lukq
04-03-2011, 23:14
Głupio zabrzmi,ale czy na pewno dobrze masz odpowietrzone?

wojo985
05-03-2011, 09:41
Uszczelka jest wymieniona przedwczoraj, układ jest dobrze odpowietrzony. zresztą tak pisze sama się zapowietrza chłodnica.

lukq
05-03-2011, 13:36
a szczelność przewodów sprawdziłeś? bo może gdzieś lewe powietrze się dostaje.

slejzi
06-03-2011, 01:43
czy aby napewno glowica została poprawnie skrecona?czy po sciagnieciu glowica była sprawdzona i splanowana? bo wydaje mi sie ze mechanior poskładał jak mu wiedza mowiła, a napewno bedzie raz jeszcze głowica do dokrecenia,zasada jest prosta, sciągamy głowice dajemy ja do planowania, przypadek własnie taki sam przechodziłem w uno1.7d najprawdopodobniej wymaga to ponownego dokrecenia poki jeszcze nie ma oleju w układzie chlodzenia i płynu w oleju :lol: a co do chłodnicy polecam podjechac autem pod duze wzniesienie i wtedy odpowietrzac :)

luca89cn
06-03-2011, 15:21
Sorry, że podepnę się pod temat, ale mam pytanie, zauważyłem wczoraj, że na zimnym silniku mam za niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym, płyn jest niebieski, mogę go uzupełnić po prostu Prestone'em?? Poziom płynu powinien się mieścić w skali jak silnik jest ciepły czy zimny?

dudu$
06-03-2011, 16:54
luca89cn płyn Prestona jest mieszalny ze wszystkimi płynami. Co do poziomu płynu to na zimnym silniku poziom płynu w zbiorniczku jest zawsze mniejszy niz na Ciepłym i właśnie na zimnym Powinno się go mierzyć .

luca89cn
07-03-2011, 20:22
A będzie trzeba odpowietrzać? Poziom płynu jest ok. 3 cm pod kreską 'min'. :/ Dawno nie zaglądałem pod maskę, bo się jakoś nie chciało na mrozie, a że nigdy nie bawiłem się z układem chłodzenia to pytam. Z temp. silnika wszystko ok, grzeje sie w normie.

dudu$
07-03-2011, 20:41
nie nie będzie trzeba odpowietrzać układu.

wojo985
08-03-2011, 17:36
slejzi, tak, wszystko jest zrobione tak jak być powinno. Jak napisałem, cuda zaczęły się dziać jakieś 2 miesiące po naprawie głowicy. W zeszłym tygodniu była znowu zdjęta, założona spowrotem po sprawdzeniu. Przewody są ok, nigdzie wycieku ani podejrzanych rzeczy nie widać.

luca89cn
28-03-2011, 22:16
Muszę kupić nowy korek zbiornika wyrównawczego, mój jest pęknięty z boku i wyparowuje mi płyn, teraz mam pytanie, nie wie ktoś przy jakim ciśnieniu ma otwierać się korek w 1.9 TD 100?? Albo inaczej, który z nich lepiej kupić:
http://www.motoneo.pl/k-korek_zbiornika_wyrownawczego-FIAT-all-BRAVO-BRAVO_182-16611-89-89.html
http://moto.allegro.pl/korek-zbiorniczka-fiat-punto-bravo-brawa-seicento-i1487761925.html
???
Czy lepiej wybrać się do ASO?? Jeśli wogóle będą mieć. Chyba, że ktoś ma oryginalny korek to przygarnę za opłatą oczywiście.

Zielony
28-03-2011, 23:02
luca89cn, u mnie jest taki jak na aukcji z allegro.Na moim też jest napisane że otwiera się przy ciśnieniu 1.4bara więc chyba on będzie najlepszym zakupem.

lukq
28-03-2011, 23:29
luca89cn, u mnie jest taki jak na aukcji z allegro.Na moim też jest napisane że otwiera się przy ciśnieniu 1.4bara więc chyba on będzie najlepszym zakupem.też tak owy posiadam i zalecam, nawet w 1.4 taki miałem.