PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Ecu Scan test elementów wykonawczych



petarda
03-03-2011, 03:55
Sprawdziłem błędy w FES, i przy okazji wszedłem do testu elementów wykonawczych, znalazłem test wentylatora chłodnicy w dwóch prędkościach, na 1 wiatrak pokręcił się i ok na 2 nawet nie ruszył i test też zakończył się ok, o co w tym chodzi? cos jest nie tak?
W punkcie: regulacja overboost wybrałem wykonaj i po chwili wyszło ok,
do czego to służy? czyżby po ściąganiu np wężyków z overboost trzeba wykonać taka regulację?
Przydałby się jakiś opis FES w "ludzkim" jezyku.

miszko
03-03-2011, 12:50
Po prawej stronie zazwyczaj masz opis. Czasami nie trzeba nic robić, a niektóre testy trzeba wykonać na odpalonym silniku.
Bynajmniej u mnie test wentylatora na chłodnicy odbył się tak, że na wolnym biegu wentylator się kręcił, zaś na drugim biegu było go wyraźnie słychać i rozkręcił się do wysokich obrotów.

Same testy służą do jak nazwa mówi do testowania. Więc jeżeli testy wychodzą ok znaczy, że czujnik, silniczek i co tam kolwiek jeszcze działa dobrze.

Co do języka, po uruchomieniu programu przed wybranie auta wciśnij F9 i wybierz język polski.
Mam wersję tą 20 minutową FESa 2.5 i mam język polski.
Niestety nie wszystkie opisy są po polsku, może się coś zmieniło na plus w nowszych wersjach.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001391.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001391.jpg)

petarda
03-03-2011, 22:24
u mnie test wentylatora na chłodnicy odbył się tak, że na wolnym biegu wentylator się kręcił, zaś na drugim biegu było go wyraźnie słychać i rozkręcił się do wysokich obrotów.

a u mnie kręcił się na 1, na 2 nie kręcił się wcale, robiłem test na wyłączonym silniku, czyżby usterka? :?

Zielony
03-03-2011, 23:23
petarda, robiłem te testy u siebie (na wyłączonym silniku aż mi padł aku hehehe) i wentyle śmigały mi na pierwszym jak i drugim biegu.Masz w takim razie coś nie halo.Może sterownik sygnał wysyła ale przekaźnik może jest martwy.
Co do overboost-a to powinieneś się przysłuchać jak pracuje zawór selenoidowy który zmienia geometrię łopatek w turbinie.Po przystawieniu do niego ucha coś tam powinno być słychać.Owy zawór przepuszcza podciśnienie,więc na zgaszonym silniku nie bardzo będzie miał co przepuszczać 8)

petarda
03-03-2011, 23:36
Masz w takim razie coś nie halo.Może sterownik sygnał wysyła ale przekaźnik może jest martwy.

Właśnie takie miałem wrażenie, tylko z braku literatury nie wiem który przekaźnik :(