Zobacz pełną wersję : Migająca marchew
Witam.
Wczoraj wracając na autostradzie zauważyłem, że przy puszczeniu pedału gazu miga mi i gaśnie po sekundzie marchewka....czym to może być spodowowane??potencjometr niedomaga??
Podłącz się pod kompa i zobacz co za błędy zostały zarejestrowane. Może to być wina potencjometru.
Ostatnim razem jak mnie podpinali w ASO i stale mi sie niemal świecila marchew wyskoczyło, że komp jest uszkodzony ale wymienilem elektrozawór ustawilem rozrząd(był przestawiony) i marchew zgasła a turbo dalej wariuje i odpuszcza po wcisnieciu sprzegla ale marchewki nie było do wczoraj.... :sciana:
Nie koniecznie do ASO, nie macie tam innego gościa który diagnozuje?. Zauważyłeś jakieś spadki mocy? inne przypadłości?
nic poza tym, że to turbo jak sie "zacinało" tak się zacina ale tylko ta marchew migajaca jak odpuszczam gaz.... a ja sam chyba kupie wtyki i będę sobie sam diagnozował bo to kosztuje w sumie grosze a w Opolu znaleźć kogoś z końcówkami do fiata co sztuka
ja ma kabel za 49 zł i możesz nim diagnozować wszystko od abs przez poduchy i skończywszy na ECU. Turbo się zacina bo może już łopatki siadły.
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-romeo-lancia-airbag-abs-silnik-i1428880621.html
Turbo śmiga tzn nacisniesz sprzęgło spada na 1000 obr, i znow jest. A wtyk jest pod maską??
Turbo śmiga tzn nacisniesz sprzęgło spada na 1000 obr, i znow jest. A wtyk jest pod maską??
u mnie w Bytomiu praktycznie zaden warsztat sie nie polączył z 2.4TD zawsze wysylali mnie do aso nawet kolega INTER z forum autokacik.pl probował na spocie i niestety nie udało mu sie połączyc :( a chłopak ma wiedze i całą skrzynie kabelkow do kompa i pierwszy raz polegl przy kompie w 2.4 TD :(
tak się zastanawiam czy właśnie nie trzeba u Was podłączyć jeszcze się pod akumulator, pisałem do kolegi tobek85, żeby napisał do sprzedawcy. Jeśli chodzi o problemy z waszym silnikiem to fakt, jest z nim problem.
właśnie wróciłem od faceta co mnie podłączął i..dupa...przez ta 3 pinową wtyczke co jest pod maską nie ma bata nie dalo rady sie polaczyc przez nic ani ABS ani centralny ani silnik:/ i właśnie mam pytanko. Czy 2,4 td z 1996 jest gdzieś obd2?? albo gdzie można namierzyć bezpośrednio komputer żeby pomijając wiązke od razu do niego się wpiąć??
Banas921
27-02-2011, 23:01
tobek85, co koleś miał za kompa? Wczoraj podłączałem Maree tyle że 1.6 16V i bez problemu poszło.
egzaminera miał i jeszcze jakimś innym próbował i nie dało rady
obd2nie bo to było w nowszych wersjach zaraz pod bezpiecznikami. Skoro miał egzaminera i nie dał rady to ja rozkładam ręce.
Banas921
28-02-2011, 21:26
A pod dobrą kostke się podpinał? Bo u znajomego były 2 kostki "diagnostyczne" Jedna czerwona, druga taka zielono żółta, i to właśnie ta druga była diagnostyczna i była wpięta w zaślepkę na środku ściany grodziowej.
tutaj jest tylko jedna diagnostyczna z tego co widzialem nie ma zadnej innej wiec na bank sie dobrze wpinal. A ktos wie gdzie mozna namierzyc centralke?? bo chce sie podpiac bezposrednio do niej
Banas921
02-03-2011, 22:34
U niego komputer był tak jakby pod akumulatorem od strony silnika, nie wiem jak będzie w 2.4 TD.
dzieki za info bede musial i tam zajrzeć bo mi sie zdawalo,ze gdzies w okolicach schowka od srodka...
Banas921
02-03-2011, 22:46
Wiesz, nie mam pojęcia gdzie będzie w Twoim 2.4 . W tamtym 1.6 na 100% jest tam, bo sczytywałem z niego kod sterownika.
dzieki za info bede musial i tam zajrzeć bo mi sie zdawalo,ze gdzies w okolicach schowka od srodka...
Niestety tylko aso fiata posiada odpowiedni komp do podpiecia sie pod Nasze kompy w 2.4 TD z tego co mi wiadomo ten euroscan fiata jest bardzo drogi kolo 16tys zl i praktycznie jest w serwisach aso fiata :sciana: w piatek sie wybieram na kompa to mniej wiecej bede wiedział ile taka zabawa kosztuje :badgrin:
ja już byłem w ASO i nie mogli się podpiąć impreza podpięcia do kompa w aso w OPolu 100zl kosztuje. Później innym egzaminerem mnie podpinał facet i też nie mógł się wpiąć. Dlatgeo będę chciał się wpiąć nie po wiązce ale bezpośrednio do kompa i szukam jego położenia.
tobek85, miałem identyczną sytuacje z marchewką co Ty. U mnie po wymianie EGR'u i pospawaniu kolektora(bo zrobiło się pęknięcie) wszystko wróciło do normy.
u mnie często paliłą się marchewa, a pomogło wyczyszczenie przepustnicy i jak ręką odjął i nawet moc się poprawiła. Sporo "smoły" się na niej osadziło, ale WD 40 czyni cuda :D
wojo985 ale wymieniłeś egr czy elektrozawór??
tobek85, Moja rada, zaślep na początek i zobacz, możesz zaślepić to kawałkiem blachy.
tobek85, akurat wymieniłem cały z elektrozaworem. Zaślepienie EGR w 2.4 skutkuje przejściem komputera w tryb awaryjny i silnik zamula więc nic to nie da. Miałem dwie Mareę 2.4TD i w obu był problem z elektrozaworem EGR więc z moich obserwacji to typowa i najczęstsza przyczyna powyższych problemów. Zresztą było o tym na forum już wiele razy pisane.
Zaślepienie EGR w 2.4a w takim razie nie wystarczy zaślepić kryzą z otworami?
nie bawiłem się w takie rzeczy bo uznałem to za bezsensowne skoro miałem pod ręką inny EGR ale wiem że sporo kolegów już próbowało się bawić w zaślepianie i w ten czas cały czas świeciła marchewka.
tak, tak bo właśnie podobno po to zakłada się z otworami i nie wywala błędu i nie przechodzi w tryb awaryjny, oczywiście kolega może wyczyścić i sprawdzić działanie, czy dobrze domyka i otwiera się, bądź jeśli ma możliwość może podmienić.
Panowie powiem tak...sam zawór chodzi nieco ciężej niż ten co mam z 1,9 za to sam elektrozawór był wymieniany i chyba nie trafiłem na sprawny ;/ więc mam małe pytanko czy np można podmienić sam zawór z 1,9 ale Citroena one nawet są takie same jeśłi idzie o montaż ale sam ten zaworek tam chodzi duzo lżej.Czy szukać nowego elektrozaworu??
jeśli mocowania i cała reszta podejdzie myślę ze nie będzie problemu, pytanie jak komp zaakceptuje. Spróbować zawsze można.
no to dzisiaj zrobie podmianke samego zaworku a elektorzawór będę musiał jakoś wynaleźć na allegro używany tylko żeby znowu nie okazał się lipny :sciana:
a nie masz gdzieś na szrocie możliwości podmianki i spr? albo od kolegi jakiegoś.
no właśnie nie mam :( i niestety jestem skazany na metode prób i błędów i kupowanie z allegro i sprawdzanie po kolei :/
wejdź w grupę z opola i podpytaj kolegów wyślij jakiegoś PW i się dowiedz bo tak szkoda kasy, czasu i nerwów.
no w grupie nie zauważyłem żeby ktoś miał nawet 1,9 TD żeby zrobić podmiankę. Ale dzisiaj po powrocie do domu wzmę się za podmianke na ten zaworek z 1,9 Diesla i zobaczę bo jak dla mnie ten mój z 2,4 chodzi za ciężko ale też nie miałem z innym zaworkiem porównać
zawór powinien chodzić z lekkim oporem ale w miare lekko i sprawnie w pełnym zakresie. ja swój moczyłem w ropie i benzynie i powiem Tobie, że to też pomogło.
hmmmm to może faktycznie zanim zrobię tą podmiankę to go jeszcze raz przeczyszczę i zobacze co to dało....ale i tak elektrozaworek będę musiał szukać nowy....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.