PDA

Zobacz pełną wersję : Migająca marchew



tobek85
27-02-2011, 10:32
Witam.

Wczoraj wracając na autostradzie zauważyłem, że przy puszczeniu pedału gazu miga mi i gaśnie po sekundzie marchewka....czym to może być spodowowane??potencjometr niedomaga??

lukq
27-02-2011, 10:36
Podłącz się pod kompa i zobacz co za błędy zostały zarejestrowane. Może to być wina potencjometru.

tobek85
27-02-2011, 10:56
Ostatnim razem jak mnie podpinali w ASO i stale mi sie niemal świecila marchew wyskoczyło, że komp jest uszkodzony ale wymienilem elektrozawór ustawilem rozrząd(był przestawiony) i marchew zgasła a turbo dalej wariuje i odpuszcza po wcisnieciu sprzegla ale marchewki nie było do wczoraj.... :sciana:

lukq
27-02-2011, 11:27
Nie koniecznie do ASO, nie macie tam innego gościa który diagnozuje?. Zauważyłeś jakieś spadki mocy? inne przypadłości?

tobek85
27-02-2011, 11:54
nic poza tym, że to turbo jak sie "zacinało" tak się zacina ale tylko ta marchew migajaca jak odpuszczam gaz.... a ja sam chyba kupie wtyki i będę sobie sam diagnozował bo to kosztuje w sumie grosze a w Opolu znaleźć kogoś z końcówkami do fiata co sztuka

lukq
27-02-2011, 11:56
ja ma kabel za 49 zł i możesz nim diagnozować wszystko od abs przez poduchy i skończywszy na ECU. Turbo się zacina bo może już łopatki siadły.
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-romeo-lancia-airbag-abs-silnik-i1428880621.html

tobek85
27-02-2011, 12:06
Turbo śmiga tzn nacisniesz sprzęgło spada na 1000 obr, i znow jest. A wtyk jest pod maską??

slejzi
27-02-2011, 14:49
Turbo śmiga tzn nacisniesz sprzęgło spada na 1000 obr, i znow jest. A wtyk jest pod maską??

u mnie w Bytomiu praktycznie zaden warsztat sie nie polączył z 2.4TD zawsze wysylali mnie do aso nawet kolega INTER z forum autokacik.pl probował na spocie i niestety nie udało mu sie połączyc :( a chłopak ma wiedze i całą skrzynie kabelkow do kompa i pierwszy raz polegl przy kompie w 2.4 TD :(

lukq
27-02-2011, 14:52
tak się zastanawiam czy właśnie nie trzeba u Was podłączyć jeszcze się pod akumulator, pisałem do kolegi tobek85, żeby napisał do sprzedawcy. Jeśli chodzi o problemy z waszym silnikiem to fakt, jest z nim problem.

tobek85
27-02-2011, 22:01
właśnie wróciłem od faceta co mnie podłączął i..dupa...przez ta 3 pinową wtyczke co jest pod maską nie ma bata nie dalo rady sie polaczyc przez nic ani ABS ani centralny ani silnik:/ i właśnie mam pytanko. Czy 2,4 td z 1996 jest gdzieś obd2?? albo gdzie można namierzyć bezpośrednio komputer żeby pomijając wiązke od razu do niego się wpiąć??

Banas921
27-02-2011, 23:01
tobek85, co koleś miał za kompa? Wczoraj podłączałem Maree tyle że 1.6 16V i bez problemu poszło.

tobek85
28-02-2011, 09:53
egzaminera miał i jeszcze jakimś innym próbował i nie dało rady

lukq
28-02-2011, 18:28
obd2nie bo to było w nowszych wersjach zaraz pod bezpiecznikami. Skoro miał egzaminera i nie dał rady to ja rozkładam ręce.

Banas921
28-02-2011, 21:26
A pod dobrą kostke się podpinał? Bo u znajomego były 2 kostki "diagnostyczne" Jedna czerwona, druga taka zielono żółta, i to właśnie ta druga była diagnostyczna i była wpięta w zaślepkę na środku ściany grodziowej.

tobek85
02-03-2011, 22:29
tutaj jest tylko jedna diagnostyczna z tego co widzialem nie ma zadnej innej wiec na bank sie dobrze wpinal. A ktos wie gdzie mozna namierzyc centralke?? bo chce sie podpiac bezposrednio do niej

Banas921
02-03-2011, 22:34
U niego komputer był tak jakby pod akumulatorem od strony silnika, nie wiem jak będzie w 2.4 TD.

tobek85
02-03-2011, 22:37
dzieki za info bede musial i tam zajrzeć bo mi sie zdawalo,ze gdzies w okolicach schowka od srodka...

Banas921
02-03-2011, 22:46
Wiesz, nie mam pojęcia gdzie będzie w Twoim 2.4 . W tamtym 1.6 na 100% jest tam, bo sczytywałem z niego kod sterownika.

slejzi
02-03-2011, 23:26
dzieki za info bede musial i tam zajrzeć bo mi sie zdawalo,ze gdzies w okolicach schowka od srodka...

Niestety tylko aso fiata posiada odpowiedni komp do podpiecia sie pod Nasze kompy w 2.4 TD z tego co mi wiadomo ten euroscan fiata jest bardzo drogi kolo 16tys zl i praktycznie jest w serwisach aso fiata :sciana: w piatek sie wybieram na kompa to mniej wiecej bede wiedział ile taka zabawa kosztuje :badgrin:

tobek85
03-03-2011, 13:58
ja już byłem w ASO i nie mogli się podpiąć impreza podpięcia do kompa w aso w OPolu 100zl kosztuje. Później innym egzaminerem mnie podpinał facet i też nie mógł się wpiąć. Dlatgeo będę chciał się wpiąć nie po wiązce ale bezpośrednio do kompa i szukam jego położenia.

lukq
03-03-2011, 18:06
na ścianie grodziowej.

wojo985
04-03-2011, 17:34
tobek85, miałem identyczną sytuacje z marchewką co Ty. U mnie po wymianie EGR'u i pospawaniu kolektora(bo zrobiło się pęknięcie) wszystko wróciło do normy.

habaz
09-03-2011, 21:25
u mnie często paliłą się marchewa, a pomogło wyczyszczenie przepustnicy i jak ręką odjął i nawet moc się poprawiła. Sporo "smoły" się na niej osadziło, ale WD 40 czyni cuda :D

tobek85
10-03-2011, 23:40
wojo985 ale wymieniłeś egr czy elektrozawór??

lukq
11-03-2011, 15:04
tobek85, Moja rada, zaślep na początek i zobacz, możesz zaślepić to kawałkiem blachy.

wojo985
11-03-2011, 17:18
tobek85, akurat wymieniłem cały z elektrozaworem. Zaślepienie EGR w 2.4 skutkuje przejściem komputera w tryb awaryjny i silnik zamula więc nic to nie da. Miałem dwie Mareę 2.4TD i w obu był problem z elektrozaworem EGR więc z moich obserwacji to typowa i najczęstsza przyczyna powyższych problemów. Zresztą było o tym na forum już wiele razy pisane.

lukq
11-03-2011, 17:22
Zaślepienie EGR w 2.4a w takim razie nie wystarczy zaślepić kryzą z otworami?

wojo985
11-03-2011, 17:32
nie bawiłem się w takie rzeczy bo uznałem to za bezsensowne skoro miałem pod ręką inny EGR ale wiem że sporo kolegów już próbowało się bawić w zaślepianie i w ten czas cały czas świeciła marchewka.

lukq
11-03-2011, 17:34
tak, tak bo właśnie podobno po to zakłada się z otworami i nie wywala błędu i nie przechodzi w tryb awaryjny, oczywiście kolega może wyczyścić i sprawdzić działanie, czy dobrze domyka i otwiera się, bądź jeśli ma możliwość może podmienić.

tobek85
12-03-2011, 14:17
Panowie powiem tak...sam zawór chodzi nieco ciężej niż ten co mam z 1,9 za to sam elektrozawór był wymieniany i chyba nie trafiłem na sprawny ;/ więc mam małe pytanko czy np można podmienić sam zawór z 1,9 ale Citroena one nawet są takie same jeśłi idzie o montaż ale sam ten zaworek tam chodzi duzo lżej.Czy szukać nowego elektrozaworu??

lukq
12-03-2011, 14:21
jeśli mocowania i cała reszta podejdzie myślę ze nie będzie problemu, pytanie jak komp zaakceptuje. Spróbować zawsze można.

tobek85
12-03-2011, 14:34
no to dzisiaj zrobie podmianke samego zaworku a elektorzawór będę musiał jakoś wynaleźć na allegro używany tylko żeby znowu nie okazał się lipny :sciana:

lukq
12-03-2011, 14:35
a nie masz gdzieś na szrocie możliwości podmianki i spr? albo od kolegi jakiegoś.

tobek85
12-03-2011, 14:39
no właśnie nie mam :( i niestety jestem skazany na metode prób i błędów i kupowanie z allegro i sprawdzanie po kolei :/

lukq
12-03-2011, 14:45
wejdź w grupę z opola i podpytaj kolegów wyślij jakiegoś PW i się dowiedz bo tak szkoda kasy, czasu i nerwów.

tobek85
12-03-2011, 14:52
no w grupie nie zauważyłem żeby ktoś miał nawet 1,9 TD żeby zrobić podmiankę. Ale dzisiaj po powrocie do domu wzmę się za podmianke na ten zaworek z 1,9 Diesla i zobaczę bo jak dla mnie ten mój z 2,4 chodzi za ciężko ale też nie miałem z innym zaworkiem porównać

lukq
12-03-2011, 14:56
zawór powinien chodzić z lekkim oporem ale w miare lekko i sprawnie w pełnym zakresie. ja swój moczyłem w ropie i benzynie i powiem Tobie, że to też pomogło.

tobek85
12-03-2011, 15:02
hmmmm to może faktycznie zanim zrobię tą podmiankę to go jeszcze raz przeczyszczę i zobacze co to dało....ale i tak elektrozaworek będę musiał szukać nowy....