Zobacz pełną wersję : Zakup grande punto 1.3 diesel
Witam
Mam pytanie do właścicieli fiata grande Punto 1.3 multijet
Czy silniki te sa wyposażone w koła dwumasowe i filtry cząstek stałych
Zastanawiam się nad zakupem tego samochodu ( rocznik 2005 do 2007 ) z silnikiem diesla
Wiem ze występują silniki o mocy 75 KM i 90 KM
wiem na pewno że dwumasu nie ma (jest koło jedno masowe. bardzo trwała rzecz. zaletą jest też rozrząd na łańcuszek) a co do DPF to chyba zależy od wersji. jeśli auto będzie używane i zrobiono je gdy obowiązywała norma spalin euro4 to nie musiało być. teraz np. w pandach zdaje się nie ma a GP już jest DPF (choć co do ostatniego to mogę się mylić. dane biorę z witryny fiat.pl proszę kogoś o sprostowanie).
cool1975
27-02-2011, 22:44
Witam kolegę. Silniki 1.3 posiadają koło dwumasowe,co do rozrządu jest faktycznie na łańcuchu lecz jego trwałość jest kiepska i wytrzymuje około 120 tys.Natomiast dpf jest montowany zależnie od modelu i rocznika.
cóż jeśli rozrząd wytrzymuje tylko 120kkm to znaczy iż auto było bardzo intensywnie, dynamicznie użytkowane. nie mówię iż wytrzyma książkowe 240 tys. km ale jeśli auto nie będzie katowane to spokojnie przetrzyma co najmniej kilka dziesiątków tysięcy kilometrów.
skąd dane iż w tym silniku jest koło dwumasowe? jest jednomasowe przecież ...
Witam , jako że również interesuje mnie to auto, dorzucę pytanie, czy wszystkie wersje 90 kM, miały 6-cio biegową skrzynię. :?:
cool1975
01-03-2011, 22:36
Wersja 75km ma koło zwykłe a 90km. dwumasowe.Tak też podaje eper.
[ Dodano: 2011-03-01, 21:39 ]
A codo skrzyni biegów montowane były i 5 i 6.
Wersja 75km ma koło zwykłe a 90km. dwumasowe.Tak też podaje eper. a to to nie wiedziałem
Wersja 75km ma koło zwykłe a 90km. dwumasowe.Tak też podaje eper.
[ Dodano: 2011-03-01, 21:39 ]
A codo skrzyni biegów montowane były i 5 i 6.To ja doprecyzuję: koło dwumasowe występuje tylko w przypadku skrzyni 6-biegowej montowanej do silnika 90KM.
no i dobrze bardzo żeś doprecyzował. coś mi się trochę nie zgadzało z tym silnikiem 90KM. tylko źródeł pisanych zabrakło :P
no i dobrze bardzo żeś doprecyzował. coś mi się trochę nie zgadzało z tym silnikiem 90KM. tylko źródeł pisanych zabrakło :PTeż miałem z tym problem, co ciekawe nawet w ASO nie byli pewni. Napisałem pismo do FAP i odpowiedzieli już konkretnie :)
uu a skąd pomysł z pismem do FAP?
uu a skąd pomysł z pismem do FAP?No bo skoro ASO nie wie, to trzeba zakładac, że może ktoś nad nimi już tak ;)
Witam. Mam GP 90KM 6-biegów z 2007 na pewno posiada filtr cząstek stałych. Co do sprzęgła pewności nie mam
czucza2005
18-11-2013, 19:06
Witam
Nastawiam się na kupno Fiata Grande Punto z silnikiem 1.3 MJet 90KM i prawdopodobnie ze skrzynią 6 biegową z klimatronikiem i przednie szyby elektryczne + elektryczne lusterka. Mam takie pytania:
- na co zwrócić uwagę przy kupnie jakie ma gorączki ten samochód.
- sprzęgło na pewno jest dwumasa, ale są [ komplet] zamienniki Valeo jest z kołem zwykłym, czy występuje do tego auta czy tylko do skrzyń 5 biegowych?
- silnik diesel na co zwrócić uwagę, teraz mam 21 letniego benzyniaka z LPG o pojemności 1.8.
Przed zakupem ostatecznym to sprawdzę w ASO Fiata + komputer i historia samochodu. Ale nie będę sprawdzał każdy samochód i chcę pierwsze sam go oglądnąć z zewnątrz i wewnątrz oraz zmierzyć grubość lakieru, a jak mi się spodoba to do ASO.
Dwumas występował właśnie z 6-biegową skrzynią więc dopasować sprzęgło od skrzyni 5-biegowej może być kłopot. Najlepiej podpytać na forach fiata punto. Ale szczerze skoro koło zamachowe jest i tak do wymiany to czy opłaca się tak kombinować? Dwumasu nie wymienia się często a zestaw z dwumasą nie jest chyba aż tak droższy. Jak się kosztów boisz kup auto ze skrzynią 5-biegową. W tym aucie na szczęście jest wybór.
czucza2005
18-11-2013, 23:17
A jak długo sprawuje się takie sprzęgło dwu masowe w Grande Punto 1.3 MJet? Nie miałem styczności z takim wynalazkiem zawsze było sprzęgło zwykłe. 6 biegowa mnie bardziej interesuje, mniej paliwa spali samochód. Dopasowanie z 5 biegowej nie będzie tarcza się różni w ząbkach na wałek o 2 szt, w 5 biegowej jest 20, a 6 biegowej ilość zębów: 22
Koszty za komplet: koło 900zł LUK + tarcza i docisk Sachs 550zł i ewentualnie Operator centralny sprzęgła LPR 450zł.
Wyczytałem o linkach zmiany biegów są z nimi problemy częste [ co zima ]?
Znajomy ma w Fabii 1.9 TDI 2 masę i co mówił nie miał ze sprzęgłem problemów od 2 lat [ tyle ją ma].
Wytrzymać powinno przynajmniej 150 000 km. Zależnie od stylu jazdy. Kolega egon jest właśnie w trakcie wymiany więc możesz podpytać.
fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/lancia-lybra-1-9-jtd-16170/17 Tu pewno będzie większy interwał z racji na niższy moment obrotowy.
W niektórych autach ludziom udaje się dopasować koło 1-masowe ale jak to w punto będzie to nie mam pojęcia. Zresztą jak kupisz używane auto to wątpię byś więcej jak raz je wymieniał. Gra niewarta chyba zachodu.
No i kwestia czy warto.Szósty bieg dobry jest w długie trasy ale czy usprawiedliwia pchanie się w dwumas? Trzeba by policzyć. (różnica w spalaniu, koszty napraw etc.)
czucza2005
19-11-2013, 10:37
Jak piszesz wymiana nie częsta 150k km, a 6 bieg swoje robi 90km/h i spalanie.
Wybrałem ten samochód dlatego bo ma:
- 1.3 pojemność - mniejsze opłaty OC
- niskie spalanie - porównywalne koszty z tymi co mam na LPG
- niższy przegląd do 100zł, zamiast z LPG 165zł
Samochodem planuję jeździć spokojnie i czasem go przegonić na trasie :), palenie gumy [ już mnie to nie bawi, człowiek wyrasta z tego ]. Wyczytałem, że dwumasą nie lubi startów z piskiem opon i strzelania ze sprzęgła, ale mniej cierpi kiedy zapalamy i gasimy auta na wciśniętym sprzęgle. Może nie taki diabeł straszny, jak go opisują.
Znajomy z piskami opon startuje Mazdą 6 2008r z silnikiem 2.0 diesel 140KM - co znalazłem to też ma dwumasę i koszt koła zamachowego to 3100zł + tarcza z dociskiem 1100zł.
Dziękuję za odpowiedz.
A jak sprawują się linki zmiany biegów? I oczywiście sam samochód Grande Punto?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.