Zobacz pełną wersję : problem z przełączaniem na światła długie
Witam wszystkich
Mój problem polega na tym , że gdy włączam światła drogowe(długie) to mijania(krótkie) wyłączają się a gdy wyłączę drogowe to mijania normalnie świecą dodam też to że zaczęło się to dziać jakieś 6 miesięcy po zamontowaniu xenonów. Na początku ten problem pojawiał się sporadycznie a jakiś miesiąc temu jest już tak na stałe.
Jak ktoś spotkał się z czymś takim niech się wypowie.
edit
zapomniałem jeszcze dodać że jak przytrzymam miganie długimi to świecą i długie i krótkie normalnie
Jeżeli się to nie działo wcześniej zacząłbym od sprawdzenia masy. Często przy złej masie takie anomalie mogą się dziać.
Jeżeli masa OK to Sprawdź przełącznik pod kierownicą (da się go rozebrać i ewentualnie poprawić styczniki).
Jeżeli masa OK to Sprawdź przełącznik pod kierownicą (da się go rozebrać i ewentualnie poprawić styczniki).
jaki przełącznik masz na myśli??
Kolega piter64 pisał o przełączniku zespolonym to czym włączasz światła :D
No jestem. Nieodpowiedni dobór żarówek wraz z problemami z masą może spowodować uszkodzenie zespołu przełączników pod kierownicą - włącznika świateł. Zbyt duże obciążenie może spowodować wytopienie plastików w przełącznikach pod kierownicą. Jednakże w pierwszej kolejności sprawdź tak jak radził kolega miszko masę od żaróki (najlepiej po prostu przeczyść wszystkie połączenia, styki i punkty masy, prawidłowość podłączenia kabelków).
Sprawdź czy przy przełączaniu świateł działa przekaźnik. Jeżeli to nic nie da odepnij klemy, odkręć "poduszkę"zdejmij kierownicę, odkręć przełącznik zespolony i sprawdź w środku wszystkie styczniki.
UWAGA poduszkę po odłączeniu klem można wyjąć bez obaw lecz nie jest wskazane aby bez poduszki podłączyć klemy - może zgłupieć sensor co zaowocuje koniecznością kasowania błędów i wydatkiem kilku dyszek.
Ciekawa jak jest różnica w poborze prądu pomiędzy zwykłą żarówką a xenonem ?
Żarówki 100W potrafiły wytopić przełącznik zespolony w moim 'kropku".
Misiek213
23-02-2011, 23:07
Xenon to około 35W sztuka ;)
więc pobór prądu jest mniejszy...
być może tylko ze starości się tak stało ;)
ja stawiam na przełącznik zespolony ;P
moim skromnym zdaniem, przekaźniki, masy nie mają nic do tego.
Przełącznik jest "trafiony". Ew. proponuję założyć na jedną stronę zwykłą żarówkę zamiast HID'a i sprawdzić czy efekt jest ten sam ;p
Sam mam HIDy 6KK i jest ok... ale kolega kupił jakieś :shit: na alledrogo i padł mu obrotomierz w toledzie z 98 roku w 110TDI :PP ;d
miałem po części podobny problem przy zmianie na długie gasły mi prawe krótkie po zmianie na krótkie prawy nie zapalał się z powrotem musiałem wyłączyć światła i włączyć je ponownie a przyczyną była przetwornica prawej lampy po wymianie przetwornicy wszystko powróciło do normy ps. sprawdź czy nie poluzowały sie ci wtyczki przy lampach wtedy xenony lubią szaleć
U mnie był ten sam problem - pomogła wymiana przełącznika zespolonego.
wczoraj podjechałem do znajomego i wziąłem na chwile jego przetwornice podłączyłem do siebie i dalej to samo, podpiąłem też zwykłe żarówki i dalej to samo czyli zostaje mi tylko wymiana przełącznika zespolonego
Remote może ci się przyda downland-bravo brava marea -regeneracja przełącznika zespolonego
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.