PDA

Zobacz pełną wersję : problem z przełączaniem na światła długie



Remote
23-02-2011, 16:35
Witam wszystkich

Mój problem polega na tym , że gdy włączam światła drogowe(długie) to mijania(krótkie) wyłączają się a gdy wyłączę drogowe to mijania normalnie świecą dodam też to że zaczęło się to dziać jakieś 6 miesięcy po zamontowaniu xenonów. Na początku ten problem pojawiał się sporadycznie a jakiś miesiąc temu jest już tak na stałe.
Jak ktoś spotkał się z czymś takim niech się wypowie.


edit

zapomniałem jeszcze dodać że jak przytrzymam miganie długimi to świecą i długie i krótkie normalnie

miszko
23-02-2011, 16:45
Jeżeli się to nie działo wcześniej zacząłbym od sprawdzenia masy. Często przy złej masie takie anomalie mogą się dziać.

piter64
23-02-2011, 17:48
Jeżeli masa OK to Sprawdź przełącznik pod kierownicą (da się go rozebrać i ewentualnie poprawić styczniki).

Remote
23-02-2011, 18:28
Jeżeli masa OK to Sprawdź przełącznik pod kierownicą (da się go rozebrać i ewentualnie poprawić styczniki).
jaki przełącznik masz na myśli??

lkchbz
23-02-2011, 21:13
Kolega piter64 pisał o przełączniku zespolonym to czym włączasz światła :D

piter64
23-02-2011, 22:35
No jestem. Nieodpowiedni dobór żarówek wraz z problemami z masą może spowodować uszkodzenie zespołu przełączników pod kierownicą - włącznika świateł. Zbyt duże obciążenie może spowodować wytopienie plastików w przełącznikach pod kierownicą. Jednakże w pierwszej kolejności sprawdź tak jak radził kolega miszko masę od żaróki (najlepiej po prostu przeczyść wszystkie połączenia, styki i punkty masy, prawidłowość podłączenia kabelków).
Sprawdź czy przy przełączaniu świateł działa przekaźnik. Jeżeli to nic nie da odepnij klemy, odkręć "poduszkę"zdejmij kierownicę, odkręć przełącznik zespolony i sprawdź w środku wszystkie styczniki.
UWAGA poduszkę po odłączeniu klem można wyjąć bez obaw lecz nie jest wskazane aby bez poduszki podłączyć klemy - może zgłupieć sensor co zaowocuje koniecznością kasowania błędów i wydatkiem kilku dyszek.
Ciekawa jak jest różnica w poborze prądu pomiędzy zwykłą żarówką a xenonem ?
Żarówki 100W potrafiły wytopić przełącznik zespolony w moim 'kropku".

Misiek213
23-02-2011, 23:07
Xenon to około 35W sztuka ;)
więc pobór prądu jest mniejszy...
być może tylko ze starości się tak stało ;)
ja stawiam na przełącznik zespolony ;P
moim skromnym zdaniem, przekaźniki, masy nie mają nic do tego.
Przełącznik jest "trafiony". Ew. proponuję założyć na jedną stronę zwykłą żarówkę zamiast HID'a i sprawdzić czy efekt jest ten sam ;p

Sam mam HIDy 6KK i jest ok... ale kolega kupił jakieś :shit: na alledrogo i padł mu obrotomierz w toledzie z 98 roku w 110TDI :PP ;d

jaski82
24-02-2011, 14:45
miałem po części podobny problem przy zmianie na długie gasły mi prawe krótkie po zmianie na krótkie prawy nie zapalał się z powrotem musiałem wyłączyć światła i włączyć je ponownie a przyczyną była przetwornica prawej lampy po wymianie przetwornicy wszystko powróciło do normy ps. sprawdź czy nie poluzowały sie ci wtyczki przy lampach wtedy xenony lubią szaleć

cder
26-02-2011, 10:07
U mnie był ten sam problem - pomogła wymiana przełącznika zespolonego.

Remote
27-02-2011, 11:43
wczoraj podjechałem do znajomego i wziąłem na chwile jego przetwornice podłączyłem do siebie i dalej to samo, podpiąłem też zwykłe żarówki i dalej to samo czyli zostaje mi tylko wymiana przełącznika zespolonego

jaski82
28-02-2011, 15:51
Remote może ci się przyda downland-bravo brava marea -regeneracja przełącznika zespolonego