Zobacz pełną wersję : zaslepienie egr
Marcineek_85
20-02-2011, 09:43
witam, mam krótki pytanko odnośnie zaślepienia egr w stilo 1.9jtd 115km z 2002 r. Czy muszę przed zaślepieniem wyczyścić zawór egr czy wystarczy tylko ze zamontuje zaslepke?
możesz tylko zaślepić, ale zrób lepiej tak jak ja - najpierw dobrze wyczyść a potem zaślep, bo po co trzymać tam ten cały syf?
tylko najlepiej jakbyś zrobił sobie blaszki z obu stron czyli zlikwidował to kolanko które idzie od silnika do EGR...i wtedy dajesz z obu stron blaszki tylko najlepiej takie koło 5mm grubości :)
tak to wygląda:
http://autokacik.pl/files/283631884-EGR06.jpg
Marcineek_85
20-02-2011, 11:40
A co daje takie podwójne zaślepienie i usunięcie tej rurki? Myślałem o jednej zaślepce dostępnej na allegro, która ma 1mm grubości, gdzie kupię takie grube zaślepki?
takie zaślepki możesz zrobić sobie samemu. Jeśli chodzi o usunięcie rurki to ma na cel zwiększenia miejsca i wyrzucenia niepotrzebnego elementu, dlatego zaślepiasz z 2 stron ;-)
To podłaczę się pod temat,
całkowicie zaślepić czy lepiej tylko ograniczyć blaszką z otworami, podobno w Fiacie można kupić blaszki z otworami i podkładki w zestawie ale ze zdjęcia to są prostokątne.
to zależy jaki masz komputer
mianowicie są dwa rodzaje- jeden oznaczony nr 15 a drugi nr 16 i jak masz wersję 15 to kupujesz pełną blaszkę a jeżeli masz 16 to muuuusisz mieć z otworami bo inaczej będzie błąd na kompie :)
to zależy jaki masz komputer
Szukać na Fiat Eper z VIN czy fizycznie na obudowie?
Któryś wariant blaszki skutkuje większą "żarłocznością" silnika?
szczerze to nie wiem gdzie tego szukać ale chyba trzeba pod kompa auto podłączyć i będzie wiadomo a jeśli chodzi o żarłoczność silnika to w jakim sensie ? chodzi o to jak będzie zapieprzać po zaślepieniu czy o złe działanie zaślepienia na silnik?
szczerze to nie wiem gdzie tego szukać ale chyba trzeba pod kompa auto podłączyć i będzie wiadomo a jeśli chodzi o żarłoczność silnika to w jakim sensie ? chodzi o to jak będzie zapieprzać po zaślepieniu czy o złe działanie zaślepienia na silnik?tak najlepiej podpiąć się pod komputer, ale jeśli masz do 2005 to powinieneś mieć 15. Jeśli chodzi o wzrost paliwa to nie zauważyłem tego u siebie, mniej dymi i nie zbiera się syf w silniku. Może trochę lepiej ciągnie od dolnych partii.
dodatkowo jeszcze dodam iż ASO zaleca taki zabieg jakim jest właśnie zaślepienie EGR :)
po tylu info nic Ci nie pozostaje - tylko wyczyścić i zaślepić :) hehe
lukq, masz może pomysł na zrobienie takich blaszek - bo pewnie bez cięcia laserowego nie ogarnę takiego czegoś ?!
no jak nie gdzieś czytałem że dobre nożyczki i red bull załatwiają sprawę :D
red bul może być, ale na krótką metę. Myślę,ze trzeba się dogadać z osobami które pracują w zakładach typu tokarnia itp. Możesz też wyciąć kwadrat, bo nie musi być to idealnie jak dziura wystarczy że ją zasłoni.
ogarnę po prostu romb - tata ma firme która takimi rzeczami się zajmuję więc niedługo będą zrobione i będzie foto :)
słuchajcie - gadałem właśnie z tata i powiedział że z blachy nierdzewnej ogarnie to bez problemu więc jak mi zrobi 2 sztuki to wtedy pokaże jak to wygląda i jak coś to nie będzie problemu żeby zrobić i wam :)
turbiny też klepią? xD
pozdro ide spać sorry za oftop
heh aż tak nie - a tak off topowo pytając maku co to za foto w galerii twojej - coś Ci się zepsuło ?
W pracy mamy drutówki i drążarki wgłębne więc problemu nie ma z wykonaniem, jedynie pozostaje zdobycie blaszki nierdzewnej.
Nie mam wzoru ale gdyby to mogę podjąć się wykonania nawet z otworami w kształcie koniczynki albo słonika jak kogoś to kręci :lol:
petarda, heeh jak coś zrobisz i pomyślisz to daj znać to bym zamówił :D
A teraz żeby ostudzić entuzjastów zaślepiania EGR podzielę sie tym co usłyszałem,
EGR nie jest po to aby komuś uprzykrzyć życie jego czyszczeniem ale:
1-na zimnym silniku powrót gorących gazów do dolotu ma przyspieszyć nagrzanie,
2-na gorącym silniku na biegu jałowym przez dodanie spalin ma obniżyć temperaturę spalania w komorze przez zmniejszenie ilości tlenu w mieszance, chodzi o to że diesel nie ma przepustnicy jak benzyniak więc bierze powierza ile chce,
Więc stąd jest spadek temperatury na biegu jałowym jak ktoś w którymś poście napisał.
Więc ja się chwilowo powstrzymam z zaślepianiem EGR a jedynie wyczyszczę.
heh aż tak nie - a tak off topowo pytając maku co to za foto w galerii twojej - coś Ci się zepsuło ?
ha, i to jak. urwała mi się skrzynia od łapy, gruz wpadł w tryby, skrzynia spadła na jakieś drążki i pogruchotała to i owo. dobrze że blisko warsztatu, to mnie jakoś kolega dociągnął.
ale skrzynia już wymieniona na używkę, do tego te drążki, sprzęgło, dwumas (nowe).
spłacam to do tej pory
edit: a co lepsze w nic nie zapierniczyłem, mechanik podsumował to jako zmęczenie materiału, aluminium
PETARDA - DIESEL MA PRZEPUSTNICĘ ... :)
rzepustnicy jak benzyniak więc bierze powierza ile chce, oj kolego myślisz się i to grubo. Przepływomierz także występuje w dieslu. Jeśli chodzi o spadek temp. pierwsze słyszę o takim zajściu, bynajmniej u mnie to nie występuje jak i większości osób, które mają zaślepione EGR. Zaślepia się EGR'a po to by nie dostawał CI się syf do silnika, z resztą jak rozkręcisz i zobaczysz co tam za sadza i szlam to zrozumiesz.
EGR - głównie przeznaczony został do tego by zmniejszyć emisję spalin, Odpowiednie EURO.
artoo12tt
23-02-2011, 17:35
Tak tylko dla potomnych : silnik diesla JTD w Stilo nie ma przepustnicy. To, co prawdopodobnie wielu z Was widziało na wejściu do kolektora, a wygląda jak przepustnica ( i nawet potraktowana palcami zachowuje sie jak przepustnica ) to klapa gasząca, której zadaniem jest zamknięcie dopływu powietrza do kolektora po wyłączeniu silnika. Silnik diesla można unieruchomić w normalny sposób pozbawiając go powietrza.Pozdr.
artoo12tt, kolego wszędzie nawet w papierach jest napisane żę jest to przepustnica - nawet na allegro jak wpiszesz przepustnica stilo to ci wyskoczy wiele wiele do wyboru nawet do JTD :)
w car serwisie nawet po numeru katalogu dostaniesz przepustnice do jtd... pzdr :)
istnieje też nazwa "zawór motylkowy" ale gdyby używać tej nazwy to nikt by nie wiedział o co chodzi i tak jak wyżej- służy tylko do "odkorkowania" lub "zakorkowania" dolotu powietrza :crazy:
to dlaczego w stilo jest przepustnica a nie zawór motylkowy ?
to dlaczego w stilo jest przepustnica a nie zawór motylkowy ?
bo przepuszcza :rozsmieszac:
może i tak .... nie pomyślałem :)
może i tak .... nie pomyślałem :)
poczytaj w wikipedii jaka jest różnica między zaworem a przepustnicą ja na początku swojej przygody ze stilo jtd spotkałem się z nazwą- zawór motylkowy i taka nazwa powinna być używana - sposób działania, a przepustnica to tak potocznie - naleciałości z silników bęzynowych :swiety:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.