PDA

Zobacz pełną wersję : zaslepienie egr



Marcineek_85
20-02-2011, 09:43
witam, mam krótki pytanko odnośnie zaślepienia egr w stilo 1.9jtd 115km z 2002 r. Czy muszę przed zaślepieniem wyczyścić zawór egr czy wystarczy tylko ze zamontuje zaslepke?

BS
20-02-2011, 10:39
możesz tylko zaślepić, ale zrób lepiej tak jak ja - najpierw dobrze wyczyść a potem zaślep, bo po co trzymać tam ten cały syf?

tylko najlepiej jakbyś zrobił sobie blaszki z obu stron czyli zlikwidował to kolanko które idzie od silnika do EGR...i wtedy dajesz z obu stron blaszki tylko najlepiej takie koło 5mm grubości :)

tak to wygląda:

http://autokacik.pl/files/283631884-EGR06.jpg

Marcineek_85
20-02-2011, 11:40
A co daje takie podwójne zaślepienie i usunięcie tej rurki? Myślałem o jednej zaślepce dostępnej na allegro, która ma 1mm grubości, gdzie kupię takie grube zaślepki?

lukq
20-02-2011, 12:21
takie zaślepki możesz zrobić sobie samemu. Jeśli chodzi o usunięcie rurki to ma na cel zwiększenia miejsca i wyrzucenia niepotrzebnego elementu, dlatego zaślepiasz z 2 stron ;-)

petarda
20-02-2011, 19:46
To podłaczę się pod temat,
całkowicie zaślepić czy lepiej tylko ograniczyć blaszką z otworami, podobno w Fiacie można kupić blaszki z otworami i podkładki w zestawie ale ze zdjęcia to są prostokątne.

BS
20-02-2011, 20:17
to zależy jaki masz komputer

mianowicie są dwa rodzaje- jeden oznaczony nr 15 a drugi nr 16 i jak masz wersję 15 to kupujesz pełną blaszkę a jeżeli masz 16 to muuuusisz mieć z otworami bo inaczej będzie błąd na kompie :)

petarda
20-02-2011, 20:40
to zależy jaki masz komputer

Szukać na Fiat Eper z VIN czy fizycznie na obudowie?
Któryś wariant blaszki skutkuje większą "żarłocznością" silnika?

BS
20-02-2011, 21:23
szczerze to nie wiem gdzie tego szukać ale chyba trzeba pod kompa auto podłączyć i będzie wiadomo a jeśli chodzi o żarłoczność silnika to w jakim sensie ? chodzi o to jak będzie zapieprzać po zaślepieniu czy o złe działanie zaślepienia na silnik?

lukq
20-02-2011, 22:01
szczerze to nie wiem gdzie tego szukać ale chyba trzeba pod kompa auto podłączyć i będzie wiadomo a jeśli chodzi o żarłoczność silnika to w jakim sensie ? chodzi o to jak będzie zapieprzać po zaślepieniu czy o złe działanie zaślepienia na silnik?tak najlepiej podpiąć się pod komputer, ale jeśli masz do 2005 to powinieneś mieć 15. Jeśli chodzi o wzrost paliwa to nie zauważyłem tego u siebie, mniej dymi i nie zbiera się syf w silniku. Może trochę lepiej ciągnie od dolnych partii.

BS
20-02-2011, 22:02
dodatkowo jeszcze dodam iż ASO zaleca taki zabieg jakim jest właśnie zaślepienie EGR :)

po tylu info nic Ci nie pozostaje - tylko wyczyścić i zaślepić :) hehe

lukq, masz może pomysł na zrobienie takich blaszek - bo pewnie bez cięcia laserowego nie ogarnę takiego czegoś ?!

maku
20-02-2011, 22:18
no jak nie gdzieś czytałem że dobre nożyczki i red bull załatwiają sprawę :D

lukq
20-02-2011, 22:21
red bul może być, ale na krótką metę. Myślę,ze trzeba się dogadać z osobami które pracują w zakładach typu tokarnia itp. Możesz też wyciąć kwadrat, bo nie musi być to idealnie jak dziura wystarczy że ją zasłoni.

BS
20-02-2011, 22:23
ogarnę po prostu romb - tata ma firme która takimi rzeczami się zajmuję więc niedługo będą zrobione i będzie foto :)

maku
20-02-2011, 22:27
wyślij mi ze dwie ;p

BS
20-02-2011, 22:28
słuchajcie - gadałem właśnie z tata i powiedział że z blachy nierdzewnej ogarnie to bez problemu więc jak mi zrobi 2 sztuki to wtedy pokaże jak to wygląda i jak coś to nie będzie problemu żeby zrobić i wam :)

maku
20-02-2011, 22:31
turbiny też klepią? xD
pozdro ide spać sorry za oftop

BS
20-02-2011, 22:32
heh aż tak nie - a tak off topowo pytając maku co to za foto w galerii twojej - coś Ci się zepsuło ?

petarda
20-02-2011, 22:59
W pracy mamy drutówki i drążarki wgłębne więc problemu nie ma z wykonaniem, jedynie pozostaje zdobycie blaszki nierdzewnej.
Nie mam wzoru ale gdyby to mogę podjąć się wykonania nawet z otworami w kształcie koniczynki albo słonika jak kogoś to kręci :lol:

lukq
21-02-2011, 20:06
petarda, heeh jak coś zrobisz i pomyślisz to daj znać to bym zamówił :D

petarda
22-02-2011, 00:58
A teraz żeby ostudzić entuzjastów zaślepiania EGR podzielę sie tym co usłyszałem,
EGR nie jest po to aby komuś uprzykrzyć życie jego czyszczeniem ale:
1-na zimnym silniku powrót gorących gazów do dolotu ma przyspieszyć nagrzanie,
2-na gorącym silniku na biegu jałowym przez dodanie spalin ma obniżyć temperaturę spalania w komorze przez zmniejszenie ilości tlenu w mieszance, chodzi o to że diesel nie ma przepustnicy jak benzyniak więc bierze powierza ile chce,
Więc stąd jest spadek temperatury na biegu jałowym jak ktoś w którymś poście napisał.
Więc ja się chwilowo powstrzymam z zaślepianiem EGR a jedynie wyczyszczę.

maku
22-02-2011, 09:07
heh aż tak nie - a tak off topowo pytając maku co to za foto w galerii twojej - coś Ci się zepsuło ?

ha, i to jak. urwała mi się skrzynia od łapy, gruz wpadł w tryby, skrzynia spadła na jakieś drążki i pogruchotała to i owo. dobrze że blisko warsztatu, to mnie jakoś kolega dociągnął.

ale skrzynia już wymieniona na używkę, do tego te drążki, sprzęgło, dwumas (nowe).

spłacam to do tej pory

edit: a co lepsze w nic nie zapierniczyłem, mechanik podsumował to jako zmęczenie materiału, aluminium

BS
22-02-2011, 09:44
PETARDA - DIESEL MA PRZEPUSTNICĘ ... :)

lukq
22-02-2011, 17:46
rzepustnicy jak benzyniak więc bierze powierza ile chce, oj kolego myślisz się i to grubo. Przepływomierz także występuje w dieslu. Jeśli chodzi o spadek temp. pierwsze słyszę o takim zajściu, bynajmniej u mnie to nie występuje jak i większości osób, które mają zaślepione EGR. Zaślepia się EGR'a po to by nie dostawał CI się syf do silnika, z resztą jak rozkręcisz i zobaczysz co tam za sadza i szlam to zrozumiesz.

EGR - głównie przeznaczony został do tego by zmniejszyć emisję spalin, Odpowiednie EURO.

artoo12tt
23-02-2011, 17:35
Tak tylko dla potomnych : silnik diesla JTD w Stilo nie ma przepustnicy. To, co prawdopodobnie wielu z Was widziało na wejściu do kolektora, a wygląda jak przepustnica ( i nawet potraktowana palcami zachowuje sie jak przepustnica ) to klapa gasząca, której zadaniem jest zamknięcie dopływu powietrza do kolektora po wyłączeniu silnika. Silnik diesla można unieruchomić w normalny sposób pozbawiając go powietrza.Pozdr.

BS
23-02-2011, 19:54
artoo12tt, kolego wszędzie nawet w papierach jest napisane żę jest to przepustnica - nawet na allegro jak wpiszesz przepustnica stilo to ci wyskoczy wiele wiele do wyboru nawet do JTD :)

w car serwisie nawet po numeru katalogu dostaniesz przepustnice do jtd... pzdr :)

jaro190
23-02-2011, 20:17
istnieje też nazwa "zawór motylkowy" ale gdyby używać tej nazwy to nikt by nie wiedział o co chodzi i tak jak wyżej- służy tylko do "odkorkowania" lub "zakorkowania" dolotu powietrza :crazy:

BS
23-02-2011, 20:21
to dlaczego w stilo jest przepustnica a nie zawór motylkowy ?

jaro190
23-02-2011, 20:27
to dlaczego w stilo jest przepustnica a nie zawór motylkowy ?


bo przepuszcza :rozsmieszac:

BS
23-02-2011, 20:28
może i tak .... nie pomyślałem :)

jaro190
23-02-2011, 20:37
może i tak .... nie pomyślałem :)

poczytaj w wikipedii jaka jest różnica między zaworem a przepustnicą ja na początku swojej przygody ze stilo jtd spotkałem się z nazwą- zawór motylkowy i taka nazwa powinna być używana - sposób działania, a przepustnica to tak potocznie - naleciałości z silników bęzynowych :swiety: