PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] 1.4 12v Brava problem z zbyt dużym ciśnieniem oleju



Banas921
13-02-2011, 20:26
Witam, mam taki problem. W Bravie wytarł się wałek/krzywki. Zostały wymienione samoregulatory, krzywki, wałek, nowy olej, filtr. I teraz jest taki problem, przychodzę rano auto pali, pochodzi chwilę i zdycha > słabe ciśnienie na cylindrach od 4 do 6 atmosfer, na 3 cylindrze prawie 0. Wyciągnę samoregulatory z 3 cylindra "pospuszczam" z nich olej, włożę na cylindrze jest 11 atmosfer. Pokręcę trochę silnikiem i ciśnienie w cylindrze spada. Auto postoi noc znowu będzie ciśnienie, chwilę pochodzi, ciśnienia brak. Z tego wynika że za duże ciśnienie jest w układzie olejowym i za mocno pompuje samoregulatory. Wkręciłem manometr zamiast czujnika oleju, jak jest kręcony rozrusznikiem ciśnienie skacze do 2 barów, na odpalonym przy około 4k obrotów skacze do 6barów. Wykręciłem zawór ten który się wkręca w pompę olejową koło smoka ssawnego, myślałem że jest zacięty czy coś, ale tam wszystko chodzi, wymieniłem też filtr oleju i nic nie pomogło.

Pomocy, nie mam już sił do tego auta..

AdamCN
14-02-2011, 15:18
Ciśnienie oleju / w temperaturze 100°C
- na biegu jałowym 0,1 MPa
- przy 4000 obr/min 0,4 MPa.
A jak zamienisz popychacze? To na innym cylindrze się pieprzy? Może są uszkodzone..? Rozrząd dobrze ustawiony na 1000% ?

Banas921
14-02-2011, 20:33
Jak zmienię bez wyciskania, to na tym co założę te bez wyciskania tam jest słabe ciśnienie. Rozrząd ustawiony dobrze. No i tak jak pisałem, bardzo duże ciśnienie oleju jest i to raczej to powoduje. Jeździłem po mechanikach, nawet w serwisie byłem, nikt nie miał takiego przypadku.

AdamCN
15-02-2011, 17:23
Albo popychacze albo pompa oleju. Popychacze mają luz w gniazdach? Porównaj ze starymi. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt ciasny popychacz-olej nie ma gdzie się rozprężyć i zawór zostaje podparty. Daj znać ;D ,ciekawy przypadek padaki.

Banas921
15-02-2011, 21:58
Na starych jest dokładnie to samo, to odpada. Mówisz pompa oleju, ale co z nią? Tam jest jedynie ten zaworek upustowy, ale on chodzi luźno, nie jest zatarty czy co.

AdamCN
15-02-2011, 23:28
Z nowych rzeczy został wałek i dzwigienka. Sam nie wiem. Może szajs jakiś,złe wymiary-kowalstwo.. :?:

qolejowy
16-02-2011, 00:45
Spróbuj może zalać inny olej, bo to może też być wina nie takiego oleju.

Banas921
16-02-2011, 11:53
Moim zdaniem na 100% jest za duże ciśnienie oleju, przy 4tysiącach gdzie powinny być 4 bary jest 6 barów. Samoregulatory dają na maxa, nie robią luzu zaworowego i zawory się uchylają i nie ma ciśnienia.

Co do oleju to nie wiem czy może to mieć jakieś znaczenie. Jest wlany półsyntetyk nie pamiętam jakiej firmy.

[ Dodano: 2011-02-20, 21:57 ]
Kurde nie mam już pojęcia co jest z tą Bravą. Pompuje tylko 3 cylinder tak mocno, chwilę pokręcisz i jest 4-6 barów sprężania, reszta po takim dłuższym spada do 10. Ciśnienie oleju już jest w normie, jak kręci się rozrusznikiem jest 0,5 bara, na wolnych koło 1,2 bara, a i tak pompuje ten trzeci. I tylko najszybciej samoregulatory od zaworów ssących. Jutro pójdzie głowica do ściągnięcia.

Zastanawiam się czy jakiś kanał nie jest zapchany, bo powiem Wam, że jak auto przyjechało z zatartym wałkiem to na ścianach głowicy było po 1mm nagaru, i nie wiem czy teraz z czasem nowy olej nie płucze i nie poszło. Po wymianie wałka i tej reszty samochód tydzień około chodził, aż zaczął gubić ciśnienie na trzecim.

Tajok
18-02-2012, 16:53
Witam. mam identyczny przypadek, modlę się już dwa tygodnie i nic nie pomaga i też tylko na ssaniu mi napełnia z tą różnicą że ja już zryłem nowy wałek. Kolego jeżeli coś wymyśliłeś daj znać proszę. możemy się zdzwonić i oczywiście za radę proponuję finansową rekompensatę. pozdrawiam


---------- Post dodany o 15:42 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:39 ----------

banas921 nie wiem czy już zdjołeś głowicę ale bez sensu. ja dałem głowicę do regeneracji i n ic nie pomogło tak że przemyśl bo nie potrzebny koszt


---------- Post dodany o 15:53 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:42 ----------

banas921 nie wiem czy już zdjołeś głowicę ale bez sensu. ja dałem głowicę do regeneracji i n ic nie pomogło tak że przemyśl bo nie potrzebny koszt

reassor
20-04-2012, 20:34
i co naprawione? mam to samo :( na 3 garach :( po wymianie wałka i dzwigienek :(

reassor
27-04-2012, 10:20
kręcę rozrusznikiem to mam 4 atm na czujniku ciśnienia oleju O_o - u mnie rozszczelnia aż 3 cylindry więc autko stoi :(

markshall
27-04-2012, 13:32
W tym silniku jest tzw. magistrala olejowa do smarowania popychaczy i wałka... lubi się zapychać i wtedy pada rozrząd... może w tym tkwi problem?

luki183
21-11-2012, 14:20
A jakiej firmy masz teraz wałek?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Koledzy. Najpierw musicie wyczyścić bądź wymienić magistralę olejową. Jeśli to nic nie zmieni to na 99,9% macie felerne wałki rozrządu. To częsty problem. Spotkałem się z nim już nie raz.
Piszcie co i jak.
Pozdrawiam;)