PDA

Zobacz pełną wersję : Alternatory i regulatory w Stilo ładowanie dwustopniowe



petarda
13-02-2011, 00:23
Z tego co zauważyłem w Stilo występuje deficyt zasilania, czytałem o tym w kilku miejscach a wczoraj sam tego doświadczyłem, kilka godzin z otwartymi drzwiami (denerwują mnie te ciągle włączające się lampki), trochę radia, trochę zabawy zamkami i akumulator wyzionął ducha :(
Podzielcie się wiedzą jak to jest w Stilo z alternatorami, podobno występują Bosch, Magneti Marelli i jakiś inny, podobno najlepszy jest Bosch ale o jakiej mocy występują, maja regulator zintegrowany czy ewentualnie można go wymienić na inny.
Pytam dlatego bo zauważyłem w Kia Rio że jak jest zimno alternator po rozruchu podaje napiecie wyższe 14.7V a po jakimś czasie na ciepłym silniku 14.4V, wygląda na to ze jest to ładowanie dwustopniowe szybciej regenerujące rozładowanie akumulatora, kolega w Kia Rio nigdy nie ma problemów z akumulatorem, w Stilo chyba nie ma takiego ładowania dwustopniowego ale aż się prosi o taki regulator.

chrobry
13-02-2011, 09:12
Jeszcze nie sprawdzalem dokladnie napięc, ale alternatur u mnie jest chyba mitsubishi.

lukq
13-02-2011, 10:43
Jeśli chodzi o alternator, to masz prawdopodobnie ten sam który jak u siebie czyli M.Marelli. Jeśli chodzi o regulator można go wymienić. Co do tego ładowania to niestety nowe samochody mają tyle elektroniki w sobie, że pochłaniają bardzo wiele energii. Jeśli pozostawiasz samochód na włączonym zapłonie to pamiętaj, że cały samochód jest w prądzie.

Jeśli chcesz dłuższą żywotność akumulatora polecam zakup żelowego.

petarda
13-02-2011, 11:08
niestety nowe samochody mają tyle elektroniki w sobie, że pochłaniają bardzo wiele energii

Otóż to, aż dziwne że producent nie zastosował regulatora dwustopniowego który przy niższej temperaturze albo zawsze po rozruchu dawałby wyższe napięcie, jak napisałem w Kia na początku jest 14.7V a przy tym napięciu akumulator "dostanie" więcej prądu niż przy 14.4V.
Co do typów alternatorów to zauważyłem że różni producenci oferują kilka typów o mocy od 80 do 120 A i z zastrzeżeniem że jeden o mocy 105A jest do samochodów z klimą a drugi że bez klimy i tu nie wiem o co chodzi, czyżby koło pasowe było o innej średnicy bo to też ma duży wpływ na charakterystykę ładowania alternatora, byłoby fajnie gdyby któryś z altków miał dwustopniowy regulator ale o tym nikt nie wspomina albo można by podmienić na taki jak w Kia Rio.
Akumulator miałem do niego jakiś Varty 70Ah ale padł w sobotę, w poniedziałek na spokojnie będę go reanimował na ładowaniu z odsiarczaniem, wstawiłem Centra Futura ale tylko 64Ah z tym że ma tęgiego kopa 640A prąd rozruchu może wystarczy.
Muszę zbadać jaki mam alternator bo wolałbym taki minimum 105A a najlepiej 120A przy mniejszych aku zawsze będzie niedoładowany przy poruszaniu się na światłach.

lukq
13-02-2011, 11:13
Muszę zbadać jaki mam alternator bo wolałbym taki minimum 105A a najlepiej 120A przy mniejszych aku zawsze będzie niedoładowany przy poruszaniu się na światłach. No jeśli tylko jeździsz po mieście to dobrze by było mieć mocniejszy. Ja mam u siebie też 64Ah i 640A strzału na rozruch i radzi sobie bardzo dobrze przez cała zimę. Jeśli chodzi o to czy masz klimę czy nie to jest różnica w altkach. Mam dane do bbm odnośnie altków. Może ktoś na forum posiada od stilona.

petarda
13-02-2011, 18:19
Z tego co zauważyłem to alternatorów do Stilo jest sporo różnych producentów i o różnych mocach zależnie od wersji

Tabela modeli (http://www.czesci.4cars.pl/samochodowe/FIAT,STILO,STILO_192,all,0,Elektryka,Alternator,Al ternator,0.php)

A tu są dwa 105A Boscha z podziałem na samochód z klimą i bez, nawet wyszczególniona strefa klimatyczna :roll:

Bosch 105A (http://www.czesci.4cars.pl/samochodowe/FIAT,STILO,STILO_192,all,3500,Elektryka,Alternator ,Alternator,0.php#)

I bądź tu mądry i zgadnij który właściwy albo lepszy.

lukq
13-02-2011, 18:36
z tą temperaturą to bez przesady, jeśli chodzi o klimę to tak

Bosch 105A ale w tym linku masz jeszcze kilka innych marek. Sprawdź sobie w eperze jaki masz dokładnie zamontowany u siebie.

petarda
13-02-2011, 19:13
Sprawdź sobie w eperze jaki masz dokładnie zamontowany u siebie.

W tym przypadku Eper mało podaje, w dziale wytwarzanie prądu numery 55301/40 i 55301/41, wg tego nic nie znalazłem

W niektórych zakładkach Eper jest mało dokładny, dzisiaj na parkingu okazało się że boczny kierunkowskaz w dziwny sposób ma złamany zaczep i wisi na przewodach, nie mam pojecia jak to się stało, chciałem znaleźć na Eper a tam akurat coś jest pomylone i w dziale oświetlenie rysunek 3/3 mający przedstawiać boczny kierunek przedstawia dolny wahacz :?

lukq
13-02-2011, 19:40
może nie przeglądasz pod IE, pod innymi przeglądarkami czasami wyskakują takie błędy.

petarda
13-02-2011, 20:54
W IE strona wygląda lepiej ale zawartość jest taka sama, niewłaściwy schemat i opis.

W opisie jest: oświetlenie (http://eper.fiatforum.com/eper/navi?ENGINE_NO=2944266&DOORS=5&MOD_COD=192&MVS=192.518.0.0.0&MONTH=03&COUNTRY=023&GRP_COD=554&COLOUR=151_0&VERSION=6&SIN_ENGINE=192A1.000&CAT_COD=2C&SIN_VERSION=192BXE1A&YEAR=2002&SBMK=F&CHASSIS_NO=00122550&SELECTED_COLOR_COMB=undefined&ENGINE=50&DRIVE=D&VEHICLE_NO=00118332&MAKE=F&COMM_MODEL=STI&ALL_FIG=0&LANGUAGE=6&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&WINDOW_ID=1&SGRP_COD=1&SGS_COD=1&DRW_NUM=3)

A tu alternator (http://eper.fiatforum.com/eper/navi?VERSION=6&COUNTRY=023&GRP_COD=553&SBMK=F&DRIVE=D&SIN_ENGINE=192A1.000&MAKE=F&ENGINE_NO=2944266&YEAR=2002&COMM_MODEL=STI&VEHICLE_NO=00118332&SELECTED_COLOR_COMB=undefined&CAT_COD=2C&COLOUR=151_0&MOD_COD=192&MVS=192.518.0.0.0&DOORS=5&ENGINE=50&SGRP_COD=1&CHASSIS_NO=00122550&SIN_VERSION=192BXE1A&MONTH=03&ALL_FIG=0&LANGUAGE=6&NEW_HTTP=TRUE&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=SUBGROUP_7&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=6)

Niestety z tego niewiele wynika, wg tych numerów nie znalazłem w necie.

miszko
14-02-2011, 16:56
Pierwszy lepszy wynik znaleziony po tych numerach co wskazałeś.
http://www.stanclik-auto.pl/sklep//index.php?products=product&prod_id=28

Najlepiej wpisz swój VIN w eper i dopiero wtedy się przekop do alternatora.

http://fiatforum.com.pl/topics1/eper-w-internecie-i-do-sciagniecia-vt68.htm
Ostatni link użyj. Masz tam wersję 55, która jest znacznie nowsza od edycji 20 do której linki podałeś.