PDA

Zobacz pełną wersję : Zasłanianie grila na zimę



petarda
12-02-2011, 16:04
Podzielcie się wiedzą jak to wygląda w Stilo, bywa coś gotowego w handlu stosownie dopasowanego czy pozostaje własna zaradność, dużo trzeba rozebrać żeby coś "wetknąć"?

staniol504
12-02-2011, 18:20
Ja użyłem starej gumowej wycieraczki
Odkręcasz cztery śruby na górze grilla odchylasz go i pojawia się szczelina wystarczająca aby wetknąć tam osłonkę,
Dodatkowo należy zabezpieczyć ją ja przywiązałem ją do grila od góry i od spodu

mario1
12-02-2011, 20:57
pytanko a w czym ta osłona z wycieraczki pomogła bądź pomaga?szybciej sie auto nagrzewa,dłużej trzyma ciepło?nie robiłem tego nigdy ale czasem widzę jak inni mają pozasłaniane

petarda
12-02-2011, 22:08
Dzięki, "za dnia" przyjrzę się jak to wygląda.


pytanko a w czym ta osłona z wycieraczki pomogła bądź pomaga?szybciej sie auto nagrzewa,dłużej trzyma ciepło?nie robiłem tego nigdy ale czasem widzę jak inni mają pozasłaniane

Pomaga na tyle że w zimne dni wiatr nie hula po silniku więc nie schładza.
Mam do pracy 8 km, z odsłoniętym grilem dojeżdżałem na zimnym silniku więc w kabinie też zimno, po zasłonięciu szybciej robi się ciepło, w Poldku gdzie mam dwa wiatraki na chłodnicy przy mrozach zasłaniałem jeszcze pół chłodnicy z tym wiatrakiem który ma termostat na wyższą temperaturę i w kabinie przy mrozach robi się szybko cieplutko.
Tam gdzie jest jeden wiatrak zasłanianie bezpośrednio chłodnicy może być ryzykowne więc pozostaje zasłonić grila.

mario1
12-02-2011, 22:18
dzięki za odpowiedż,no może sie ktoś wypowie jak i z czego skonstruował to może i ja to sprawdze

QBA
12-02-2011, 22:22
A Ja użyłem zwykłej tektury, tyle że pomalowałem ją farbą (czarną - nie widać nic za grilem) by była odporniejsza na działanie wilgoci i jak na razie wytrzymało całą zimę.

petarda
12-02-2011, 22:25
Nadaje się wszystko co wodoodporne i sztywne, używam takiego tworzywa sztucznego które wygląda jak gruby karton falisty tyle że nie namaka jak karton a dodatkowo znalazłem w firmie szary pod kolor grila w Poldku wiec nawet nie razi w oczy pod grilem.

mario1
13-02-2011, 11:56
a jak go montujecie zeby nie wypadł albo sie obluzowywał?od strony zewnętrznej grila jakoś go tam wkładacie?jak to by sie miało do robienia dłuższych tras,za bardzo sie wtedy silnik nie zagrzewa?zainspirowało mnie to i zadaje pytania,bo teraz jak jest zimno na dworze to muszę autem jechać z 5km żeby zaczęło ciepłe powietrze lecieć,

petarda
13-02-2011, 12:04
Ja użyłem starej gumowej wycieraczki
Odkręcasz cztery śruby na górze grilla odchylasz go i pojawia się szczelina wystarczająca aby wetknąć tam osłonkę,
Dodatkowo należy zabezpieczyć ją ja przywiązałem ją do grila od góry i od spodu

Więcej napiszę w najbliższych dniach bo chcę zasłonić grila.

Grześko
17-02-2011, 00:37
Panowie, a może by tak zastanowić się troszeczkę po co producent zamontował coś takiego jak termostat. Wbrew pozorom myślenie nie boli :sciana: .
Jeżeli termostat działa poprawnie niepotrzebne jest jakiekolwiek zasłanianie chłodnicy (przed samą chłodnicą czy na grilu). Gdyby było potrzebne to wierzcie mi, że producent by to zamontował. Ba, nawet by się tym chwalił, że jest bardziej przewidującym niż konkurencja. A może ktoś z Was widział ostatnio lub aktualnie produkowany samochód z taką przysłoną montowaną fabrycznie :roll: ?
Fakt, z zasłoniętą chłodnicą silnik się szybciej zagrzeje, ale i również, a nawet jeszcze szybciej - przegrzeje, co jest dla niego zdecydowanie bardziej niekorzystne niż niedogrzanie!
Czy jeżeli staniecie w korku (a przypominam, że w korku staje się niespodziewanie i nie wiadomo kiedy się ruszy - w innym wypadku to nie jest korek tylko planowa przerwa w podróży) to będziecie wyłączać silnik, żeby się nie przegrzał, czy będziecie wysiadać (na mróz), żeby zdjąć przesłonę?
Koledzy, Stilo to nie Polonez czy PF 125p i takich "patentów" jak przesłony chłodnicy już się nie stosuje.
Żeby było odpowiednio ciepło i w samochodzie i dla silnika należy odpowiednio dbać o stan techniczny auta i odpowiednio ustawiać regulatory nawiewu i temperatury, a nie zasłaniać chłodnicę. Nie żyjemy na Syberii i na razie nie grożą Nam mrozy rzędu 40-50'C.
Może to się komuś nie podoba, ale taka jest brutalna prawda.
PS.
A co do zimnych "przeciągów" w komorze silnika, to należałoby założyć osłony silnika (te pod silnikiem), a nie zasłaniać chłodnicę.

maku
17-02-2011, 04:01
w zeszłym roku w korku to temp. mi raczej spadała niż rosła ;)

dudu$
17-02-2011, 08:20
w zimę raczej nie ma opcji przegrzać silnik nawet jak się zasłoni część chłodnicy. Co do stania w korkach to czy jest czy jej nie ma wynik jest taki sam więc auta się w ten sposób nie przegrzeje ( nie ma pędu powietrza który chłodzi silnik ) a jak już temperatura by wzrastała to w każdym (prawie każdym nie liczę PF 126p) jest wentylator chłodnicy który ma za zadanie schładzanie płynu w chłodnicy kiedy autko się nie porusza. Więc jeżeli ten element jest sprawny to silnik nie ma prawa się przegrzać. A według mnie nawet wskazane jest przysłonienie chłodnicy po to aby się w czasie zimy wentylator czasem się włączał. A z tego co kiedyś gdzieś słyszałem najczęściej awarie wentylatorów chłodnicy zdążają się właśnie po zimie gdzie jest on prawie wogóle nie używany i się zastaje.

roberciu41
17-02-2011, 11:21
Jak jezdzisz po mieście to zasłanianie jest problematyczne,ale jak poza miastem,jak ja, to może to byc wskazane.Zasłoniłem DOLNE wloty powietrza (pod grillem) odpowiednio dociętymi i pomalowanymi pod kolor kawałkami styropianu.Dopasowane na wcisk i się trzymają no i jakiś efekt jest.

QBA
17-02-2011, 17:14
Kolego Grześko przesiądź się do diesla to wtedy porozmawiamy. A poza tym niektórzy producenci aut oferują specjalne zasłony na zimę na chłodnicę, np. wiele starszych ciężarówek czy choćby poczciwy polonez.

Grześko
17-02-2011, 22:00
niektórzy producenci aut oferują specjalne zasłony na zimę na chłodnicę, np. wiele starszych ciężarówek czy choćby poczciwy polonez.
Kolego QBA, czy możesz podać mi choć jednego producenta produkującego samochody i mającego w swojej ofercie jakieś przesłony chłodnicy? Proszę tylko nie brać pod uwagę różnego rodzaju "wynalazków" i tzw. akcesoriów wytwarzanych przez różnego rodzaju prywatnych wytwórców lub spółdzielnie pracy.
Przypominam też, że rozmawiamy o w nowoczesnych samochodach, a nie o zabytkach z drugiej połowy XX wieku.

Kolego Grześko przesiądź się do diesla to wtedy porozmawiamy.
Przepraszam, ale czy układ chłodzenia silnika diesla działa według innych zasad niż silnika benzynowego?

Co do stania w korkach to czy jest czy jej nie ma (przesłona?) wynik jest taki sam więc auta się w ten sposób nie przegrzeje (nie ma pędu powietrza który chłodzi silnik)
Kolego dudu$, przeczytaj jeszcze raz dokładnie co napisałeś. Czyli według Ciebie silnik się nie przegrzeje dlatego, że auto stoi i nie ma ruchu powietrza, które schłodzi silnik? Coś chyba nie tak!

jest wentylator chłodnicy który ma za zadanie schładzanie płynu w chłodnicy kiedy autko się nie porusza. Więc jeżeli ten element jest sprawny to silnik nie ma prawa się przegrzać.
Owszem, jeżeli chłodnica nie jest szczelnie zasłonięta i powietrze może być zasysane przez nią przez wentylator.

A z tego co kiedyś gdzieś słyszałem najczęściej awarie wentylatorów chłodnicy zdążają się właśnie po zimie gdzie jest on prawie wogóle nie używany i się zastaje.
Nie gniewaj się, ale "kiedyś gdzieś" musiałeś się przesłyszeć. Najróżniejszymi samochodami jeżdżę i zajmuję się nimi od przeszło 30 lat i z taką bzdurą jeszcze się nie spotkałem.

Przepraszam jeżeli kogoś uraziła moja wypowiedź, ale uważam, że jeżeli o czymś się dyskutuje to trzeba o tym mieć choć trochę wiadomości/pojęcia.

dudu$
17-02-2011, 22:20
ja rozmawiałem z różnymi mechanikami w różnym przedziale wiekowym i każdy polecał zasłonięcie chłodnicy całkowite lub częściowe . Ja mam u siebie w Toyocie chłodnicę zasłoniętą tak ok 2/3 i nie widzę żeby mi się silnik przegrzewał nawet wtedy kiedy w październiku 2010 r w większych miastach były gigantyczne korki. Temperatura według wskaźnika na zegarach była w połowie skali czyli ok 90 stopni a stałem tak z 4 godziny poruszając się może z 10 metrów na 40 minut. Uważam że silnik się nie przegrzeje jeżeli ma się założoną osłonę bo niby dlaczego ma się przegrzać skoro układ chłodzenia ma się w 100% sprawny ( termostat, chłodnicę , wentylator itp). Kolego Grześko to powiedz mi czy jest jakaś różnica między staniem w korku w lato bez osłony chłodnicy a staniem w korku w zimę z osłona ? Tu i tu temperatura dojdzie do 90 stopni i spowoduje załączenie wentylatora z tym że w zimę trochę dłużej to potrwa. Oczywiście sytuacja wygląda inaczej jeżeli ma się całkowicie zasłonięta chłodnicę i jedzie się na trasie z prędkością ponad 100km/h. Wtedy autko będzie się przegrzewało . Dlatego tez Polecam zasłonięcie chłodnicy tak 2/3 co przyczyni się do znacznie szybszego nagrzewanie silnika a jednocześnie przy dużej prędkości nie spowoduje to przegrzania motoru.

petarda
17-02-2011, 22:50
Niestety jest możliwe przegrzanie ale tylko w jednym przypadku, jeśli zasłonisz chłodnicę przykładając np karton bezpośrednio do chłodnicy od przodu a temperatura wzrośnie i włączy się wentylator, będzie wytwarzał podciśnienie dociskając jeszcze mocniej do chłodnicy ale z braku odsłoniętego miejsca nic nie schłodzi.
Bezpieczniej jest zasłonić grila bo do chłodnicy pozostaje wtedy jeszcze sporo miejsca, bezpośrednio chłodnicę to zasłaniam w Poldku Caro Plus bo tam są dwa wentylatory na dwie temperatury, ten na wyższą spokojnie zasłaniam przy mrozach czyli połowa chłodnicy zostaje odsłonięta.

DENIShyc
19-02-2011, 01:28
ja mam do pracy 2,5 km przez miasto - w korkach
nawiew cieplego powietrza włącza się pod firmą - ok 7 min
jeśli ktoś ma wiecej km do pracy - to na pewno auto się nagrzeje - chyba ze ma coś z ogrzewaniem kabiny

Misiek213
23-02-2011, 23:12
nie wniosę może zbyt wiele do tematu i rozumiem oczywiście że termostat jest drogi...
Ale jak widzę samochody z foliami, tekturami i innym badziewiem na grillu czy wlotach powietrza to scyzoryk mi się w kieszeni otwiera ;)
śmiech na sali jakie mamy społeczeństwo ogranicznone. Przy sprawnym termostacie tą tekturą możecie sobie... a pod wycieraczkę możecie sobie ją podłożyć ;)

pała
28-02-2011, 00:43
zaslaniac grille to mozecie w polonezach a nie w nowszych autach ;]
jak nie dogrzewa to wymienic termostat. a jak ktos chce zagrzac diesla w ciagu 5 czy 7km to niech sprzeda i kupi benzyne,bo szkoda silnika i zadne papierki nie pomogą!

petarda
28-02-2011, 04:55
jak ktos chce zagrzac diesla w ciagu 5 czy 7km to niech sprzeda i kupi benzyne

właśnie pozbywam się benzyniaka i kupiłem diesla :D a do pracy mam 7,5km po wymianie termostatu przy -12stC na zewnątrz na piątym kilometrze mam temperaturę pracy czyli wskazówka stoi pionowo jak rekrut a najlepsze jest to że spalanie spadło z 10.1 na 6.9 ;D

pała
01-03-2011, 02:07
w takim razie nie oszczedzasz tego silnika :D na zimnym silniku nie powinienes krecic go wyzej niz te 2-2,5k rpm!! przy delikatnej jezdzie naprawde cieeezko rozgrzac diesla przez 5km... po tych 8 juz mozesz miec ten pion ale wczesniej to chyba za ostro drajwerujesz :D

misiek901
01-03-2011, 22:52
Każy silnik potrzebuje czasu do zagrzania! Przelicz litry płynów w silniku i układzie chłodzenia, itp. w stosunku do temperatury zewnętrznej i cyrkulacji powietrza i wyjdzie, że potrzeba "trochę" czasu na rozgrzanie całości! Moim skromnym zdaniem przy tych 7,5 km trzeba mocno kręcić silnik, żeby się rozgrzał do pozycji "na baczność".

markowski
08-12-2012, 15:25
Jestem szczęśliwym posiadaczem Stilo od pół roku, silnik JTD. Borykam się właśnie z problem niedogrzania i silnika i wnętrza. Rozmawiając z rożnymi specjalistami, doszedłem do wniosku, że diesle tak mają, że w zimę trudno mają się ogrzać same, a w dodatku wydać troszkę ciepła na kabinę. Szwagier, który pomyka do pracy swoim Fokusem (diesel) mówił mi, że jemu ciepło zaczyna lecieć dopiero po przejechaniu 10km. jak już jest na parkingu przed pracą. Sam też mi mówił, że diesle tak po prostu mają. Wiadomo, że przy większych mrozach brak nawiewu na szybę chociażby letnim powietrzem jest bardzo kłopotliwy.

Wg moich obserwacji, kłopoty z dogrzaniem silnika mam już przy 5 st. C. Wczoraj przy -17 pojawiały się krystaliczne wykwinty mroźne na bocznych szybach. Potwierdzam to, co pisze jeden z kolegów powyżej, temperatura silnika jtd w korku spada podczas mrozów. Diesle po prostu tak mają.
Przeglądałem ofertę na wiodącym portalu aukcyjnym, jednak nie znalazłem żadnych osłon zimowych. Jestem zdecydowany przysłonić grilla, dlatego będę rozważał, jak to zrobić. Kolegom dziękuję za podpowiedzi.

Quler
08-12-2012, 17:30
A ja tam jestem stanowczym przeciwnikiem takich praktyk .... jednostki nowoczesne a tym bardziej turbodoładowane powinny mieć swobodny przepływ powietrza .... :) moje zdanie jest takie .. jeśli masz dobry termostat to wszystko będzie ok :) ja mam do pracy 10 km ... przy wczorajszej temp. wskazówka w pionie po 6 km... i z nawiewów gorące powietrze .... :)

A więc polecam sprawdzić termostat .... jeśli będzie dobry to nie będzie najmniejszego problemunawet przy takich mrozach jak w tamtym roku (-27st. C)

jaro190
09-12-2012, 00:29
przysłoń połowę chłodnicy a zobaczysz że jest efekt - jtd ma bilans cieplny taki że nawet latem w upalne dni jest ciężko aby wentylator się włączył (chyba że włączysz klimę lub jedziesz w korku) - korzyści to: szybciej rozgrzany silnik, a co za tym idzie mniejsze spalanie i oczywiście szybciej nagrzana kabina - w wyższej klasie niektórych markach aut stosowane są fabrycznie tzw. rolety, automatycznie się otwierają i dostosowują stopień otwarcia w zależności od temp. silnika- np. BMW

bzykol
09-12-2012, 08:59
A u mnie termostat jest sprawny a i tak ciężko dogrzać auto na dużym mrozie. Przysłonięcie atrapy tamtej zimy wcale nie powodowało przegrzania, nawet w korku. Co więcej - kumpel nie mógł dogrzać swojego Golfa. Położył koło wlotu kawałek kartonu i autko grzało jak w lecie :) Więc to nie tylko "przypadłość" stilo.

Quler
09-12-2012, 21:51
w wyższej klasie niektórych markach aut stosowane są fabrycznie tzw. rolety, automatycznie się otwierają i dostosowują stopień otwarcia w zależności od temp. silnika- np. BMW

Akurat w BMW wentylator chodzi cały czas ... a więc coś takiego może ma sens ...:)

seth
09-12-2012, 22:17
ja po dzisiejszym zacząłem się zastanawiać nad tym czy przypadkiem nie zasłonić trochę grilla. Przejazd przez Białystok przy -7*C i nie moglem go dogrzać do połowy. Masakra bo to trochę nie zdrowe dla silnika więc pomimo tego ze byłem przeciwnikiem to na miasto na krótkie dystanse może mieć to sens

byrrt
09-12-2012, 23:45
Ja tam w prawdzie benzyniakiem poginam ale termostat 100% sprawny a jednak problem mam podobny i już 2gą zimę śmigam z przysłoniętą do połowy chłodnicą ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

seth
09-12-2012, 23:47
ja chyba sobie dorobię całkowitą przysłonę i tylko kwadraty powycinam. jednak temperaturę jak mam nastawioną na 26* to ciężko mu się nagrzać. i wcale się nie dziwię:D

Darksaience
10-12-2012, 01:42
To polecam na zimnym silniku wyłączyć nadmuch na powietrza do kabiny. Od razu szybciej sie dogrzeje. Nie wiem ale u mnie nawet przy -27 stopniach w zeszłym roku auto się ładnie nagrzało. Bez żadnych czarów z zasłanianiem grilla

seth
10-12-2012, 08:07
Nie wiem ale u mnie nawet przy -27 stopniach w zeszłym roku auto się ładnie nagrzało.
pewnie tak ale ty nie masz tak rozbudowanej nagrzewnicy.
Ja jestem wygodnisiem pierniczonym i w robocie się namarznę więc szukam ciepła zawsze i wszędzie. więc ogrzewanie zostawiam na początku tak jak je zaprogramowano ( lekki nadmuch na szybę z ustalona temperaturą) a potem jak się tylko trochę nagrzeje i automatycznie przestawi je na ustawienia z poprzedniej jazdy daje sobie ze 26* i dlatego go nie dogrzewa. Komfort wygrywa walkę ze wszystkim :D

byrrt
10-12-2012, 08:23
Komfort wygrywa walkę ze wszystkim
Ja mam podobnie w sumie ;) Choć ostatnio to raczej staram się nawet nie ogrzewać jak nie trzeba żeby silnik się na LPG przełączył ;) Wtedy też szybciej się już dalej rozgrzewa.. Ale wiadomo jak szyba zamrożona to już nie chodzi o komfort tylko o bezpieczeństwo więc full power na szybę..

seth
10-12-2012, 08:24
no z szybą to już inna sprawa to jasne. a ciekawi mnie czy te maty na siedzenie się sprawdzają

byrrt
10-12-2012, 09:11
ciekawi mnie czy te maty na siedzenie się sprawdzają
Pewnie w tyłek grzeją tyle że wyglądają średnio i majtają się po siedzeniu..

bzykol
10-12-2012, 10:57
Są też takie montowane pod obicie siedzenia. Na allegro tego trochę jest.

byrrt
10-12-2012, 11:24
Są ale raz że droższe, dwa, że trzeba dopasowywać, 3 że trzeba cały fotel pruć..

seth
10-12-2012, 12:17
nie to już wole fotel wymienić na taki z grzałka niż tapicerkę zdejmować.

Darksaience
10-12-2012, 18:36
a ja to bym dzieci chciał mieć jeszcze w przyszłości więc wynalazku typu maty grzejące i podgrzewane siedzenia nie chcę:D

jurek84
10-12-2012, 21:20
Akurat w BMW wentylator chodzi cały czas ... a więc coś takiego może ma sens ...:)

Tylko, gdy ma zepsutą wiskozę.

seth
10-12-2012, 23:50
a ja to bym dzieci chciał mieć jeszcze w przyszłości więc wynalazku typu maty grzejące i podgrzewane siedzenia nie chcę
no właśnie o to chodzi. choć może delikatne grzanie nie zaszkodzi. dość kontrowersyjna sprawa

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Tylko, gdy ma zepsutą wiskozę.
nie. tam wiatrak podłączony jest na ten pasek co altek więc chodzi non stop.

jurek84
11-12-2012, 17:17
nie. tam wiatrak podłączony jest na ten pasek co altek więc chodzi non stop.

Nie wciskaj ludziom głupot, bo jeszcze uwierzą.

5954

seth
11-12-2012, 19:15
to BWW które ja robiłem tak miało a jedyne co posiadało to wyprzęgnik jak w altku. więc wiem co widziałem. A skoro uważasz inaczej to powiedz mi jak załącza się wentylator skoro jest bezpośrednio napędzany tym samym paskiem co altek.

jurek84
11-12-2012, 20:14
Nie chce mi się pisać, więc skopiuję z wikipedii:

Sprzęgło wentylatora chłodnicy

Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.

Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika. Stosowane np.BMW E36


Reszta tutaj:
Sprzęgło wiskotyczne (http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne)

jaro190
11-12-2012, 21:10
w mietkach jest tak samo - swego czasu jeździłem :jezdzca:

Zielony
11-12-2012, 23:00
Nawet w dużym Fiacie z silnikiem na łańcuszku był taki wynalazek na wemtylatorze ;-)
Miałem przysłoniętą chłodnicę w tamtym roku i w tym też ją przysłonie,mimo że mam nowy termostat.Co by nie robił to pod czas jazdy zimne powietrze wlatuje przodem i studzi silnik a nie chłodnicę a to już swoje robi.
W silniach diesla więcej jest odzyskiwane energii z paliwa niż w silnikach benzynowych,dlatego dłużej się grzeją i są chłodniejsze.

Darksaience
11-12-2012, 23:07
Bmw niema silników chłodzonych powietrzem jak maja niektóre ciężarówki i stare auta więc wentylator na pewno nie chodzi cały czas. To pewnie że wentylator jest odłączany.

(nawiasem mówiąc ciekawi mnie inna sprawa jak to jest że w nowych autach to nawet nie słychać momentu kiedy wentylator się załącza np w Pandzie nigdy go nie słyszałem a w palio i innych z tych lat moment włączenia jest wyczuwalny i wyraźnie słyszalny. )

Quler
12-12-2012, 04:25
(nawiasem mówiąc ciekawi mnie inna sprawa jak to jest że w nowych autach to nawet nie słychać momentu kiedy wentylator się załącza np w Pandzie nigdy go nie słyszałem a w palio i innych z tych lat moment włączenia jest wyczuwalny i wyraźnie słyszalny. )

Nowsze auta maja kilku stopniowe wentylatory i dla tego ich włączenie nie jest odczuwalne ... :)

bzykol
12-12-2012, 09:12
Ja w swoim stilo w życiu nie słyszałem wentylatora :) za to w seicento wyje co chwilę :)

byrrt
12-12-2012, 09:18
Ja w swoim stilo w życiu nie słyszałem wentylatora
W bravo jak jestem w środku auta i mam zamknięte szyby też nie słyszę. Widzę tylko bo lekkim wahnięciu obrotów i wskazówce temp milimetr nad połową skali że się włączył.

Darksaience
12-12-2012, 17:04
A u mnie w aucie widać bo i pojawia się spadek obrotów i światła lekko przygasną no i słychać go:D

yacub
19-12-2012, 12:33
hehe - ja w sience tak samo jak temperatura spadnie ponizej 0 to zakładam osłone zimową od heko

Oslona Osłona zimowa Fiat Siena od 97 - Hurtownia motoryzacyjna (http://www.tomczesci.pl/index.php/produkt/51265.oslona-oslona-zimowa-fiat-siena-od-97.htm)

nie dosc ze chroni chłodnice przed chłodem to i jeszcze brudem

byrrt
19-12-2012, 12:39
Ta tylko 90% powietrza to auto łapie przez dolne wloty w zderzaku - w sienie chyba też są? :D

yacub
19-12-2012, 13:18
hmm

http://nokautimg2.pl/p-e6-5a-e65ad02ccf7c5ed839c6c282276430a6500x500/fiat-siena-palio-zderzak-przod-97-01-r-178-nowy.jpg

w sienie to dołem wpada 80% ;) a ta osłona jest własnie na dół ;)

Darksaience
19-12-2012, 13:43
Dalej tego nie rozumie poco jak palio/siena we wszystkich wersjach silnikowych prócz diesla ładnie i szybko się nagrzewają. Dla mnie to jest taki relikt przeszłości od naszych ojców i dziadków za czasów komuny którzy mieli swoje racje i przyzwyczajenia na zachodzie nigdzie sie z tym nie spotkałem. Ja odpalając nawet na mrozie typu -10 to wyłączam ogrzewanie i nawiew daje na 0 przejadę 5 km i upał a kręcę go max do 3 tyś. Moja panda to jeszcze szybciej sie zagrzewa to samo byłe uno 1,4 w tym ze tam był problem z termostatem

yacub
19-12-2012, 14:26
no u mnie sie nie nagrzewa szybko ładnie u mnie poniżej zera to dopiero po 7km mam cieplesze powietrze - termostat byłrobiony bo dopiero po 4-5 minutach wąż chłodnicy robi sie gorący - możliwe ze pompka juz nie wyrabia bo jak juz sie nagrzeje to nie leci gorące powietrze dopiero jak przygazuje powyżej 2k rpm to jest taka fala uderzenia - no chyba ze nagrzewnica zatkana - ale po tym jak wymianiełem termostat to ten stary w srodku był czystrzy od tego nowego ;) ( taki wyszlifowany i jasniutki ) wiec nie wiem co czynic

osłona spełnia swoje zadanie - w zeszłym roku jak były te mrozy po -20 to musałem jeździc i na trasie dawało to efekty że jak otowrzył sie termostat to nie zbijało tak szybko temperatury a i cały przód był cieplutki :)

Darksaience
20-12-2012, 13:05
To co ty pompy wody nie wymieniasz wraz z rozrządem? Nie będzie za ciekawie gdy cie sie zatrze albo padnie

smolek
21-12-2012, 02:46
Witam
Wracając do tematu Panowe, moim zdaniem niezaszkodzi zaślepić chłodnice, widziałem setki samochodów z takimi zaślepkami wiec chyba sprawa jest jasna że nic poważnego sie nie dzieje, zresztą niech mi ktoś powie czy słyszał o przypadku że komuś przez zaślepienie chłodnicy cos się z silnikiem złego działo, pewnie nikt. Zresztą nie widze problemu żeby taką zaślepke szybko zdemontować przecez to nie jest czasochłonne :) Ja osobiście zaślepie 2/3 chłodnicy i napiszę swoje spostrzeżenia. Bardzo podoba mi się pomysł z gumowym chodniczkiem za grilem, ja jeszcze pospinam chodniczek opaskami. Zrobie zdjęcia i pokaże efekt.
PS. Tylko gdzie dorawać stary gumowy chodniczek :)

lukq
21-12-2012, 08:00
Na szrocie np

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

byrrt
21-12-2012, 08:19
PS. Tylko gdzie dorawać stary gumowy chodniczek
W castoramie wycieraczka gumowa taka do domu kosztuje 8zł ;)

yacub
21-12-2012, 09:30
darksaience - nie wymieniam wraz z rozrządem bo nie jest napedzana paskiem rozrzadu ;) a nigdy nie było z nia problemu - troche dłuzej sie grzał ale od 15 lat spokój :)

seth
21-12-2012, 11:37
zaślepienie całej chłodnicy to może nie jest dobry pomysł ale częściowe myślę że powinno się sprawdzić. Wczoraj na trasie miałem rozgrzane auto dałem większy nadmuch o temp 26* i widziałem jak mi w oczach wskazówka temperatury spadała. trzeba coś wymyślić bo przy -10 nie ma żartów a dziś już -17*C w dzień

yacub
21-12-2012, 13:01
no i dlatego na mrozy mam osłone ;) - bo jak sie włączy pgrzewanie wewnątrz to wiekszosc ciepłą idzie na nagrzewnice - a płyn chłodniczy jest za szybko schładany przez ped mroźnego powietrza - silnik sie nie przegrzeje bo wentylator jest od tego - jak sie włączy to zasysa chłodne powietrze wystarczające do schłodenia płynu ;)

seth
21-12-2012, 13:07
ja muszę sobie plekse dociąć na cała chłodnice i wyciąć w niej otwory. jutro się za to wezmę bo dziś -17 więc w nosie mam to :D Trzeba pomyśleć żeby nie dotykała chłodnicy

byrrt
21-12-2012, 13:38
seth plexa droga - karton tańszy :P

seth
21-12-2012, 13:52
plexe mam z szyby w drzwiach. połamała się więc taki kawałek akurat się znajdzie :D

dejv667
21-12-2012, 15:48
zaślepienie całej chłodnicy to może nie jest dobry pomysł ale częściowe myślę że powinno się sprawdzić. Wczoraj na trasie miałem rozgrzane auto dałem większy nadmuch o temp 26* i widziałem jak mi w oczach wskazówka temperatury spadała. trzeba coś wymyślić bo przy -10 nie ma żartów a dziś już -17*C w dzień

Tzn do ilu spadła? Przy sprawnym termostacie temp nie spadnie poniżej temp otwarcia termostatu - sprawdzone przy temperaturach rzędu -32 stopnie.

Co do zasłaniania chłodnicy to pomaga to silnikowi się rozgrzać ale trochę inaczej niż wielu sądzi. Przesłona blokuje dopływ świeżego powietrza pod maskę, do silnika bezpośrednio. Samo zasłonięcie chłodnicy jest w gruncie rzeczy bezcelowe bo tak długo jak długo silnik nie osiągnie właściwej temp i zostanie otwarty tzw "duży obieg" tak długo woda w chłodnicy praktycznie stoi zamiast krążyć po silniku.

"... I guess it's just the way I'm wired."

yacub
21-12-2012, 22:48
no własnie mniej zimnego powietrza krąży w komorze silnika ;) jeszcze tylko osłony dolnej mi brakuje ;)

seth
21-12-2012, 22:56
Tzn do ilu spadła?
spadło tak prawie do najbliższej kreski czyli jak normalnie zatrzymuje się na 1/2 skali to tak do 1/8 skali

byrrt
22-12-2012, 21:41
Chodzi właśnie o to aby ograniczyć zimne powietrze pod maską... Chłodnica zimna a ciepło oddaje sam silnik..

seth
22-12-2012, 22:56
dokaładnie tak. Przy takim mrozie silnik camym pędem powietrza się zanadto studzi a co dopiero po dowaleniu do pieca w środku

Gborowik
27-12-2012, 07:30
[QUOTE=smolek;111870]Witam
... zresztą niech mi ktoś powie czy słyszał o przypadku że komuś przez zaślepienie chłodnicy cos się z silnikiem złego działo, pewnie nikt.

Słyszało się, słyszało. Trzeba mieć w tym przypadku pewność, że układ chłodzenia i jego sterowanie są sprawne. Ja mam dizla i każdej zimy zasłaniam. Mieszkam na wschodzie, a tam jest chłodniej. Sam fakt że mniej zimnego powietrza wpada do komory silnika powoduje szybsze nagrzewanie się silnika.
Na bazarze kupiłem wycieraczkę pod drzwi z cienkiej i miękkiej gumy za 11zł. Ma fajny, regularny wzór. Tak jeżdżę do wiosny i pomimo okresowego ocieplenia wentylator nie załącza się. Pozdrawiam.

seth
27-12-2012, 08:10
Mieszkam na wschodzie, a tam jest chłodniej.
Podlasie a szczególnie Białystok nie przypadkiem słynie z nazwy "białe misie". Choć u mnie trochę bardziej na południe lepiej nie jest :D

A po testach z zasłoniętą chłodnicą muszę przyznać że juz nie zrezygnuje z tego patentu na zimę.

pawel20
27-12-2012, 09:40
Witam Wszystkich. Sory ze odbiegnę od tematu ale jak wstawić temat tak zeby się wyświetlał gdy nacisnę "co nowego?"

seth
27-12-2012, 10:02
ory ze odbiegnę od tematu ale jak wstawić temat tak zeby się wyświetlał gdy nacisnę "co nowego?"
jak zrobisz nowy temat to tobie się on nie wyświetli w "co nowego" tylko innym użytkownikom. Natomiast jeśli ktoś ci na niego odpowie to wtedy będzie on u ciebie.

nunez
14-01-2013, 10:15
Witam.Majac ten sam problem jak Koledzy czyli niedogrzewania kabiny (ewidentna wina termostatu , który został w pozycji otwartej..i skonał:( )poszedłem do sklepu po termostat...i tu zaczeły sie schody.powiedziano mi ,ze nr vin to za mało (aby dobrać termostat),że potrzebne są nr silnika(a wydawało mi sie ,że w vin. również zawarty jest nr.silnika).Po usunięciu dużej,górnej osłony silnika niestety poza powtarzającymi się nadlewami zer na bloku(reszta zakryta jakąś rurą metal.) ,nic co byłoby numerem nie zauważyłem.
Dziwi mnie troche ,że podając rocznik,model,oraz parametry motoru tak trudno dopasować ten element.Może ktoś to przerabiał i wie jak wybrnąć z takiej sytuacji.Pozdrawiam Jarek

byrrt
14-01-2013, 10:53
Numer silnika nie wiem czy nie znajdziesz w eper.. właściwie nie jego numer tylko kod silnika..

nunez
14-01-2013, 12:29
ok! Dziekuje, znalazłem na ePer :)

seth
14-01-2013, 17:49
z zasłanianiem grilla uważajcie. Przy lekkich prozach (do -3) i trasie lepiej zdjąć przesłonę. Mój sie nie zagotował ale plastiki w komorze silnika dawały niemiły zapach

Hubertus
14-01-2013, 21:01
(...)
Jeżeli termostat działa poprawnie niepotrzebne jest jakiekolwiek zasłanianie chłodnicy (przed samą chłodnicą czy na grilu). Gdyby było potrzebne to wierzcie mi, że producent by to zamontował. Ba, nawet by się tym chwalił, że jest bardziej przewidującym niż konkurencja. A może ktoś z Was widział ostatnio lub aktualnie produkowany samochód z taką przysłoną montowaną fabrycznie :roll: ?
(...)

Fabrycznie przesłonę na chłodnicy w formie żaluzji otwieranych automatycznie przy ciepłym silniku ma Ford Kuga, również nowy Focus w niektórych wersjach.

Sorry za odkop...

byrrt
15-01-2013, 09:06
Fabrycznie przesłonę na chłodnicy w formie żaluzji otwieranych automatycznie przy ciepłym silniku ma Ford Kuga, również nowy Focus w niektórych wersjach.
Fajne rozwiązanie ;)

Hubertus
15-01-2013, 10:25
Technicznie są to po prostu listewki z tworzywa zamontowane na zewnętrznej stronie chłodnicy.
Fajne jest to, że po wyłączeniu ciepłego silnika natychmiast się zamykają, dzięki temu silnik tak szybko się nie wychładza...

Quler
15-01-2013, 13:37
Witam.Majac ten sam problem jak Koledzy czyli niedogrzewania kabiny (ewidentna wina termostatu , który został w pozycji otwartej..i skonał )poszedłem do sklepu po termostat...i tu zaczeły sie schody.powiedziano mi ,ze nr vin to za mało (aby dobrać termostat),że potrzebne są nr silnika(a wydawało mi sie ,że w vin. również zawarty jest nr.silnika).Po usunięciu dużej,górnej osłony silnika niestety poza powtarzającymi się nadlewami zer na bloku(reszta zakryta jakąś rurą metal.) ,nic co byłoby numerem nie zauważyłem.
Dziwi mnie troche ,że podając rocznik,model,oraz parametry motoru tak trudno dopasować ten element.Może ktoś to przerabiał i wie jak wybrnąć z takiej sytuacji.Pozdrawiam Jarek

Kupno zamiennika odradzam ... ori Behr koszt ok 350 zł .... ale zawsze można wrzucić wkład ... :) patent opisywany w temacie :D sam na takim jeżdżę i wskazówka nie drgnie z pionu .... :D koszt 22 zł :)

nunez
20-01-2013, 12:31
założyłem zamiennik za 160zeta na razie działa:smile: 6 godzin pracy troche zimno ale dałem rady
pozdrawiam Jarek

Grześko
20-01-2013, 22:27
Fabrycznie przesłonę na chłodnicy w formie żaluzji otwieranych automatycznie przy ciepłym silniku ma Ford Kuga, również nowy Focus w niektórych wersjach.
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś!
W tym temacie była omawiana kwestia zasłaniania chłodnicy różnego rodzaju przesłonami na stałe, a nie otwieranych (i do tego automatycznie)!!!

Przesłona otwierana (a tym bardziej automatycznie) jest jak najbardziej wskazana i jedyne właśnie taka, której "przepuszczalność" jest regulowana automatycznie lub ręcznie z wnętrza (z pozycji kierowcy) ma sens i prawo bytu!!!

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Majac ten sam problem jak Koledzy czyli niedogrzewania kabiny (ewidentna wina termostatu...
Sorki, ale temat termostatu był poruszany w innym wątku, więc jeśli możesz to nie zaśmiecaj tego wątku inną (wbrew pozorom) tematyką.;-)

byrrt
21-01-2013, 09:08
Grześko kolega Hubertus tylko wtrącił taką informację w temacie a Ty mam wrażenie już po nim jedziesz (bo co mają oznaczać te wykrzykniki).. Spokojnie..

Grześko
23-01-2013, 09:29
...mam wrażenie już po nim jedziesz (bo co mają oznaczać te wykrzykniki)...
No fakt, może troszkę przesadziłem.
Przepraszam (przynajmniej za wykrzykniki;-)).

devilsky
07-04-2013, 20:07
Witam serdecznie!
Wiem że już po zimie, ale przeszukując forum i czytając ten watek muszę się podzielić z Wami dobrym sposobem dogrzania auta bo może się przyda na następny okres mrozów.
Otóż w moim stilonie mam założone dodatkowe podgrzewanie płynu chłodzącego. Wystarczy odrobina zdolności Mcgyvera i problem z dogrzewaniem kabiny w zimę znika. Kupujemy przepływowy podgrzewacz żarowy od np. Citroena 2.0 HDI, parę przekaźników, kable i złączki, gniazda bezpieczników oraz przełącznik do kabiny. Parę godzin w weekend i możemy się cieszyć ciepłem w aucie już po 2 kilometrach. Pozdrawiam

jurek84
07-04-2013, 21:34
Jak ktoś ma czas i chęci to i webasto da się wmontować.

yacub
07-04-2013, 22:26
tylko ze duzo wiecej prądu pobiera taki układ z grzałką - ale da sie :)

lukq
07-04-2013, 22:31
Tak na marginesie można użyć z marei, bo takie i tam systemy były montowane.

staniol504
08-04-2013, 17:09
Kolego devilsky może byś jakiegoś manuala zapodał na forum. Chętnie zobaczymy jak to wygląda i działa :]

devilsky
10-04-2013, 19:13
Się zrobi. Tylko muszę to troszkę poprawić, bo robiłem to w -10 stopniach, więc zbyt ładnie nie wygląda. Może i "troszkę" więcej prądu pobiera, ale nie działa non stop, więc nie ma tragedii.

devilsky
18-11-2013, 00:03
Odgrzebuję temat bo pomału zimno się robi :/

Generalnie moje podgrzewanie jest na bazie manuala znalezionego w necie. Ominąłem parę bardziej skomplikowanych rzeczy bo nie lubię być we wszystkim wyręczany, ani nie mam tyle czasu. Zrobiłem mocniejszą wersję na 4 świece i uważam że był to dobry pomysł. Na 3 świecach jak dla mnie zbyt długo się nagrzewało.
Zrobiłem wg wariantu A
Co ominałem:
Czujnik temperatury
wpinanie do wtyczek przy bezpiecznikach

Co zrobiłem po swojemu:
zasilanie włącznika (przekaźników)od gniazda zapalniczki
włącznik przy gnieździe zapalniczki.
wszystko na 4 świecie żarowe.
11802

seth
22-11-2013, 16:51
Kolego powiedz mi gdzie zakupiłeś części i ile to cie kosztowało. Chce to zrobić u siebie w Lybrze i w Bravo II