PDA

Zobacz pełną wersję : Niebieski dym z okolic alternatora. Bravo TD100



prezesek20
06-02-2011, 16:43
Witam. Moim problemem jest coś takiego jak w temacie po uruchomieniu silnika z okolic alternatora wydobywa się niebieski dym. Mam tez problem z ładowaniem na wyższych obrotach granica 2500-3500 mruga mi kontrolka. Co może być przyczyna tego dymu od alternatora bo tak strasznie dymi ze jak włączę wentylator od dmuchawy to w środku jest siwo i nie da sie jechac.

lukq
06-02-2011, 19:25
Sprawdź czy nie jest uszkodzony pasek, sprawdź koło pasowe. Podstawowe elementy, jak jeszcze naciąg paska.

prezesek20
06-02-2011, 19:28
Naciag wporzadku, pasek takze kolo pasowe wyglada na nie zuzyte. A moze to byc przyczyna zacierania sie lozysk i konca szczotek?

lukq
06-02-2011, 19:37
łożyska to na kole pasowym. Szczotki, jak nie wydaje mi się by aż tak mogły dymić, niestety czeka CI i tak demontaż altka.

prezesek20
06-02-2011, 19:43
wiem o tym ze mnie czeka demontaz tylko niewiem jak sie za niego zabrac bo ten alternator nie jest w dobrym miejscu polozony. mozesz mi jakiegos manuala przyslac jak za co sie zabrac? i co moze jeszcze byc powodem tego dymienia

lukq
06-02-2011, 19:45
niestety manuala nie ma, ale z taką rzeczą to raczej udałbym się do warsztatu/firmy specjalizującej się w alternatorach.

prezesek20
06-02-2011, 19:48
ok wielkie dzieki za info wyciagne go moze jakos i zobacze co i jak.

habaz
07-02-2011, 10:40
wymieniałem ostatnio u siebie altka, włączała mi się często kontrolka na desce
po odkręceniu go okazało się, że był pęknięty i robiła się zwara
odkręcenie altka poszło łatwo, ale trzeba cały silnik opuścić na poduchach, żeby go wyjąć...
mechanik :red_kartka: skasował mi 160 zeta za wymianę :sciana:

prezesek20
07-02-2011, 14:14
ja wyjalem altka bez opuszczania silnika jedyne co odkrecilem to tlumik zeby go wyjac.a co do pekniecia to nigdzie nie widze zeby jakas skaza byla a dym sie raz pojawial a raz czasem na dlugo a czasem krotko